olo Opublikowano 20 Lutego 2016 Opublikowano 20 Lutego 2016 To można zrobić i się robi bez takich gwintowników ,magneto dokręć na oryginalną nakrętką a piastę odpowiednio przetoczoną dokręcisz na gwint metryczny. W moim silniku tak zrobiłem a post wyżej masz zdjęcie z takim rozwiązaniem.
rajaner Opublikowano 21 Lutego 2016 Autor Opublikowano 21 Lutego 2016 Tak było by najlepiej zamontować piastę i samo wykonanie dużo łatwiejsze,nawet mocowanie silnika leprze bo są cztery otwory którymi można by zamontować silnik do drugiej wręgi. Ale wtedy śmigło obracało by się w prawą stronę. PS.Chyba że można zmienić obroty silnika ale tego nie wiem.
grazli Opublikowano 21 Lutego 2016 Opublikowano 21 Lutego 2016 Witam wszystkich swego czsu też wpadł mi silnik od kosy 25cm iprzerobiłem go oczywiście na modelarski myślałem o trenerku wicherek 50 lecz nie znalazłem takich planów przeskalowanych jak by ktoś udostepnił byłbym bardzo dzwięczny.
rajaner Opublikowano 22 Lutego 2016 Autor Opublikowano 22 Lutego 2016 Powoli ale do przodu. Jak wcześniej wspomniałem tłumik powstał z dwóch puszek aluminiowych ale z czego one pochodzą nie mam pojęcia znalezione w centrum handlowym złom. W środek wstawiłem przegrodę w odległości 30 mm od wylotu spalin,obie połówki są sklejone i skręcone. A tak to wygląda razem z silnikiem.
skuter Opublikowano 22 Lutego 2016 Opublikowano 22 Lutego 2016 Fajny ten motorek i elegancko ci to wychodzi. Myślę nad tą piastą do niego i naszedł mnie taki pomysł. Może naciąć na wale rowek na klin i dotoczyć piastę nakładaną na wał na klinie i dokręconą oryginalną nakrętką. A śmigło przykręcane na 4 śruby jak w większości modelarskich silników benzynowych.
olo Opublikowano 22 Lutego 2016 Opublikowano 22 Lutego 2016 Więcej możliwości daje zapłon elektroniczny bo na którym końcu wału korbowego będzie śmigło to już tylko zależy od możliwości warsztatu właściciela Swoje przeróbki silników robiłem na takim zapłoni a na oryginalnym magnecie to tylko sprawdzałem po kupnie cz ten motorek może jeszcze pracować. Fajnie wygląda ale chyba bardziej przypomina silnik od podkaszarki niż od modelu RC
rajaner Opublikowano 24 Lutego 2016 Autor Opublikowano 24 Lutego 2016 Tomek piasta na śmigło jest gotowa pozostał problem gwintownika, ale drugą zamówiłem w firmie gdzie robią felgi i mam nadzieję że będzie z odpowiedniego aluminium.Co do mojego warsztatu to jest skromny,chociaż narzędzi przydatnych w modelarstwie nie brakuje bo przez te lata trochu się nazbierało.No gdybym jeszcze miał tokarkę to już było by super. Udało mi się załatwić drugi gaźnik na pewno wymaga czyszczenia pewnie wymiany membrany uszczelek, komplet naprawczy kosztuje 15 zł.I być może będzie lepszy. Czekając na brakującą część zacząłem robić mocowanie silnika.Pomyślałem że może coś takiego zrobię z przodu co do mocowania z drugiej strony mam jakiś pomysł ale to jest do przemyślenia. Jeżeli ktoś ma jakieś zastrzeżenia lub pomysł na mocowanie tego silnika to proszę o informację. PS.Być może ktoś ma zbędną [używaną] piastę na śmigło 16 cali to proszę o kontakt na PW. Andrzej.
gignasiak Opublikowano 24 Lutego 2016 Opublikowano 24 Lutego 2016 Silnik powinieneś zamocować do wregi za te cztery łapki od strony koła zamachowego
tikicaca Opublikowano 24 Lutego 2016 Opublikowano 24 Lutego 2016 łapki moga niestety nie wytrzymac parunastu minut pracy na wolnych obrotach. Popieram to co pisze olo. Najlepiej zainwestowac w zakup zaplonu, wywalic magneto, wal z jednej strony obciac. Z zaplonem elektronicznym mozesz wybrac w ktora strone ma sie krecic silnik. Czyli mozesz zrobic piaste zamiast magneta na stozku i klinie. Kolejna sprawa to na zaplonie elektronicznym silnik bedzie mial lepsze osaiagi. Przynajmniej w teori pisza ze elektroniczne zaplony maja wyprzedzenie zaplonu przy wyzszych obrotach. Wkładasz teraz sporo czasu i pracy w przerobki, ktore ida troche w slepym kierunku. Moje doswiadczenia z zaplonem magneto, sa takie ze bez rozrusznika ciezko go odpalic z reki. Fajka, przewod jest nie ekranowany wiec nie wiem do konca jak to wplywa na zaklócenia odbiornika. Miałem kiedyś do czynienia z zaplonem elektronicznym, z ekranowanym przewodem, ale bez ekranowanej fajki. Siał równo w eterze
rajaner Opublikowano 24 Lutego 2016 Autor Opublikowano 24 Lutego 2016 Te łapki są bardzo cienkie i też uważam że są zbyt słabe, dla tego kombinuję z innym mocowaniem.Zapłon elektroniczny biorę pod uwagę ale dopiero po przetestowaniu silnika.Piastę mam dopasowaną na przeciwną stronę magneta,a w przypadku zmiany zapłonu dorobię nową piastę. Puki co mam zamiar uruchomić ten silnik razem ze śmigłem i zobaczyć co on może.
gignasiak Opublikowano 24 Lutego 2016 Opublikowano 24 Lutego 2016 A przedtem do czego służyły te mocowania
rajaner Opublikowano 25 Lutego 2016 Autor Opublikowano 25 Lutego 2016 Dwa słowa na temat tych łapek. Łapki mają długość 50 mm i na końcach grubość 2 mm wysokie na 12 mm, dla tego wydaje mi się że są zbyt słabe.Do nich była przykręcona osłona wentylatora i szarparka. Coś tam porobiłem przy mocowaniu silnika.Być noże coś poprawię ale na razie tak to wygląda. I wstępnie spasowane do silnika.
gignasiak Opublikowano 26 Lutego 2016 Opublikowano 26 Lutego 2016 To na dole zrób takie samo mocowanie bo to z przodu do niczego się nie przyda
rajaner Opublikowano 26 Lutego 2016 Autor Opublikowano 26 Lutego 2016 To na dole zrób takie samo mocowanie bo to z przodu do niczego się nie przyda Tak raczej zrobię, wydaje mi się że lepiej wyglądają szpilki niż ta blach z przodu.Na razie są chyba zbyt długie ale to dopasuję już w modelu.Jeżeli taki powstanie. Zacząłem całość składać aby silnik był gotowy do testów ale nie obeszło się bez małej wpadki z tłumikiem okazało się że jest zbyt blisko cewki i styka się z mocowaniem. Dorobiłem coś takiego o grubości 8 mm aby tłumik odsunąć troszku na zewnątrz..Po tym zabiegu jest sporo luzu miedzy cewką a mocowaniem ,nam nadzieję że to w niczym nie będzie przeszkadzać.
skuter Opublikowano 26 Lutego 2016 Opublikowano 26 Lutego 2016 Z czego to jest zrobione? Wygląda na tekstolit/ laminat. Daj z obu stron podkładki z klingierytu (gambit) 0,5mm i skręć na czerwony silikon. U mnie się sprawdza.
rajaner Opublikowano 27 Lutego 2016 Autor Opublikowano 27 Lutego 2016 Z czego to jest zrobione? Wygląda na tekstolit/ laminat. Zrobione z tekstolitu myślę że materiał odpowiedni bo i tak nic innego nie miałem aby to zrobić. Jako uszczelniacz mam taki silikon. Ale mam jedno pytanie. Jaką ustawić przerwę na świecy i cewce?W instrukcjach podobnych silników podają świeca 0,5 cewka 0,25.Być może inne ustawienie będzie miało wpływ na zapłon i lepszą pracę silnika.
rajaner Opublikowano 1 Marca 2016 Autor Opublikowano 1 Marca 2016 W reszcie mam wszystko aby przeprowadzić pierwszą próbę razem ze śmigłem.Osobiście bardzo jestem ciekaw jaki będzie wynik na śmigle 16x8. Stanowisko testowe.
kazikfer Opublikowano 2 Marca 2016 Opublikowano 2 Marca 2016 Przydał by się filmik z tych testów.. Noi pytanie jakie parametry ma ten silnik dokładnie:- na początku można doczytać 26cm3 na pewno ?- Ile koników?- Ile maksymalnych obrotów z tym śmigłem i bez?- I fundamentalne pytanie ile kg ciągu na maksymalnych obrotach i na wolnych obrotach? Też potrzebuje silnik benzynowy o małej pojemności do pojazdu poniżej, bo zabawa w żarowy wcale mi się nie podoba. Chętnie sprzedam ASP52. Planuje kupno takiej benzynówki jak twoja (może polecisz jakąś konkretną z allegro lub olx) z podkaszarki lub dmuchawy ale myślę czy nie zostawić sobie "dźwonka" sprzęgła i na nim zamontować śmigło, bo potrzebowałbym żeby na wolnych obrotach śmigło dawało 0 ciągu. http://pfmrc.eu/index.php?/topic/37173-patyczak-czyli-sagi-pojazd%C3%B3w-o-trzech-punktach-podparcia-ci%C4%85g-dalszy/page-4
rajaner Opublikowano 2 Marca 2016 Autor Opublikowano 2 Marca 2016 Film z testów będzie,jak na razie udało ni się go odpalić, po tych małych zabiegach mile mnie zaskoczył bo po ustawieniu przerwy cewka,świeca silnik odpala od śmigła.Próby co on może jeszcze nie było ale to wszystko podam po nagraniu filmu. Co do parametrów jak na razie wiem tylko tyle co było na tabliczce więcej informacji na temat tego silnika nie udało ni się uzyskać.
tikicaca Opublikowano 2 Marca 2016 Opublikowano 2 Marca 2016 dobrze bedzie teraz tylko wybrac odpowiedni model dla niego. Tak szacujac z glowy na tym smigle 16x8 powinien wykrecic ok 6500obr/min i to bedzie ok 4kg ciagu (nie wchodzac w sprawnosc konkretnego modelu smigla, gestosci powietrza, itp... )
Rekomendowane odpowiedzi