Skocz do zawartości

Multiplex Parkmaster 3D


Marcin

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 261
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

No to super :) mogę się zabrać za gromadzenie funduszy i sprzętu - tylko Park-Master właśnie podrożał ostatnio znalazłem najtaniej za 320 teraz 356 zł najtaniej ;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to super :) mogę się zabrać za gromadzenie funduszy i sprzętu - tylko Park-Master właśnie podrożał ostatnio znalazłem najtaniej za 320 teraz 356 zł najtaniej ;(

 

Taniej można zrobić Flash'a itp. z RC Factory:

  • mniejszy i tańszy silnik
  • regiel
  • serwa
  • no i model o prawie 100 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można taniej, ale czy lepiej. Pytanie brzmi, czy model jest pierwszym modelem do 3D, czy którymś z kolei. Jako pierwszy ze względu na odporność jest Flash, ja jednak wole własności lotne parkmastera.

 

Sam właśnie skończyłem swojego (no dobra, jeszcze trzeba ustawić wkleić zastrzały i całość doregulować, zakleić robaczki, żeby nic się nie ruszyło w locie). Masa bez ww. zastrzałów to równe 500g z następującym wyposażeniem:

-Corona 939MG na SW i SK,

-GWS Naro FH-BB na lotki,

-Turnigy 2217 1050kv +APC 10x5E,

-regulator Turnigy AE-30A,

-ZIPPY Flightmax 1000mAh 3S1P 25C

 

Tak jak już wcześniej pisałem zamiast prętów szklanych wstawiłem węglowe (płaskowniki w kadłub) oraz dałem dodatkowe po bokach górnego mocowania silnika. Dodatkowo nałożyłem rurkę 2/1 na fabryczne popychacze, które są bardzo wiotkie. Zrezygnowałem z podwozia. W zamian nakleję taśmę na spód prawdopodobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można taniej, ale czy lepiej. Pytanie brzmi, czy model jest pierwszym modelem do 3D, czy którymś z kolei. Jako pierwszy ze względu na odporność jest Flash, ja jednak wole własności lotne parkmastera.

 

Sam właśnie skończyłem swojego (no dobra, jeszcze trzeba ustawić wkleić zastrzały i całość doregulować, zakleić robaczki, żeby nic się nie ruszyło w locie). Masa bez ww. zastrzałów to równe 500g z następującym wyposażeniem:

-Corona 939MG na SW i SK,

-GWS Naro FH-BB na lotki,

-Turnigy 2217 1050kv +APC 10x5E,

-regulator Turnigy AE-30A,

-ZIPPY Flightmax 1000mAh 3S1P 25C

 

Tak jak już wcześniej pisałem zamiast prętów szklanych wstawiłem węglowe (płaskowniki w kadłub) oraz dałem dodatkowe po bokach górnego mocowania silnika. Dodatkowo nałożyłem rurkę 2/1 na fabryczne popychacze, które są bardzo wiotkie. Zrezygnowałem z podwozia. W zamian nakleję taśmę na spód prawdopodobnie.

 

Właśnie nie pierwszy - nie chce żeby model była tak miękki jak ten którym latałem do tej pory:

d28fe24f77446751.jpg

 

Wrzuć jakieś fotki tego twojego Parka - PS - czy ten silnik który użyłeś nie jest trochę za słaby?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu miałby być za słaby? Mam teoretycznie około 1200g ciągu przy 507g masy do lotu (zrobiłem zastrzały i go ponownie zważyłem).

 

Dzisiaj nawet nastąpił oblot- z mocą jest naprawde dobrze. Model bardzo ładnie "płynie" w powietrzu i dlatego zastanawiam się nad jego sprzedażą. Gdy latałem pierwszym swoim PMem, a było to 3 lata temu, wolałem modele lżejsze, łatwiej utrzymujące się w powietrzu. Obecnie wolę latanie cieższymi samolotami... a parkmaster odpowiada bardziej tamtemu typowi latania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Też planuję zakup Park-Mastera wybrałem takie wyposażenie:

 

Serwa CORONA CS-929MG - 12,5g sztuka

Silnik E-MAX GT 2215/09 - 70 g

Regulator E-MAX Budget 30A 2-4S - 27 g

Pakiety NanoTech 1000mAh 3S/45C 11,1V - 97g

Zippy 1000mAh 11,1V 35C - 97g

 

Razem wychodzi - 244g

 

Wyposażenie wybrałem po przeczytaniu całego tego wątku - mam nadzieję ze będzie odpowiednie.

 

Proszę o wasze zdanie na jego temat.

 

Pozdrawiam.

 

Witam jutro odbieram Parka z wyposażeniem jak wyżej - wrzucę foto jak już go poskładam :)

 

Tak jak obiecałem - foto mojego Parka gotowego do lotu - setup jak wyżej - waga końcowa 590g

 

dda2bc272465f730.jpg

4bd21abe8277f2b2.jpg

05f9402b5ceaccb4.jpg

c5851fed242ff9d6.jpg

329e5a5dcffc1135.jpg

a60b659002b8e8c2.jpg

471a624d673a05ce.jpg

6396aaa969880b02.jpg

31aaa520cfd4561d.jpg

142144790ad6b63c.jpg

49af78702a5b0c29.jpg

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nareszcie pogoda dopisała i mój Parkmaster dzisiaj poleciał, stresu trochę było, bo to pierwsze moje latanie po zimowej przerwie oraz pierwszy model tego typu i muszę powiedzieć, że to nie Easy Glider ;)

W każdym razie podwozie jest liche i po drugim lądowaniu na trawie zostało przymusowo zdemontowane :( , teraz zastanawiam się, kiedy złamie się śmigło, albo wyrwie się wręga z silnikiem, chyba trzeba nauczyć się zawisu i w zawisie wracać do rączki. B)

Ciekawe ile czasu potrzeba na naukę takiego lądowania. :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam wygięcie podwozia tuż przy kadłubie o 90 stopni i tak samo przy kołach. Jest wtedy elastyczne i tłumi wstrząsy :)

 

Rozumiem, że masz na myśli wygięcie podwozia do przodu modelu.

 

podwozieh.jpg

 

Ale te 90 stopni to chyba trochę za dużo. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli latasz nad trawą to zdemontuj po prostu podwozie. Ładnie wygląda goleń oklejony epp i osłony kół, ale w Twoim wypadku to tylko proszenie się o katastrofę. Śmigło zamontuj na prop-saver'ze i po problemie.

 

Prop-saver na pewno jest dobry, ale do mniejszych silników i śmigieł. Kolega z lotniska w takim Yaku jak masz w swoim podpisie miał taki napęd jak ja i na propsaverze latał tylko kilka lotów, bo po prostu przy większym przyśpieszeniu obrotów silnika o’ring nie wytrzymywał i pękał.

Jak jest ktoś jeszcze na lotnisku, to zawsze popatrzy, gdzie leci śmigło, ale to chyba nie chodzi o to, żeby na lotnisko jechać z workiem o’ringów i skrzynką śmigieł. ;)

 

Chodziło o to :)

No tak, tylko Filip, że w Parkmasterze podwozie jest z pręta. :P

 

Ale wzmocniłem prętami węglowymi, zobaczę, może nie wyrwie ćwiartki kadłuba.

 

podwoziex.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prop-saver na pewno jest dobry, ale do mniejszych silników i śmigieł. chyba nie chodzi o to, żeby na lotnisko jechać z workiem o’ringów i skrzynką śmigieł. ;)

 

Nie zawracaj sobie głowy oringami - wystarczą dobre biurowe recepturki, które zakładasz na prop'a. Silnik nie ma tu znaczenia. Wtedy nie musisz jechać z workiem śmigieł :) . A jak napisałem podwozie na trawę jest zbędne. Chyba, że ktoś lubi mieć wyrwę w kadłubie ;) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mhmmm, ta.... Na pewno prop-saver jest dobrym rozwiązaniem w silniku +200W. Ja nawet w silnikach poniżej 100W stosuję piastę stałą, a moim rozwiązaniem na zabezpieczanie śmigieł jest śmigło składane o cal większe niż zalecane do silnika i hamulec zaprogramowany w reglu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Witam jutro odbieram Parka z wyposażeniem jak wyżej - wrzucę foto jak już go poskładam :)

 

Tak jak obiecałem - foto mojego Parka gotowego do lotu - setup jak wyżej - waga końcowa 590g

 

c5851fed242ff9d6.jpg

 

 

471a624d673a05ce.jpg

"

 

Witaj,

 

w modelu ze zdjęć jest odwrotnie założone łoże silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja polecam problem podwozia rozwiązać tak pręt węglowy 4 mm - nie szpeci modelu - jest super wytrzymałe - bez problemu wytrzymuje lądowania gdzie tylko chcecie - sam ląduję na trawiastym lotnisku ale trawka jest jak na polu golfowym :) - polecam też dorobienie takiego jak na zdjeciu ślizgu jak lądujecie na trawie inaczej wcześniej czy później wyrwiecie o coś ster kierunku.

Trawka na naszym lotnisku wygląda tak:

d14fe6843344ff3a.jpg

 

Wzmocnienie podwozia:

4e6087b52a2cc69b.jpg

ca3f766dcc6f4a27.jpg

172ff1008f3aae6e.jpg

da4d6a03f928a52e.jpg

9f2bb49b9676badd.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.