Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Dzięki :) Końcówka pokazuje zaawansowany pilotaż FPV ;)

Bardzo sympatyczny filmik  :) . Nie przyspieszałeś go ? Na cieniu widoczne jest chyba skrzydełko - to to z hangaru ? Nieżle pop$#%l@ (popyla  :D ), tak na oko to pod 90 km/h, ale to może się tak wydawać na filmie.

Dawno nie widziałem przewodów pod napięciem z bliska  :lol: .

Opublikowano

W maju wybrałem się na urlop. Oczywiście musiałem zabrać skrzydło ze sobą ;)

Na dniach wybieram się niedaleko Jastrzębiej Góry, mam nadzieje ze pogoda dopisze i nakrece filmik z mojego debiutu na klifie :)

Opublikowano

Bardzo sympatyczny filmik  :) . Nie przyspieszałeś go ? Na cieniu widoczne jest chyba skrzydełko - to to z hangaru ? Nieżle pop$#%l@ (popyla  :D ), tak na oko to pod 90 km/h, ale to może się tak wydawać na filmie.

Dawno nie widziałem przewodów pod napięciem z bliska  :lol: .

 

Film nie był przyspieszony. Gonitwy ze Skywalkerem Revo (RIP [*] ;) ) Mountera wykazały że minimalna prędkość aby to skrzydło było jeszcze w miarę sterowne to około 40km/h a przelotowa to jakieś 60km/h. Jeśli chodzi o prędkość maksymalną to Skywalker lecący na pełnym gazie 112km/h mi trochę uciekał, ale nieznacznie, więc można powiedzieć że Vmax mojego skrzydła to około 100km/h ;)

 

Ostatnie prezentowane przeze mnie skrzydło w hangarze jest z października, to jest trzecie zbudowane od tamtego czasu, jednak niepokazywane fotkami na forum. Poprzednie skrzydła nie zadowalały mnie stabilnością, czasami lotów i/lub zwrotnością.

Opublikowano

 

Film nie był przyspieszony. Gonitwy ze Skywalkerem Revo (RIP [*] ;) ) Mountera wykazały że minimalna prędkość aby to skrzydło było jeszcze w miarę sterowne to około 40km/h a przelotowa to jakieś 60km/h. Jeśli chodzi o prędkość maksymalną to Skywalker lecący na pełnym gazie 112km/h mi trochę uciekał, ale nieznacznie, więc można powiedzieć że Vmax mojego skrzydła to około 100km/h ;)

 

Ostatnie prezentowane przeze mnie skrzydło w hangarze jest z października, to jest trzecie zbudowane od tamtego czasu, jednak niepokazywane fotkami na forum. Poprzednie skrzydła nie zadowalały mnie stabilnością, czasami lotów i/lub zwrotnością.

Ale to jest już chyba (na razie pewnie, bo z tym apetytem to wiadomo kiedy rośnie  ;) ) zadowalające ? 

Przy okazji zapytam trochę z boku, jako że lada dzień stanę oko w oko z tym zagadnieniem, a jestem zimny z tematu : jakiego/jakich urządzeń używaliście do pomiaru prędkości ? Domyślam się, że GPS a nie rurka Pitota, ale gdybyś mógł podszepnąć coś praktycznie wartego polecenia ;)  ... byłbym wdzięczny zaoszczędzenia mi mozołu gmerania w necie  :) .

Opublikowano

Ale to jest już chyba (na razie pewnie, bo z tym apetytem to wiadomo kiedy rośnie  ;) ) zadowalające ? 

Przy okazji zapytam trochę z boku, jako że lada dzień stanę oko w oko z tym zagadnieniem, a jestem zimny z tematu : jakiego/jakich urządzeń używaliście do pomiaru prędkości ? Domyślam się, że GPS a nie rurka Pitota, ale gdybyś mógł podszepnąć coś praktycznie wartego polecenia ;)  ... byłbym wdzięczny zaoszczędzenia mi mozołu gmerania w necie  :) .

 

 Jak dla mnie jest okej, szybciej nie potrzebuję latać a przy tego typu prędkościach mam do 15 minut lotu. Poza tym, niekiedy dla wrażeń z samego lotu się wciskam 1,15m skrzydłem w dziurę o szerokości 1,5m między drzewami albo latam na niskich wysokościach na plecach, przy większych prędkościach juz mógłbym mieć problemy ;)

 

 Moje skrzydło nie ma autopilota, pomiary były ze wspomnianego Skywalkera kolegi -leciałem za nim, kazałem mu odpowiednio przyspieszyć lub zwolnić i mówił mi jaką ma prędkość. Pomiar oczywiście z GPSu podłączonego do kanapki autopilot+OSD Zbig&Pitlab. To jest bardzo dobry zestaw, kolega miał wcześniej kilka modeli z tym autopilotem i sobie chwalił. Dodatkowo powiem, że niedługo mam dwóm innym kolegom składać skrzydła VAS Chimera również z kanapką AP+OSD Zbig&Pitlab, zobaczymy jak w skrzydełkach się to sprawdzi ;)

Opublikowano

 Jak dla mnie jest okej, szybciej nie potrzebuję latać a przy tego typu prędkościach mam do 15 minut lotu. Poza tym, niekiedy dla wrażeń z samego lotu się wciskam 1,15m skrzydłem w dziurę o szerokości 1,5m między drzewami albo latam na niskich wysokościach na plecach, przy większych prędkościach juz mógłbym mieć problemy ;)

 

 Moje skrzydło nie ma autopilota, pomiary były ze wspomnianego Skywalkera kolegi -leciałem za nim, kazałem mu odpowiednio przyspieszyć lub zwolnić i mówił mi jaką ma prędkość. Pomiar oczywiście z GPSu podłączonego do kanapki autopilot+OSD Zbig&Pitlab. To jest bardzo dobry zestaw, kolega miał wcześniej kilka modeli z tym autopilotem i sobie chwalił. Dodatkowo powiem, że niedługo mam dwóm innym kolegom składać skrzydła VAS Chimera również z kanapką AP+OSD Zbig&Pitlab, zobaczymy jak w skrzydełkach się to sprawdzi ;)

Dzięki, Giulio, zwrócę na ten zestaw baczną uwagę. Poczytam w tematycznych wątkach u Nas, bo na Forum FPV to teksty dla bardziej zaawansowanych  :(

Opublikowano

 Dodam jeszcze że kolega Szwarc lata modelem Pelikan Funtic II z autopilotem KFC32FTB. Ten autopilot kosztuje 400zł (cena bez GPS, sam GPS kosztuje 100zł) i ma już wbudowane OSD oraz odbiornik eLeReSa na 433mHz (ale można oczywiście użyć dowolnych odbiorników). KFC również nieźle działa, jak będę składał jakąś platformę dla siebie to użyję właśnie tego AP ze względu na koszty (AP+OSD Zbig&Pitlab to koszt 890zł).

  • Lubię to 1
Opublikowano

 Dodam jeszcze że kolega Szwarc lata modelem Pelikan Funtic II z autopilotem KFC32FTB. Ten autopilot kosztuje 400zł (cena bez GPS, sam GPS kosztuje 100zł) i ma już wbudowane OSD oraz odbiornik eLeReSa na 433mHz (ale można oczywiście użyć dowolnych odbiorników). KFC również nieźle działa, jak będę składał jakąś platformę dla siebie to użyję właśnie tego AP ze względu na koszty (AP+OSD Zbig&Pitlab to koszt 890zł).

Dzięki Ci za istotne info :) . O KFC 32 też czytałem dobre opinie. Trafiają się używane za 250-300 zetów. Jakie moduły GPS do tego AP pasują, tzn. są kompatybilne ?  

Opublikowano

 Nie wiem czy każdy GPS będzie współpracował, ale ten od Marbalona (http://4drones.pl/?29,pl_gps-g9-gps-glonass) nie jest drogi i bardzo dobrze działa, dlatego jeśli będę składał coś swojego na KFC to z tym GPSem

Podają w opisie, że używa protokołu NMEA 0183. W zasadzie każdy inny na tym protokole powinien zatem być kompatybilny z KFC32. Trzeba by tylko sprawdzić, czy KFC32 nie czyta także innych protokołów.

Nie wiem jeszcze, co to jest Chipset MediaTek MT3333 oraz funkcja AGPS, ale spróbuję pokopać w Necie.

Opublikowano

Niestety tak... Połówka skrzydła z jednym serwem i odbiornikiem dalej leży gdzieś w polu, jutro jadę jej poszukać ;)

Giulio, znalazłeś ? Trzeba by naprawić , w gorszym razie odbudować. Fajnie latało  :)  ...  :( ...

Chcesz powiedzieć - "połowy chwilowo ni ma "  :huh: .

Może zmień Mu nazwę, co ?

Opublikowano

Giulio, znalazłeś ? Trzeba by naprawić , w gorszym razie odbudować. Fajnie latało  :)  ...  :( ...

Chcesz powiedzieć - "połowy chwilowo ni ma "  :huh: .

Może zmień Mu nazwę, co ?

 

Znaleźliśmy drugą połówkę (bez silnika i odbiornika) ale jakoś tak brak na razie motywacji i czasu do naprawy ("buduję" aktualnie dwa modele VAS Chimera dla kolegów). Kilka silników i odbiorników mam w swoich zapasach i na pewno zostanie odbudowany, zbyt dobrze latał żeby go zostawić w dwóch kawałkach ;)

  • Lubię to 1
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.