Zabaluk Opublikowano 15 Grudnia 2015 Opublikowano 15 Grudnia 2015 Hej, Jak pisałem w Powitalni, dotarłem do Was ponieważ zainspirował mnie pewien filmik i chciałem Was prosić o opinie i porady =). Filmik: Jak wam się widzi taki samochód? Czy jest to trudna konstrukcja?? Teoretycznie "model" jest gotowy, tylko trzeba zrobić sterowanie. Jaki może być orientacyjny koszt takiej konstrukcji? Pozdrawiam
PK999 Opublikowano 15 Grudnia 2015 Opublikowano 15 Grudnia 2015 W nowoczesnym samochodzie, a taki jest na filmie, potrzeba jedynie programisty z dużą wiedzą. Koszt sprzętu jest pomijalny. Planujesz zamach?
Zabaluk Opublikowano 15 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 15 Grudnia 2015 Raczej planowałbym stary samochód, ale na automacie =]. Zamach nie do końca, ale zastanawiałem się właśnie nad takim torem przeszkód =)
AMC Opublikowano 15 Grudnia 2015 Opublikowano 15 Grudnia 2015 W ślad za credo użyteczności na początku lat 2000-cznych robiliśmy z kolegą i miejscowymi plantatorami takiego rodzaju zabawy z ciągnikiem rolniczym T-25A. Docelowo miał on wykonywać standardowe prace polowe (te prostsze, nie wymagające dużej dokładności) z minimalnym udziałem człowieka, który zasia- dając z dala od pola lub wręcz w domu nie byłby narażony na - delikatnie mówiąc - dyskomfort przebywania w tym czasie w kabinie ciągnika. Właśnie to było głównym zadaniem do spełnienia, gdyż osoba nie przyzwyczajona do takich warunków pracy długo ich nie zniesie bez uszczerbku zdrowia. Powolne rozpowszechnianie ciągników ze szczelną, klimatyzowaną kabiną i hydroaktywnym zawieszeniem fotela kierowcy rozwiązuje te problemy.
Zabaluk Opublikowano 15 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 15 Grudnia 2015 AMC, a jaki był efekt tej waszej zabawy? Udało się Was zrobić taki zdalnie sterowany ciągnik?
WRC Opublikowano 15 Grudnia 2015 Opublikowano 15 Grudnia 2015 podobne systemy widziałem kiedyś w programie "pogromcy mitów" tam setrowali samochodami osobowymi
AMC Opublikowano 16 Grudnia 2015 Opublikowano 16 Grudnia 2015 Efekty techniczne były obiecujące, a efekty socjologiczne mieszane : od pukania w czółko do niedowierzania własnym oczom u widzów/świadków/zainteresowanych. Jednak przeważały te normalne. Zapyziałe od długiego postoju w lesie resztki tego ciągnika stoją 30m ode mnie. Myślę, że obecnie jest dobry czas na tego typu projekt (poziom techniki dostępnej, koszty), czego nie można powiedzieć o czasach 15 lat wstecz. Subiektywnie, aby nadać sens wysiłkom, promowałbym aspekt użyteczności. Być może dawałoby to szansę na uzasadnienie ekonomiczne przedsięwzięcia. Technicznie na dziś taka modyfikacja dobrze dobranego pojazdu nie nastręcza problemów. Ciężkie maszyny budowlane do pracy w trudnych i niebezpiecznych warunkach zdalnie sterowane pojawiły się pod koniec lat 60-tych ub. wieku (Komatsu, był o tym program, jeszcze w cz/b tv) i dziś są powszechnie używane np. do drążenia tuneli. Jednym z najważniejszych zagadnień jest uczynienie takiej maszyny bezpieczną, co w zabawny sposób dali do zrozumienia autorzy powyższego filmu. Przyjęta w owym czasie przeze mnie zasada trójdrożnego, niezależnego "szybkiego stopu" napotkała na trudności realizacyjne w archaicznym dieslu i pojeżdzie z hamulcami taśmowymi jako jedynymi fabrycznie przewidzianymi w tym ciągniku. Jako servo skrętu kół pracował zmodyfikowany zespół napędu drzwi tramwaju 13N - także się zachował (nawrotność silnika), dostępne są pewnie do dziś. Dużo pracy pochłonęło zaprojektowanie i wykonanie elektronicznego systemu zmiany biegów. Działa obecnie w innym pojeżdzie o napędzie elektrycznym.
Zabaluk Opublikowano 16 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 16 Grudnia 2015 A czy mógłbym Was prosić o bardziej konkretne wskazówki jak zrobić taki pojazd w dzisiejszych czasach, taki żeby nie był bardzo skomplikowany? Żeby uprościć schemat, pomyślałem właśnie o automatycznej skrzyni biegów. A może ktoś chciałby się podjąć takiego wyzwania?? =)
dimmus Opublikowano 16 Grudnia 2015 Opublikowano 16 Grudnia 2015 Prosta tablica sterowania przez przekaźniki, nawet styczniu uruchamiane serwami, odpowiedniej mocy silniki i powinno być Szit, czyli szybko i tanio, ale gorzej z bezpieczeństwem, chociaż faul sagę zaprogramować na hamulec w podłogę i obcięcie gazu, ewentualnie osobny kanał awaryjnego zatrzymania powinno trochę podnieść bezpieczeństwo. Wysłane telepatycznie.
Rekomendowane odpowiedzi