Skocz do zawartości

Jaki dobry materiał na panewki korbowodu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

1. Jeśli czop jest stożkowy (a powinien być) - to pomiar za pomocą mikrometru talerzykowego (szczególnie  przydatnego dla płaszczyzn i wałków) jest mało/wcale nieprecyzyjny = obarczony dużym błędem.

2. Jaki problem z chromowaniem? Do zrobienia w przysłowiowym akwarium w warunkach amatorskich. Technologia zupełnie przystępna i do ogarnięcia dla każdego, później trzeba "tylko dotrzeć" do wymaganych wymiarów... 

3. Przekładnie rozwiązują skutecznie problem kawitacji, niestety generują w układzie dodatkowe opory = straty.

4. Różne potrzeby poszczególnych klas modelarskich skutkują różnicami w konstrukcjach naszych motorków, zawsze warto wiedzieć co stosują inni :-)), a nuż się przyjmie u nas.

Ot i cała filozofia moich wcześniejszych wywodów.

Opublikowano

Tu nie chodzi o problem z chromowaniem. Konstrukcja wału nie pozwala na chromowanie. Czop jest twardy na powierzchni a rdzeń w miarę miękki. Co do przekładni, to jeżeli  jest wykonana zgodnie ze sztuką frezowania, zostaną dobrane odpowiednie materiały, łożyska, i smarowanie, to opory+ straty są minimalne, a sprawność rośnie i to dużo.

Takiego czopa jak na zdjęciu pochromować się nie da.

A.C.

post-197-0-03177300-1464008943_thumb.jpg

Opublikowano

Tylko średnio widzę toczące się igiełki po tym chromie... Złuszczy się na bank. Chromowanie stosuje się raczej do panewek i tulei.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.