Skocz do zawartości

Motoszybowiec Vento-klapolotki - JR Grauprner mx 12


WALDEKPIRANIA
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Postaw mi kawę na buycoffee.to

http://www.nastik.pl/images/products/Vento4.jpg

jak widzisz pan w tym u góry liku widać skrzydło  2 częściowe a w nim 4 serwa i nacięcia pierwsze dwa od kadłuba a pomiędzy nimi serwa przy okazji w iednym z nich trzeba zmienić rewers link do filmu jak to to zrobi  

 i do tego kabel igrek i wolny kanał 5 lub 6.
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie twierdze że to nie zadziała , tylko kolega szukający pomocy wygląda na świerzego w temacie i czasami może się stać tak, że rozkręci serwo coś się zewrze i będzie po serwie a reversu jak nie było tak nima i pozostaje jeszcze problem jak serwa na dębowo wklejone są to trzeba dłubać ,podważać ,psuć a tu tylko wepnie kabel do kabelka i Ykablem pod wolny kanał .... gotowe.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie twierdze że to nie zadziała , tylko kolega szukający pomocy wygląda na świerzego w temacie i czasami może się stać tak, że rozkręci serwo coś się zewrze i będzie po serwie a reversu jak nie było tak nima i pozostaje jeszcze problem jak serwa na dębowo wklejone są to trzeba dłubać ,podważać ,psuć a tu tylko wepnie kabel do kabelka i Ykablem pod wolny kanał .... gotowe.  

 

Ok jeśli taki nowy w temacie rc to niech rzajrzy do swojej modelarni w swojej okolicy tam mu pomogą na pewno  :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

By model słuchał nadajnika najbardziej podstawową sprawą jest prawidłowe podłączenie serw. Oczywista oczywistośc ale...

 

Graupner ma tak ,że kanał 2 to lotka lewa. Lewa nie prawa-LEWA ! Kanał 5 to lotka prawa. Prawa nie lewa -PRAWA !  Jeżeli obie lotki na kablu Y to kanał 2 . 2 nie 5 -2 !

Klapy to stronami 6 i 7. Jak Y to 6 ! Tak było zawsze, co podkreślano w instrukcji. No chyba, że się pozmieniało. Zatrzymałem się w oprogramowaniu MC 24 i nic bardziej aktualnego w Graupnerze nie znam.

No chyba, że jest w instrukcji zaznaczone inaczej.

Większośc nadajników komputerowych  a może wszystkie potrzebują deklaracji ile jest lotek, ile jest klap. Nadajnik rozumie przez tą deklarację płaszczyzny sterowe obsługiwane serwomechanizmem (lub dwoma na kablu Y) przeznaczonym dla każdej z nich indywidualnie. Lewe skrzydło, prawe skrzydło.

Miksowanie czegoś z czymś to już dalsza sprawa. Podstawa to prawidłowy kabelek do prawidłowego wejścia w odbiorniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A właściwie powiedz co dla ciebie oznacza klapolotki? Czy to samo co dla nadajnika?

Musisz się dostosować do filozofii nadajnika. Jak ci to nie odpowiada to zbuduj sam nadajnik lub kup taki gdzie samemu buduje się strukturę sterowania (niektóre nadajniki Multiplex). A w ogóle to traktuj swoje zmagania z Vento jako ćwiczenia w programowaniu bo to  mały prosty model.Im mniej udziwniania tym lepiej lata-większa radość. No chyba, że chcesz dodać radość z realizacji udziwnień .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Pozwolę sobie podłączyć się do tematu...

Wczoraj wiało więc na lotnisko nie pojechałem tylko modyfikowałem model.

Dorobiłem klapy w Vento. Wychylenie na przełączniku 22mm zgodnie z instrukcją.

Może ktoś podpowie jaką kompensację sterem wysokości ustawić na mixie dla wysuniętych klap?

Chodzi mi o wyjściowe ustawienie - potem to doświadczalnie skoryguję.

Czy w przypadku "motyla" też kompensować wychylenie klap "wysokością" czy podniesione lotki zrównoważą podnoszenie dziobu?

Bez klap dla uzyskania prostego lotu kompensowałem "wysokością" podnoszenie dziobu w trakcie wyciągania silnikiem -20% (bez tego trzeba było ręcznie mocno korygować wysokością, albo model robił pętlę).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbyszek dziękuję,

Skłon silnika z pewnością by pomógł na zadzieranie dziobu przy wznoszeniu, ale nie chciałem dłubać przy fabrycznie zamontowanym plastiku...

Jak zrobiłeś skłon (podkładki pod wkręty mocujące silnik) i o ile stopni?

Czy masz uruchomione klapy?

Jak kompensujesz zadzieranie dziobu przy lądowaniu na klapach...ręcznie czy mixem klap i "wysokości"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.