pablos Opublikowano 10 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2007 to może być problem bo dekiel jest plastikowy i niezbyt gruby będzie ciężko coś w nim umocować.musze się dokładnie przyjżeć gdzie by możnabyło tam coś takiego wkręcić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
modelmaniak Opublikowano 11 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2007 to może być problem bo dekiel jest plastikowy i niezbyt gruby będzie ciężko coś w nim umocować.musze się dokładnie przyjżeć gdzie by możnabyło tam coś takiego wkręcić Trzeba wziąć mosiężną rurkę, nagwintować i wkręcić na loctite w uprzednio nagwintowany otwór w skrzyni korbowej... Przecież ten króciec może być też z boku karteru... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dominatorxxxx Opublikowano 11 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2007 Paweł a nie lepiej było by gdybyś przesunął otwór z tym wężykiem od nafty w strone tłumika?? jak wiadomo tlumik troszeczke się dławi i wytwarza się tam wysokie cisnienie no i dlatego nafta się "cofała". Zastosuj coś w rodzaju rozpylacza paliwa w gaźniku. Powinno działaś i zasysać nafte. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
modelmaniak Opublikowano 11 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2007 Paweł a nie lepiej było by gdybyś przesunął otwór z tym wężykiem od nafty w strone tłumika?? jak wiadomo tlumik troszeczke się dławi i wytwarza się tam wysokie cisnienie no i dlatego nafta się "cofała". Zastosuj coś w rodzaju rozpylacza paliwa w gaźniku. Powinno działaś i zasysać nafte. Niestety to nie zadziała... Dlatego że prędkość przepływy spalin jest zbyt mała aby "wysysać" naftę oraz dlatego że ciśnienie w zbiorniku z naftą jest takie samo jak w tłumiku... Ciśnienie w zbiorniku z naftą musi być większe niż w tłumiku... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 11 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2007 Paweł a nie lepiej było by gdybyś przesunął otwór z tym wężykiem od nafty w strone tłumika?? jak wiadomo tlumik troszeczke się dławi i wytwarza się tam wysokie cisnienie no i dlatego nafta się "cofała". Zastosuj coś w rodzaju rozpylacza paliwa w gaźniku. Powinno działaś i zasysać nafte. Jakbyś czytał całość to wiedziałbyś że to prawidłowe miejsce do wtrysku nafty. Ponadto w tym miejscu prędkość przepływu spalin jest większa oraz jest niższe ciśnienie niż w bezpośrednio w samym tłumiku gdzie prędkość spalin jest mniejsza i ciśnienie większe. Różnica ciśnień w obydwu miejscach nie jest równa zeru ale wiadomo że jest zbyt mała by wtrysnąć naftę w odpowiedniej ilości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablos Opublikowano 11 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2007 Trzeba wziąć mosiężną rurkę, nagwintować i wkręcić na loctite w uprzednio nagwintowany otwór w skrzyni korbowej... Przecież ten króciec może być też z boku karteru... .no właśnie w silniku os 46la nie jest to takie proste bo całą wolną przestrzeń w karterze zajmuje dekiel od skrzyni korbowej i jest w gruncie rzeczy tylko jedno miejsce w górnej części dekla gdzie się można z czymkolwiek wkręcić co już z resztą zrobiłem i jak będę miał jutro czas to przeprowadzę znowu próby Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablos Opublikowano 13 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2007 dziś przreprowadziłem znowu pruby tym razem podpiołem się już napewno do kartera ciśnienie jest wystarczające żeby wypchać naftę ze zbiornika.Pruby przeprowadziłem zarówno ze wstępnym podgrzewaniem nafty jak i bez . Etekty zobaczycie na filmie (jak mi się go uda wrzucić). niestety efekt końcowy nie jest zadawalający.Dymu nie ma w wystarczającej ilości o tyle o ile na ziemi jest on w miarę widoczny to po dzisiejszych próbach w powietrzu stwierdziłem że w czasie lotu prawie go nie widać. Być może z orginalnym płynem do inst. dymnych efekt byłby lepszy.Aha dla tych co nie wiedzą(bo ja już wiem)przewody silikonowe do metanolu jak i korki gumowe od zbiorników nie nadają się do nafty guma rozmięka a przewody puchną i stają się nie szczelne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablos Opublikowano 14 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2007 Noi filmik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRZECHU I JURAS Opublikowano 15 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2007 Witaj pablos,a jak instalacja działała z tym orginalnym płynem? A nie dało by sie zrobić tak:Ciśnienie z tłumika doprowadzić tak jak zrobiłeś tym trójnikiem do zbiornika z naftą,tylko końcówke rurki z której ma sie wydobywać dym wyprowadzić przez wydech na zewnątrz tłumika,ot tak minimalnie.Powinno działać,co nie?Ja zrobie właśnie w ten sposób bez ingerencji w strone silnika.Napisz jak bylo z tym plynem.Dzięki Witam kolegów Modelarzy.Mam zamiar zrobić instalacje dymotworczą w swoim modelu.skladala by sie ona z:zbiornika 50ml,dyszy podającej płyn do wytwornic dymu do tłumika,i mikro kompresorka pompującego powietrze http://www.allegro.pl/show_item.php?item=175720612 Kompresorek pompował by powietrze do tegoż zbiornika wypychając ciecz do dyszy.Silnik był by sterowany z nadajnika.Do tego dochodzą jakieś wężyki silikonowe(chyba wytrzymają ten płyn,bo to nie nafta),i regulator do dafkowania,cieczy. Czy takowa instalacja ma jakiś sens?A może za słaby silnik i ciśnienie.?Silnik założony będzie o pojemności od 4.0 do 10.0ccm,musz sie zastanowić jeszcze.Co możecie mi doradzić?A może założyć do tłumika spirale z rurki mosiężnej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRZECHU I JURAS Opublikowano 22 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2007 pablos, Witam, i jak działa instalacja z płynem ,od takich wytwornic?Bo kupiłem właśnie 5 litrów fluidu do wytwornic dymu w dyskotekach.I zamierza instalacje założyć w silniku 46LA.Instalacja tak jak wcześniej opisałem z mikropompka i zbiornikiem ,oraz dyszą do wtrysknięcia płynu do tłumika.Czy to zadziała??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 23 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2007 Nafta ma być a nie Fluid do wytwornic dymu. Inna zasada działania takiej wytwornicy. Odpowiednia dysza z zaworkiem zwrotnym a przede wszystkim... temperatura grzałki ok 250 stopni C. Nigdy nigdzie nie widziałem aby ktoś stosował to jako płyn dymotwórczy do silników spalinowych więc na 100% nie powiem że to się na pewno nie nadaje ... Odkryjecie najwyżej kolejne błędne rozwiązanie... Pompka powietrza czad! Ciekawe jaką to ma wydajność? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRZECHU I JURAS Opublikowano 23 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2007 Na takiej właśnie zasadzie pracują te profesjonalne urządzenia: http://rcskorpion.pl/index.php?cPath=191 Ja chce zrobić coś podobnego tylko że na OS46La,a potem 25FX.Fluid też będzie podawany prosto do tłumika prz samym łączniku tłumika z silnikiem.Powinno działać.Nie wiem tylko za bardzo jak zrobić dysze,najlepiej aby płyn był rozpylany w tłumiku a nie lał sie ciurkiem.Jaki kształt dysza powinna mieć?Te kompresorki dają 0,5atm.Powinno wystarczyć.Myśle że powinno działać.Jeśli ktoś już próbował takie coś zrobić,niech da znać jak wyszło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRZECHU I JURAS Opublikowano 26 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2007 No faktycznie.Fluid nie działa.A co by koledzy modelarze doradzili zamiast nafty i tego drogiego oleju z rcmonster?Co można podawać do kolektora wydechowego aby wytwarzało kupe dymu? :x Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek Opublikowano 26 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2007 Widziałem że w instalacji z silnikiem benzynowym znajomy używał oleju napędowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 27 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2007 Olej napędowy może być używany w silnikach benzynowych lecz w żarowych znowu kaplica. Zbyt niska temp. silnika żarowego. Dlaczego bronicie się przed naftą? Nafta jest ogólnie łatwo dostępna i dość tania. Próbowali jeszcze chyba olejki najróżniejszej maści ale nie znam wyników. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRZECHU I JURAS Opublikowano 27 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2007 No tak nafta,tylko:nafta w postaci dymu nie utzrymuje sie dość długo aby móc dostrzec efektna niebie(nawet w modelu palonym na ziemi ogon dymu zanika prawie za statecznikiem pionowym),pozatym silikonowe wężyki odpadają,i normalne zbiorniki do modeli też bo mają korki z gumy.LIPA Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Doman Opublikowano 27 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2007 nafta w postaci dymu nie utzrymuje sie dość długo aby móc dostrzec efektna niebie(nawet w modelu palonym na ziemi ogon dymu zanika prawie za statecznikiem pionowym) To oznaka za niskiej temperatury nafty. Nafta potrafi ładnie dymić :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati1988k Opublikowano 28 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2007 zapraszam tez tutaj. www.modelarstworc.glt.pl Z tym że strona działa tylko pod IE bo są problemy z serwerem. Artykuł o "dymie" jest w dziale artykuły Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablos Opublikowano 1 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2007 GRZECHU I JURAS sory że nie odpowiedziałem do tej pory ale dopiero teraz mogę to zrobić na większość pytań juz sobie odpowiedzieliście sami przeprowadzając próby samemu nafta nie zdaje egzaminu a z orginalnym płynem do inst dymnych nie próbowalem .Po przeczytaniu tematu który podał mati1988k dochodze do wniosku że temp spalin w silniku os 46 la jest za niska można by stosować jeszcze różne dodatki do nafty i próbować ja chyba jednak odżałuję ikupię pompę osulivan z rc skorpion z tego co wyczytałem w jej opisie można ją podłączyć do wolnego kanału odbiornika i sterować z nadajnika co ma niewątpliwie kilka zalet chociaż pomysł z tym mini kompresorkiem jest też godny uwagi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRZECHU I JURAS Opublikowano 1 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2007 Witam zamówiłem właśnie w rcskorpion ten płyn do instalacji dymnych, sprzedawca powiedział że z wytworzeniem dymu nie powinno być problemu, a jest to także silnik 46la, płyn będzie podawany do korektora wydechowego przy samym silniku. Mikrokompresorkiem też steruje z wolnego kanału przy pomocy układu zrobionego z modelarski net Dam znac czy działa.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.