mikpasz Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Witam Mam łódkę Saint Princess z silnikiem graupner speed 600 7,2 v i chciałbym zwiększyć jej prędkość. Na początek kupiłem akumulator lipo i teraz gotowa do pływania waży 1950 g. Drugim krokiem jest śruba. W tej chwili posiadam śrubę 30 mm o małym skoku. Jak myślicie jaką śrubę kupić aby zwiększyć osiągi? Znalazłem http://www.rc4max.com/sruba_carbon_hydro-p_series_30_mm___m4_-_graupner_2314,896,8302.html i http://www.rc4max.com/sruba_3-blade_carbon_hydro_30_mm___m4_-_graupner,863,8427.html . Z góry dziękuję za odpowiedzi.
sebka34 Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Opublikowano 10 Kwietnia 2016 a silnik wytrzyma pracę na li-polu i wiekszej śrubie ?
mike217 Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Musisz znaleźć zależność między poborem prądu, czasem pływania a prędkością. Wynika, z tego, że potrzebujesz kilku różnych śrub do testów. Nikt, nie powie Ci , że dokładnie ta będzie dobra.
mikpasz Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Musisz znaleźć zależność między poborem prądu, czasem pływania a prędkością. Wynika, z tego, że potrzebujesz kilku różnych śrub do testów. Nikt, nie powie Ci , że dokładnie ta będzie dobra. A jest tu ktoś kto ma podobny silnik? Skłaniam się w stronę trzy łopatowej, ale jeszcze poczekam na odpowiedzi.
mike217 Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Podobny silnik może mieć każdy, ale na konkretnym kadłubie i konkretnej zabudowie podobny silnik może pracować mało podobnie. Śruba 3 łopatowa jeśli Tobie chodzi o prędkość, nie rozwiąże problemów. Szukaj śrub o większym skoku. Rozumiem, że wiesz ile prądu pobiera teraz napęd i wiesz ile jeszcze wytrzyma silnik? 1
mikpasz Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 10 Kwietnia 2016 W takim razie zamawiam dwu łopatową. Najprawdopodobniej w środę zrobię test i napiszę jak było.
AndrzejC Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Jeżeli Szczecinek, to FALKOWSKI i wszystko jasne... Jeżeli znasz, to masz problem z głowy, a jeżeli nie znasz, to poszukaj Człowieka. W koncu Szczecinek, to nie Szczecin A.C.
mikpasz Opublikowano 13 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 13 Kwietnia 2016 Niestety w Polsce nie ma śrub dogrive mniejszych niż 35 mm (brak miejsca pod łodzią) i dlatego zostawiłem śrubę 30 mm ze standardowym skokiem. Czy zostawiając tą śrubę wymiana z graupnera speed 600 7,2v i i aku 7,2 v na MIG 700 12V TURBO RACE z aku 3s coś da???
mike217 Opublikowano 13 Kwietnia 2016 Opublikowano 13 Kwietnia 2016 Nie żartuj. Silnik klasy 700 ma kręcić śrubą 30mm? 700-setka nie dość że bardzo mało trwała to przy śrubie 30mm będzie wykorzystana w 30 procentach. Skoro masz silnik Graupner speed 600 o nominalnym napięciu 7,2V to zwiększ mu napięcie i model popłynie szybciej. Porównaj sobie obroty proponowanego przez Ciebie silnika z obrotami, które kręci teraz zabudowany. I odpowiedz sobie na pytanie na którym model będzie szybszy. Na speedach 700 ścigano się kiedyś. Silniki te były bardzo nietrwałe bo żeby były szybkie trzeba było im mocno zawyżyć napięcie. Twój graupner speed 600 zasilony napięciem z 10-12V też będzie szybki ale szczotki zgubi po krótkiej pracy. Obserwuję Twoje zmagania z modelami już od dłuższego czasu i mam wrażanie że błądzisz bo brak Tobie podstaw. Mam też przekonanie , że nie chcesz pewnych rzeczy zrozumieć i się ich nauczyć... a łódki tego nie lubią.
MaciekK Opublikowano 13 Kwietnia 2016 Opublikowano 13 Kwietnia 2016 Niestety w Polsce nie ma śrub dogrive mniejszych niż 35 mm (brak miejsca pod łodzią) i dlatego zostawiłem śrubę 30 mm ze standardowym skokiem. Czy zostawiając tą śrubę wymiana z graupnera speed 600 7,2v i i aku 7,2 v na MIG 700 12V TURBO RACE z aku 3s coś da??? Kolega Andrzej lokalizuje Cię w Szczecinku. Tam jest modelarnia i człowiek z dużym doświadczeniem. Znajdź Szczecinecki Klub Modelarski przy ul. 1 Maja 6 poszukaj kolegi Włodka. Potem pogadamy dalej Maciek
Rekomendowane odpowiedzi