Jump to content

Motoszybowiec 2m własny projekt


blackriver

Recommended Posts

Nowy projekt:

- kadłub laminatowy od Navaho + belka węglowa zbieżna TopModel CZ dł. 88 cm

- płaty balsowe geodetyczne dzielone pojedynczy wznios E387 40% keson + dwa dźwigary węglowe + winglety balsowe + lotki, cięciwa centropłata ok 22 cm, zbieżne natarcie do tyłu

- usterzenie V stosunkowo duże pow. o 15 - 20 % w stosunku do klasycznego

- napęd Zenith 450g ciągu, reg Pulso11+, akku jeszcze nie wiem, zobaczę jaka masa, śmigło Graupner CamProp 7x4" składane kołpak AluTurbo fi 30 mm

- odbiornik Hitec 05MS (wrócił z reklamacji), serwa 4 szt ? (nie wiem jeszcze jakie)

 

do końca miesiąca chciałbym płaty skończyć :D , zobaczymy..... na razie prace projektowo-masowe, chciałbym się zmieścić w 350 - 400 gramach, zobaczymy 8) .

Link to comment
Share on other sites

Jak na 2m motoszybowiec, to przyjąłeś bardzo małe śmigło, choć może przy 450g ciągu ten silnik więcej nie da rady. O doczytałem o planowanym ciężarze - ambitnie, ale wtedy może się udać. Bawiłeś się Motocalkiem?

 

Mój (co prawda ciężki) 2m Falcon ma napęd ciut ponad 350W i śmigło 11x6.

I lata jak trzeba - optymalnie, bez ekstremalnych przeżyć.

Link to comment
Share on other sites

Chciałem lekki napęd tylko do wyholowania, silnik waży 29 gram ze wszystkim, regler 6 g, odbiornik ok. 8 g, zawsze mogę włożyć wellgarda 46 g (ciąg ok. 700 g na 11x7), i regler 18 A. zobaczę jak wyjdzie wagowo?? Motocalca jeszcze nie robiłem, nie znam mas. :?:

Link to comment
Share on other sites

troche zbyt optymistycznie jeśli chodzi o wagę :D dołóż do tego jeszcze 200g :D

 

 

kojot, nie wiem czy kojarzysz CATa motoszybowiec 2,2m bez lotek z uszami. Do lotu waży 420g i to jest OKAZ panowie OKAZ :D

Link to comment
Share on other sites

A mnie ciekawi jak to lata. Lekkie modele latają jak chcą, byle podmuch nimi pomiata. Nawet w modelach dlg się już przekonaliśmy, że lekki model to nie koniecznie dobry model. A i jesli chodzi o sprawy wagi, blackriver, powiedz jaka powierzchnię nośną przewidujesz?

Link to comment
Share on other sites

Na razie się zastanawiam nad 18 - 20 dm2, czyli obciążenie powierzchni ok. 20 g/dm, w przyszłym tygodniu chciałbym skończyć założenia i obliczenia :? . btw. Płaty kryte solarfilmem. Jeżeli można zrobić HLG o rozpiętości 700 mm ważące 140 g z balastem (a może być przynajnmiej 20 g mniej, jak znajdę trochę czasu o natchnienia) Moj robak , to może da się 2m 400g :crazy: ??

Link to comment
Share on other sites

Rafal B. napisał/a:

A mnie ciekawi jak to lata.

 

 

Lata bardzo fajnie przy bezwietrznej pogodzie ew.bardzo słabym wiaterku.

 

Tak jak myślałem.

 

eżeli można zrobić HLG o rozpiętości 700 mm ważące 140 g z balastem (a może być przynajnmiej 20 g mniej, jak znajdę trochę czasu o natchnienia) Moj robak , to może da się 2m 400g :crazy: ??

 

Jest to możliwe. A co powiesz na model 410 gram do lotu, rozpiętości około 2 do 2,4 metra? Co prawda model bez sterowania ale wytrzyma ci każda akrobacji i szybkie przeloty, nawet strzały z gumy i niezbyt mocne holowanko za wciągarka.

Takie modele to modele swobodnie latające klasy F1A, konstrukcja full węglowa, duże wydłużenia płata. Jakby wsadzić wyposażenie RC to waga wzrośnie nie więcej jak do 500 gram.

Także zrobić model o rozpiętości 2 metry i wadze 400 gram powinno się udać.

Link to comment
Share on other sites

Pierwsze podejście do analizy ciężarowej:

 

kadłub, belka 57 g

kołpak alu 22 g

łopatki 9 g

corona 35 mhz 5 g

regler Pulso11+ 9 g

4 x hs55 25 g

akku lipo 3E Model 1200 mAh 7,4V 10C 57 g

zenith 3f 29 g

 

 

waga podzespołów 213 g

waga założeniowa 350 g

do limitu 350 g 137 g

do limitu 400 g 187 g

 

pozostaje od 130 do 180 g na płaty i stateczniki :?: , zabieram się za projekt szkrzydeł i stateczników... powierzchnia płatów 21 - 22 dm2, obciążenie 18 - 20 g/dm, prędkość max 5 - 6 m/s, przede wszystkim termika, ale z możliwością szybkiego przelotu pod wiatr...

Link to comment
Share on other sites

A dlaczego E387? Moim zdaniem to nie będzie trafiona decyzja.

Po pierwsze nie lubi małych Re, a u Ciebie będą bardzo małe Re, ze względu na małą cięciwę i małą prędkość. W zasadzie to już by wystarczyło do "pochowania" twojego pomysłu, ale jest kolejna sprawa. Profil jest raczej gruby i ma sporą strzałkę ugięcia. Twoje założenia wstępne są dość zbliżone do tego co projektuje M. Drella. Tzn, bardzo lekki model o małej powierzchni nośnej. Profesor aerodynamiki stosuje w tych modelach cienkie, mało nośne profile. Lekki model nie wymaga nośnego grubego, profilu. W zupełności wystarcza cienka żyletka, która daje mały opór i zapewnia dużą prędkość mimo malutkiego obciążenia pow. nośnej.

Czemu idziesz pod prąd?

Link to comment
Share on other sites

skrzydła 1.8 m profil AG35>AG36>AG37>AG38 prosty centropłat (niestety dzielony), skrzydła konstrukcyjne, keson do 40% profilu, spływ lekki skrzynkowy, dźwigar centropłata 2x węgiel, w środkowej części rurka węglowa wlaminowana w szkrzynkę dźwigarów, łączenie płatów na bagnety alu + śruby #6 w kadłub. Końcówki AG37>AG38 eliptyczne, podwójny wznios uszu, żadnych lotek.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

No i jest pierwszy problem, przy powierzchni skrzydeł allegro model powinien ważyć powyżej 500 g, jeżeli zmniejszę rozpiętość i cięciwę - zmienia mi się dość niekorzystnie aerodynamika, skrzydła pracują przy wyższym Re. Czaro - pytanie :?: - dobalastować go i zostawić 2m rozpiętość (raczej do tego bym sie skłaniał).

 

edit.

 

Temat zawieszony do odwołania, tylko węgla mi brakuję, reszta jest (oprócz wiedzy 8) , ale szybko się uczę), ces't la vie - materiały na razie poczekają.

 

edit.

 

Materiały via magazyn, temat zawieszony do odwołania.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.