Skocz do zawartości

TopModel Marabu


Quant

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś podpowie jak zamontować skrzydła - to znaczy jak wywiercić 2 otwory centrujące w skrzydłach i kadłubie? Nie chciałbym zepsuć coś przy montażu, ale rurka węglowa na krawędzi natarcia biegnie prawie do końca skrzydła. Może nad rurką?Załączam kilka zdjęć dla jasności mam nadzieję rzeczy. Chodzi o otwory tam gdzie jest A=A'

 

Pozdrawiam Wojtek.

 

 

 

post-5019-0-42187200-1470390147_thumb.jpg

post-5019-0-12094300-1470390758_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Boje się, że to będzie trochę słabe.

Kołki muszą być chyba wklejone, bo one stabilizują skrzydło i wkłada się je do otworów w kadłubie. Mam nadzieje, że to się nie wyrwie w czasie lotu.

Muszę nad tym jeszcze pomyśleć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za podpowiedź.

 

O widzisz faktycznie są otwory tylko tak ukryte pod ciemną folią, że ich nie było widać. Teraz już pójdzie szybko, pręty węglowe już wklejone. Pozostało jeszcze jedno trudne zadanie ster wysokości i parę drobiazgów jak np silnik. Mam 3548 trochę chyba za duży. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem z silnikiem jest tylko taki że się prawie nie mieści. To znaczy jest mało miejsca na kabelki i muszę się zastanowić czy co z nimi zrobić i jeszcze raz przymierzyć. Wczoraj zamontowałem co się dało - później zrobię kilka zdjęć. Model wygląda zachęcająco, Waga bez silnika, baterii, regulatora i ststecznika poziomego to około 850g.

cdn. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem z wysokością jest taki że nigdy nie maiłem takiego modelu i nie wiem czego oczekiwać. Czy sterowanie jest podobne jak w klasycznym usterzeniu, na co zwrócić uwagę, czy statecznik poziomy wkleić na stałe, jak duże wychylenie i tym podobne kwestie. Czego spodziewać się po takim rozwiązaniu.

 

W załączeniu kilka zdjęć z budowy modelu.

post-5019-0-58730500-1470643882_thumb.jpg

post-5019-0-14762700-1470643986_thumb.jpg

post-5019-0-41631200-1470644057_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak widzę model jest lekki więc przemyśl sprawę silnika. Ja dałbym mniejszy i lżejszy.

Ster wysokości masz pływający. Ja w IDEAL-u mam założony na wcisk bez klejenia i jest OK.

Wychylenia powierzchni sterowych masz podane w instrukcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marabu już lata.

 

     Odnośnie silnika - taki miałem pod ręką, faktycznie jest trochę mocny bo mniej więcej na 50% już ciągnie model w górę. Na 100% mocy szybowiec idzie pod kątem 45 stopni może nawet więcej. Można by dać mniejszy silnik ale jak się okazało z baterią 2200 3-celową szybowiec jest akurat wyważony na styk. Akumulator prawie dotyka silnika. Akurat wczoraj wieczorem pogoda była bezwietrzna więc poszybował - pięknie i majestatycznie. Hamulce trzeba było wspomagać wysokością ale działają prawidłowo - Maribu prawie staje w miejscu gdy są na maxa. Lot majestatyczny, stabilny, aparatury nie trzeba było w ogóle dotykać. Ustawienia fabryczne w zasadzie są optymalne od początku. Dzisiaj po południu odbyło się kilka lotów termicznych i model startując z około 130m przekroczył pułap 500m latając w termice ponad 25 minut.  W porównaniu do moich poprzednich szybowców lata jak po sznurku.  Ster pływający - musiałem nieco skorygować wychylenie, ale po kilku rzutach z ręki bez silnika został prawidłowo ustawiony.

Zdjęcie zrobię pewnie jutro i dołączę tu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poniżej dołączam zdjęcia.

 

W wyniku jednodniowej eksploatacji powstały 2 problemy

 

1. Łatwy podczas ostatniego lądowania wcisnęło silnik do środka wraz z wręgą. Wniosek - nie należy za bardzo starać się wylądować w punkcie hamując klapami, na wysokości 1 metra bo tak się to kończy. Naprawa stosunkowo łatwa, tu eksperymentalnie zastosowałem w pierwszej wersji klej UHU HARD ale nie wytrzymał widać żywica to żywica.

 

2. Okazało się po regulacji, że cięgno wysokości jest nieco z krótkie, podejrzewam około 1-1.5 cm, gdyż w pozycji neutralnej popychacz jest odchylony o około 30 stopni.

     I teraz zastanawiam się co zrobić:

- zostawić jak jest - zwiększyć wychylenie steru wysokości na aparaturze co chyba nie da za wiele. Model nie za bardzo chce lecieć w górę, ale to w końcu nie akrobat.

- przedłużyć cięgno wklejając kawałek rurki 2x3mm (rurka węglowa 4x3mm) rozmontowując statecznik pionowy aby się tam dostać.

- przedłużyć popychacz na serwie i od tego chyba zacznę

- innych pomysłów brak.

 

Chyba że ktoś ma jakiś pomysł to proszę bardzo.

 

I jeszcze jedno pytanie. Delikatne pokrycie folią wymusi chyba zrobienie pokrowców na skrzydła lub jakiegoś nosidła ze styropianu. Ma ktoś jakiś pomysł? 

post-5019-0-98650600-1470815932_thumb.jpg

post-5019-0-14716700-1470816022_thumb.jpg

post-5019-0-27896700-1470816096_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wojtek, nie wiem jakie masz lotnisko do dyspozycji, ale jak jest wysoka trawa i chwasty, to uważaj na ster wysokości. Mam Slavie z Topmodel która ma taki sam lub bardzo podobny ster wysokości i zdarzyło mi się go urwać jak lądowałem (poprawnie) w wyższej trawie z koniczyną. On jest jednak dosyć delikatny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wojciech nic nie wyrwie. ja mam tak w Fascination o wadze 3,3kg i trzyma ja jednym kołku świetnie :) a jeśli już miało by wyrwać to coś mi się wydaje że doszło by do tego prędzej podczas przyziemienia niż w locie :)

 

A tak a propos możesz napisać coś o FASCINATION? być może będzie to następny szybowiec...

 

Wojtek z pewnością taka mata samochodowa na szybę nada się doskonale jako pokrowce na skrzydła, w zakupie wychodzi niewiele.

Poszukać zakupić dociąć posklejać i pełne zadowolenie. Są różne wielkości więc jest w czym wybierać.

 

attachicon.gifmata-na-szybe-samochodu_5680.jpg

Bardzo dobry pomysł muszę to sprawdzić

 

 

 

 

Wojtek  zamiast kąbinować z popychaczem przekręć serwo wysokości da się?

 

TAK - Dzięki - serwo oczywiście da się przekręcić i to jest ten brakujący 1 cm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak a propos możesz napisać coś o FASCINATION? być może będzie to następny szybowiec...

 

Wojtku cóż można opisać ? 

Wykonanie modelu jak przystało na Czeskich producentów, bardzo dobre. Wszystko poprawnie spasowane itp. Lot tym modelem to prawdziwa przyjemność, szybowiec wolny, przewidywalny, dobrze trzymający się powietrza a przede wszystkim doskonały termik. Ostatnio zrobiłem nim 820m przewyższenia, lot trwał 68 minut. I został zakończony z powodu braku chęci wpatrywania się w dość mały punkt :). Jeśli chcesz wiedzieć coś konkretnego to pytaj, jeśli będę umiał to na pewno odpowiem. :)   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.