Skocz do zawartości

PRZERÓBKA na modelarski.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

To zalezy do jakiego modelu chce sie wlozyc silnik. Wieksza sprawnosc, jezeli mowimy o ciagu statycznym ma smiglo o wiekszej srednicy a mniejszym skoku. Smiglo pracuje podobnie jak skrzydlo, dlatego w kwesti oporu indukowanego ( na koncowce) istotne jest wydluzenie lopaty, kąt natarcia (skok smigla) i już sam kształ łopaty

 

Zmierzenie obrotow na konkretnym smigle pomoze oszacowac realna moc silnika na wale. Pozniejszy dobor smigla, to kwestia modelu w jakim ma latac ( predkosc, przekroj kadluba za smiglem)

Opublikowano

Pamiętajcie że mierzone obroty będą ba postoju na ziemi. W locie silnik zawsze na wyższe obroty ze względu na inne warunki pracy śmigła. Zbyt wysokie obroty na postoju (czyli za małe śmigło) mogą spowodować że silnik się rozbiegnie w locie i nastąpi jego uszkodzenie.

Opublikowano

To zalezy do jakiego modelu chce sie wlozyc silnik. Wieksza sprawnosc, jezeli mowimy o ciagu statycznym ma smiglo o wiekszej srednicy a mniejszym skoku. Smiglo pracuje podobnie jak skrzydlo, dlatego w kwesti oporu indukowanego ( na koncowce) istotne jest wydluzenie lopaty, kąt natarcia (skok smigla) i już sam kształ łopaty

 

Zmierzenie obrotow na konkretnym smigle pomoze oszacowac realna moc silnika na wale. Pozniejszy dobor smigla, to kwestia modelu w jakim ma latac ( predkosc, przekroj kadluba za smiglem)

Czy dłuższe o mniejszym skoku czy krótsze o większym a nawet 3 czy 4 płatowe to tak czy siak myślę, że powinno się dobierać śmigło które będzie pracować bliżej górnej wartości maksymalnych obrotów. Po co marnować te 2000 obrotów?  Myślę że śmigło nawet o cal czy dwa krótsze z tym samym skokiem, które zakręci się do 8000 obrotów da lepsze wyniki :) nie lubię marnowania jedzenia... ani obrotów ;)

Opublikowano

skąd ten spadek po 10000 rpm? 

nasz przykład kreci do 8500rpm.. to gdzie będzie spadek przy 7000? ....a może nie będzie

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Ładnie ten motorek pracuje,zainwestuj jeszcze w obrotomierz i parę innych śmigieł to wtedy dokładniej go przetestujesz.

Dokończysz przeróbkę i wsadzisz go do modelu,planujesz już w czym to może polecieć :D

Opublikowano

Wagi silnika na razie nie podaję,pozostało jaszcze kilka nie potrzebnych części które są do usunięcia.Ostateczna wagę podam

jak silnik będzie gotowy do montażu w modelu.

 

Pasowało by sprawdzić jeszcze obroty na przynajmniej dwóch,trzech różnych śmigłach. Obrotomierz i śmigła to koszt około 200 zł.

Niestety zakup musi troszku poczekać.

 

Co do modelu pod ten silnik jakieś plany są.Na pewno będzie to jakiś górnopłat typu trener.Ale ostateczna decyzja

jeszcze nie zapadła.

 

Andrzej.

Opublikowano

Gratuluję  testów proponuję  sprawdzenie na nieco mniejszym śmigle  ciekaw jestem efektu a poza tym zmobilizowałeś  mnie  żeby odpalić swój silnik na module z HK 

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Dalsze prace nad przystosowanie silnika do modelu samolotu.

Tak sobie pomyślałem że chyba dobrym rozwiązanie będzie zamontowanie serwa gazu przy silniku.Troszku było z tym zabawy

aby dopasować mocowanie w odpowiednim miejscu.Kilka szablonów z kartonu i wyszło coś takiego. 

post-12393-0-52392700-1460975306_thumb.jpg

Atak to wygląda po zamontowaniu.

post-12393-0-52688000-1460975319_thumb.jpg

post-12393-0-16600800-1460975331_thumb.jpg

CDN.

Opublikowano

Na zdjęciu fajnie to wygląda, jednak nie ryzykował bym montażu serwa w takim miejscu, po pierwsze tak jak napisał kolega ciągłe drgania,  a dwa to dojdzie do tego jeszcze wysoka temperatura i bliskość przewodu WN 

Opublikowano

Silnik ma bardzo małe drgania i to tylko przy bardzo małych obrotach.Jeżeli będą jakieś drgania to wydaje mi się że nie będzie

to przeszkadzało w współpracy serwa z przepustnicą gazu,być może jestem w błędzie ale tak to widzę.

Co do temperatury pomiędzy serwem a cylindrem jakoś mi to umknęło ale z drugiej strony przecież tam będzie dość

mocny podmuch od śmigła.

Przewód prądowy można przełożyć na drugą stronę.

To tylko moja wizja i przy montażu w modelu może być całkiem inne połączenie.

 

Panowie mam zamiar zamówić kołpak i tu nie wiem jaki pasował by na śmigło 16x8.Mam na myśli jakiś plastikowy.Wybór jest bardzo duży ale nie wiem

jaki rozmiar i sposób mocowania wybrać.

 

Andrzej.

Opublikowano

Silnik tłokowy nie ma drgań tylko i wyłącznie w jednym wypadku ... jak leży na półce i nie pracuje.

Jak pracuje to drga bo drgać musi - pomijając inne składowe to zmienny moment obrotowy w funkcji kąta wału korbowego masz zawsze.

TO ze ich nie widzisz bądź są poza harmonicznymi modelu/ stołu/ hamowni to nie znaczy ze ich nie ma.

Serwo przy silniku padnie najprawdopodobniej bardzo szybko właśnie z powodu tych drgań - musisz na to zwrócić uwagę sprawdzać serwo de facto po każdym locie - dodatkowo ustalić resurs na serwo no jeden sezon i do śmieci lub gruntownego przeglądu. Inaczej może być przykro. Wibroizolatory ciut tu pomogą ale tylko ciut - dlatego tu bym zastosował nie wybitne serwo za wiadro kasy tylko jakaś średnią półkę (mniejsze straty na kasie)  i raczej mocniejsze niz słabsze - więcej wytrzyma.

 

 

skąd ten spadek po 10000 rpm? 

nasz przykład kreci do 8500rpm.. to gdzie będzie spadek przy 7000? ....a może nie będzie

 

Bo wszystkie silniki tłokowe mają taki wykres. Pokazany powyżej i tak jest mocno łagodny. Z czego to wynika - poczytaj jak i dlaczego działa silnik tłokowy, hint : wypełnienie cylindra.

Hint2, każdy silnik tłokowy ma ten wykres różny ale zawsze po przekroczeniu obrotów maksymalnej mocy następuje dość gwałtowny spadek mocy w funkcji obrotów.

Opublikowano

Silnik prawie gotowy.

Wyciąłem wszystko co jest na tą chwilę nie potrzebne,pozostała w zasadzie jeszcze jedna próba.Przede wszystkim jak

działa serwo gazu.Dla ułatwienia pracy serwa skróciłem sprężynę w przepustnicy dzięki temu działa dużo lżej

niż w orginalnej długości.

Ponieważ usunąłem całą szarparkę tak dla wygody w razie czego gdyby były problemy z odpaleniem silnika 

dorobiłem kółko z teflonu.

post-12393-0-92172000-1461752296_thumb.jpg

CDN.

  • 2 tygodnie później...
  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Silnik gotowy czeka na swój model.

post-12393-0-21697700-1465829238_thumb.jpg

post-12393-0-35416200-1465829252_thumb.jpg

No i tak na koniec zrobiłem dla niego opakowanie.

post-12393-0-97213400-1465829261_thumb.jpg

Z pracy tego silnika jestem zadowolony,ale gdyby nie pomoc i porady jakie dostałem 

przy przystosowaniu tego silnika do modelu pewnie nic by z tego nie było.

Za wszelką pomoc i cenne wskazówki DZIĘKUJĘ.

 

Andrzej.

 

  • Lubię to 4
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.