Jaccy1 Opublikowano 11 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2015 Jutro Parski, albo Starogród. Starogród. Oby nie padało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mmarkow Opublikowano 19 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2015 Mariusz kupiłeś/zamówiłeś już coś? Mam też pytanie w kwestii proponowanych w tym wątku modeli (Toxic, Vertigo, Respect itp.) Jaki zastosować budżetowy napęd by nie próbować robić z niego bolidu klasy F3B, lecz by model nadal był dość żwawy (wiem, że to określenie jest mało precyzyjne) Założenie projektowe: model do ostrzejszego latania na nizinach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dymarkus Opublikowano 19 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2015 Ja na razie czekam na odpowiedz od producenta Vertigo, ale narazie jakoś brak odpowiedzi. Z tego co zauważyłem to grono modelarzy latających F3F jest jakieś dziwne, nie kwapią się do pomocy. Z usłyszanych opinii to Toxic jest OK ale ciężko się na niego doczekać, Vertigo i Respect to 2 miesiące oczekiwania, ale drugi z tych modeli jest dość wymagający a jeżeli ma służyć w większości do przyjemnego latania to powinien być w miarę łatwy i przewidywalny w pilotażu. Co do napędu to tutaj nie ma za dużo do kombinowania. Przy tej wielkości modelu to 1kW to odpowiednia moc do łąkowego latania bez ograniczeń, można i 500W włożyć ale męczyć się ze wznoszeniem na 500m przez 5 minut to żadna frajda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mmarkow Opublikowano 19 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2015 Koledzy pomagają, przynajmniej ja mam takie doświadczenia ... Ja celuję w coś ok. 1,5kW i nie wiem czy to dużo czy mało. Falcon przy wadze 1800g na 800W pomyka przyzwoicie, przynajmniej tak mi się wydaje Nie mam porównania, bo w mojej okolicy nikt czymś takim i podobnym nie lata. http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__75376__Turnigy_XK3674_1900KV_Brushless_Inrunner.html Używa ktoś taki silniczek lub podobny z przekładnią? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dymarkus Opublikowano 19 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2015 U mnie w Falkonie siedzi OS 3810 i idzie jak rakieta prawie w pionie, ale to silnik z tylnim mocowaniem i trzeba trochę pomęczyć się aby go zamontować. Z reguły dobry firmowy silnik ma parametry zgodne z kartą katalogową i dobrane śmigła na jakich ma najlepszą wydajność. Kupując coś taniego z Chin będzie tam podana fantastyczna moc ale nie będzie to realne, albo jego sprawność będzie na tyle niska że duża część mocy pójdzie w ciepło. Przy tego typu modelach to raczej wymagane są napędy z przekładnią i duże śmigła, a to podnosi koszty całości, tak z 1k zł trzeba się liczyć plus dobry regler no i odpowiednie accu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin851 Opublikowano 19 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2015 Nie chwaląc się, ja sie doczekałem i było warto czekać 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mmarkow Opublikowano 19 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2015 Mariusz liczę się z takimi wydatkami, lecz bez szaleństwa (np. silnik za 500euro). Z pewnością można coś dobrać za mniejsze pieniądze o trochę gorszych parametrach i też być zadowolonym. Bardzo ładne mordki Marcin jakie masz plany co do napędu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 19 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2015 Święta idą i trzeba prezenty kupić, to Michał trochę nadrobił zaległości W międzyczasie pomiędzy powrotem a wyjściem do pracy A tam od razu dobry regiel. Ja mam badziewny YEP i tez lata. No chyba że chcesz wyczynową rajdówkę. Ja optuje (bo szybko i z adrenaliną to mogę sobie na zboczu polatać bez silnika) za napędami 1-1.5kW zasilane z małych pakietów 3S. Wtedy wychodzi lekko i bez problemu da się latać w termice. No i dodatkowy aku do awioniki niezbędny. Zresztą bez niego nie wyważy się modelu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin851 Opublikowano 19 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2015 Leży mi w szufladzie KIRA 600 to narazie to wpakuje, ale docelowo to chcę zapodać Jeti Phasor Race 2035/4100 albo 2026/5500 ale to jeszcze muszę przemyśleć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 19 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2015 Ty to termiki nie lubisz No ale to sa te dwie drogi - albo lżej i troche spokojniej, albo ciężko i rakieta. Wybór należy do właściciela. Kolega ma w modelu chińczyka za 30dolcow i tez mu model spokojnie lata. A on sie śmieje że ma tanio do przyzwoicie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mmarkow Opublikowano 19 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2015 I właśnie o takie rozwiązanie o jakim napisał Jurek pytałem - nie rakieta z napędem za kilkaset euro, a przyzwoity napęd za kilkadziesiąt $. Mam badziewnego YEP-a 80A, jakiś UBEC 7,5A, pakiety 4S, poszukuję jeszcze odpowiedniego silniczka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin.O Opublikowano 19 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2015 Na takim silniku i pakiecie 4S Tox też fajnie lata http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=42048 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mmarkow Opublikowano 19 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2015 Taki zestaw mam w IDEAL-u. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dymarkus Opublikowano 19 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2015 Ja mam tego http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__32816__Turnigy_GliderDrive_SK3_Competition_Series_3850_3_5_960kv.html we modelu 2.2m 1800g i powiem szczerze szału nie ma. Silnik ma małą sprawność. Tutaj masz ciekawe napędy i w rozsądnej cenie http://www.reisenauer.de/artikelauswahl.php5?kid=158 Marcin ile czekałeś na model? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nikt Opublikowano 20 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2015 I właśnie o takie rozwiązanie o jakim napisał Jurek pytałem - nie rakieta z napędem za kilkaset euro, a przyzwoity napęd za kilkadziesiąt $. Mam badziewnego YEP-a 80A, jakiś UBEC 7,5A, pakiety 4S, poszukuję jeszcze odpowiedniego silniczka. A rozważałeś coś z Rotona? To naprawdę dobre silniki i mały amperaż. Mam dwa 1000 i 300 pod 4500g i 2700g. I jestem zadowolony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mmarkow Opublikowano 20 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2015 Z tego co przeczytałem to ROTON-y te mocniejsze pracują na większym napięciu niż 4S (zalecane napięcie przez producenta). Dzięki Mariusz za link. Jest to już jakaś alternatywa. A może da się jeszcze taniej kupić przyzwoity silniczek wg wcześniejszych założeń? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nikt Opublikowano 21 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2015 A jakie mocne potrzebujesz? 300-ka ciagnie prawie w pionie, 400-ka w pionie model o wadze 2700g o rozpietosci 3370mm. Chcesz rakiete to 500-ka wystarczy.roton 1000 bieze 30A max z 6S i mam 8 wejsc z modelem 4500g.wg mnie sa mocne i oszczedne.Ale napewno masz swoje priorytety. Jezeli Jurek M. mialby takie zyczenie to moge mu przeslac 300-ke do testow, wtedy i ja bede wiedzal wiecej o tym silniku.Bede mial jeszcze 1300 to tez moge mu udostepnic do prob. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mmarkow Opublikowano 21 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2015 A na jakim napięciu latasz, bo ja pytam o silnik przy zasilaniu max 4S. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nikt Opublikowano 21 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2015 300-ka i 400-ka na 4S te silniki znam i mam. A 500-ka tez jest na 4S i 5S.Pierwsze dwa motory znam i jestem z nich zadowolony.Mam tez Turnigi z klasy chyba 42.... na 4S i model 3000g wyciagam max 3 razy. Wedlug mnie rotony sa bardziej wydajne i ekonomiczne. Tutaj powinien wypowiedziec sie Jurek M. on ma wieksze doswiadczeni z silnikami. P.S 500-ka ma 82%sprawnosci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość horn3t Opublikowano 21 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2015 Falcon przy wadze 1800g na 800W pomyka przyzwoicie, przynajmniej tak mi się wydaje Do "flacona" trzeba dużo mocy żeby pomykał mi w "Firebidzie" wystarcza 600 W i uważam że to to za wiele. Jurek M kiedyś pisał, że do takich napędów trzeba wyrosnąć z krótkich spodenek, nie wyrosłem wolę śmigać szybko bez silnika Tylko po co te 1,5 Kw lub więcej w motoszybowcu o wadze 2 500 g? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi