Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam...proszę o porade....Po ostatnim wypadzie nie wyłączyłem w modelu przelącznika i zostawiłem włączony pakiet 4,8V(4 sztuki) który się kompletnie rozładował. Wskażnik napięcia caly czas pobierał prąd i rozładowałem o wiele bardziej niż można,powinno być ok 4V na 4 ogniwa a zorientowałem ze cos jest nie tak dopiero po czterech dniach jak chciałem wlączyc napięcie w odbiorniku i nic nie swiecio i nie działało,napiecie jak zmierzyłem miernikiem to było ok 1,8V ..czy coś da się jeszcze zrobić czy już raczej na śmietnik się nadają a były nowe .....

Opublikowano

Pewnie już naładowałeś, ale ja takie sytuacje załatwiam tak, ładowanie 1/10C - rozładowanie 1/10c - ładowanie 1-10C, z reguły pakiet nie wykazuje żadnych oznak głębokiego rozładowania 

Opublikowano

Kiedyś pokusiłem się o sprawdzenie jak to jest z ładowaniem i głębokim rozładowaniem. Link niestety bo screenów już nie mam a na swoim forum tego nie powielałem http://rcclub.eu/viewtopic.php?f=64&t=1046&start=0

 Nic tym akumulatorom nie będzie. Moje Philipsy AAA leżały wydojone do zera przez kilkadziesiąt miesięcy i nic im się nie stało. Zależy od jakości akumulatorów.

Opublikowano

Podzielam zdanie kolegów. Spokojnie naładuj pakiet i lataj. Moje Sanyo 1800 NiCd, włącznik Futaby kilkakrotnie rozładował do zera (przez kilka dni). Po naładowaniu wchodziło w niego prawie 2000mAh. Pakiety pięcioletnie.....nadal w użyciu

Opublikowano

Zapodałem 5 cykli i zobaczymy co będzie...na pewno będą  działać  i trzymać  tylko nie wiadomo jak skutecznie i o ile będą (mniej wydajne) w porównaniu do nowych...hmmm

Opublikowano

Zrobiłem dokładnie to samo, naładowałem i model lata do dziś bez zauważalnych zmian wydajności pakietu. Swoją drogą z tego co mi wiadomo NiMh wolą by je bardziej rozładować niż co i rusz doładowywać więc pewnie bardziej mu pomogłeś niż zaszkodziłeś.

Opublikowano

tak masz racje ze tak wolą...ale rozładować do 1V na ogniwo lub jak kto uważa do 0,9 V na ogniwo...doładowywanie troszkę rozładowanych nimh na pewno nie jest dla nich najlepsze....a ja rozładowałem dużo za dużo bo zamiast zejść na 4V to zeszło na 1,8V...

Opublikowano

Przejrzyj screeny w podanym przeze mnie linku a w szczególności charakterystyki rozładowania i przestaniesz przejmować się rozładowaniem do 1.8V czterocelowego pakietu. Ja poszedłem nawet dalej i celowo wypompowałem pakiet bardzo niskim prądem do stanu w którym napięcie spadło poniżej 1V w czterocelowym pakiecie i nic mu się nie stało.

 Ni Mh można doładować  bo nie mają tak dużego efektu pamięci jak Cd. Dodatkowo , jak będziesz doładowywał prądem1/10 C to możesz robić to przy każdym stanie akumulatora. Prąd 1/10C jest uważany za prąd tzw "bezpieczny" i nawet jak zostawisz pakiet pod ładowarką na 4 dni to nic mu się nie stanie. Problem pojawia się przy większych prądach a to ze względu na przegrzewanie się cel itp itd. Temat trochę jest szerszy żeby go opisać w kilku słowach.

Opublikowano

Przed ładowaniem z ciekawości mogłeś sprawdzić napięcia poszczególnych ogniw, wtedy łatwiej by było odpowiedzieć, ale z doświadczenia powiem, że nie masz się czym przejmować.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.