Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Szukając czegoś w piwnicy natknąłem się na mój pierwszy samolot z którym stawiałem pierwsze kroki w sztuce pilotażu :) Postanowiłem coś z nim zrobić. miłym zaskoczeniem były wszystkie sprawne serwa. Dorobiłem mu nowe łoże silnika ze sklejki 3mm (nie mam pojęcia co stało się z oryginalnym) wyposażyłem w to co mam akurat na stanie, niekoniecznie zgodne z zaleceniami producenta. Model był wielokrotnie połamany klejony, ma wzmocnienia z listewek sosnowych oraz rurek węglowych, był 2x malowany, mocowanie podwozia odlane z żywicy, samo podwozie też nie oryginalne, trochę szpachli i papieru na wikol, w środku znalazłem nawet pająka :D

 

Dołożyłem mu pompowane koła 150mm

Silnik emax gt2820/06 o ciągu 2300g

Regiel 50A

i pakiet..... no właśnie, mam 2 rodzaje pakietów. Standardowy 3s 2200amh i 4s 10000amh. Z pierwszym tak jak na zdjęciach waży 1600g z drugim 2400g

I tu mam pytanie do funcubowców... ile najwięcej ważyły wasze funcuby?

 

W planach jest odświeżenie całego kadłuba i skrzydła więc przybędzie jeszcze trochę wagi

 

post-6329-0-61964100-1453411927_thumb.jpg

 

post-6329-0-88722700-1453411936_thumb.jpg

 

post-6329-0-73748500-1453411940_thumb.jpg

 

post-6329-0-74263900-1453411948_thumb.jpg

 

post-6329-0-13297200-1453411952_thumb.jpg

Opublikowano

 Przepraszam, że zapytam o rzecz dla Was pewnie oczywistą : sprzedażne FunCub-y Multiplexa z elaporu występują obecnie w rozmiarach WS 1400 i 1700 mm

i masie RTF sugerowanej odpowiednio 1130 i 2850 gramów.  A jaką rozpiętość skrzydełek mają omawiane tu przez Was wersje?

Opublikowano

Marcinie, gdybyś użył lekkiego pakietu to będziesz miał T/W prawie 1,44 (Thrust / Weight , stosunek ciągu do masy; to dopisek dla początkujących - są wśród Nas). Nie powinien być leniwy, to przecież aż nadto do "normalnego" latania - zapas fikołkowo-ratunkowy jest :). Tylko czy ciąg 2300G to na pewno na pakieciku 3s ? Szklana
kula mówi, że z uzwojeniami w wykonaniu 06 to raczej chyba na 4s, a przy napięciu odpowiadającym 3s to ciąg będzie gdzieś tak 1700G, co i tak daje T/W jeszcze
1,06 - powinno zadowolić. Za to sprawność i silnika, i śmigła dużo wyższa na mniejszym napięciu - porównaj przyrosty natężenia prądu z przyrostami ciągu przy
zmianie z 3s na 4s. Ciąg rośnie nie tak wiele, a prąd bardzo znacznie (dot. uzwojeń w wyk. 04 i 07, ale to bez znaczenia) :
 https://www.modelmotor.pl/silnik-140g-kv985-emax-gt2820-06.html

Odnośnie mas przewidywanych (#1) 1600 lub 2400g w zależności od rozmiaru zasobnika (pakietu), to postaram się coś wymodelować na symku.
Nie można temu ufać bezgranicznie, ale pojęcie daje. Czasem dość dobrze zgodne z realem, tylko trzeba przypilnować wszystkich istotnych parametrów.
Jakie przewidujesz śmigiełko do tego ciągu 2300G (lub też 1700G), 12x6 czy 10x5 (wtedy nieco mniejszy ciąg na 3s)? No wiesz, prędkość strumienia zaśmigłowego...

Opublikowano

Tak masz racje 2300g na pakiecie 4s. Dziś latałem na pakiecie 3s i śmigle 11x7. Ciągu wystarczyło aż nadto. Niestety skrzydło jest dość poważnie zwichrowane przez co modelem nie latało się jak trenerkiem :) aby leciał po prostej linii, musiał lecieć lekko bokiem, skręcał też tak sobie, musiałem mu pomagać ogonem, doważyłem też go 20g na ogonie ponieważ według ustawień producenta czyli 8cm za krawędzią natarcie uciekał na nos. W każdym bądź razie ulotniłem staruszka, a elektronika nadała by się do funcuba xl :D będę musiał pomyśleć :) 

Opublikowano

Marcinie , gratuluję :)! Będziesz próbował coś zrobić z tym skrzydłem? A o XL to pewnie razem pomyślimy, bo właśnie przymierzam się do zakupu :D. Będzie dla

kolegi, który zaczyna przygodę z RC (jest już od dawna pełnoletni ;)), muszę się postarać żeby wszystko było ok. i żeby się nie zraził. Dotychczas ćwiczy na symku

i nieżle Mu to idzie, myślę że FunCub XL na początek będzie dobry, wymiary dodają mu powagi ;).

Przewidujesz jakimś malutkim toaścikiem uczcić ulotnienie staruszka, wyzwolonego z pod ucisku pająków :D?

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.