PioDabro Opublikowano 6 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 6 Kwietnia 2016 A może Zaraz zerknę http://ardupilot.org/copter/docs/autotune.html Tu jest wideo jak gostek robi autotune. Lądujesz i rozbrajasz z włączonym prztyczkiem od autotune aby zapisać nowe PIDy. Pamiętaj że na GCS musisz odświeżyć wartości z kontrolera jeżeli cały czas jesteś podłączony, żeby zobaczyć zmiany.
kapi0908 Opublikowano 6 Kwietnia 2016 Opublikowano 6 Kwietnia 2016 To już wiem co robiłem źle, dzięki.
Mitar Opublikowano 21 Kwietnia 2016 Opublikowano 21 Kwietnia 2016 Latał ktoś z was na silnikach 2212 920kv (lub podobnych parametrami) na 4S? Mam trochę mętlik w głowie, bo wychodzi z e-calc ,że albo zostanę na śmigłach 10x4.7 i spale silniki albo zmienię na 8x4.7 i w zasadzie bedę miał taką samą moc i czas lotu jak na 3S i jaki tu sens zmiany. Jak to się ma do rzeczywistości?
dakos Opublikowano 21 Kwietnia 2016 Opublikowano 21 Kwietnia 2016 Podepnę się pod tematWszystko ładnie, pięknie zmontowałem, uzbroiłem silniki. Z radia Fs-i6 mogę jedynie dodawać gaz na wszystkich 4 silnikach za pomocą przepustnicy. Co najmniej tak jakby wszystkie inne kanały nie działały, powinienem coś programować, ustawiać ktoś mnie nakieruje na jakiś temat?
qba Opublikowano 21 Kwietnia 2016 Opublikowano 21 Kwietnia 2016 A jak przebiegła kalibracja radia w MP?
salami Opublikowano 21 Kwietnia 2016 Opublikowano 21 Kwietnia 2016 Witam. Ja zacznę z innej „beczki”, pierwszy lot i gleba połamane śmigła. Ponowna kalibracja ,nowe śmigła i lata, tylko czasami przy wytracaniu wysokości zaczyna nim dziwnie bujać na boki po dodaniu gazu ustaje , gdzieś cos czytałem na ten temat ale teraz nie mogę odnaleźć może ktoś coś podpowie.
tymonidas Opublikowano 21 Kwietnia 2016 Opublikowano 21 Kwietnia 2016 Mam trochę mętlik w głowie, bo wychodzi z e-calc ,że albo zostanę na śmigłach 10x4.7 i spale silniki albo zmienię na 8x4.7 i w zasadzie bedę miał taką samą moc i czas lotu jak na 3S i jaki tu sens zmiany. Na 10x4.7 spalisz silniki na pełnym ciągu (chociaż niekoniecznie). Zachowując śmigła i podnosząc woltaż będziesz miał podobną wagę do lotu, więc 'hover' będzie w na tych samych obrotach, ergo ta sama moc (w Watach) będzie do niego potrzebna. A skoro ta sama moc to na 4S będzie to mniej Amper. Będziesz miał dużo szybszy wzlot (i tu się należałoby martwić o spalenie silników), ale suma summarum czas lotu się wydłuży - to by trzeba było przeliczyć na watogodziny, których w 4S o tej samej pojemności jest po prostu 33% więcej niż w 3S. To nie przekłada się na 33% więcej lotu, bo sam pakiet dodaje też 33% swojej masy. Będziesz tez miał 'hover' w niższym punkcie na nadajniku - w moim mikrusie na 3S jest to +-50%, na 4S ok 30% wychylenia drążka, zdecydowanie niżej. Jeśli się boisz o silniki, to możesz założyć 9x4.7, będzie to pewien kompromis.
Mitar Opublikowano 21 Kwietnia 2016 Opublikowano 21 Kwietnia 2016 Ogólnie wszędzie w specyfikacji piszą 3S - 10 i 4S - 8, i nie dyskutował bym z tym ale widziałem kilka tematów w których ludzie pisali, że latają na 10 przy 4S i nie ma problemu. Nic, będę musiał założyć 10 i 4S i sprawdzić, pierw polatam na spokojnie i zobaczę jak się grzeją. Ewentualnie zmienię na 9.
tymonidas Opublikowano 21 Kwietnia 2016 Opublikowano 21 Kwietnia 2016 Dokładnie, poleć na 4S i nie dawaj za ostro w palnik tylko po w miarę spokojnym locie zobacz czy w ogóle się grzeją. Mi się zdarzyło tylko jeden silnik spalić z niewiedzy. 1306 3000kv uzbroiłem w śmigła 6x4.5 i podałem 4S. Jeden z czterech nie przeżył, reszta była gorąca. Wszystkie inne, które próbowałem spokojnie latają na 4S lub na nieco większych śmigłach (1806, 2204), chociaż pzy tych rozmiarach to wszystkie silniki się ładnie chłodzą. ah tylko jeszcze jedno - upewnij się, że reszta elektroniki wytrzyma, czyli dobrze wentylowane regle i wszelakie BECe które używasz (w szczególności te liniowe, bo będą się grzać jeszcze bardziej), oraz wszystkie inne duperele typu gimbale itd
kapi0908 Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Mam pytanie, nie dorobiłem się jeszcze osobnego BEC-a do zasilenia APM więc zasilam z jednego z regulatorów, i wolę się upewnić czy kondensator 3300 µF 6,3V będzie odpowiedni aby ustabilizować zasilanie, i czy mogę go wpiąć na w jedno z wyjść regulatorów na płytce ?
Pietuh Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Ogólnie wszędzie w specyfikacji piszą 3S - 10 i 4S - 8, i nie dyskutował bym z tym ale widziałem kilka tematów w których ludzie pisali, że latają na 10 przy 4S i nie ma problemu. Nic, będę musiał założyć 10 i 4S i sprawdzić, pierw polatam na spokojnie i zobaczę jak się grzeją. Ewentualnie zmienię na 9. Latałem i nic się nie grzało, ale dla pewności wyląduj po paru minutach i sprawdź F450 wyniki na 4S silniki 2212 920kV, waga do lotu1390g Śmigła 8" czas 21,30 min Śmigła 9443 czas 25 min na 3S 22,40 Śmigła 10x45 czas 25,30 na 3S 23,40 Tryb lotu, sprzątanie ogródka .
tymonidas Opublikowano 25 Kwietnia 2016 Opublikowano 25 Kwietnia 2016 Piękne grabie. Odchodząc lekko od tematu - tez to robiłem, ale dużo lepiej się grabi gdy podczepisz dodatkową baterię czy jakieś sztuczne obciążenie - silniki pompują zdecydowanie więcej powietrza i pomimo krótszego czasu lotu więcej się grabi
fotomichal Opublikowano 3 Maja 2016 Opublikowano 3 Maja 2016 Wszyscy mają "drona" mam i ja Dzisiaj odbył się pierwszy lot i muszę powiedzieć, że lata naprawdę super. Do zestawu z Chin dokupiłem wibroizolator pod APM, power module do zasilania, stojak pod GPS, nogi podwyższające oraz nowe porządniejsze śmigła - te z zestawu nie nadają się kompletnie do niczego... Od siebie mogę jak najbardziej polecić ten zestaw.
PioDabro Opublikowano 5 Maja 2016 Autor Opublikowano 5 Maja 2016 Piasty widzę że też nieco inne niż te z zestawu. Te z zestawu są o kant dupy rozbić... Wytaptapane
fotomichal Opublikowano 5 Maja 2016 Opublikowano 5 Maja 2016 Piasty widzę że też nieco inne niż te z zestawu. Te z zestawu są o kant dupy rozbić... Wytaptapane Tak, zgadza się. Zestawowe piasty nie nadawały się zupełnie do niczego. Zestaw jest ogólnie tani, bo wychodzi około 350 zł ale niestety trzeba go doinwestować o jakieś 100 zł.
PioDabro Opublikowano 5 Maja 2016 Autor Opublikowano 5 Maja 2016 Ja kupiłem inny zestaw silników z nakrętkami CW i CCW. A do starych nowe piasty dorabiane przez jednego kolegę z forum. Dużo lepsze ;-) Wytaptapane
kapi0908 Opublikowano 10 Maja 2016 Opublikowano 10 Maja 2016 To może ja też pochwalę się moim .Jest to ten sam zestaw co wszystkie powyżej, kupiony w promocji za 80$. Do tego radio FS-i6 oraz akumulator Multistar 5200mAh 10C, czasem używam dwóch połączonych szeregowo Turnigy 1300mAh 25-35C i też daje rade ale wtedy lot trwa 6min. uchwyt pod GPS zrobiony jest z przyciętej nóżki podwozia, które u mnie nie zdało egzaminu. Z kolei podwozie mam własnej konstrukcji, i jak widać na zdjęciu niżej, są one bardzo szeroko dzięki czemu jest go ciężko wywrócić przy lądowaniu. Do tego gimbal, także sam sobie zrobiłem z płaskownika aluminiowego i dwuch serw, czyli to co miałem pod ręką . Czas zawisu bez kamery to 20 min, z kamerą i FPV jest to ok 15min. Posiadam go od Wielkanocy i jeszcze nie zdarzyło mi się aby mi się zsunęła piasta. Co prawda rozbiłem go dwa razy ale raz było to spowodowane pęknięciem chińskiego śmigła, które było w zestawie a drugi raz to zimny lut między silnikiem a regulatorem, który puścił od wibracji no i wiadomo co się stało . Poniżej kilka zdjęć.
Mitar Opublikowano 10 Maja 2016 Opublikowano 10 Maja 2016 A ten gimbal masz sterowany z FC tak (bez stabilizacji)?
kapi0908 Opublikowano 10 Maja 2016 Opublikowano 10 Maja 2016 Dokładnie, podpięty jest tylko do FC, potrzebny mi jest tylko aby kamera była w miarę równo a nie np. patrzyła w ziemię przy locie do przodu i jak na razie mi wystarcza. Mam zamiar w przyszłości kupić taki jaki ty prezentowałeś na jednym ze swoich filmów, ale to dopiero w przyszłości.
PioDabro Opublikowano 15 Maja 2016 Autor Opublikowano 15 Maja 2016 Z tego co kojarzę to APM potrafi stabilizować gimbal na serwach. Co do radia FS-i6 to polecam przeróbkę potencjometru na 6 pozycyjny przełącznik. Do zmiany trybów lotu jak znalazł Wytaptapane
Rekomendowane odpowiedzi