Skocz do zawartości

PRZERÓBKA na modelarski.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

To można zrobić i się robi bez takich gwintowników ,magneto dokręć na oryginalną nakrętką a piastę odpowiednio przetoczoną dokręcisz na gwint metryczny.

W moim silniku tak zrobiłem a post wyżej masz zdjęcie z takim rozwiązaniem.

Opublikowano

Tak było by najlepiej zamontować piastę i samo wykonanie dużo łatwiejsze,nawet mocowanie silnika leprze

bo są cztery otwory którymi można by zamontować silnik do drugiej wręgi.

Ale wtedy śmigło obracało by się w prawą stronę.

 

PS.Chyba że można zmienić obroty silnika ale tego nie wiem.

Opublikowano

Witam wszystkich swego czsu też wpadł mi silnik od kosy 25cm iprzerobiłem go oczywiście na modelarski myślałem o trenerku wicherek 50 lecz nie znalazłem takich planów przeskalowanych jak by ktoś udostepnił byłbym bardzo dzwięczny.

post-18202-0-82328200-1456067762_thumb.jpg

Opublikowano

Powoli ale do przodu.

Jak wcześniej wspomniałem tłumik powstał z dwóch puszek aluminiowych ale z czego one pochodzą nie mam pojęcia

znalezione w centrum handlowym złom.

W środek wstawiłem przegrodę w odległości 30 mm od wylotu spalin,obie połówki są sklejone i skręcone.

A tak to wygląda razem z silnikiem.

post-12393-0-25106500-1456150546_thumb.jpg

post-12393-0-71591500-1456150562_thumb.jpg

post-12393-0-97430300-1456150571_thumb.jpg

 

Opublikowano

Fajny ten motorek i elegancko ci to wychodzi.

Myślę nad tą piastą do niego i naszedł mnie taki pomysł. Może naciąć na wale rowek na klin i dotoczyć piastę nakładaną na wał na klinie i dokręconą oryginalną nakrętką. A śmigło przykręcane na 4 śruby jak w większości modelarskich silników benzynowych.

Opublikowano

Więcej możliwości daje zapłon elektroniczny bo na którym końcu wału korbowego będzie śmigło to już tylko zależy od możliwości warsztatu właściciela :)

Swoje przeróbki silników robiłem na takim zapłoni a na oryginalnym magnecie to tylko sprawdzałem po kupnie cz ten motorek może jeszcze pracować.

Fajnie wygląda ale chyba bardziej przypomina silnik od podkaszarki niż od modelu RC :D

Opublikowano

Tomek piasta na śmigło jest gotowa pozostał problem gwintownika, ale drugą zamówiłem w firmie gdzie robią felgi i mam nadzieję że będzie

z odpowiedniego aluminium.Co do mojego warsztatu to jest skromny,chociaż narzędzi przydatnych w modelarstwie nie brakuje

bo przez te lata trochu się nazbierało.No gdybym jeszcze miał tokarkę to już było by super.

Udało mi się załatwić drugi gaźnik na pewno wymaga czyszczenia pewnie wymiany membrany uszczelek, komplet naprawczy

kosztuje 15 zł.I być może będzie lepszy.

post-12393-0-29991100-1456295051_thumb.jpg

Czekając na brakującą część zacząłem robić mocowanie silnika.Pomyślałem że może coś takiego zrobię z przodu

co do mocowania z drugiej strony mam jakiś pomysł ale to jest do przemyślenia.

post-12393-0-17086200-1456295920.jpg post-12393-0-05697700-1456295930.jpg

Jeżeli ktoś ma jakieś zastrzeżenia lub pomysł na mocowanie tego silnika to proszę o informację.

PS.Być może ktoś ma zbędną [używaną] piastę na śmigło 16 cali to proszę o kontakt na PW.

Andrzej.

 

Opublikowano

łapki moga niestety nie wytrzymac parunastu minut pracy na wolnych obrotach.

Popieram to co pisze olo. Najlepiej zainwestowac w zakup zaplonu, wywalic magneto, wal z jednej strony obciac. Z zaplonem elektronicznym mozesz wybrac w ktora strone ma sie krecic silnik. Czyli mozesz zrobic piaste zamiast magneta na stozku i klinie.

Kolejna sprawa to na zaplonie elektronicznym silnik bedzie mial lepsze osaiagi. Przynajmniej w teori pisza ze elektroniczne zaplony maja wyprzedzenie zaplonu przy wyzszych obrotach.

 

Wkładasz teraz sporo czasu i pracy w przerobki, ktore ida troche w slepym kierunku. Moje doswiadczenia z zaplonem magneto, sa takie ze bez rozrusznika ciezko go odpalic z reki. Fajka, przewod jest nie ekranowany wiec nie wiem do konca jak to wplywa na zaklócenia odbiornika. Miałem kiedyś do czynienia z zaplonem elektronicznym, z ekranowanym przewodem, ale bez ekranowanej fajki. Siał równo w eterze :)

Opublikowano

Te łapki są bardzo cienkie i też uważam że są zbyt słabe, dla tego kombinuję z innym mocowaniem.Zapłon elektroniczny biorę pod uwagę

ale dopiero po przetestowaniu silnika.Piastę mam dopasowaną na przeciwną stronę magneta,a w przypadku zmiany zapłonu

dorobię nową piastę.

Puki co mam zamiar uruchomić ten silnik razem ze śmigłem i zobaczyć co on może.

Opublikowano

Dwa słowa na temat tych łapek.

Łapki mają długość 50 mm i na końcach grubość 2 mm wysokie na 12 mm, dla tego wydaje mi się że są zbyt słabe.Do nich była przykręcona

osłona wentylatora i szarparka.

 

Coś tam porobiłem przy mocowaniu silnika.Być noże coś poprawię ale na razie tak to wygląda.

post-12393-0-42750600-1456404140_thumb.jpg

I wstępnie spasowane do silnika.

post-12393-0-06911600-1456404149_thumb.jpg

Opublikowano

To na dole zrób takie samo mocowanie bo to z przodu do niczego się nie przyda

Tak raczej zrobię, wydaje mi się że lepiej wyglądają szpilki niż ta blach z przodu.Na razie są chyba zbyt długie

ale to dopasuję już w modelu.Jeżeli taki powstanie.

 

Zacząłem całość składać aby silnik był gotowy do testów ale nie obeszło się bez małej wpadki z tłumikiem okazało się

że jest zbyt blisko cewki i styka się z mocowaniem.

Dorobiłem coś takiego o grubości 8 mm aby tłumik odsunąć troszku na zewnątrz..Po tym zabiegu jest sporo luzu

miedzy cewką a mocowaniem ,nam nadzieję że to w niczym nie będzie przeszkadzać.

post-12393-0-28825900-1456497264_thumb.jpg

Opublikowano

Z czego to jest zrobione? Wygląda na tekstolit/ laminat.

 Daj z obu stron podkładki z klingierytu (gambit) 0,5mm i skręć na czerwony silikon. U mnie się sprawdza.

Opublikowano

Z czego to jest zrobione? Wygląda na tekstolit/ laminat.

Zrobione z tekstolitu myślę że materiał odpowiedni bo i tak nic innego nie miałem aby to zrobić.

Jako uszczelniacz mam taki silikon.

post-12393-0-16693000-1456560590_thumb.jpg

Ale mam jedno pytanie.

Jaką ustawić przerwę na świecy i cewce?W instrukcjach podobnych silników podają świeca 0,5 cewka 0,25.Być może inne

ustawienie będzie miało wpływ na zapłon i lepszą pracę silnika.

Opublikowano

W reszcie mam wszystko aby przeprowadzić pierwszą próbę razem ze śmigłem.Osobiście bardzo jestem

ciekaw jaki będzie wynik na śmigle 16x8.

 

Stanowisko testowe.

post-12393-0-15123500-1456835759_thumb.jpg

Opublikowano

Przydał by się filmik z tych testów..

 

Noi pytanie jakie parametry ma ten silnik dokładnie:
- na początku można doczytać 26cm3 na pewno ?
- Ile koników?
- Ile maksymalnych obrotów z tym śmigłem i bez?
- I fundamentalne pytanie  ile kg ciągu na maksymalnych obrotach i na wolnych obrotach?

 

Też potrzebuje silnik benzynowy o małej pojemności do pojazdu poniżej, bo zabawa w żarowy wcale mi się nie podoba. Chętnie sprzedam ASP52. Planuje kupno takiej benzynówki jak twoja (może polecisz jakąś konkretną z allegro lub olx) z podkaszarki lub dmuchawy ale myślę czy nie zostawić sobie "dźwonka" sprzęgła i na nim zamontować śmigło, bo potrzebowałbym żeby na wolnych obrotach śmigło dawało 0 ciągu.

http://pfmrc.eu/index.php?/topic/37173-patyczak-czyli-sagi-pojazd%C3%B3w-o-trzech-punktach-podparcia-ci%C4%85g-dalszy/page-4

Opublikowano

Film z testów będzie,jak na razie udało ni się go odpalić, po tych małych zabiegach mile mnie zaskoczył bo po ustawieniu

przerwy cewka,świeca silnik odpala od śmigła.Próby co on może jeszcze nie było ale to wszystko podam po nagraniu filmu.

Co do parametrów jak na razie wiem tylko tyle co było na tabliczce więcej informacji na temat

tego silnika nie udało ni się uzyskać.

          post-12393-0-33318300-1456917985_thumb.jpg

Opublikowano

dobrze bedzie :) teraz tylko wybrac odpowiedni model dla niego.

 

Tak szacujac z glowy na tym smigle 16x8 powinien wykrecic ok 6500obr/min i to bedzie ok 4kg ciagu (nie wchodzac w sprawnosc konkretnego modelu smigla, gestosci powietrza, itp... )

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.