Skocz do zawartości

Excel 2000


Jakub Kostowicz

Rekomendowane odpowiedzi

W tym tygodniu dokonałem zakupu ów modelu :) Latałem elektrykiem i szybowcami, które mi sie znudziły.Po długich namysłach postanowiłem kupić excela 2000.Model został kupiony w poniedziałek, a od dziś czeka na serwo standard i w górę.Myślę, że model jest świetny dla początkujących ponieważ łatwość montażu i przejrzysta instrukcja takim właśnie go czyni.

Mój modelik będzie napędzany OS max 46 La.Trafiłem na egzemplarz z podwoziem wykonanym z duraluminium.Jest bardziej wytrzymałe od drucianego i lepiej wygląda.

Bardzo proszę o cenne rady od posiadaczy trenerów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 48
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Nie wiem czy laminowanie jest potrzebne.Podwozie przykręcone jest do sklejki 4mm.Widziałem modelarza latającego excelem takim samym jak mój i muszę powiedzieć że wersja z duraluminiowym podwoziem jest wytrzymała.Podwozie jest odporne.

 

 

 

Twoja racja mój spokój :D Skoro uważasz że nie to nie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile dobrze pamiętam przy tym silniku trzeba było mocno doważyć przód.

 

Od trzech lat jestem posiadaczem Excela 2000 + os 46 la. Na początku nie dociążałem przodu i latało sie dobrze, później dociążyłem (lekko) i faktycznie poprawiły sie właściwości lotne także z tym nocnym dociążeniem bym sie wstrzymał ;)

 

Co do wzmacniania podwozia to nie wiem czy jest konieczne. Moje wytrzymało dość długo, dopiero przy zahaczeniu o pionową przeszkode wyrwało ale podczas normalnych lądowań, nawet tych troche twardszych było ok. To juz zalezy od Ciebie ;)

 

Jakub Kostowicz napisał/a:

Trafiłem na egzemplarz z podwoziem wykonanym z duraluminium.Jest bardziej wytrzymałe od drucianego i lepiej wygląda

 

 

Faktycznie, lepiej wygląda i może jest bardziej wytrzymałe ale i tak sie wygina. Średnio 2 razy podczas lotów poprawiam. Nie wiem jak Twoj model ale w moim podwozie jest tak zrobione ze czesto powstaje rozbieżność, moze tak na stałe polączyć obie strony...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kunba83 Dzięki za rady.A twój Excel jeszcze lata? ;D

 

Hehe no pewnie ze lata, widac ze juz nie jedno przeszedł ale wciąż sprawny

 

tu jest jedna z kraks

 

http://video.interia.pl/obejrzyj,film,89923,sortuj,s,st,excel%202000%7Cwszystkie%7Cnazwie;tagach;autorach%7Cpopularnosc,pozycja,1,kraksa_excel_2000

 

a tu jest video z lotów

 

http://video.interia.pl/obejrzyj,film,81227,sortuj,s,st,malta%7Cwszystkie%7Cnazwie;tagach;autorach%7Cpopularnosc,pozycja,3,Malta_lot

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdziwilem sie mocno ze expel potrafi takie cuda robic i skrzydla nieodlecą

 

Mała uwaga!!!!!

 

Fabryczny dzwigar w skrzydłach tego nie wytrzymuje ;)

 

Podczas drugiego lotu, gdy podciągałem maszyne do góry z pikowania, skrzydła złożyły mi sie także prosze uwżać heheh. Fabryczna rurka jest za słaba, radzę wymienic na taka o grubszej sciance - twedy wytrzyma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam własnie dołączyłem do posiadaczy excel'a .

Dzis kupiony i juz prawie zmontowany. Naped jaki mam to jednak widze, ze słabiutki moze byc w porównaniu do os46 .MDS 40 (6,5ccm). Do tego smigła 10x6 i 10x5 . Jutro ciąg dalszy prac i przepalenie silnika po jakims czasie. Oczywiscie musi byc wkoncu ta pierwsza spalinka.

Podziwiam takie loty na pleckach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam latam trenerem ciut większym od Exela (1650 rozp.) i osLa46 ze śmigłem 12x5 radzi sobie bardzo dobrze.Uważam że la46 jest wręcz idealny do takich modeli.Z tego przedziału pojemności jest najlżejszy a jego moc jest jak najbardziej odpowiednia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.