Jump to content

instalacja dymna w samolocie


pablos

Recommended Posts

  • Replies 60
  • Created
  • Last Reply

Dzięki TEQ za namiary ale tam wchodzi jakiś zbiornik ze sprężonym powietrzem iżarnik nie będę eksperymentował te inst. które pokazałem są do spalin wkręca się specjalną dysze jak najbliżej kolektora gdzie zostaje wtryśnięty rozpylony płyn do dymu który spala się w spalinach i z tłumnika wychodzi dym.Tylko nie wiem która inst. byłaby najlepsza

Link to comment
Share on other sites

Zbiornik ze sprężonym powietrzem służy do "wypchnięcia" nafty z zbiornika.

Dlatego myślę że wystarczyła by mała buteleczka. Taka instalacja nawet mi

nie wydaje się skomplikowana. Niestety trzeba by "poświęcić jeden tłumik.

Troszkę lutowania (ale nie cyną bo się roztopi :/ )

Mnie rozwiązanie na modelarz.com wydaje się lepsze i tańsze :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Zbiornik ze sprężonym powietrzem służy do "wypchnięcia" nafty z zbiornika.

Dlatego myślę że wystarczyła by mała buteleczka. Taka instalacja nawet mi

nie wydaje się skomplikowana. Niestety trzeba by "poświęcić jeden tłumik.

Troszkę lutowania (ale nie cyną bo się roztopi :/ )

Mnie rozwiązanie na modelarz.com wydaje się lepsze i tańsze :twisted:

 

Dwa posty fachowca który sam przyznaje się do swojej niewiedzy w danym temacie to o 2 posty za dużo.

Śmiecisz proponuje żebyś to naprawił usuwając swoje posty a ja zrobię to ze swoim zaraz po tobie albo ktoś inny zaraz za nas obu tu posprząta :D

Link to comment
Share on other sites

Sullivan Skywriter Smoke Pump cena raczej "powalająca" (349zł)

Co do ciśnienia potrzebnego do wypchnięcia nafty inni wykorzystywali ciśnienie z karteru. Proponuję poczytać wątek:

 

http://www.alexrc.com/ipw-web/bulletin/bb/viewtopic.php?t=2769

Sam ciekaw jestem jaki to da efekt. Zapewne duże znaczenie ma też dobór odpowiedniej substancji dymotwórczej. W przypadku dwusuwa żarowego mamy do czynienia z mniejszą temp. spalin niż w przypadku silnika benzynowego.

Link to comment
Share on other sites

Ta instalacja jest dostosowana do silnika benzynowego. Zdajesz sobie sprawe z wagi takiego urzadzenia?? To nie jest tylko 100g dla pompy, ale powinna miec ona oddzielne zasilanie, oddzielny zbiornik itd. W duzych benzynach dodaje to 0,5kg a wiec dla takiego silniczka (i modelu) to baaaaaardzo duzo.

Link to comment
Share on other sites

w ofercie którą przedstawiłem są również dwie kąpletne inst.nie potrzebójące zasilania .Jedna z pąpą oscylacyjną druga z podciśnieniową i one najbardziej by mnie interesowały właśnie ze względu na małą wagę(brak zasilania itd.).Tylko nie wiem czy w praktyce to dobrze funkcjonuje. Myślałem że być może ktoś takiej inst. używa i wie jak to wygląda w praktyce

Link to comment
Share on other sites

obawiam sie, że w zarowym silniku ta pompa nie zda egzaminu, temperatura spalin w żarowym silniku jest duzo nizsza niż w benzyniaku i to moze być problemem nie do przeskoczenia.

 

znajomy kupował własnie w tym sklepie, który podałes pompe do dymu tylko nie jestem pewien dokładnie którą :wink: ale sie dowiem:p i efekt był dość ciekawy;) Tylko, ze on uzył jej do benzyny 40ccm.

 

55.JPG

Link to comment
Share on other sites

Kolego daj sobie spokój z wytwornicą dymu.....

Znany i wypróbowany sposób to 20% albo 25% oleju w paliwie najlepiej rycyny, wydajność dymu taka sama jak w instalacji dymotwórczej ale oszczędzasz na wadze i nie musisz niszczyć tłumika.

Pozdrawiam.

 

No rzeczywiście zawsze można dać sobie spokuj :) A że temat i mnie interesuje i szansa jest na to że ktoś tu ma ochotę to wypróbować to ku zachęcie podam jak robią to inni. Oczywiście cały czas rozważamy wytworzenie dymu w silniku żarowym dwusuwowym.

 

dym1zep0.jpg

 

dym2znk2.jpg

 

zdjęcia pochodzą stąd i jest też filmik (nie sądzę by tak dymiła rycyna w paliwie)

 

http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=509769

 

tutaj zdjęcie i schemat instalacji z wykorzystaniem ciśnienia z karteru:

 

smoke.jpg

 

draftmuf.jpg

 

schemat i zdjęcia pochodzą z tej strony jest i też filmik:

 

http://www.macspro.com/smokesys.asp

 

to tak na zachęte :)

Link to comment
Share on other sites

Znany i wypróbowany sposób to 20% albo 25% oleju w paliwie najlepiej rycyny, wydajność dymu taka sama jak w instalacji dymotwórczej ale oszczędzasz na wadze i nie musisz niszczyć tłumika.

Zadziwiająca porada :roll: . Po pierwsze: nie lubię rycyny (mój silnik też). Po drugie: nie chcę 25% oleju (mój silnik też).

Można też podpalić cały model i mamy kupę dymu :D . Chętnie poczytam o NORMALNYCH sposobach wytwarzania dymu.

Link to comment
Share on other sites

Panowie ale to nie tak..... mi chodziło tylko o to, że to też jest jeden zesposobów na wytwarzanie dymu, i nie wmówicie mi że to nie działa.

Jest to metoda naj mniej inwazyjna, która daje oczekiwany efekt bez żadnych przeróbek, tak że nie ma co się tu ze mnie wyśmiewać :? .

Ale jak kto woli wedle upodobań (ja tam wolę lekki samolot bez zbędnego wyposażenia).

Bez urazy....

Link to comment
Share on other sites

Myślę, że nikt nie miał zamiaru się z Ciebie wyśmiewać. Ja jedynie delikatnie dałem do zrozumienia, że nie każdy chce latać na rycynie i to z tak dużą zawartością. Silnik na takim paliwie ma zdecydownie słabsze osiągi a model cały upaprany jest w oleju. Nie tędy droga...

Link to comment
Share on other sites

No tak w sumie masz racje MarekJ.

No, ja nie twierdze że jestem wszystko wiedzący, chciałem tylko zwrócić uwage, że jest to chyba jeden ze starszych sposobów i faktycznie model cały upaprany.

Więc się nie gniewam :wink: .

W sumie to brat też chce do naszej Extry 300s coś takiego zamontować wewnątrz tłumika, napędzane ma być przez podcisnienie.

Chyba mu pozwole :D .

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.