Jump to content

OsMax 46LA


Jano

Recommended Posts

Nabyłem nowy silnik, docierałem go tak jak trzeba, wypalił na stole 3x250ml paliwa 10%.Zamontowałem go w modelu pracuje ładnie i równo ale niepokoi mnie to że na wolnych obrotach słychać takie podzwanianie które po dodaniu lekko gazu znika poczym znowu podzwania.Nie ma tego na średnich i wysokich obrotach.Dlatego chciałbym wiedzieć czy ten typ tak ma,czy mój ma feler.No i pytanko czy śmigło 11x6 zalecane przez producenta czy jakieś inne z doświadczenia posiadaczy tego motorka?

edit. silniczek ten napędza trenerka ok 2300g.

Link to comment
Share on other sites

Ten typ tak ma (choć nie w każdym egzemplarzy jest to tak słyszalne). Winę za to ponosi luz podłużny na wale. Stuki nasilają się szczególnie przy elestycznych śmigłach (łopaty na wolnych obrotach trochę trzepią powodując podłużene ruchy wału). Na APC są mniejsze. Przy wyższych obrotach wał przesuwa się do przodu i stuki znikają. Ja stosowałem kiedyś sprężunującą , cienka stalową podkładkę pomiędzy korpusem silnika a piastą. To praktycznie likwidowało całkowicie stuki. Jeśli na wolnych obrotach delikatnie dociśniesz palcem kołpak do silnika to zobaczysz, że stuki ustaną - to taki eksperyment na potwierdzenie, że ich powodem jest owy luż podłużny wału.

Link to comment
Share on other sites

Podejrzewałem że to może być ten luz.Próbowałem na śmigle takim żółtym plastiku i dzwoniło strasznie, wymieniłem śmigło na czarnego kavana i dzwoni mniej.Czy ma sęs próbować zmnieszyć ten luz maxymalnie np.teflonowa podkładka i drewniane śmigło? No i jaki rozmiar tego śmigła.Na 11x5 silnik kręci 11.200obr/min i to jest chyba max co jest w stanie osiągnąć ,zwiększenie%(pow.10%) nitro odpada bo wolę mieć słabsze osiągi niż myć motor po każdym lataniu.Dzięki Marek za wyjaśnienia.

edit .no to rozmiar śmigła wiadomy.tx Irek

Link to comment
Share on other sites

Czemu nie chcesz probować na APC, które podałem? Z drewnianych to zakładałem jedynie 12x.. nie pamiętam czy to było 4 czy 6. Ale najlepiej - przynajmniej takie odnosiłem wrażenie - pracował na podanym APC. Oba modele ważyły ok 2,7kg. Jeden z moich filmów z lotu Vicomta to własnie z tym śmigłem i silnikiem.

Link to comment
Share on other sites

Nie powiedziałem że nie chcę po prostu chyba pisaliśmy posty równocześnie a Ty wkleiłeś pierwszy moje podziękowanie dla Ciebie dotyczy i tego APC, mam takie 12x5 ale nie latałem na tym bo to taka kosa że strach pomyśleć co się dzieje z palcami jak tam wsadzisz :D .to które mam ma chyba za duży skok ale spróbuje, chyba że wcześniej kupię takie jak Ty sugerujesz.

Link to comment
Share on other sites

U mnie w trenerku i nie tylko - silnik ten kręcił śmigłem APC 12,25x3,75 i bardzo dobrze nam to wychodziło :devil:

Po zmianie śmigła na APC 11x6 (takie miałem) mój os la przestał stukać i chodzi bardzo ładnie.Spróbuję jeszcze na 12x4 jak tylko je dostanę.Jakoś te APC nie podobały mi się z wyglądu więc ich nie kupowałem i to był błąd :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
na wolnych obrotach słychać takie podzwanianie które po dodaniu lekko gazu znika poczym znowu podzwania.Nie ma tego na średnich i wysokich obrotach.Dlatego chciałbym wiedzieć czy ten typ tak ma,czy mój ma feler.No i pytanko czy śmigło 11x6 zalecane przez producenta czy jakieś inne z doświadczenia posiadaczy tego motorka?

 

Od trzech lat mam w trenerku os 46 la i nigdy nie słyszałem zadnych niepokojących dzwiekow (latam na mieszance 80/20) co do smigła to najczesciej uzywam 11/6 i ma lepsze wyniki od 11/7. Innych nie sprawdzałem

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.