Grzesiek Opublikowano 8 Czerwca 2008 Opublikowano 8 Czerwca 2008 Panowie pomocy podczas mycia silnika wypadl mi walek rozrzadu nie wem jak ma byc teraz ustawiony.silnik ASP FS30. pozdr Grzesiek
Irek M Opublikowano 8 Czerwca 2008 Opublikowano 8 Czerwca 2008 Chodzi o krzywkę, która mieści sie w"pojemniku" lekko nad wałem? Czy o klawiaturę zaworów? Jeśli tą ostatnią to nie ma żadnego problemu z ponownym założeniem. Jeśli krzywka to też nie powinno być problemu ale jakby co to sprawdzę u siebie w jakim położeniu tłoka powinna być wstępnie ułożona.
Grzesiek Opublikowano 8 Czerwca 2008 Autor Opublikowano 8 Czerwca 2008 chodzi o krzywke i jakie luzy zaworowe powinny byc?
Irek M Opublikowano 8 Czerwca 2008 Opublikowano 8 Czerwca 2008 Ja mam 61 FS wiec trudniej będzie z pomocą ale zobaczymy; Stan z fotki: - tłok w pozycji ZW ( najniższe położenie tłoka) - zawór wylotowy już zaczął sie zamykać ale - jak widać po krzywce to jeszcze nie jest max zamknięcie. Co do szczeliny na zaworach - 0,04 - 0,1 - taka jest tolerancja Gdybym ktoś kto ma silnik ten, który ty masz zmierzył suwmiarką poz tłoka w mom gdy krzywka jest w pionie - czyli max zamk zaworu byłoby ci łatwiej. Ja niestety mam wiekszy silnik więc nic te pomiary ci nie dadzą.
Grzesiek Opublikowano 8 Czerwca 2008 Autor Opublikowano 8 Czerwca 2008 dzieki za pomoc kolego juz jakos sobie poradze a potem w deske i palenie probne. pozdr Grzesiek z Wałbrzycha
Janusz Opublikowano 14 Lipca 2008 Opublikowano 14 Lipca 2008 Witam kolegów. Mam podobny kłopot a mianowicie ułożenie fabryczne wałka rozrządu w ASP FS61AR. Wmieniałem łożyska i przez pospiech nie oznaczyłem jego położenia. Za pomoc z góry dziękuje.
Irek M Opublikowano 14 Lipca 2008 Opublikowano 14 Lipca 2008 Ta moja fotka i opis coś ci wyjasnia czy konieczny jest szczegołowy? mogę np ustawić krzywkę jak na foto w pozycji max i suwmiarką zmierzyć położenie tłoka, Wtedy skopiujesz sobie ustawienie:-)
Janusz Opublikowano 14 Lipca 2008 Opublikowano 14 Lipca 2008 Witam. Fotka jest ok , na wałku rozrządu jest nacechowany punkt do czego służy ja myślę że do jakiegoś ustawienia tegoż wałka. Gdyby kolega mógł zobaczyć w swoim egzemplarzu dwa położenia tłoka góra i dół ijak się układają krzywki wałka rozrządu. Pozdrawiam.
Irek M Opublikowano 14 Lipca 2008 Opublikowano 14 Lipca 2008 OK, w takim razie wieczorem wstawię fotki z wymienionymi pozycjami. W moim silniku nie zauważyłem cechowania, ale też nie wyciągałem go całkowicie.
Janusz Opublikowano 14 Lipca 2008 Opublikowano 14 Lipca 2008 Dzięki za pomoc mam nadzieje że wspólnymi siłami damy radę. Podobny znaczek wgłębienie zauważyłem w silniku OS 120 SURPASS i nie wiem czy nie jest to wspólne dla czterotaktów. Jakiś knif musi być. bo jeden ząbek w rozrządzie ma jakieś tam znaczenie. Pozdrawiam Janusz
Irek M Opublikowano 14 Lipca 2008 Opublikowano 14 Lipca 2008 Więc tak; rozrząd w pozycji całkowitego otwarcia zaworu wydechowego( lużny tylko dolotowy) Włożona suwmiarka opiera się krawędzią na kole krawędzi otworu na świecę. W tej pozycji wskazuje 2,97mm. Znaczy na tej głębokości od krawędzi znajduje sie t.łok.
Rob Mc Fly Opublikowano 14 Lipca 2008 Opublikowano 14 Lipca 2008 W tej pozycji wskazuje 2,97mm. A może jednak 29,7mm 8) :wink: . Przynajmniej taki wymiar widzę na fotce.
Irek M Opublikowano 14 Lipca 2008 Opublikowano 14 Lipca 2008 Oczywiście, że 2,97!!! Centymetra!!! :rotfl:
Rob Mc Fly Opublikowano 14 Lipca 2008 Opublikowano 14 Lipca 2008 Teraz jest jak w Polamie- wszystko jasne :devil: .
Kretobójca Opublikowano 15 Lipca 2008 Opublikowano 15 Lipca 2008 Jak tłok jest w GMP, znacznik wałka musi być w zenicie. Luzów zaworowych nie znam.
Janusz Opublikowano 15 Lipca 2008 Opublikowano 15 Lipca 2008 Witam WIELKIE DZIĘKI za pomoc. Pozdrawiam Janusz Katowice.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.