Popular Post GiulioN Posted June 14, 2016 Popular Post Posted June 14, 2016 W maju wybrałem się na urlop. Oczywiście musiałem zabrać skrzydło ze sobą Oto co z tego wyszło: 5
GiulioN Posted July 13, 2016 Author Posted July 13, 2016 Dzięki Końcówka pokazuje zaawansowany pilotaż FPV
AMC Posted July 14, 2016 Posted July 14, 2016 Dzięki Końcówka pokazuje zaawansowany pilotaż FPV Bardzo sympatyczny filmik . Nie przyspieszałeś go ? Na cieniu widoczne jest chyba skrzydełko - to to z hangaru ? Nieżle pop$#%l@ (popyla ), tak na oko to pod 90 km/h, ale to może się tak wydawać na filmie. Dawno nie widziałem przewodów pod napięciem z bliska .
KRUUP Posted July 14, 2016 Posted July 14, 2016 W maju wybrałem się na urlop. Oczywiście musiałem zabrać skrzydło ze sobą Na dniach wybieram się niedaleko Jastrzębiej Góry, mam nadzieje ze pogoda dopisze i nakrece filmik z mojego debiutu na klifie
GiulioN Posted July 14, 2016 Author Posted July 14, 2016 Bardzo sympatyczny filmik . Nie przyspieszałeś go ? Na cieniu widoczne jest chyba skrzydełko - to to z hangaru ? Nieżle pop$#%l@ (popyla ), tak na oko to pod 90 km/h, ale to może się tak wydawać na filmie. Dawno nie widziałem przewodów pod napięciem z bliska . Film nie był przyspieszony. Gonitwy ze Skywalkerem Revo (RIP [*] ) Mountera wykazały że minimalna prędkość aby to skrzydło było jeszcze w miarę sterowne to około 40km/h a przelotowa to jakieś 60km/h. Jeśli chodzi o prędkość maksymalną to Skywalker lecący na pełnym gazie 112km/h mi trochę uciekał, ale nieznacznie, więc można powiedzieć że Vmax mojego skrzydła to około 100km/h Ostatnie prezentowane przeze mnie skrzydło w hangarze jest z października, to jest trzecie zbudowane od tamtego czasu, jednak niepokazywane fotkami na forum. Poprzednie skrzydła nie zadowalały mnie stabilnością, czasami lotów i/lub zwrotnością.
AMC Posted July 14, 2016 Posted July 14, 2016 Film nie był przyspieszony. Gonitwy ze Skywalkerem Revo (RIP [*] ) Mountera wykazały że minimalna prędkość aby to skrzydło było jeszcze w miarę sterowne to około 40km/h a przelotowa to jakieś 60km/h. Jeśli chodzi o prędkość maksymalną to Skywalker lecący na pełnym gazie 112km/h mi trochę uciekał, ale nieznacznie, więc można powiedzieć że Vmax mojego skrzydła to około 100km/h Ostatnie prezentowane przeze mnie skrzydło w hangarze jest z października, to jest trzecie zbudowane od tamtego czasu, jednak niepokazywane fotkami na forum. Poprzednie skrzydła nie zadowalały mnie stabilnością, czasami lotów i/lub zwrotnością. Ale to jest już chyba (na razie pewnie, bo z tym apetytem to wiadomo kiedy rośnie ) zadowalające ? Przy okazji zapytam trochę z boku, jako że lada dzień stanę oko w oko z tym zagadnieniem, a jestem zimny z tematu : jakiego/jakich urządzeń używaliście do pomiaru prędkości ? Domyślam się, że GPS a nie rurka Pitota, ale gdybyś mógł podszepnąć coś praktycznie wartego polecenia ... byłbym wdzięczny zaoszczędzenia mi mozołu gmerania w necie .
GiulioN Posted July 15, 2016 Author Posted July 15, 2016 Ale to jest już chyba (na razie pewnie, bo z tym apetytem to wiadomo kiedy rośnie ) zadowalające ? Przy okazji zapytam trochę z boku, jako że lada dzień stanę oko w oko z tym zagadnieniem, a jestem zimny z tematu : jakiego/jakich urządzeń używaliście do pomiaru prędkości ? Domyślam się, że GPS a nie rurka Pitota, ale gdybyś mógł podszepnąć coś praktycznie wartego polecenia ... byłbym wdzięczny zaoszczędzenia mi mozołu gmerania w necie . Jak dla mnie jest okej, szybciej nie potrzebuję latać a przy tego typu prędkościach mam do 15 minut lotu. Poza tym, niekiedy dla wrażeń z samego lotu się wciskam 1,15m skrzydłem w dziurę o szerokości 1,5m między drzewami albo latam na niskich wysokościach na plecach, przy większych prędkościach juz mógłbym mieć problemy Moje skrzydło nie ma autopilota, pomiary były ze wspomnianego Skywalkera kolegi -leciałem za nim, kazałem mu odpowiednio przyspieszyć lub zwolnić i mówił mi jaką ma prędkość. Pomiar oczywiście z GPSu podłączonego do kanapki autopilot+OSD Zbig&Pitlab. To jest bardzo dobry zestaw, kolega miał wcześniej kilka modeli z tym autopilotem i sobie chwalił. Dodatkowo powiem, że niedługo mam dwóm innym kolegom składać skrzydła VAS Chimera również z kanapką AP+OSD Zbig&Pitlab, zobaczymy jak w skrzydełkach się to sprawdzi
AMC Posted July 16, 2016 Posted July 16, 2016 Jak dla mnie jest okej, szybciej nie potrzebuję latać a przy tego typu prędkościach mam do 15 minut lotu. Poza tym, niekiedy dla wrażeń z samego lotu się wciskam 1,15m skrzydłem w dziurę o szerokości 1,5m między drzewami albo latam na niskich wysokościach na plecach, przy większych prędkościach juz mógłbym mieć problemy Moje skrzydło nie ma autopilota, pomiary były ze wspomnianego Skywalkera kolegi -leciałem za nim, kazałem mu odpowiednio przyspieszyć lub zwolnić i mówił mi jaką ma prędkość. Pomiar oczywiście z GPSu podłączonego do kanapki autopilot+OSD Zbig&Pitlab. To jest bardzo dobry zestaw, kolega miał wcześniej kilka modeli z tym autopilotem i sobie chwalił. Dodatkowo powiem, że niedługo mam dwóm innym kolegom składać skrzydła VAS Chimera również z kanapką AP+OSD Zbig&Pitlab, zobaczymy jak w skrzydełkach się to sprawdzi Dzięki, Giulio, zwrócę na ten zestaw baczną uwagę. Poczytam w tematycznych wątkach u Nas, bo na Forum FPV to teksty dla bardziej zaawansowanych .
GiulioN Posted July 16, 2016 Author Posted July 16, 2016 Dodam jeszcze że kolega Szwarc lata modelem Pelikan Funtic II z autopilotem KFC32FTB. Ten autopilot kosztuje 400zł (cena bez GPS, sam GPS kosztuje 100zł) i ma już wbudowane OSD oraz odbiornik eLeReSa na 433mHz (ale można oczywiście użyć dowolnych odbiorników). KFC również nieźle działa, jak będę składał jakąś platformę dla siebie to użyję właśnie tego AP ze względu na koszty (AP+OSD Zbig&Pitlab to koszt 890zł). 1
AMC Posted July 17, 2016 Posted July 17, 2016 Dodam jeszcze że kolega Szwarc lata modelem Pelikan Funtic II z autopilotem KFC32FTB. Ten autopilot kosztuje 400zł (cena bez GPS, sam GPS kosztuje 100zł) i ma już wbudowane OSD oraz odbiornik eLeReSa na 433mHz (ale można oczywiście użyć dowolnych odbiorników). KFC również nieźle działa, jak będę składał jakąś platformę dla siebie to użyję właśnie tego AP ze względu na koszty (AP+OSD Zbig&Pitlab to koszt 890zł). Dzięki Ci za istotne info . O KFC 32 też czytałem dobre opinie. Trafiają się używane za 250-300 zetów. Jakie moduły GPS do tego AP pasują, tzn. są kompatybilne ?
GiulioN Posted July 17, 2016 Author Posted July 17, 2016 Nie wiem czy każdy GPS będzie współpracował, ale ten od Marbalona (http://4drones.pl/?29,pl_gps-g9-gps-glonass) nie jest drogi i bardzo dobrze działa, dlatego jeśli będę składał coś swojego na KFC to z tym GPSem 1
AMC Posted July 18, 2016 Posted July 18, 2016 Nie wiem czy każdy GPS będzie współpracował, ale ten od Marbalona (http://4drones.pl/?29,pl_gps-g9-gps-glonass) nie jest drogi i bardzo dobrze działa, dlatego jeśli będę składał coś swojego na KFC to z tym GPSem Podają w opisie, że używa protokołu NMEA 0183. W zasadzie każdy inny na tym protokole powinien zatem być kompatybilny z KFC32. Trzeba by tylko sprawdzić, czy KFC32 nie czyta także innych protokołów. Nie wiem jeszcze, co to jest Chipset MediaTek MT3333 oraz funkcja AGPS, ale spróbuję pokopać w Necie.
GiulioN Posted July 24, 2016 Author Posted July 24, 2016 Niestety tak... Połówka skrzydła z jednym serwem i odbiornikiem dalej leży gdzieś w polu, jutro jadę jej poszukać
AMC Posted July 27, 2016 Posted July 27, 2016 Niestety tak... Połówka skrzydła z jednym serwem i odbiornikiem dalej leży gdzieś w polu, jutro jadę jej poszukać Giulio, znalazłeś ? Trzeba by naprawić , w gorszym razie odbudować. Fajnie latało ... ... Chcesz powiedzieć - "połowy chwilowo ni ma " . Może zmień Mu nazwę, co ?
GiulioN Posted August 1, 2016 Author Posted August 1, 2016 Giulio, znalazłeś ? Trzeba by naprawić , w gorszym razie odbudować. Fajnie latało ... ... Chcesz powiedzieć - "połowy chwilowo ni ma " . Może zmień Mu nazwę, co ? Znaleźliśmy drugą połówkę (bez silnika i odbiornika) ale jakoś tak brak na razie motywacji i czasu do naprawy ("buduję" aktualnie dwa modele VAS Chimera dla kolegów). Kilka silników i odbiorników mam w swoich zapasach i na pewno zostanie odbudowany, zbyt dobrze latał żeby go zostawić w dwóch kawałkach 1
Recommended Posts