Skocz do zawartości

Zestaw z Chin - Quadcopter F450 z APM2.6 - relacja


PioDabro
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ja ostanio poświęciłem się testowaniem nowych rzeczy do swojej maszyny.

 

Przebudowałem gimbal i dałem mu nowy sterownik Storm32, postaram się opisać jak się to sprawuje znajdę czas w swoim temacie. W każdym bądź razie Storm wymiata.

 

Zamówiłem także easycapa w tej wersji UVC http://www.aliexpress.com/item/No-driver-Capture-Card-USB-2-0-Video-Adapter-with-Audio-High-quality-TV-DVD-VHS/32621799520.html?spm=2114.13010608.0.109.aERrIi aby podpiąć to pod aplikację tower i mieć telemetrię, podgląd i  nagrywarkę na telefonie. Jak przyjdzie bedę testował.

 

 

Zmieniłem minim osd na http://www.aliexpress.com/item/MICRO-MINIMOSD-Minim-OSD-Mini-OSD-W-KV-TEAM-MOD-For-Naze32/32380308419.html?spm=2114.13010608.0.74.ui1jU2

Dało mi to możliwość podpięcia podglądu zasilania drugiej bateri video a także wykonanie modu na RSSI.

Wyprowadziłem z nadajnika V8FRII FrSKY sygnału RSSI do Pixhawka co dało mi logowanie i info na osd o sile sygnału.

Na zwykłym minimie tez się da ale trzeba się wlutowywać w układ.

 

W tym tygodniu przyjdą też do mnie nowe antenki koniczynki na zamówienie, mam nadzieję że będzie lepiej niż na tych chińskich.

 

Jak dobrze pójdzie to większość z tego będę mógł przetestować w weekend :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mitar, czekam w takim razie na opis wrażeń z pracy i działania Storm32 - sam będę powoli się zastanawiał nad jakimś gimbalem do sprzętu :)

Co do FPV to też zamówiłem sobie takie inne antenki:

New-Latest-font-b-FPV-b-font-font-b-5-8G

Ale moje idą z chin więc troszkę poczekam - jak przyjdą to też się postaram napisać jak z zasięgiem w porównaniu do zwykłych dookolnych ;) Co do tego wpisu, że sam próbowałeś i działały gorzej to spróbuj zrobić jakieś z PCB i wytrawić samemu (w necie dużo gotowych schematów) takie anteny "kierunkowe" (ok 90st) na płytce powinny się spisywać bardzo dobrze głównie przy odbiorze z ziemi, ponieważ powinny mieć większy zysk energetyczny :)

 

PioDabro, mam do Ciebie takie pytanie, mógłbyś mi troszkę pomóc i nakierować gdzie i co w naszej aparaturze Flysky Fs-i6 trzeba wyłączyć, żeby Failsafe na APM poprawnie działał? To znaczy, żeby po utracie sygnału odbiornik "puszczał" sygnały z radia tak aby APM wykrył utratę sygnału, a nie trzymał np. gaz w takiej pozycji w jakiej był przed utratą sygnału. Byłbym bardzo wdzięczny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam antenę kierunkową, taką  http://abc-rc.pl/5811DB i faktycznie ma dużo lepszy odbiór niż koniczynka, ale używam jej tylko jak latam dalej, przy nodze lepiej się sprawdza koniczynka bo nie trzeba "celować".

Duże znaczenie ma antena nadawcza, i tu mi zależało na dobrej sztuce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam koledzy, aż się boję zapytać, ale zapytam. Pół wczorajszej nocy spędziłem na czytaniu tego wątku i wiem jedno :) Muszę to mieć i już. I teraz mam do Was wielką prośbę, aaaa sam latam trochę betą i skrzydłem własnej konstrukcji, mam Turnigy 9x, które jak rozumiem powinno być ok. Czy mógłby ktoś napisać co oprócz zestawu powinienem kupić od razu. Gdyby ktoś wkleił linki to może jeszcze ktoś inny się trafi taki jak ja i takie podsumowanie mu się przyda. Czyli kupić trzeba:

1. zestaw

http://pl.aliexpress.com/item/F450-Quadcopter-Rack-Kit-Frame-APM2-6-and-6M-GPS-2212-1000KV-HP-30A-1045-prop/32402430079.html

 

2. dodatkowe śmigła - rozumiem, że np:

http://pl.aliexpress.com/item/2-Pairs-APC-1047-Airplane-2-Blade-Propeller-Props-CW-CCW-for-GEMFAN-DJI-F450-500/32642622812.html

lub te

http://pl.aliexpress.com/item/2-Pairs-HJ-Carbon-Fiber-1045-10-4-5-CW-CCW-Propellers-Prop-for-F450-F500/32534210861.html

 

3. Nóżki (ale dokładnie które)

4. Który stojak pod gps

 

... no i jaki trzeba kupić aparat i co do niego żeby jakiekolwiek filmiki robić.

 

Nie mam zielonego pojęcia o dronach i o kamerach do nich też nie.

 

Mam nadzieję, że nie zjedziecie mnie zbytnio za tę wiadomość i będę bardzo wdzięczny komuś kto zechciałby poświęcić te "10 minut" na taki poradnik podsumowujący.

 

pozdr, Hubert

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PioDabro, mam do Ciebie takie pytanie, mógłbyś mi troszkę pomóc i nakierować gdzie i co w naszej aparaturze Flysky Fs-i6 trzeba wyłączyć, żeby Failsafe na APM poprawnie działał? To znaczy, żeby po utracie sygnału odbiornik "puszczał" sygnały z radia tak aby APM wykrył utratę sygnału, a nie trzymał np. gaz w takiej pozycji w jakiej był przed utratą sygnału. Byłbym bardzo wdzięczny :)

U mnie po wyłączeniu nadajnika odbiornik ustawia gaz na 900 (min jest 1000).

Sprawdź w kalibracji radia co się stanie po wyłączeniu nadajnika. Powinien CH3 spaść na 900. Jeżeli nie to w menu nadajnika masz RX configuration i tam zakładkę failsafe może tam coś trzeba grzebnąć.

Jak będę miał radio w ręce to sprawdze.

 

 

 

 

 

 

Hubert do zestawu warto dorobić piasty z nakrętkami z prawym i lewym gwintem lub kupić zestaw silników CW CCW z ali.

http://s.aliexpress.com/yIFr2uQF

 

Śmigła na początek kup w abc-rc.pl HQProp 10x4.7

 

Stojak na GPS wystarczy taki jak u mnie (z tych ostatnich zdjęć z osłonami) Znajdziesz na ali.

 

Do tego jakieś nogi jak chcesz coś podczepiać.

 

Jak masz apke i odbiornik to już chyba wszystko co na sam początek. Zmontuj polataj bez kamery na początek. Szkoda by było rozwalić :).

 

Ja cię pociesze tylko że ja jeszcze nie miałem żadnego poważnego Kreta. Jedynie nieudane lądowanie skończone zmieleniem śmigieł.

 

 

Co do anten to są fajne przyrządy do wydrukowania które pomagają zrobić dobrą antenę wraz z filmami instr.

Do znalezienia na thingiverse.

 

 

 

EDIT:

 

Zajrzałem do ndajnika, w RX setup jest failsafe, tam mam wszystko na OFF. Wtedy wyłączenie nadajnika lub utrata zasięgu powoduje że kanał 3 ma wartość 900 czyli to co APM chciałby dostać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za sprawdzenie ;)
Wiesz co no kurcze to mamy takie samo ustawienie chyba, a działa inaczej :D u mnie w odczytach z MissionPlanner'a jest tak: Mam gaz na ok. 1000 po załączeniu aparatury i uzbrojeniu (trochę zwiększyłem trymem od gazu, żeby się silniki kręciły po uzbrojeniu - tzn. wcześniej też się kręciły ale czasami nie wszystkie, a teraz jest ok) zwiększam sobie np. do 1500, wyłączam aparaturę i w MP na CH3 nadal mam odczyt 1500 i Failsafe się nie załącza :( , włączę aparature i gazem znów mogę sterować, jak wyłączę to parametr zostaje taki jaki miał ostatni odczyt z nadajnika. Założę się, że to przez ustawienia w odbiorniku i gdzieś to na aparaturze się da wyłączyć tylko gdzie? :D

Tutaj załączam zdjęcie jak wygląda ta konfiguracja na aparaturze:
Na_forum_f0t_f41ls4f333.jpg

PS:
Co do propozycji silników to od razu polecam zakup CW i CCW, bez zabawy i kłopotów z piastami ;) ja mam klony DJI 920KV z aliexpress i nie narzekam na pracę, jak na razie nic się nie odkręciło i myślę, że nie ma prawa ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hubertk z tego co widzę to w tym zestawie co dałeś nie ma power module do zasilania APM.

 

Dorzuć 15$ i kup ten zestaw: http://www.aliexpress.com/item/F450-Multi-Copter-Quadcopter-Rack-Kit-Frame-APM-2-6-7M-GPS-Power-Module-2212-920KV/32476744704.html

 

Masz tu już wszystko co potrzebujesz na start.

 

Po silnikach widzę że są to już te z piastami ccw i cw (nie odkręcą ci się same śmigła)

masz tam nogi, ,stojaczek pod GPS i zestaw śmigieł do połamania ;)

Zamów od razu więcej na zapas :)

 

Te HQProp 10x4.7 co podał PioDabro są dobre ale na te silniki trzeba je rozwiercać a nie jest to bardzo łatwa czynność.

Ja je rozwierciłem ale nie umiem idealnie uzyskać płaskiej powierzchni.

 

Co do kamery to może to być stary poczciwy mobius, albo coś pokroju sj4000.

Ale tak jak poradził PioDabro dopóki nie wykonasz kilku bez krecich lotów to nie montuj kamery.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do śmigieł to te co podałeś https://pl.aliexpress.com/item/2-Pairs-APC-1047-Airplane-2-Blade-Propeller-Props-CW-CCW-for-GEMFAN-DJI-F450-500/32642622812.html na początek wystarczą,

różnią się od HQProp tym ,że są mniej twarde i jak przywalisz to te się rozpadają w kawałki a HQProp przy podobnej sile się strzępią. W sumie wychodzi na to samo bo oba po podobnym wypadku nie nadają się do lotu.

 

Najlepszy pakiet na start to multistar 5200mAh 3S, jest w miarę tani, lekki i spokojnie starcza do tego setupu.

 

Ja obecnie latam na takich pakietach ale 4S, tylko przy 4S trzeba uważać z grzaniem się silników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry koledzy :)

Mam takie pytanie w sumie pasujące pod ten temat.

Czy  ten zestaw http://pl.aliexpress.com/item/F450-Frame-Kit-Flame-Wheel-30A-Simonk-ESC-XXD-1000KV-A2212-Motor-APM-2-8-Flight/32656250502.html?isOrigTitle=true z APM w wersji 2.8 będzie ok ? Dlaczego w wersji 2.8 bo z tego co udało mi się wyczytać daje możliwość większej rozbudowy koptera w późniejszym czasie. Skoro daje - to teraz pytanie o radio do sterowania kopterem.

Co lepiej wybrać czy FlySky FS-i6 2.4G 6CH  czy Turnigy 9X czy pro 9x ? Będę na razie próbował swoich sił z kopterem ale jak mi się spodoba to kto wie ;) więc może lepiej jakby miała więcej możliwości. Ostatnia kwestia jaka mnie nurtuje to bateria. Jaką trzeba dobrać dobrą baterię do takiego zestawu. Dziękuje za ewentualne podpowiedzi. 

 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wersja 2.8 to chwyt reklamowy :) , apm nie ma już od jakiegoś czasu wsparcia i nie powstają do niego nowe rzeczy, więc wszystko co można było podłączyć będzie takie same.

W tym zestawie problematyczne są silniki jak pisało wiele osób, a dokładnie piasty i odkręcanie się śmigieł.

Nie ma tez power module a za to dają płytkę która nie wiem po co jest bo taka płytka jest wbudowana przecież w ramę.

 

Jeśli zamierzacie tylko jakiś czas polatać i porzucić multikoptery to taki zestaw jest ok.

Jak to tylko początek waszych doznać z wielowirnikowcami to polecam zainwestować od razu w pixhawka.

Moim zdaniem najlepszy na rynku kontroler lotu do takiego sprzętu.

 

Pakiet podstawowy bez gps: https://www.aliexpress.com/item/Pixhawk-PX4-Autopilot-PIX-2-4-8-32-Bit-Flight-Controller-with-Safety-Switch-and-Buzzer/32603679643.html

Z GPSem: https://www.aliexpress.com/item/New-Arrival-Pixhawk-PX4-Autopilot-PIX-2-4-8-32-Bit-Flight-Controller-with-Ublox-M8N/32612813115.html

Full zestaw z bajerami: https://www.aliexpress.com/item/Pixpilot-v2-4-6-Pixhawk-PX4-open-hardware-Autopilot-Flight-Controller-I2C-RGB-PPM-Neo-M8N/32316396160.html

 

Obiecuje wam, że jak się wciągniecie to i tak będziecie mieli wszystko to co jest w tej ostatniej wersji ;)

 

Większość dodatkowych rzeczy pasuje jednocześnie do APM i Pixhawka (czasami kabelki trzeba miejscami zamienić i wymienić wtyczkę) więc jak macie mały budżet to APM na start styknie.

 

 

 

Co lepiej wybrać czy FlySky FS-i6 2.4G 6CH  czy Turnigy 9X czy pro 9x ? Będę na razie próbował swoich sił z kopterem ale jak mi się spodoba to kto wie ;) więc może lepiej jakby miała więcej możliwości. Ostatnia kwestia jaka mnie nurtuje to bateria. Jaką trzeba dobrać dobrą baterię do takiego zestawu. Dziękuje za ewentualne podpowiedzi. 

 

O baterii już pisałem wyżej, aparaturę kupujesz taką na którą cię stać :) czym więcej przeznaczysz tym lepiej. Ja mam Turnigy 9X i mi starcza, ale teraz jakbym miał kupować wolał bym pro i dokupić moduł bo ten  z 9x jest wystarczający tylko na początku.

Ja używam teraz modułu fysky.

 

 

 

dzięki :) i jeszcze jedno pytanie mam. Widzę jakieś screeny z lotów, telefony używane do latania itd itp. Czy jest jakiś oddzielny soft do tego, czy ja też będę w stanie widzieć na mapach loty tego drona?

 

Musisz mieć telemetrię dokupiona do APM i aplikację na androidzie Tower.

 

Rok temu w którymś z tematów zamieszczałem moje wypociny , wkleję jeszcze raz może wam się przydadzą, opowiadam tam trochę o swoim setupie i wyjaśniam tryb autonomiczny.

Stare dobre czasy gdzie wszystko było na trytytkach bez ładu i składu :)

 

1. Prezentacja sprzętu:

 

 

2. Test Loiter oraz RTL

 

 

3. Test Swobodnego latania + drugie RTL

 

 

4. Planowanie i oblot misji.

 

 

5. prezentacja gimbala (teraz używam już innego):

 

 

6. A tutaj filmik nagrany przy jego pomocy,

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe, ja chyba wykrakałem i dzisiaj pierwszy kret, na szczęscie z kilku metrów.
Przestałem jednocześnie ufać stykom bananowym. Przestał pracować jeden silnik w locie.
Po pozbieraniu go z gleby i sprawdzeniu zniszczeń sprawdziłem czy silniki kręcą i jeden nie chciał wystartować pomogło dopiero porozłączanie bananów i ponowne podłączenie.

 

Straty: połamany maszt od GPS, małe pęknięcie na obudowie APM'a i przecięty jeden przewód od GPS'a.

Foto:
post-18364-0-90902600-1472844473_thumb.jpg

 

post-18364-0-27815100-1472844354_thumb.jpg

 

post-18364-0-35457600-1472844520_thumb.jpg

 

 

Film:

 




A tu są logi ;)
chce_ogladac_twoje_logi.zip
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co się kryje w tej żółtej koszulce między ESC silników ?

 

Mitar wybór padnie najprawdopodobniej na ten zestaw http://pl.aliexpress.com/item/F450-Quadcopter-Rack-Kit-Frame-APM2-6-and-7M-GPS-2212-1000KV-HP-30A-1045-prop/32708390373.html plus Turnigy 9X ( nie mogę znaleźć tylko info jaka jest różnica między wersją mode 1 i mode 2)

 

To rzeczywiście musi być jakiś myk z ta wersją APM 2.8 bo w polskim sklepie przeczytałem nawet że różnice są w wersjach między 2.6 a 2.8 wiec teoretycznie też wciskają 2.6 i mówią że to 2.8.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

arturtm, to jest tajny moduł szpiegowski ;D

 

 

to jest przetwornica  step-down na LM2596 ustawiona na 5.3V do zasilania APM.

Co do zestawu nie popełniał bym tego błędu co ja i zamówił ten co polecał Mitar kilka postów wyżej za 115$.
Troszkę dokładasz ale:
1. Lepszy GPS,
2. Lepsze ramiona (te z tego zestawu są trochę mało sztywne).
3. Dużo lepsze silniki. (Na tych piastach z zestawu się nie da latać, śmigła się odkręcają.)
4. Tam w zestawie masz już nogi i stojaczek pod GPS (które i tak bedziesz musiał dokupić, szczególnie stojak GPS'a).

Kupując ten za 105$ sumarycznie Ci wyjdzie mniej niż kupując ten za 80$ i dokupując inne graty bo się okaże, że piasty lipa, GPS'a trzeba podnieść zdala od prądu i stali, będziesz chciał coś podiwesić i nogi będą potrzebne, itd.
Nie ma co się nawet zastanawiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mode 1 i 2 to jest gaz po prawej lub po lewej stronie. Ja mam mode 2 i te chyba najczęściej są kupowane.

 

Najlepiej w sumie to kupować wszystko osobno bo ma się pewność, że się nie załapie na vat (dużo paczek za małe kwoty)

 

PioDabro jedna z moich pierwszych kraks wyglądała podobnie, tyle że ja miałem mniej szczęścia i pozbyłem się też gpsa (pękła ceramiczna antena)

Od tamtej pory cały gps zabezpieczałem też po bokach.

 

Widzę że latasz na tych karbonach z ali, jak się sprawują? Polecasz?

 

Co do wypinania się bananów to też miałem niemiłą przygodę, i od tamtej pory zaciskam je na maxa.

 

Tu mój kret bo wypięciu banana:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ok takim razie kupie ten droższy.
Tak obstawiałem z trybem mode. Czyli rozumie ze jakbym chciał z "gazem" po lewej stronie to Mode 1 ? Nie ma możliwości przestawić tego w aparaturę jak przy kopterach zabawkowych?

 

Edycja:

 

Ok znalazłem że jest programowalny tryb MODE 1 i 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.