Skocz do zawartości

Jaki trenerek/warbird coś ciekawego pod turnigy d3548/4 2kg ciągu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Fajne koła :) na yt model daje radę, ale chyba wolałbym coś wiekszego 1600mm? Już bez takich akrobatycznych aspiracji:)

 

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Czy wg. Was ten silnik da radę z piperkiem tyn większym? Bo on ma ledwo 2,2 ciągu

 

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Napisali, że w wersji spalinowej ciężar 2,5kg. Jeśli tak to 2,2kg da radę. Będziesz po prostu latał na skrzydłach, nie na silniku, ale może faktycznie to model ciut na wyrost. Może odezwie się ktoś, kto go budował i powie jaki ciężar tego modelu jest realny.

 

A poza tym: google-> rc, model 1600mm->enter  ;)

Celuj w ciężar ok. 2-2,2kg.

Opublikowano

Rozumiem ze model to nie samolot pełnowymiarowy gdzie obciążenie mocy jest na poziomie 7-10kg/kW (trenerek) 2-3kg/kW (warbird) ale to co proponujecie to delikatnie lekka przesada...

Funcub z tym silnikiem to będzie nielot nie do opanowania w powietrzu - widziałem jak to (nie) działa.

 

Czy wg. Was ten silnik da radę z piperkiem tyn większym? Bo on ma ledwo 2,2 ciągu

 

Budujesz samolot czy rakietę ?

Opublikowano

dobre pytanie, samolot czy rakietę planujesz ? Bo w tej drugiej będzie taniej o skrzydła :)

 

Jeśli potrzeba trenerka, to ciąg 60...70 % masy zupełnie Ci wystarczy z zapasem zwłaszcza przy takim Piperze którym nie zaszalejesz, a dzięki czemu nauczysz się latać, poznasz nieco aerodynamikę i fizykę lotu, a nie będziesz jak Ci "mistrzowie" co to modele rozbijają gdy im silnik zgaśnie/przestanie działać i model podobno w kamień się wtedy zamienia.

 

Mówimy o ciągu statycznym. Do tego jeszcze uwzględnić odpowiednią prędkość strumienia zaśmigłowego i można dobrać napęd lekki a wystarczająco mocny, dający całkiem długi czas lotu a przy okazji nie nadwyrężający konstrukcji i ułatwiający lądowanie gdziekolwiek i na byle czym.

 

Mniejszy silnik niż ten który na początku wymieniłeś mam w ważącym 1700 g do lotu (sporo cięższy od FunCub), metrowej rozpiętości Ravenie do akrobacji, bardzo wymagającym w pilotażu modelu i o dużych prędkościach startu/lądowania nawet z klapami, więc toto MUSI mieć napęd a i tak jest to ciąg statyczny równy jakieś 80 % masy.

 

Ale może być przydatny taki silnik o ciągu 2.2 Kg w takim Piperze 1.8 m rozpiętości - jeśli planujesz takim modelem z ręki startować :)

Opublikowano

Podstawy latania jako tako ogarnąłem, dlatego szukam czegoś "ciekawego" jako 2 model, w kwestie fizyko/magiczne nie wszedłem jeszcze tak dobrze, i pojęcia obciążenia mocy, strumień zaśmigłowy, to jeszcze nie moja bajka ;) pewnie gdybym je znał nie musiałbym zakładać tematu.

Podoba mi się Karaś, ale pewnie kita nigdzie nie dostanę? Najchętniej właśnie polska konstrukcja.

btw. sugerujecie, że ten silnik byłby w stanie poradzić sobie z 2m modelem? :rolleyes:

Opublikowano
.

btw. sugerujecie, że ten silnik byłby w stanie poradzić sobie z 2m modelem? :rolleyes:

Pytanie jest postawione trochę bez sensu. 

Odpowiedź brzmi i tak i nie...

Po prostu bierzesz się do tego tematu od d..py strony dobiera się silnik do samolotu a nie odwrotnie.

Jak już koniecznie musisz odwrotnie to choć zrób prawidłowy pierwszy krok i określ co ten samolot ma robić ?

Szybowiec to jak dobrze zrobisz to nawet 3-4 metrowy poleci na nim.

Akrobat 3D no to powiedzmy 1,2 M rozpiętości jak lekko zrobiony.

 

Pomijając jakieś extrema to w tym zakresie wielkości będziesz się poruszał ...

 

Reasumując zdecyduj się jaki samolot Cię interesuje a potem dobierz jego wielkość. Można przyjąć ze Twój silnik jest odpowiednikiem silnika żarowego .40-.45.

 

Jako ciekawostkę to przytoczę przykład modelu mojego kolegi - półmakieta Stampe SV4 z zestawu Precedent (dwupłat o rozpiętości 2,10m) latał na silniku .61 - 2t ale nie pamiętam jakiej firmy. Masa startowa tego modelu była ok 7-8 kg. I latało toto i kręciło akrobacje.

Opublikowano

Bo do akrobacji nie potrzeba silnika a UMIEJĘTNOŚCI także w zakresie posługiwania się czymś tak prozaicznym jak fizyka:)

Gdyby było inaczej żaden szybowiec akrobacji by nie kręcił.

I kolega jpd ma rację, wybierz sobie model na Twój poziom, do niego dokupuj resztę a nie odwrotnie.

 

Natomiast jeśli chcesz do tego silnika dobierać model, to  najpierw sprawdź przy jakich parametrach zasilania i śmigła jakie ciągi, prędkości strumienia zaśmigłowego oraz efektywność osiąga i do tego dopiero możesz dobierać model. Możesz użyć jakiegoś kalkulatora do liczenia silników.

Przeważnie silniki są efektywne (dane producenta) w granicach 80...90 % dla określonych śmigieł, z którymi dają modelowi określone parametry - ciąg i prędkość, co decyduje o wyborze modelu i dopiero przy najlepiej dobranych parametrach tzn, zasilaniu (ile tych S) i śmigła, osiągniesz ciąg zbliżony do podanego w danych technicznych. Jakby co, to w sekcji Files na HK pod silnikiem, jest ulotka zawierająca kilka danych m.in. ciąg.

Opublikowano

Świat nie kończy się na Piperze  . Wystarczy wybrać model o wadze do lotu ok 2,5 kg , rozpiętość to sprawa drugorzędna  .

Zobacz model w sklepie Nastic.pl klasy 40-46  . I szukaj raczej spalinowego do przerobienia na elektryczny .

Jak chcesz warbirda to wybiesz Pipera w malowaniu z II Wojny , mozesz przerobić malowanie   na używanego przez Polaków .

Opublikowano

Podoba mi się ten Piper jako warbird. Piper od razu poczuł dumę :D

 

Leszek, rozpiętości bym nie wkładał koledze w kategorię "drugorzędna" bo jeśli się za bardzo rozpędzi, to kupi coś o szybkim profilu i stosunkowo krótkich skrzydłach czego silnik o stosunkowo niewielkim KVA nie rozpędzi do odpowiedniej prędkości ew. da radę podnieść, ale będzie toto ledwo latało zaledwie albo niewiele przekraczając predkość minimalną i budząc politowanie innych.

Modeli jest sporo, masę można szacować między 2 a nawet 3 kg dla tego silnika (nawet 3.5 czy 4 Kg dla motoszybowca), przy czym im większa masa modelu tym bardzie musi to być klasa treningowa i vice versa ale tutaj znów ograniczeniem będzie szybkość wymagana przez model.

Opublikowano

Silnik ma bardzo duże kV bo 1100 obrotów a to powoduje , że nadaje się tylko do zasilania 3S ,a co za tym idzie  tylko do  trenerków lub warbirdów .

Z rozpiętością chodziło mi o to , że może to być  140 do  180 cm w zależności od rodzaju modelu .

Np : http://www.marvio-rc.pl/e-pioneer-trener-elektryczny,3,3,1108

lub : http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?p5474,junkers-ju-87-stuka-1400-mm-epp-kit-pelikan

lub : http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?p7383,cessna-182-40-arf-a011-haikong-model

Opublikowano

Silnik ma bardzo duże kV bo 1100 obrotów a to powoduje , że nadaje się tylko do zasilania 3S ,

Silnik jak najbardziej nadaje się do zasilania 4S (taki mam).

nadaje się tylko do zasilania 3S ,a co za tym idzie  tylko do  trenerków lub warbirdów .

Czyli do akrobatów i rekreacyjnych się nie nadaje? Bo jest na 3S?

Leszku, skąd Ty bierzesz te stwierdzenia?

Opublikowano

Jak producent deklaruje że jest na 4S czy 5S to i na takim pracuje na pewno. Nie trafiłem jeszcze (choć oczywiście przeglądałem tylko kilkadziesiąt silników) takiego, który na mniejszej ilości cel wypadał by lepiej niż na większej, jeśli do takowych też był deklarowany. Zwykle wraz ze wzrostem ilości cel, silnik osiągał lepszą sprawność a także związany z tym lepszy ciąg i prędkość strumienia.

A ten silnik, generalnie z tej klasy mocy, na 3S nie "wyciąga" swoich parametrów czego jestem pewien bo testowałem parametry kilkunastu silników Turnigy klasy 354x.

Opublikowano

rc-spy to policz sobie obroty jakie będzie miało śmigło przy zasilaniu 4s o 5S nawet nie wspomnę . I jakie prądy będą generowały śmigła z tym silnikiem . Jak dla mnie ten silnik najodpowiedniejszy jest do motoszybowca . Silnik przy zasilaniu 3S ze śmigłem 11/7 bierze już 46 amper , to jakiej pojemności dasz do niego pakiet , zakładając , że ekonmiczny prąd rozładowania pakietu LiPo to 15 C .I jeszcze jak myślisz ile ciągu otrzymasz na śmigle 11/7 ..

Bartek : Dla mnie akrobat to tylko 3D . Pod pojęciem trenerki rozumiem i akrobaty o konwencjonalnych wymiarach lotek .

Np :http://allegro.pl/super-sportster-40-mkii-arf-taniej-o-321-75-zl-i6223106706.html#thumb/3

Opublikowano

no i może brać 46 A a nawet więcej co zupełnie nie musi mieć związku z tym ile siły napędowej wytwarza czyli ile oddaje a to wiadomo albo z pomiarów albo bazowo z tabel pomiarów.

Mam parametry nieco starszej wersji tego silnika też 3548 i 1100 KV przy max prądzie 45A stałym i 52A chwilowym, o mocy max 850 W.

 

Dla aku 3S:

- najmniejszy ładunek pobierany z aku ma dla śmigła 11x5.5 APC E, osiągając 1900 g ciągu przy 66 km/h, ładunku pobieranym 9.4C, prądzie 37 A, mocy 434W, RPM 9840.. Sprawność 79 %

- najwyższa sprawność dla śmigła 12x6 APC E, prąd 45.4 A, ładunek 11.4C, moc 517W, ciąg 2294g przy 66.5 km/h, RPM 9090

- dla szybkiego modelu śmigło APC E 11x10, na którym przy prądzie 49A i ładunku 20C, uzyskuje 521W przy 7700 RPM, sprawności 78 % , ciągu 1640g i prędkośc 94 km/h

 

Dla 4S

- najwyższa prędkość to 100 km/h przy ciągu 2170g, śmigło 10x7x3 MAS (Master Air Screw), RPM 11780, prąd max 53A (czyli latanie non-stop na pełnej mocy odpada albo dobre chłodzenie) przy ładunku 21C, moc 814W, sprawność 70 %. Rozwiązanie dla warbirda - moc startowa krótko, duże prędkości osiągane itd.

- najlepsza sprawność to 80 % ze śmigłem 10x5x3 MAS przy ciągu 2300g, prędkość 78 km/h, prąd 41A przy ładunku 16.6C, RPM 12880, moc osiągana 650W. Nieco mniej korzystnie ale niewiele - podobne ciągi i prędkości oraz wydajność itd wypada ze śmigłami 10x5 APC E oraz 10x5 Turnigy Cherry Wood gdzie na obu mimo zbliżonych parametrów "oddawanych" pobiera jednak ok 47 A osiągając sprawność ok 70 % - czyli 10 % idzie w "gwizdek".

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.