MARSOK Opublikowano 9 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2016 Witam. Po paru zaliczonych kretach, połamane skrzydła, urwany ogoni i podrywane stery wysokości i kierunku. Mam mały problem i nie wiem gdzie go tkwi. Ster kierunki jest dość mocno wychylony do dołu i wtedy leci prosto, ale gdy leci na plecach mimo wychyleniu steru wysokości w dól nie może utrzymać wysokości i opada nie mówiąc o tym że nie jest wstanie się wzbić do góry. Może ktoś ma pomysł co muszę zmienić żeby tą wadę usunąć. Poniżej parę fotek ja wygląda. Z góry dzięki za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madrian Opublikowano 9 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2016 Czy występuje to w locie z silnikiem, czy przy szybowaniu? Stery w normalnym locie, muszą być w pozycji neutralnej. To naturalny stan tej konstrukcji. Jeżeli musisz wychylać ster w dół, żeby lecieć prosto, to po pierwsze zrób to co z każdym nowym modelem - Sprawdź wyważenie modelu. Po naprawach środek ciężkości modelu może się przesunąć. Być może masz za bardzo tylni środek ciężkości i przez to model zadziera i ma tendencję do opadania przy locie odwróconym. Jeśli przy szybowaniu lata poprawnie, a na silniku nie, to warto sprawdzić skłon silnika. Powinien celować w środek ciężkości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 9 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2016 Zrób zdjęcie statecznika poziomego z boku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MARSOK Opublikowano 9 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2016 Czy występuje to w locie z silnikiem, czy przy szybowaniu? Stery w normalnym locie, muszą być w pozycji neutralnej. To naturalny stan tej konstrukcji. Jeżeli musisz wychylać ster w dół, żeby lecieć prosto, to po pierwsze zrób to co z każdym nowym modelem - Sprawdź wyważenie modelu. Po naprawach środek ciężkości modelu może się przesunąć. Być może masz za bardzo tylni środek ciężkości i przez to model zadziera i ma tendencję do opadania przy locie odwróconym. Jeśli przy szybowaniu lata poprawnie, a na silniku nie, to warto sprawdzić skłon silnika. Powinien celować w środek ciężkości. Bez różnicy, skłon silnika w miarę wyregulowałem(przy dodaniu gazu model lekko idzie w duł). ster wysokości jest tak wytrymowany na radiu jak widać na zdjęciu 1. Jest wyważony 62 mm od natarcia skrzydła Dodam że w skrzydła, statecznik i kadłub jest wklejony płaskownik węglowy. Zrób zdjęcie statecznika poziomego z boku. Tak to wygląda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 9 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2016 Myślę, że jak wklejałeś ogon to go za bardzo docisnąłeś i masz za duży kąt zaklinowania statecznika poziomego. Dlatego musisz kompensować sterem wysokości. Rozetnij łączenie trochę od góry i wciśnij jakiś klin. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek1351 Opublikowano 9 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2016 Nieprawidłowy kąt zaklinowania statecznika poziomego (zbyt dodatni) wynikły z nieprawidłowego sklejenia kadłuba. Rozetnij kadłub jeszcze raz i sklej go poprawnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MARSOK Opublikowano 10 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2016 Rozciąłem od dołu i posklejałem, możne dziś uda się sprawdzić w locie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madrian Opublikowano 10 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2016 A tu już wolno latać? Wczoraj komuś drona służby zestrzeliły w Warszawie. Efekt szczytu NATO i zakazu lotów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MARSOK Opublikowano 10 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2016 Ale on w centrum Warszawy latał . A i tak jestem uziemiony bo coś radio zwariował Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MARSOK Opublikowano 11 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2016 I jestem uziemiony na dłużej radio poszło do serwisu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MARSOK Opublikowano 17 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2016 Radio wróciło z naprawy nawet szybko po 4 dniach, padł moduł nadawcz. Model oblatałem i pomogło to cięcie, w locie na plecach jestem wstanie utrzymać wysokość a nawet wznieść się do góry. Niestety zaliczyłem znowu kreta, kadłub pękł bliżej skrzydeł, posklejany i lata dalej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madrian Opublikowano 21 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2016 Zmęczony ten twój model. Chyba by mu się przydał nowy kadłubek... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MARSOK Opublikowano 22 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2016 Jeszcze syna chciałbym w to wciągnąć, ale jak mi ostatnia wylądował na czubku brzozy jakoś nie garnie się do latania. Mam nadzieje że mu to przejdzie i zacznie latać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oko Opublikowano 22 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2016 Zmęczony ten twój model. Chyba by mu się przydał nowy kadłubek... Jeszcze nie Wygląda zdrowo. Okleiłbym taśmą zbrojoną włóknem szklanym skrzydła. I kadłub, wklejając też węglowe listewki. A po następnych 20 katastrofach naprawa na porządnie, czyli laminowanie żywicą epoksydową z tkaniną z włókna szklanego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MARSOK Opublikowano 22 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2016 Poczekajcie moja przygoda zaczęła się dopiero od końca marca, jeszcze dużo przede mną. Pioneera wiarę opanowałem i zostawię go synowi może w końcu przekona się do latania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madrian Opublikowano 22 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2016 Jeszcze nie Wygląda zdrowo. Okleiłbym taśmą zbrojoną włóknem szklanym skrzydła. I kadłub, wklejając też węglowe listewki. A po następnych 20 katastrofach naprawa na porządnie, czyli laminowanie żywicą epoksydową z tkaniną z włókna szklanego. A potem zgłosić się z ofertą wynajmu sprzętu do wojsk pancernych? Niestety, ale Pioneery mają profil szybowcowy i nie lubią być przeciążane. Lepiej wymienić niż łatać. Z takim podejściem, niedługo się pojawią sugestie użycia blach i nitów napraw do piankolotów... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MARSOK Opublikowano 28 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2016 I mam następny problem padło serwo wysokości jakoś dziwnie wygląda jak by się przegrzało i lekko się stopiło, żeby ręcznie przesunąć muszę sporo siły użyć. czyli muszę kupić nowe. Regulator oryginalny się przegrzewał wymieniłem na 30A, mimo to przegrzewa się gdy jest w środku, więc był montowany na zewnątrz dla lepszego chłodzenia. Działało to jakiś dłuższy czas. Dziś po krótkim locie około 5 min, straciłem możliwość sterowania modelem, może nie całkowicie ale jakoś bardzo dziwnie się zachowywał (zaliczony delikatny kret). Po do tarciu do modeli regulator był bardzo gorący. Po przejeździe do domu podłączyłem wszystko i dałem około 70/80 % gazy, po 30 sekundach regulator był gorący. wymontowałem silnik(jeszcze oryginalny dostarczony w zestawie) przewody były zgrzane i jeden przepalona izolacja. Miał może koś taką usterkę lub jak to usunąć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Francka Opublikowano 28 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2016 Wyglada na zwarcie uzwojenia. Po korpusie silnika widać że ocierał o coś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MARSOK Opublikowano 28 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2016 Wyglada na zwarcie uzwojenia. Po korpusie silnika widać że ocierał o coś. Na początku lekko obcierał ale wyciąłem osłonę silnika i było dobrze. Silnik dość mocna nabiera temperatury Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Francka Opublikowano 28 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2016 Przegrzane uzwojenie musiało dostać zwarcia - potrzebny nowy silnik inaczej spalisz regulator. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi