kazikfer Opublikowano 2 Marca 2016 Opublikowano 2 Marca 2016 To nie lepiej więcej ciągu uzyskać montując mniejsze śmigło a wyciągając coś blisko 8500 no może 8000 obrotów?
tikicaca Opublikowano 2 Marca 2016 Opublikowano 2 Marca 2016 To zalezy do jakiego modelu chce sie wlozyc silnik. Wieksza sprawnosc, jezeli mowimy o ciagu statycznym ma smiglo o wiekszej srednicy a mniejszym skoku. Smiglo pracuje podobnie jak skrzydlo, dlatego w kwesti oporu indukowanego ( na koncowce) istotne jest wydluzenie lopaty, kąt natarcia (skok smigla) i już sam kształ łopaty Zmierzenie obrotow na konkretnym smigle pomoze oszacowac realna moc silnika na wale. Pozniejszy dobor smigla, to kwestia modelu w jakim ma latac ( predkosc, przekroj kadluba za smiglem)
skuter Opublikowano 2 Marca 2016 Opublikowano 2 Marca 2016 Pamiętajcie że mierzone obroty będą ba postoju na ziemi. W locie silnik zawsze na wyższe obroty ze względu na inne warunki pracy śmigła. Zbyt wysokie obroty na postoju (czyli za małe śmigło) mogą spowodować że silnik się rozbiegnie w locie i nastąpi jego uszkodzenie.
kazikfer Opublikowano 2 Marca 2016 Opublikowano 2 Marca 2016 To zalezy do jakiego modelu chce sie wlozyc silnik. Wieksza sprawnosc, jezeli mowimy o ciagu statycznym ma smiglo o wiekszej srednicy a mniejszym skoku. Smiglo pracuje podobnie jak skrzydlo, dlatego w kwesti oporu indukowanego ( na koncowce) istotne jest wydluzenie lopaty, kąt natarcia (skok smigla) i już sam kształ łopaty Zmierzenie obrotow na konkretnym smigle pomoze oszacowac realna moc silnika na wale. Pozniejszy dobor smigla, to kwestia modelu w jakim ma latac ( predkosc, przekroj kadluba za smiglem) Czy dłuższe o mniejszym skoku czy krótsze o większym a nawet 3 czy 4 płatowe to tak czy siak myślę, że powinno się dobierać śmigło które będzie pracować bliżej górnej wartości maksymalnych obrotów. Po co marnować te 2000 obrotów? Myślę że śmigło nawet o cal czy dwa krótsze z tym samym skokiem, które zakręci się do 8000 obrotów da lepsze wyniki nie lubię marnowania jedzenia... ani obrotów
tikicaca Opublikowano 2 Marca 2016 Opublikowano 2 Marca 2016 kazikfer to prosze sprawdz a pozniej pomyśl obrotomierz, wiadro śmigieł i do dzieła. Maksymalne obroty to niekoniecznie maksymalna moc i moment. Tutaj krzywa mocy troszkę mniejszego silniczka: https://toni-clark.com/english/motoren/zg20/zg20diag.htm rajaner mysle ze do Twojego silnika 16x8 jest dobre na poczatek.
kazikfer Opublikowano 2 Marca 2016 Opublikowano 2 Marca 2016 skąd ten spadek po 10000 rpm? nasz przykład kreci do 8500rpm.. to gdzie będzie spadek przy 7000? ....a może nie będzie
rajaner Opublikowano 4 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 4 Kwietnia 2016 Parę dni temu udało się przeprowadzić próbę silnika. Jak wspominałem silnik odpala od pierwszego razy co jest miły zaskoczeniem a jeszcze większym że daje ciągu ponad 5 kilogramów na śmigle 16/8. https://www.youtube.com/watch?v=Rauk838omiA&feature=youtu.be
Elkojote Opublikowano 4 Kwietnia 2016 Opublikowano 4 Kwietnia 2016 Bardzo ładnie to urobiłeś , ile waży taki silnik po przeróbkach ??
olo Opublikowano 4 Kwietnia 2016 Opublikowano 4 Kwietnia 2016 Ładnie ten motorek pracuje,zainwestuj jeszcze w obrotomierz i parę innych śmigieł to wtedy dokładniej go przetestujesz. Dokończysz przeróbkę i wsadzisz go do modelu,planujesz już w czym to może polecieć
rajaner Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Wagi silnika na razie nie podaję,pozostało jaszcze kilka nie potrzebnych części które są do usunięcia.Ostateczna wagę podam jak silnik będzie gotowy do montażu w modelu. Pasowało by sprawdzić jeszcze obroty na przynajmniej dwóch,trzech różnych śmigłach. Obrotomierz i śmigła to koszt około 200 zł. Niestety zakup musi troszku poczekać. Co do modelu pod ten silnik jakieś plany są.Na pewno będzie to jakiś górnopłat typu trener.Ale ostateczna decyzja jeszcze nie zapadła. Andrzej.
grazli Opublikowano 6 Kwietnia 2016 Opublikowano 6 Kwietnia 2016 Gratuluję testów proponuję sprawdzenie na nieco mniejszym śmigle ciekaw jestem efektu a poza tym zmobilizowałeś mnie żeby odpalić swój silnik na module z HK
rajaner Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Dalsze prace nad przystosowanie silnika do modelu samolotu. Tak sobie pomyślałem że chyba dobrym rozwiązanie będzie zamontowanie serwa gazu przy silniku.Troszku było z tym zabawy aby dopasować mocowanie w odpowiednim miejscu.Kilka szablonów z kartonu i wyszło coś takiego. Atak to wygląda po zamontowaniu. CDN.
jarek996 Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Troche bedzie trzeslo tym serwem ......
SiM Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Na zdjęciu fajnie to wygląda, jednak nie ryzykował bym montażu serwa w takim miejscu, po pierwsze tak jak napisał kolega ciągłe drgania, a dwa to dojdzie do tego jeszcze wysoka temperatura i bliskość przewodu WN
rajaner Opublikowano 19 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 19 Kwietnia 2016 Silnik ma bardzo małe drgania i to tylko przy bardzo małych obrotach.Jeżeli będą jakieś drgania to wydaje mi się że nie będzie to przeszkadzało w współpracy serwa z przepustnicą gazu,być może jestem w błędzie ale tak to widzę. Co do temperatury pomiędzy serwem a cylindrem jakoś mi to umknęło ale z drugiej strony przecież tam będzie dość mocny podmuch od śmigła. Przewód prądowy można przełożyć na drugą stronę. To tylko moja wizja i przy montażu w modelu może być całkiem inne połączenie. Panowie mam zamiar zamówić kołpak i tu nie wiem jaki pasował by na śmigło 16x8.Mam na myśli jakiś plastikowy.Wybór jest bardzo duży ale nie wiem jaki rozmiar i sposób mocowania wybrać. Andrzej.
jpd Opublikowano 19 Kwietnia 2016 Opublikowano 19 Kwietnia 2016 Silnik tłokowy nie ma drgań tylko i wyłącznie w jednym wypadku ... jak leży na półce i nie pracuje. Jak pracuje to drga bo drgać musi - pomijając inne składowe to zmienny moment obrotowy w funkcji kąta wału korbowego masz zawsze. TO ze ich nie widzisz bądź są poza harmonicznymi modelu/ stołu/ hamowni to nie znaczy ze ich nie ma. Serwo przy silniku padnie najprawdopodobniej bardzo szybko właśnie z powodu tych drgań - musisz na to zwrócić uwagę sprawdzać serwo de facto po każdym locie - dodatkowo ustalić resurs na serwo no jeden sezon i do śmieci lub gruntownego przeglądu. Inaczej może być przykro. Wibroizolatory ciut tu pomogą ale tylko ciut - dlatego tu bym zastosował nie wybitne serwo za wiadro kasy tylko jakaś średnią półkę (mniejsze straty na kasie) i raczej mocniejsze niz słabsze - więcej wytrzyma. skąd ten spadek po 10000 rpm? nasz przykład kreci do 8500rpm.. to gdzie będzie spadek przy 7000? ....a może nie będzie Bo wszystkie silniki tłokowe mają taki wykres. Pokazany powyżej i tak jest mocno łagodny. Z czego to wynika - poczytaj jak i dlaczego działa silnik tłokowy, hint : wypełnienie cylindra. Hint2, każdy silnik tłokowy ma ten wykres różny ale zawsze po przekroczeniu obrotów maksymalnej mocy następuje dość gwałtowny spadek mocy w funkcji obrotów.
rajaner Opublikowano 27 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 27 Kwietnia 2016 Silnik prawie gotowy. Wyciąłem wszystko co jest na tą chwilę nie potrzebne,pozostała w zasadzie jeszcze jedna próba.Przede wszystkim jak działa serwo gazu.Dla ułatwienia pracy serwa skróciłem sprężynę w przepustnicy dzięki temu działa dużo lżej niż w orginalnej długości. Ponieważ usunąłem całą szarparkę tak dla wygody w razie czego gdyby były problemy z odpaleniem silnika dorobiłem kółko z teflonu. CDN.
grazli Opublikowano 10 Maja 2016 Opublikowano 10 Maja 2016 Eeee. Silnik z czegoś (chyba dmuchawa) zastosowałem w Trenerku 240cm - ZERO WIBRACJI. Film jest tutaj https://www.youtube.com/watch?v=rmUqj-Dxkm4 Pozdrawiam Andrzej Witam cie modelik fajny masz może plany tegoż trenerka? chętnie bym skorzystał.Pozdrawiam grazli
rajaner Opublikowano 14 Maja 2016 Autor Opublikowano 14 Maja 2016 Witam cie modelik fajny masz może plany tegoż trenerka? chętnie bym skorzystał.Pozdrawiam grazli Telemaster:Telemaster 40 Deluxe001.pdf Telemaster 40 Deluxe002.pdf
rajaner Opublikowano 13 Czerwca 2016 Autor Opublikowano 13 Czerwca 2016 Silnik gotowy czeka na swój model. No i tak na koniec zrobiłem dla niego opakowanie. Z pracy tego silnika jestem zadowolony,ale gdyby nie pomoc i porady jakie dostałem przy przystosowaniu tego silnika do modelu pewnie nic by z tego nie było. Za wszelką pomoc i cenne wskazówki DZIĘKUJĘ. Andrzej. 4
Rekomendowane odpowiedzi