Jano Opublikowano 9 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2008 Nabyłem nowy silnik, docierałem go tak jak trzeba, wypalił na stole 3x250ml paliwa 10%.Zamontowałem go w modelu pracuje ładnie i równo ale niepokoi mnie to że na wolnych obrotach słychać takie podzwanianie które po dodaniu lekko gazu znika poczym znowu podzwania.Nie ma tego na średnich i wysokich obrotach.Dlatego chciałbym wiedzieć czy ten typ tak ma,czy mój ma feler.No i pytanko czy śmigło 11x6 zalecane przez producenta czy jakieś inne z doświadczenia posiadaczy tego motorka? edit. silniczek ten napędza trenerka ok 2300g. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarekJ Opublikowano 9 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2008 Ten typ tak ma (choć nie w każdym egzemplarzy jest to tak słyszalne). Winę za to ponosi luz podłużny na wale. Stuki nasilają się szczególnie przy elestycznych śmigłach (łopaty na wolnych obrotach trochę trzepią powodując podłużene ruchy wału). Na APC są mniejsze. Przy wyższych obrotach wał przesuwa się do przodu i stuki znikają. Ja stosowałem kiedyś sprężunującą , cienka stalową podkładkę pomiędzy korpusem silnika a piastą. To praktycznie likwidowało całkowicie stuki. Jeśli na wolnych obrotach delikatnie dociśniesz palcem kołpak do silnika to zobaczysz, że stuki ustaną - to taki eksperyment na potwierdzenie, że ich powodem jest owy luż podłużny wału. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 9 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2008 U mnie w trenerku i nie tylko - silnik ten kręcił śmigłem APC 12,25x3,75 i bardzo dobrze nam to wychodziło :devil: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jano Opublikowano 9 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2008 Podejrzewałem że to może być ten luz.Próbowałem na śmigle takim żółtym plastiku i dzwoniło strasznie, wymieniłem śmigło na czarnego kavana i dzwoni mniej.Czy ma sęs próbować zmnieszyć ten luz maxymalnie np.teflonowa podkładka i drewniane śmigło? No i jaki rozmiar tego śmigła.Na 11x5 silnik kręci 11.200obr/min i to jest chyba max co jest w stanie osiągnąć ,zwiększenie%(pow.10%) nitro odpada bo wolę mieć słabsze osiągi niż myć motor po każdym lataniu.Dzięki Marek za wyjaśnienia. edit .no to rozmiar śmigła wiadomy.tx Irek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 9 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2008 Czemu nie chcesz probować na APC, które podałem? Z drewnianych to zakładałem jedynie 12x.. nie pamiętam czy to było 4 czy 6. Ale najlepiej - przynajmniej takie odnosiłem wrażenie - pracował na podanym APC. Oba modele ważyły ok 2,7kg. Jeden z moich filmów z lotu Vicomta to własnie z tym śmigłem i silnikiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jano Opublikowano 9 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2008 Nie powiedziałem że nie chcę po prostu chyba pisaliśmy posty równocześnie a Ty wkleiłeś pierwszy moje podziękowanie dla Ciebie dotyczy i tego APC, mam takie 12x5 ale nie latałem na tym bo to taka kosa że strach pomyśleć co się dzieje z palcami jak tam wsadzisz .to które mam ma chyba za duży skok ale spróbuje, chyba że wcześniej kupię takie jak Ty sugerujesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 9 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2008 Fakt, że APC mają bardzo ostre krawędzie ale gdy używasz rozrusznika to palcę są bezpieczne :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janek Opublikowano 9 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2008 a szczególnie ostre są tylne krawędzie tych śmigieł bo natarcie jest w normie. Łatwo o tym się można przekonać próbując odpalić zalany silnik palcem - pocięcie murowane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jano Opublikowano 16 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2008 U mnie w trenerku i nie tylko - silnik ten kręcił śmigłem APC 12,25x3,75 i bardzo dobrze nam to wychodziło :devil: Po zmianie śmigła na APC 11x6 (takie miałem) mój os la przestał stukać i chodzi bardzo ładnie.Spróbuję jeszcze na 12x4 jak tylko je dostanę.Jakoś te APC nie podobały mi się z wyglądu więc ich nie kupowałem i to był błąd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motyl Opublikowano 16 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2008 APC 12x4 bedzie idealne do trenerka Ciag taki sam jak na 11x6 ale predkosc prawie o połowe mniejsza:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kunba83 Opublikowano 28 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2008 na wolnych obrotach słychać takie podzwanianie które po dodaniu lekko gazu znika poczym znowu podzwania.Nie ma tego na średnich i wysokich obrotach.Dlatego chciałbym wiedzieć czy ten typ tak ma,czy mój ma feler.No i pytanko czy śmigło 11x6 zalecane przez producenta czy jakieś inne z doświadczenia posiadaczy tego motorka? Od trzech lat mam w trenerku os 46 la i nigdy nie słyszałem zadnych niepokojących dzwiekow (latam na mieszance 80/20) co do smigła to najczesciej uzywam 11/6 i ma lepsze wyniki od 11/7. Innych nie sprawdzałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.