frok Opublikowano 6 Czerwca 2008 Opublikowano 6 Czerwca 2008 Witam! Co sądzicie o zakupie tego oto silnika:SuperTigre G-40 Ring ? Będzie to mój pierwszy silnik spalinowy. jestem zupełnie zielony, ponieważ nigdy nie miałem z takim silnikiem do czynienia. Jak możecie to powiedzcie co trzeba mieć do jego odpalenia. Możecie powiedzieć jaki jest to silnik i do jakich modeli przeznaczony. Chodzi mi o to ,że chcę go wstawić do tego modelu: http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=7467 Waga: 500g (sama balsa) Rozpiętość 1m
japim Opublikowano 6 Czerwca 2008 Opublikowano 6 Czerwca 2008 Cześć. Proponuje założyć oddzielny wątek dla każdego silnika A tak na poważnie. Najpierw wybierasz model, którym chcesz latać. Następnie bazując np na zaleceniach producenta dobierasz do niego silnik. Ewentualnie jak już jesteś zaawansowanym modelarzem i masz już tony sprzętu to możesz podpytywać, co możnaby ulotnić z takim a takim silnikiem. Ogólnie o silnikach ST było pisane dużo. Polecam opcję szukaj. Od kiedy robione są w Chinach to z ich jakością różnie bywa. Ja mam włoskiego 10cm3 i bardzo sobie chwalę. Odnośnie jeszcze wyboru modelu do tego silnika to niestety 6.5 cm3 do modelu o rozpiętości 1 m i masie 500 g to samobójstwo - chyba, że już umiesz latać bardzo szybkimi modelami. Na silniku 6.5 cm3 można pociągnąć 2.5 kg trenerka o rozpiętości 1.6 m.
frok Opublikowano 6 Czerwca 2008 Autor Opublikowano 6 Czerwca 2008 Cześć.Odnośnie jeszcze wyboru modelu do tego silnika to niestety 6.5 cm3 do modelu o rozpiętości 1 m i masie 500 g to samobójstwo - chyba, że już umiesz latać bardzo szybkimi modelami. Może nie latam bardzo szybkimi modelami ale latam dobrze ;]. Mogę się pochwalić, że zająłem 3 miejsce na zawodach modeli wodnosamolotów sterowanych (Pierwsze zawody w życiu) ;D A tak wracając do tematu to mam pytanie odnośnie pojemniczka na paliwo, przewodów paliwowych itd. Zamówiony silnik dostaję z w/w osprzętami czy muszę je dokupywać i jak tak to skąd mogę wiedzieć jakie? Edit: Który silnik ma lepsze osiągi i jest bardziej żywotny i który bardziej polecacie? O.S. Max 46 AX czy SuperTigre G-40 Ring Proszę o wszelkie sugestie.
japim Opublikowano 6 Czerwca 2008 Opublikowano 6 Czerwca 2008 Zbiornik na paliwo kupujesz oddzielnie - tak samo całą pozostałą galanterię (śmigło, łoże, filtry, przewody, wlewy). Świeca zazwyczaj jest w zestawie, ale od razu można ją wymienić np na OS #3 lub No 8. Odnośnie konsumpcji paliwa i doboru rozmiaru zbiornika dla tej pojemności silnika to znowu odsyłam do funkcji szukaj. Odnośnie trwałości też było już dyskutowane. ST to konstrukcja pierścieniowa i wymaga co najwyżej wymiany tegoż i łożysk. 46 AX ma ABL, który w przypadku zużycia wymaga wymiany całego zestawu tłok/cylinder, co nie jest tanie - no i oczywiście wspomniane wcześniej łożyska.
frok Opublikowano 6 Czerwca 2008 Autor Opublikowano 6 Czerwca 2008 Czyli w moim przypadku na początek bardziej opłaca się SuperTigre G-40 Ring. dzięki za pomoc ;] PS. W razie jakichkolwiek problemów lub pytań, odpiszę. Edit: No tak Zbiorniczek... a jakiej pojemności zbiornik kupić do tego silnika?
modelmaniak Opublikowano 6 Czerwca 2008 Opublikowano 6 Czerwca 2008 Który silnik ma lepsze osiągi i jest bardziej żywotny i który bardziej polecacie? O.S. Max 46 AX czy SuperTigre G-40 Ring Proszę o wszelkie sugestie. Lepsze osiagi ma napewno OSmax. Żywotność obu silników bedzie porównywalna. Na pierwszy silnik polecam OS MAX'a serii LA - maxymalnie idiotoodporny sprzęt.
Jano Opublikowano 6 Czerwca 2008 Opublikowano 6 Czerwca 2008 Hm nigdy bym nie pomyślał że jak coś jest niezawodne i proste w obsłudze to jet to sprzęt dla idiotów.
frok Opublikowano 6 Czerwca 2008 Autor Opublikowano 6 Czerwca 2008 Czyli Modelmaniaku polecasz mi silnik O.S. Max z serii LA. Może być taki: O.S. Max 46 LA? A tak w ogóle to będzie mój 1 model na silnik spalinowy. Szybko sie uczę a więc nie chcę kupić "szajsu".
Edge3644 Opublikowano 6 Czerwca 2008 Opublikowano 6 Czerwca 2008 Super Tigre sa nie do zdarcia. Mam po kilka G90, 2300 i 3250. Trzy G90 maja miedzy 100 do 150 godzin kazdy na liczniku bez wymiany lozysk, kompresja ciagle OK. Dobrze chodza na paliwie FAI. Jaki tlumik zastosujesz do G40?
modelmaniak Opublikowano 6 Czerwca 2008 Opublikowano 6 Czerwca 2008 nie chcem kupić "szajsu". :rotfl: nie chcem ale muszem... Polecam dla Ciebie jako pierwszy silnik właśnie OS'ę serii LA. Pisząc "idiotoodporny" miałem na mysli fakt, że seria LA właśnie taka jest- niezawodna, prosta w obsłudze i regulacji... Idealna więc dla młodych adeptów. Należy przy tym stwierdzić, że silniki tej serii charakteryzują się nienaganną kulturą pracy, są lekkie ale i słabiutkie... Fakt dość marniutkich osiagów rekompensują jednak olbrzymią "przyjaznościa dla użytkownika" - zwłaszcza początkującego.
frok Opublikowano 6 Czerwca 2008 Autor Opublikowano 6 Czerwca 2008 są lekkie ale i słabiutkie...Fakt dość marniutkich osiągów właśnie.. Chcę aby motorek posłużył mi przez dłuższy czas i wolę mieć jakiś porządniejszy niż z seri LA. Naczytałem się o nim negatywnych informacji. Poza tym w pracowni modelarskiej do której chodzę jest facet co latał większość życia spaliniakami. Zakładam, że z dotarciem problemu nie będzie, a motorek chcem mieć mocny i zrywny. A więc co teraz możesz mi polecić Modelmaniaku?
modelmaniak Opublikowano 6 Czerwca 2008 Opublikowano 6 Czerwca 2008 motorek chcem mieć mocny i zrywny. A więc co teraz możesz mi polecić Modelmaniaku? :rotfl: Jak bardzo mocny i zrywny? W klasie 40-50 OSMax 55AX jest chyba wystarczająco mocny? P.S. Hmm.. Może DA150? także jest dość mocny i zrywny... :roll: :wink:
frok Opublikowano 6 Czerwca 2008 Autor Opublikowano 6 Czerwca 2008 Powiem inaczej:D. Silnik ma ciągnąć model w pionie o masie 1,5kg na pół gazu. Najlepiej żeby nie był też drogi. w granicach 200-300zł
eze Opublikowano 7 Czerwca 2008 Opublikowano 7 Czerwca 2008 Moze mvvs ze sportowym tlumikiem :mrgreen: Podobny silnik jest na tower hobbies http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXBY43&P=7 Silniki os max 32 zadko spotykany w polsce do tego jest specialna rurka rezonansowa http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXZ558&P=M i oczywiscie kolanko na wymiar http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXZ607&P=ML a tu masz filmik z takim wlasnie zestawem samolot to Great Planes combat p-51 ARF.Sam mam chrapke na takie cos ale niestety musze jeszcze sporo przelatac zeby sie za to wziasc.Koszta niesa jakies przesadnie wielkie a radochy z takiego pocisku co niemiara. Jak by ktos wiedzial gdzie moge dostac os maxa 32 sx bym byl wdzieczny za pomoc
instruktor Opublikowano 7 Czerwca 2008 Opublikowano 7 Czerwca 2008 I tu " Hmm.. Może DA150? także jest dość mocny i zrywny... " absolutnie sie z Przemkiem zgadzam, ten to ma zryw
frok Opublikowano 8 Czerwca 2008 Autor Opublikowano 8 Czerwca 2008 Raczej to kupie jako pierwszy spaliniak silnik asp o pojemności około 4cm3. Nie wiem czy jest to dobry wybór ale tak mi doradził pewien mdelarz.
modelmaniak Opublikowano 8 Czerwca 2008 Opublikowano 8 Czerwca 2008 ...jeśli tak Ci doradził pewien "mdelarz"... to chyba nie ma wyjścia... Rozważ jeszcze Super Tigre'a 34... :idea:
frok Opublikowano 8 Czerwca 2008 Autor Opublikowano 8 Czerwca 2008 Dużo myślałem nad zakupem silnika no i to raczej też nie będzie asp 4cm3. Powiem jaki model mam zamiar zrobić. Otóż ma to być sportowy model Katana 50. (plany samolotu posiadam) Rozpiętość / Wingspan 1350 mm Masa startowa (z silnikiem itd.)/ Weight 2750-2850 g Długość / Length 1270 mm Pow.nośna / Wing Area 30 dm2 Silnik / Engine size 2c~46~50 4c~52~63 (I tu pytanie do Was. Jakiej firmy silnik zastosować? Oczywiście 7,5cm3. Co do ceny to aby nie za drogo, gdzieś w granicach 1-250zł, ponieważ mam problem z kasą :| )
Jano Opublikowano 8 Czerwca 2008 Opublikowano 8 Czerwca 2008 To myśl dalej kolego bo problem jest większy niż wybór silnika.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.