Jump to content

Motoszybowiec Vento-klapolotki - JR Grauprner mx 12


WALDEKPIRANIA
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich

 

Potrzebuję pomocy w temacie podłączenia klap w motoszybowcu Vento , posiadam apke jr mx 12-35 mhz 

wszystko jest ok jeżeli chodzi o gaz lotki stery ale za chiny nie wiem gdzie podłączyć i jak ustawić w apce , może ktoś ma doświadczenie z tą aparaturą i takim podłączeniem,będę bardzo wdzięczny za każdą pomoc  

Link to comment
Share on other sites

Szkoda ze na priv bo nie zpstwiasz lekcji dla potomnych. Mam Mx16 ale z tego o oglądałem Mx12 program jest taki sam:

Druga lotke wepnij w kanał 5, basse set- aile/flap ustaw 2aile

W fazach lotu ustaw, phase 2, wybierz landing i przypisz do tego przelanik.

Wyjdź z tego menu i wskoczyć do phase trim. Tam już ustawiasz wartości jakie potrzebujesz.

Link to comment
Share on other sites

Szkoda ze na priv bo nie zpstwiasz lekcji dla potomnych. Mam Mx16 ale z tego o oglądałem Mx12 program jest taki sam:

Druga lotke wepnij w kanał 5, basse set- aile/flap ustaw 2aile

W fazach lotu ustaw, phase 2, wybierz landing i przypisz do tego przelanik.

Wyjdź z tego menu i wskoczyć do phase trim. Tam już ustawiasz wartości jakie potrzebujesz.

ok , dzięki 

będę próbował jakoś to ustawić ,chociaż nigdy w tej apce aż tak głęboko nic nie grzebałem :( a mógłbyś mi to jakoś rozrysować ?

chodzi mi o podłączenie do odbiornika ,rozumiem że te klapy muszę podłączyć pod jeden kanał za pomocą kabla "Y" tak jak lotki ? 

Link to comment
Share on other sites

Hmm napisałeś klapolotki czyli lotki jako klapy. A teraz wychodzi ze chcesz klapy sprzegnac z lotkami, tak? Niedługo ci to przedstawię tylko wrócę do domku i chwyce nadajnik:)

Podaj jeszcze jakie masz mode(z której strony gaz)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Hmm napisałeś klapolotki czyli lotki jako klapy. A teraz wychodzi ze chcesz klapy sprzegnac z lotkami, tak? Niedługo ci to przedstawię tylko wrócę do domku i chwyce nadajnik:)

Podaj jeszcze jakie masz mode(z której strony gaz)

No faktycznie chyba źle to nazwałem :( tak w szybowcu mam lotki i dodatkowo klapy ( Vento) w apce gaz i lotki mam w prawym drążku,będę wdzięczny za pomoc :)

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Właśnie tego się obawiam. Twója nadajnik chyba ma za mało kanałów by całe skrzydło zrobić na 4 osobnych serwach. Sprawdź czy masz w"base sett"-> aile/flap-> 2ail2fl. Jeżeli tego nie masz pozostaje ci lotki na kablu y w kanał 2, a klapy w kanał 5(lub inny wolny kanał). Wtedy w głównym menu wybierasz "contr set" tam w wierszu "I5"(lub innym kolejno wg kanału w jaki wpiąłeś klapy) przypisujesz przełącznik i wartości jakie potrzebujesz. Z tym ze w takim przypadku jedno serwo od klap będzie pracowało odwrotnie. Potrzebujesz wpiąć pomiedzy serwo a kabel Y "servo rewers" lub otworzyć serwo i przerobić je żeby działało odwrotnie(zamieniasz miejscami przewody na silniku oraz dwa skrajne na potencjometrze)

Lub jak masz jeszcze jedno miejsce wolne w odbiorniku wepnij klapy na kanał np 5i6, wtedy w głównym menu wybierasz "contr set" tam w wierszu "I5" oraz "I6" zaprogramuj te same przełączniki i wartości. Wtedy obie klapy będziesz mógł ruszać niezależnie a sterować je z jednego przełącznika. Jeżeli masz rewers na któreś klapie w głównym menu wskocz do "servo set" i zjedź do wybranego kanału i ustaw tam revers. Do tego możesz tam ustawić wartości wychyłu klap. I powinno gać:)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Właśnie tego się obawiam. Twója nadajnik chyba ma za mało kanałów by całe skrzydło zrobić na 4 osobnych serwach. Sprawdź czy masz w"base sett"-> aile/flap-> 2ail2fl. Jeżeli tego nie masz pozostaje ci lotki na kablu y w kanał 2, a klapy w kanał 5(lub inny wolny kanał). Wtedy w głównym menu wybierasz "contr set" tam w wierszu "I5"(lub innym kolejno wg kanału w jaki wpiąłeś klapy) przypisujesz przełącznik i wartości jakie potrzebujesz. Z tym ze w takim przypadku jedno serwo od klap będzie pracowało odwrotnie. Potrzebujesz wpiąć pomiedzy serwo a kabel Y "servo rewers" lub otworzyć serwo i przerobić je żeby działało odwrotnie(zamieniasz miejscami przewody na silniku oraz dwa skrajne na potencjometrze)

Lub jak masz jeszcze jedno miejsce wolne w odbiorniku wepnij klapy na kanał np 5i6, wtedy w głównym menu wybierasz "contr set" tam w wierszu "I5" oraz "I6" zaprogramuj te same przełączniki i wartości. Wtedy obie klapy będziesz mógł ruszać niezależnie a sterować je z jednego przełącznika. Jeżeli masz rewers na któreś klapie w głównym menu wskocz do "servo set" i zjedź do wybranego kanału i ustaw tam revers. Do tego możesz tam ustawić wartości wychyłu klap. I powinno gać :)

O Matko Bosko..............................a gdybym chciał klapy razem z lotkami zamiast oddzielnego przełącznika ????? 

Link to comment
Share on other sites

Ale to tylko strasznie się czyta ;) tak to jest proste:) Ustawianie Mx16s opanowałem bez instrukcji a jest to mój pierwszy komputerowy nadajnik:)

No ale jak nie chcesz by klapa robiiła jako klapa, a chodziłą razem z lotką to zepnij lotkę i klape kablem Y, na drugim płacie tak samo i oba płaty połącz jeszcze jednym Y kablem i to w odbiornik:)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ale to tylko strasznie się czyta ;) tak to jest proste:) Ustawianie Mx16s opanowałem bez instrukcji a jest to mój pierwszy komputerowy nadajnik:)

No ale jak nie chcesz by klapa robiiła jako klapa, a chodziłą razem z lotką to zepnij lotkę i klape kablem Y, na drugim płacie tak samo i oba płaty połącz jeszcze jednym Y kablem i to w odbiornik:)

A jak w taki razie uruchamiać te klapy w połączeniu razem z lotkami .......??????  jak to wygląda w praktyce ?

Link to comment
Share on other sites

Wtedy klapy masz sprzęgnięte z lotkami i całym skrzydłem sterujesz na kanale lotek, czyli na jednym drążku. W praktyce wychodzi tak jak byś miał jedną długą lotkę na dwóch serwach.

No to chyba chodziło mi bardziej o to żeby te klapy zadziałały jako hamulce przy lądowaniu ...............model strasznie lotny 

Link to comment
Share on other sites

Ile kanałów masz wolnych?

1 silnik

2lotki

3wysokość

4kierunek

5 i 6 wolne?

Wtedy pozostaje ci ,bez ingerencji w elektronikę serwa, "Lub jak masz jeszcze jedno miejsce wolne w odbiorniku wepnij klapy na kanał np 5i6, wtedy w głównym menu wybierasz "contr set" tam w wierszu "I5" oraz "I6" zaprogramuj te same przełączniki i wartości. Wtedy obie klapy będziesz mógł ruszać niezależnie a sterować je z jednego przełącznika. Jeżeli masz rewers na któreś klapie w głównym menu wskocz do "servo set" i zjedź do wybranego kanału i ustaw tam revers. Do tego możesz tam ustawić wartości wychyłu klap."

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ile kanałów masz wolnych?

1 silnik

2lotki

3wysokość

4kierunek

5 i 6 wolne?

Wtedy pozostaje ci ,bez ingerencji w elektronikę serwa, "Lub jak masz jeszcze jedno miejsce wolne w odbiorniku wepnij klapy na kanał np 5i6, wtedy w głównym menu wybierasz "contr set" tam w wierszu "I5" oraz "I6" zaprogramuj te same przełączniki i wartości. Wtedy obie klapy będziesz mógł ruszać niezależnie a sterować je z jednego przełącznika. Jeżeli masz rewers na któreś klapie w głównym menu wskocz do "servo set" i zjedź do wybranego kanału i ustaw tam revers. Do tego możesz tam ustawić wartości wychyłu klap."

Wielkie dzięki !!!!! jutro zabieram się za ustawianie :)

Pokarz panie fotki tego vento to wtedy coś pomogę  :) .

Pokarz panie fotki tego vento to wtedy coś pomogę  :) .

Kurcze nie mogę wysłać żadnych fotek ,coś krzaczy :(

Wielkie dzięki !!!!! jutro zabieram się za ustawianie :)

 

Kurcze nie mogę wysłać żadnych fotek ,coś krzaczy :(

vento

Pokarz panie fotki tego vento to wtedy coś pomogę  :) .

Link to comment
Share on other sites

Nie ma się co trudzić bo Vento każde takie same i w googlach można je obejrzeć ;)

chanel 1 - regulator

chanel2-lotki

chanel3-ster wysokości

chanel4-ster kierunku

(tak mam podłączone)

pozostają dwa serwa do podłączenia od klap............................. :(

 

Help .........

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.