Skocz do zawartości

Pioneer 1400


MARSOK

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Po paru zaliczonych kretach, połamane skrzydła, urwany ogoni i podrywane stery wysokości i kierunku.

Mam mały problem i nie wiem gdzie go tkwi.

Ster kierunki jest dość mocno wychylony do dołu i wtedy leci prosto, ale gdy leci na plecach mimo wychyleniu steru wysokości w dól nie może utrzymać wysokości i opada nie mówiąc o tym że nie jest wstanie się wzbić do góry.

Może ktoś ma pomysł co muszę zmienić żeby tą wadę usunąć.

Poniżej parę fotek ja wygląda.

Z góry dzięki za pomoc

post-19028-0-22227700-1468074451_thumb.jpg

post-19028-0-74992700-1468074746_thumb.jpg

post-19028-0-50992600-1468074763_thumb.jpg

post-19028-0-29641300-1468074778_thumb.jpg

post-19028-0-95544100-1468074790_thumb.jpg

post-19028-0-64373100-1468074806_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 46
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Czy występuje to w locie z silnikiem, czy przy szybowaniu?

 

Stery w normalnym locie, muszą być w pozycji neutralnej. To naturalny stan tej konstrukcji.

 

Jeżeli musisz wychylać ster w dół, żeby lecieć prosto, to po pierwsze zrób to co z każdym nowym modelem - Sprawdź wyważenie modelu.

Po naprawach środek ciężkości modelu może się przesunąć.

Być może masz za bardzo tylni środek ciężkości i przez to model zadziera i ma tendencję do opadania przy locie odwróconym.

 

Jeśli przy szybowaniu lata poprawnie, a na silniku nie, to warto sprawdzić skłon silnika.

Powinien celować w środek ciężkości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy występuje to w locie z silnikiem, czy przy szybowaniu?

 

Stery w normalnym locie, muszą być w pozycji neutralnej. To naturalny stan tej konstrukcji.

 

Jeżeli musisz wychylać ster w dół, żeby lecieć prosto, to po pierwsze zrób to co z każdym nowym modelem - Sprawdź wyważenie modelu.

Po naprawach środek ciężkości modelu może się przesunąć.

Być może masz za bardzo tylni środek ciężkości i przez to model zadziera i ma tendencję do opadania przy locie odwróconym.

 

Jeśli przy szybowaniu lata poprawnie, a na silniku nie, to warto sprawdzić skłon silnika.

Powinien celować w środek ciężkości.

Bez różnicy, skłon silnika w miarę wyregulowałem(przy dodaniu gazu model lekko idzie w duł). ster wysokości jest tak wytrymowany na radiu jak widać na zdjęciu 1.

Jest wyważony 62 mm od natarcia skrzydła

Dodam że w skrzydła, statecznik i kadłub jest wklejony płaskownik węglowy.

Zrób zdjęcie statecznika poziomego z boku.

Tak to wygląda.

post-19028-0-06946600-1468091910_thumb.jpg

post-19028-0-47752800-1468091928_thumb.jpg

post-19028-0-69520100-1468091944_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radio wróciło z naprawy nawet szybko po 4 dniach, padł moduł nadawcz. Model oblatałem i pomogło to cięcie, w locie na plecach jestem wstanie utrzymać wysokość a nawet wznieść się do góry.

Niestety zaliczyłem znowu kreta, kadłub pękł bliżej skrzydeł, posklejany i lata dalej

post-19028-0-93938800-1468735515_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmęczony ten twój model. Chyba by mu się przydał nowy kadłubek...

 

Jeszcze nie :) Wygląda zdrowo. Okleiłbym taśmą zbrojoną włóknem szklanym skrzydła. I kadłub, wklejając też węglowe listewki. A po następnych 20 katastrofach naprawa na porządnie, czyli laminowanie żywicą epoksydową z tkaniną z włókna szklanego. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nie :) Wygląda zdrowo. Okleiłbym taśmą zbrojoną włóknem szklanym skrzydła. I kadłub, wklejając też węglowe listewki. A po następnych 20 katastrofach naprawa na porządnie, czyli laminowanie żywicą epoksydową z tkaniną z włókna szklanego. 

 

A potem zgłosić się z ofertą wynajmu sprzętu do wojsk pancernych?

Niestety, ale Pioneery mają profil szybowcowy i nie lubią być przeciążane.

Lepiej wymienić niż łatać.

Z takim podejściem, niedługo się pojawią sugestie użycia blach i nitów napraw do piankolotów... :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I mam następny problem padło serwo wysokości jakoś dziwnie wygląda jak by się przegrzało i lekko się stopiło, żeby ręcznie przesunąć muszę sporo siły użyć. czyli muszę kupić nowe. 

 post-19028-0-51566200-1469726459_thumb.jpg

Regulator oryginalny się przegrzewał wymieniłem na 30A, mimo to przegrzewa się gdy jest w środku, więc był montowany na zewnątrz dla lepszego chłodzenia. Działało to jakiś dłuższy czas. Dziś po krótkim locie około 5 min, straciłem możliwość sterowania modelem, może nie całkowicie ale jakoś bardzo dziwnie się zachowywał (zaliczony delikatny kret). Po do tarciu do modeli regulator był bardzo gorący. Po przejeździe do domu podłączyłem wszystko i dałem około 70/80 % gazy, po 30 sekundach regulator był gorący.

post-19028-0-57142000-1469726743_thumb.jpg

post-19028-0-78076400-1469726707_thumb.jpg 

 

wymontowałem silnik(jeszcze oryginalny dostarczony w zestawie) przewody były zgrzane i jeden przepalona izolacja.

post-19028-0-04736000-1469727262_thumb.jpg

post-19028-0-54075100-1469727307_thumb.jpg

 

Miał może koś taką usterkę lub jak to usunąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.