Paweł Prauss Opublikowano 23 Maja 2016 Opublikowano 23 Maja 2016 1. Jeśli czop jest stożkowy (a powinien być) - to pomiar za pomocą mikrometru talerzykowego (szczególnie przydatnego dla płaszczyzn i wałków) jest mało/wcale nieprecyzyjny = obarczony dużym błędem. 2. Jaki problem z chromowaniem? Do zrobienia w przysłowiowym akwarium w warunkach amatorskich. Technologia zupełnie przystępna i do ogarnięcia dla każdego, później trzeba "tylko dotrzeć" do wymaganych wymiarów... 3. Przekładnie rozwiązują skutecznie problem kawitacji, niestety generują w układzie dodatkowe opory = straty. 4. Różne potrzeby poszczególnych klas modelarskich skutkują różnicami w konstrukcjach naszych motorków, zawsze warto wiedzieć co stosują inni :-)), a nuż się przyjmie u nas. Ot i cała filozofia moich wcześniejszych wywodów.
AndrzejC Opublikowano 23 Maja 2016 Opublikowano 23 Maja 2016 Tu nie chodzi o problem z chromowaniem. Konstrukcja wału nie pozwala na chromowanie. Czop jest twardy na powierzchni a rdzeń w miarę miękki. Co do przekładni, to jeżeli jest wykonana zgodnie ze sztuką frezowania, zostaną dobrane odpowiednie materiały, łożyska, i smarowanie, to opory+ straty są minimalne, a sprawność rośnie i to dużo. Takiego czopa jak na zdjęciu pochromować się nie da. A.C.
Paweł Prauss Opublikowano 24 Maja 2016 Opublikowano 24 Maja 2016 Da, da ale przed złożeniem w całość :-))
mike217 Opublikowano 24 Maja 2016 Opublikowano 24 Maja 2016 Tylko średnio widzę toczące się igiełki po tym chromie... Złuszczy się na bank. Chromowanie stosuje się raczej do panewek i tulei.
AndrzejC Opublikowano 24 Maja 2016 Opublikowano 24 Maja 2016 Paweł. wszystko się da. Ale tu chrom się nie nadaje. Jakość obróbki tak cieplne,j jak i mechanicznej jak najbardziej, ale chrom nie. A.C.
Rekomendowane odpowiedzi