Skocz do zawartości

Multiplex Parkmaster 3D


Marcin

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Parametrami użytkowymi i wagowo SUPER.

 

Co dośmigła to 10x4,7 APC lub nawet na 10x3,8.

 

Piasta, śmigło, przedłużacze i odbiornik dodadzą ok. 40 g

  • Odpowiedzi 261
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

No to super :) mogę się zabrać za gromadzenie funduszy i sprzętu - tylko Park-Master właśnie podrożał ostatnio znalazłem najtaniej za 320 teraz 356 zł najtaniej ;(

Opublikowano

No to super :) mogę się zabrać za gromadzenie funduszy i sprzętu - tylko Park-Master właśnie podrożał ostatnio znalazłem najtaniej za 320 teraz 356 zł najtaniej ;(

 

Taniej można zrobić Flash'a itp. z RC Factory:

  • mniejszy i tańszy silnik
  • regiel
  • serwa
  • no i model o prawie 100 zł

Opublikowano

Można taniej, ale czy lepiej. Pytanie brzmi, czy model jest pierwszym modelem do 3D, czy którymś z kolei. Jako pierwszy ze względu na odporność jest Flash, ja jednak wole własności lotne parkmastera.

 

Sam właśnie skończyłem swojego (no dobra, jeszcze trzeba ustawić wkleić zastrzały i całość doregulować, zakleić robaczki, żeby nic się nie ruszyło w locie). Masa bez ww. zastrzałów to równe 500g z następującym wyposażeniem:

-Corona 939MG na SW i SK,

-GWS Naro FH-BB na lotki,

-Turnigy 2217 1050kv +APC 10x5E,

-regulator Turnigy AE-30A,

-ZIPPY Flightmax 1000mAh 3S1P 25C

 

Tak jak już wcześniej pisałem zamiast prętów szklanych wstawiłem węglowe (płaskowniki w kadłub) oraz dałem dodatkowe po bokach górnego mocowania silnika. Dodatkowo nałożyłem rurkę 2/1 na fabryczne popychacze, które są bardzo wiotkie. Zrezygnowałem z podwozia. W zamian nakleję taśmę na spód prawdopodobnie.

Opublikowano

Można taniej, ale czy lepiej. Pytanie brzmi, czy model jest pierwszym modelem do 3D, czy którymś z kolei. Jako pierwszy ze względu na odporność jest Flash, ja jednak wole własności lotne parkmastera.

 

Sam właśnie skończyłem swojego (no dobra, jeszcze trzeba ustawić wkleić zastrzały i całość doregulować, zakleić robaczki, żeby nic się nie ruszyło w locie). Masa bez ww. zastrzałów to równe 500g z następującym wyposażeniem:

-Corona 939MG na SW i SK,

-GWS Naro FH-BB na lotki,

-Turnigy 2217 1050kv +APC 10x5E,

-regulator Turnigy AE-30A,

-ZIPPY Flightmax 1000mAh 3S1P 25C

 

Tak jak już wcześniej pisałem zamiast prętów szklanych wstawiłem węglowe (płaskowniki w kadłub) oraz dałem dodatkowe po bokach górnego mocowania silnika. Dodatkowo nałożyłem rurkę 2/1 na fabryczne popychacze, które są bardzo wiotkie. Zrezygnowałem z podwozia. W zamian nakleję taśmę na spód prawdopodobnie.

 

Właśnie nie pierwszy - nie chce żeby model była tak miękki jak ten którym latałem do tej pory:

d28fe24f77446751.jpg

 

Wrzuć jakieś fotki tego twojego Parka - PS - czy ten silnik który użyłeś nie jest trochę za słaby?

Opublikowano

Czemu miałby być za słaby? Mam teoretycznie około 1200g ciągu przy 507g masy do lotu (zrobiłem zastrzały i go ponownie zważyłem).

 

Dzisiaj nawet nastąpił oblot- z mocą jest naprawde dobrze. Model bardzo ładnie "płynie" w powietrzu i dlatego zastanawiam się nad jego sprzedażą. Gdy latałem pierwszym swoim PMem, a było to 3 lata temu, wolałem modele lżejsze, łatwiej utrzymujące się w powietrzu. Obecnie wolę latanie cieższymi samolotami... a parkmaster odpowiada bardziej tamtemu typowi latania.

Opublikowano

Witam.

 

Też planuję zakup Park-Mastera wybrałem takie wyposażenie:

 

Serwa CORONA CS-929MG - 12,5g sztuka

Silnik E-MAX GT 2215/09 - 70 g

Regulator E-MAX Budget 30A 2-4S - 27 g

Pakiety NanoTech 1000mAh 3S/45C 11,1V - 97g

Zippy 1000mAh 11,1V 35C - 97g

 

Razem wychodzi - 244g

 

Wyposażenie wybrałem po przeczytaniu całego tego wątku - mam nadzieję ze będzie odpowiednie.

 

Proszę o wasze zdanie na jego temat.

 

Pozdrawiam.

 

Witam jutro odbieram Parka z wyposażeniem jak wyżej - wrzucę foto jak już go poskładam :)

 

Tak jak obiecałem - foto mojego Parka gotowego do lotu - setup jak wyżej - waga końcowa 590g

 

dda2bc272465f730.jpg

4bd21abe8277f2b2.jpg

05f9402b5ceaccb4.jpg

c5851fed242ff9d6.jpg

329e5a5dcffc1135.jpg

a60b659002b8e8c2.jpg

471a624d673a05ce.jpg

6396aaa969880b02.jpg

31aaa520cfd4561d.jpg

142144790ad6b63c.jpg

49af78702a5b0c29.jpg

 

Pozdrawiam.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Nareszcie pogoda dopisała i mój Parkmaster dzisiaj poleciał, stresu trochę było, bo to pierwsze moje latanie po zimowej przerwie oraz pierwszy model tego typu i muszę powiedzieć, że to nie Easy Glider ;)

W każdym razie podwozie jest liche i po drugim lądowaniu na trawie zostało przymusowo zdemontowane :( , teraz zastanawiam się, kiedy złamie się śmigło, albo wyrwie się wręga z silnikiem, chyba trzeba nauczyć się zawisu i w zawisie wracać do rączki. B)

Ciekawe ile czasu potrzeba na naukę takiego lądowania. :rolleyes:

Opublikowano

Polecam wygięcie podwozia tuż przy kadłubie o 90 stopni i tak samo przy kołach. Jest wtedy elastyczne i tłumi wstrząsy :)

Opublikowano

Polecam wygięcie podwozia tuż przy kadłubie o 90 stopni i tak samo przy kołach. Jest wtedy elastyczne i tłumi wstrząsy :)

 

Rozumiem, że masz na myśli wygięcie podwozia do przodu modelu.

 

podwozieh.jpg

 

Ale te 90 stopni to chyba trochę za dużo. ;)

Opublikowano

Jeżeli latasz nad trawą to zdemontuj po prostu podwozie. Ładnie wygląda goleń oklejony epp i osłony kół, ale w Twoim wypadku to tylko proszenie się o katastrofę. Śmigło zamontuj na prop-saver'ze i po problemie.

Opublikowano

Jeżeli latasz nad trawą to zdemontuj po prostu podwozie. Ładnie wygląda goleń oklejony epp i osłony kół, ale w Twoim wypadku to tylko proszenie się o katastrofę. Śmigło zamontuj na prop-saver'ze i po problemie.

 

Prop-saver na pewno jest dobry, ale do mniejszych silników i śmigieł. Kolega z lotniska w takim Yaku jak masz w swoim podpisie miał taki napęd jak ja i na propsaverze latał tylko kilka lotów, bo po prostu przy większym przyśpieszeniu obrotów silnika o’ring nie wytrzymywał i pękał.

Jak jest ktoś jeszcze na lotnisku, to zawsze popatrzy, gdzie leci śmigło, ale to chyba nie chodzi o to, żeby na lotnisko jechać z workiem o’ringów i skrzynką śmigieł. ;)

 

Chodziło o to :)

No tak, tylko Filip, że w Parkmasterze podwozie jest z pręta. :P

 

Ale wzmocniłem prętami węglowymi, zobaczę, może nie wyrwie ćwiartki kadłuba.

 

podwoziex.jpg

Opublikowano

Jeśli się nie sprawdzi to polecam aluminium wygięte jak u mnie (sprawdzone w modelu STmodel MX2 1210mm rozpiętość 960g waga) :)

Opublikowano

Prop-saver na pewno jest dobry, ale do mniejszych silników i śmigieł. chyba nie chodzi o to, żeby na lotnisko jechać z workiem o’ringów i skrzynką śmigieł. ;)

 

Nie zawracaj sobie głowy oringami - wystarczą dobre biurowe recepturki, które zakładasz na prop'a. Silnik nie ma tu znaczenia. Wtedy nie musisz jechać z workiem śmigieł :) . A jak napisałem podwozie na trawę jest zbędne. Chyba, że ktoś lubi mieć wyrwę w kadłubie ;) .

Opublikowano

Mhmmm, ta.... Na pewno prop-saver jest dobrym rozwiązaniem w silniku +200W. Ja nawet w silnikach poniżej 100W stosuję piastę stałą, a moim rozwiązaniem na zabezpieczanie śmigieł jest śmigło składane o cal większe niż zalecane do silnika i hamulec zaprogramowany w reglu :D

Opublikowano

"Witam jutro odbieram Parka z wyposażeniem jak wyżej - wrzucę foto jak już go poskładam :)

 

Tak jak obiecałem - foto mojego Parka gotowego do lotu - setup jak wyżej - waga końcowa 590g

 

c5851fed242ff9d6.jpg

 

 

471a624d673a05ce.jpg

"

 

Witaj,

 

w modelu ze zdjęć jest odwrotnie założone łoże silnika.

Opublikowano

Ja polecam problem podwozia rozwiązać tak pręt węglowy 4 mm - nie szpeci modelu - jest super wytrzymałe - bez problemu wytrzymuje lądowania gdzie tylko chcecie - sam ląduję na trawiastym lotnisku ale trawka jest jak na polu golfowym :) - polecam też dorobienie takiego jak na zdjeciu ślizgu jak lądujecie na trawie inaczej wcześniej czy później wyrwiecie o coś ster kierunku.

Trawka na naszym lotnisku wygląda tak:

d14fe6843344ff3a.jpg

 

Wzmocnienie podwozia:

4e6087b52a2cc69b.jpg

ca3f766dcc6f4a27.jpg

172ff1008f3aae6e.jpg

da4d6a03f928a52e.jpg

9f2bb49b9676badd.jpg

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Koledzy, a jak skłon i wykłon silnika? Według instrukcji 0-2 stopni, ale patrząc na Wasze zdjęcia widzę, że macie na zero.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.