Sage Opublikowano 15 Maja 2016 Opublikowano 15 Maja 2016 Witam, Nowy sezon i nowe modele na naszym trojmiejskim lotnisku: Dim, Fascination, Respect, Dune i ... oto jest kolejny swietny model. W piekny majowy sobotni wieczor odbyl sie oblot modelu motoszybowca Swift S1 o rozpietosci 3.14 mtr firmy Top Model. Wlascicielem modelu jest Tadziu. Szybowiec oblatal kolega Piotr. Za sterami zasiadl odwazny Stefan. Ja z kolei zrobilem pare zdjec. Jako, ze bardzo malo informacji na temat tego szybowca mozna znalezc na naszych forach postanowilismy przedstawic model troche blizej. Wlasciciel jest w rozjazdach do konca tygodnia, zostalem upowazniony do umieszczenia ponizszych informacji: Model: Swift S-1 DeLux 3,14m Topmodel.cz w kolorystyce wersji 3,74m Wyposażenie poczynając od przodu: Prop: Aeronaut 16x10 Kołpak: MPJet Turbo 55 mm pomalowany na biało Silnik: Haker A50-14L V3, przy tym pędniku powinien produkować 1218W i kręcić się 7750 rpm ESC: Jeti Spin Pro 77 Opto Baterie: 2xZippy Compact 4S 3700 mAh 35C, 8S, powinny wystarczyć na 4 minuty kręcenia śmigłem Odbiornik: Jeti Duplex R14 EX + Duplex RSat 2 EX Zasilanie elektroniki: 2xEmcotec LIIon 2900 mAh 2S + Jeti Max Bec 2D Plus EX Dodatkow: Emcotec Remote Switch do włączania zasilania silnika i Jeti RCswitch do włączania elektroniki sterującej Sensory: MVVario + Expander, w przyszłości coś jeszcze zamontuję Serwa w skrzydłach: 6xTurnigy 777 MG Slim Wysokość: Hitec 5245 MG Kierunek i podwozie: Hitec: HS5625MG Stefan jest amerykański i przyjechał z firmy iFlyTailes Wszystkie półki, mocowania, kokpit i co tam jeszcze to jedno lub wielowarstwowa sklejka lipowo balsowa o grubości 3 mm przesączana żywicą epoksydową i czasami laminowana włóknem szklanym 25 g/m Do klejenia używam 15 minutowej żywicy Zapp ale najbardziej lubię L285 z siekanym włóknem szklanym. Różne drobiazgi to w większości produkty MPJet. Największym wyzwaniem było wymyślenie jak upchnąć w szybowcu w skali 1:4 to wszystko co upchnąłem i do tego jeszcze pilota z kokpitem, który chociaż trochę chociaż przypomina oryginalny kokpit ze Swifta. Środek tak jak podaje producent na 85 mm od krawedzi natarcia przy kadlubie. Model wazy 6.5-7 kilogramow. Dokladna wage podam jak będę miał chwilę. Ołów jest na ogonie (250 g), niestety kokpit z pilotem swoje zrobił poza tym silnik jest bardzo ciężki. Na razie to tyle. Pzdr Piotr 1
sbogdan1 Opublikowano 15 Maja 2016 Opublikowano 15 Maja 2016 Bardzo sympatyczny model, pięknie się prezentuje, ładnie pokazany tak w statyce jak i w locie.Domyślam się że w locie idzie jak po sznurku.Pilot Stefan jak dla mnie to chyba najładniejsza figurka jaką do tej pory widziałem, z tego co można zobaczyć w ofertach to jakieś dziwne pokraczne imitacje ludzkich postaci.Nie śmiało zapytam gdzie takowe można nabyć.
Sage Opublikowano 15 Maja 2016 Autor Opublikowano 15 Maja 2016 Pilot Stefan pochodzi z Ameryki. Przyjechal z firmy iflytailies. http://www.iflytailies.com/store/pilots/
sbogdan1 Opublikowano 16 Maja 2016 Opublikowano 16 Maja 2016 Pilot Stefan pochodzi z Ameryki. Przyjechal z firmy iflytailies. http://www.iflytailies.com/store/pilots/ Dzięki Piotrze za odpowiedź. O rzesz ale bajery tam mają, odwzorowanie i jakość wykonania robi wrażenie.
Sage Opublikowano 16 Maja 2016 Autor Opublikowano 16 Maja 2016 Watek zostal edytowany i uzupelniony o informacje na temat wyposazenia. Bogus, jak model zachowuje sie w locie bedzie musial napisac Kolega Piotr ktory model oblatal, lub Tadziu juz jak sie w model wlata. Ja tym razem dbalem o zdjecia i sie przygladalem. Oblot odbywal sie na bardzo 'bezpiecznej' wysokosci i z tego powodu ciezko bylo zrobic lepsze fotki modelu w powietrzu (a i rece drzaly z wrazenia). Jako obserwator moge powiedziec, ze model jest ciezki i raczej trudny w pilotazu. Idzie jak po sznurku. Zachowuje sie w powietrzu poprawnie. Nie ma specjalnie tendencji do 'walenia sie w korek'. Zostal w takowy delikatnie wprowadzony i bez wiekszego problemu bezpiecznie wyprowadzony bez uzycia napedu. Naped wydaje sie byc dobrany prawidlowo z lekkim nadmiarem mocy. SC 85 mm podany w instrukcji jest na poczatek poprawny. W powietrzu prezentuje sie przepieknie. Akrobacji jeszcze nie krecil. Ja sie juz zamykam. Tadziu czekamy na wiecej uwag od Ciebie !
S.Papa Opublikowano 17 Maja 2016 Opublikowano 17 Maja 2016 Piotrze, dziękujemy za doskonałą fotorelację. Twoje zdjęcia lepiej przybliżają szczegóły budowy modelu, niż mieliśmy okazję obejrzeć na żywo. Czekamy na Twój powrót i .... Oj, będzie się działoPzdr
Rekomendowane odpowiedzi