Skocz do zawartości

Problem z pakietami Dualsky


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

mam 2 pakiety Dualsky 2200mah 20C, wykorzystuje je do lotów moim Tri-copterem który ma 3 silniki E-max 2216 ze śmigłem 10x45. Według producenta silnika powinien on brac max 10A. Czyli jak mam 3 to w sumie ok. 30A. Pakiet podobno może ciągle oddawać 44A czyli mam ok. 14A zapasu. Pakiety nigdy nie rozładowane poniżej 10V i 3.3V na cele. Ładowarka Imax-B6 i ładowane z balanserem. Problem jest taki że strasznie puchną. Co może być przyczyną takiego zachowania?

 

Zgóry dziękuję za pomoc.

Opublikowano

Najprawdopodobniej producent zawyżył liczbę C, więc mimo 20C na etykiecie jest całkiem prawdopodobne że te pakiety realnie mają 10-15C. Ja zawsze dla bezpieczeństwa dzielę liczbę C przez 2. Choć to oczywiście jedna z możliwości (moim zdaniem najbardziej prawdobodobna) sprawdziłbym jeszcze oporność poszczególnych cel oraz to czy rzeczywiście silniki ciągną po 10A.

 

Edit:

 

To są te silniki http://abc-rc.pl/EMAX-MT2216 ? One na pewno nie ciągną więcej niż 10A.

Opublikowano

- realne parametry pakietu słabsze niż podaje producent

 

i/lub

 

- pobór prądu przez silniki większy niż podaje producent przez co pakiet jest przeciążony

 

i/lub

 

- trzymanie w domu naładowanych do pełna pakietów zamiast rozładoanych do napięcia "storage"

 

i/lub

 

- ładowanie jeszcze ciepłych pakietów, zamiast odczekania aż trochę się schłodzą po locie

 

i/lub

 

- zbytnie rozładowanie pakietów w locie

 

 

 

kto dopisze inne możliwości?

Opublikowano

Ogólnie używam pakietów Dualsky (2250mAh 3S 45C) i u mnie sprawują sie WYŚMIENICIE. I powiem że łatwo nie mają bo ciągnę tyle ile się da. Żadnych spuchnięć wszystko cacy, żywotność bdb. Najdłużej używałem jednego przez 1,5 roku ( mój pierwszy pakiet) sprzedałem ze względu ze koledze wypadł z modelu i sie pogniótł - ale bez spuchnięć itp do teraz działa bdb

Opublikowano

Tak to są te silniki co w linku podał japko95. Pakiety nie ładowane zaraz po lataniu bo do miejsca gdzie mogę legalnie, bezpiecznie latać mam prawie godzinę jazdy, przechowywane w trybie storage. Rozładowanie w locie zbyt duże raczej odpada bo buzer na cele mam zawyżony i ustawiony na 3.5V. Jedyne co to chyba problem z zawyżeniem C przez producenta. W takim razie jakiego producenta polecacie, raczej niedrogiego 

Opublikowano

Bardzo prawdopodobną przyczyną puchnięcia są złe parametry ładowania. Pomijam tak kluczowy parametr jak prąd ładowania. Chodzi o dokładność pomiaru napięcia pakietu przez oryginalny iMaxB6. Mowa o sprzęcie produkowanym dwa-trzy lata temu i wcześniej (nie wiem, jak jest teraz). Oryginalne iMaxy miały z tym problem i użytkownicy zgłaszali go na całym świecie. Mój egzemplarz przeładowywał czwartą celę do poziomu 4.26V. Dopóki się nie zorientowałem, załatwił mi dwa pakiety. Sprawdź napięcie na celach po naładowaniu jakimś dobrym miernikiem.

 

P.S.

W oryginalnych iMaxach nie można kalibrować balansera (poza pomiarem napięcia całego pakietu). W podróbkach tak.

Opublikowano

Tak to są te silniki co w linku podał japko95. Pakiety nie ładowane zaraz po lataniu bo do miejsca gdzie mogę legalnie, bezpiecznie latać mam prawie godzinę jazdy, przechowywane w trybie storage. Rozładowanie w locie zbyt duże raczej odpada bo buzer na cele mam zawyżony i ustawiony na 3.5V. Jedyne co to chyba problem z zawyżeniem C przez producenta. W takim razie jakiego producenta polecacie, raczej niedrogiego 

 

 

Polecam Ci GensAce-a np https://www.gimmik.pl/2200mAh_111V_30C_Gens_Ace,o,16431.html , męczę dwa pakiety tego typu i są nie do zajechania :)

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.