pabork Opublikowano 9 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2008 celem tego wątku jest pokazanie, że w zawodach może brać udział KAŻDY z Was, spełniając na prawdę drobne warunki. FORMALNOŚCI -licencja - nie na wszystkich zawodach wymagana skąd wziąć? ->przeczytać (ze zrozumieniem) regulamin, pobrać wniosek: regulamin licencji i wniosek ->następnie udać się do lekarza sportowego (z akcentem na "sportowego") - zrobić badania i poprosić o zaświadczenie (koszt około 45pln - tyle płaciłem we Wrocławiu w ośrodku zdrowia na Stadionie Olimpijskim) ->przelać pieniążki do Aeroklubu Polskiego za licencję ->wypełniony wniosek wraz z zaświadczeniem lekarskim i dowodem opłaty (może być wydruk z banku online) - przesłać na adres Aeroklubu (uwaga na strajki pocztowców ->czekać cierpliwie (można po kilku dniach zadzwonić do AP i sprawdzić czy nasze dokumenty dotarły i są ok. rejestracja zapisy na listy startowe są prowadzone zazwyczaj online na www.f3k.pl lub podanych tam innych stronach organizatorów, zdarza się czasem, że trzeba wysłać na podany adres mejla ze zgłoszeniem - podajemy imię nazwisko, nr licencji (jeżeli wymagana), dwa kanały których używamy i tyle formalności (jeżeli o czymś zapomniałem - proszę Kolegów o dopowiedzenie) jutro postaram się opisać stronę praktyczną Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal B. Opublikowano 9 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2008 Ano dodam jeszcze że trzeba mieć: - model (koniecznie z kołkiem w skrzydle i o rozpiętości mniejszej od 1500 mm) - stoper - długopis - podkładkę (taką z klipsem do przytrzymywania papieru) I dobrze jest przed 1 startem choć troszkę zaznajomić się z regulaminem F3K oraz zadaniami jakie mogą być rozgrywane. Wszystko można znaleźć na stronie www.f3k.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pabork Opublikowano 10 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2008 PRAKTYKA CO ZABRAć? -model spełniający wymogi regulaminu, a jeszcze lepiej dwa modele. Kolizje, zakłócenia i wypadki nie są częste ale się zdarzają - więc wygodnie mieć zastępczy model gotów do lotu. Z drugiej strony - na placu boju często dokonuje się napraw, które w zupełności wystarczają do dokończenia zawodów. -stoper, długopis, podkładka (A4) - można ale nie jest to konieczne - obecnie organizator ma obowiązek zapewnić obsługę sędziowską - natomiast miło jest kolegom pomóc w tym -dwa kwarce - jest to standard - najlepiej "wchodząc" w towarzystwo sprawdzić listy startowe i wybrać dwa WOLNE kanały - wtedy trudniej będzie o konflikt kanałów na zawodach - zmiana kwarcu w trakcie nie jest trudna ale skoro można jej uniknąć.... -kleje CA, rowing węglowy, tkaninę szklaną/węglową, zapasowe serwo/tryby, odbiornik -krzesełko, parasol, krem z filtrem UV, okulary słoneczne, czapeczka na głowę UWAGA każdy z nas ma ograniczony budżet - dlatego warto dogadywać się z kolegami w sprawie dojazdu na zawody - nie masz środka transportu - napisz do nas, najprawdopodobniej któryś z kolegów będzie miał wolne miejsce w aucie i będzie jechał z podobnego kierunku! ZAPRASZAM SERDECZNIE www.f3k.pl zapewniam, że atmosfera w naszym towarzystwie jest wyjątkowa - dzielimy się doświadczeniem i wiedzą. f3k jest dyscypliną, która łączy najnowsze technologie (kompozyty) z ruchem na świeżym powietrzu oraz niesamowitą frajdą walki z naturą (termika) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czaro Opublikowano 10 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2008 Pabork, zaszalałeś z tą licencją. Już na starcie odstraszasz ludzi. Jako, że ja od kilku lat licencji nie mam, to wiem, że można startować bez niej. Przykład tegorocznego kalendarza: Na siedem zgłoszonych imprez licencja niezbędna jest tylko na dwóch: Mistrzostwach Polski i Eurotur. Na reszcie (eliminacje do PP) spokojnie można startować nie posiadając licencji. Minus tego tylko taki, że nie będzie się wtedy liczonym do klasyfikacji ogólnej Pucharu Polski. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
modelmaniak Opublikowano 10 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2008 Dobrze byłoby posiadać ubezpieczenie... jak wlecisz komuś przednią szybą do auta to ubezpieczyciel zaplaci za szkody... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czaro Opublikowano 10 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2008 To prawda, ale w tegorocznej licencji ubezpieczenia nie ma, więc ona tej sprawy nie rozwiąże. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pabork Opublikowano 10 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2008 Czarku...pierwsze moje zdanie o licencji stwierdza ze nie zawsze jest potrzebna...a opis jak ja zdobyc jest po to by pokazac ze szczegolami ze to nie jest az takie trudne. ubezpieczenie faktycznie warto miec. roczny wydatek kilkudziesieciu pln na polise o wartosci 100kpln to rozsadny kompromis (moja obejmuje modele do 20kg. latanie rekreacyjne i zawodnicze oraz pokazy). dodam tylko ze latajac w grupie mamy referencje co do swoich umiejetnosci i warunkow termicznych-gdy latasz samemu moze byc trudno ocenic poczatkujacemu - spada bo brak termiki czy popelnia jakis blad. w grupie razniej;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.