Quant Opublikowano 5 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2016 Czy ktoś podpowie jak zamontować skrzydła - to znaczy jak wywiercić 2 otwory centrujące w skrzydłach i kadłubie? Nie chciałbym zepsuć coś przy montażu, ale rurka węglowa na krawędzi natarcia biegnie prawie do końca skrzydła. Może nad rurką?Załączam kilka zdjęć dla jasności mam nadzieję rzeczy. Chodzi o otwory tam gdzie jest A=A' Pozdrawiam Wojtek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dariusz Dudzik Opublikowano 5 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2016 Witam nawierć nad rurką i nie wklejaj tam kołków tylko rurki , zrób otworek od spodu i wlej za pomocą strzykawki żywice z areosilem. Kołki wsadzisz do tych rurek a dlatego rurki bo jak złamiesz kołek to go bez problemu wyciągniesz albo wywiercisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Quant Opublikowano 5 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2016 Boje się, że to będzie trochę słabe. Kołki muszą być chyba wklejone, bo one stabilizują skrzydło i wkłada się je do otworów w kadłubie. Mam nadzieje, że to się nie wyrwie w czasie lotu. Muszę nad tym jeszcze pomyśleć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mmarkow Opublikowano 5 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2016 Jakiś czas temu miałem podobny problem w Ideal-u bo chciałem zrobić "idealnie". Zrobiłem jak rysunek pokazuje i jest OK. Skrzydło ma przylegać dobrze do kadłuba. w skrzydle powinny być już otwory, przynajmniej u mnie były Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Quant Opublikowano 5 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2016 Dziękuję za podpowiedź. O widzisz faktycznie są otwory tylko tak ukryte pod ciemną folią, że ich nie było widać. Teraz już pójdzie szybko, pręty węglowe już wklejone. Pozostało jeszcze jedno trudne zadanie ster wysokości i parę drobiazgów jak np silnik. Mam 3548 trochę chyba za duży. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oko 007 Opublikowano 5 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2016 Wojciech nic nie wyrwie. ja mam tak w Fascination o wadze 3,3kg i trzyma ja jednym kołku świetnie a jeśli już miało by wyrwać to coś mi się wydaje że doszło by do tego prędzej podczas przyziemienia niż w locie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mmarkow Opublikowano 5 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2016 A w czym widzisz problem z wysokością? Napisz ... pomożemy Silnik może być jak nie masz mniejszego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Quant Opublikowano 7 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2016 Problem z silnikiem jest tylko taki że się prawie nie mieści. To znaczy jest mało miejsca na kabelki i muszę się zastanowić czy co z nimi zrobić i jeszcze raz przymierzyć. Wczoraj zamontowałem co się dało - później zrobię kilka zdjęć. Model wygląda zachęcająco, Waga bez silnika, baterii, regulatora i ststecznika poziomego to około 850g. cdn. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Quant Opublikowano 8 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2016 Problem z wysokością jest taki że nigdy nie maiłem takiego modelu i nie wiem czego oczekiwać. Czy sterowanie jest podobne jak w klasycznym usterzeniu, na co zwrócić uwagę, czy statecznik poziomy wkleić na stałe, jak duże wychylenie i tym podobne kwestie. Czego spodziewać się po takim rozwiązaniu. W załączeniu kilka zdjęć z budowy modelu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mmarkow Opublikowano 8 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2016 Jak widzę model jest lekki więc przemyśl sprawę silnika. Ja dałbym mniejszy i lżejszy. Ster wysokości masz pływający. Ja w IDEAL-u mam założony na wcisk bez klejenia i jest OK. Wychylenia powierzchni sterowych masz podane w instrukcji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pyton Opublikowano 8 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2016 Wojtek czy możesz zrobić zdjęcie łączenia skrzydeł? ciekawi mnie rozwiązanie jak sa połączone: centropłat-uszy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Quant Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Marabu już lata. Odnośnie silnika - taki miałem pod ręką, faktycznie jest trochę mocny bo mniej więcej na 50% już ciągnie model w górę. Na 100% mocy szybowiec idzie pod kątem 45 stopni może nawet więcej. Można by dać mniejszy silnik ale jak się okazało z baterią 2200 3-celową szybowiec jest akurat wyważony na styk. Akumulator prawie dotyka silnika. Akurat wczoraj wieczorem pogoda była bezwietrzna więc poszybował - pięknie i majestatycznie. Hamulce trzeba było wspomagać wysokością ale działają prawidłowo - Maribu prawie staje w miejscu gdy są na maxa. Lot majestatyczny, stabilny, aparatury nie trzeba było w ogóle dotykać. Ustawienia fabryczne w zasadzie są optymalne od początku. Dzisiaj po południu odbyło się kilka lotów termicznych i model startując z około 130m przekroczył pułap 500m latając w termice ponad 25 minut. W porównaniu do moich poprzednich szybowców lata jak po sznurku. Ster pływający - musiałem nieco skorygować wychylenie, ale po kilku rzutach z ręki bez silnika został prawidłowo ustawiony. Zdjęcie zrobię pewnie jutro i dołączę tu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dymarkus Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Jak model dobrze wyważony to silnik zostaw, mocy nigdy za wiele. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Quant Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Poniżej dołączam zdjęcia. W wyniku jednodniowej eksploatacji powstały 2 problemy 1. Łatwy podczas ostatniego lądowania wcisnęło silnik do środka wraz z wręgą. Wniosek - nie należy za bardzo starać się wylądować w punkcie hamując klapami, na wysokości 1 metra bo tak się to kończy. Naprawa stosunkowo łatwa, tu eksperymentalnie zastosowałem w pierwszej wersji klej UHU HARD ale nie wytrzymał widać żywica to żywica. 2. Okazało się po regulacji, że cięgno wysokości jest nieco z krótkie, podejrzewam około 1-1.5 cm, gdyż w pozycji neutralnej popychacz jest odchylony o około 30 stopni. I teraz zastanawiam się co zrobić: - zostawić jak jest - zwiększyć wychylenie steru wysokości na aparaturze co chyba nie da za wiele. Model nie za bardzo chce lecieć w górę, ale to w końcu nie akrobat. - przedłużyć cięgno wklejając kawałek rurki 2x3mm (rurka węglowa 4x3mm) rozmontowując statecznik pionowy aby się tam dostać. - przedłużyć popychacz na serwie i od tego chyba zacznę - innych pomysłów brak. Chyba że ktoś ma jakiś pomysł to proszę bardzo. I jeszcze jedno pytanie. Delikatne pokrycie folią wymusi chyba zrobienie pokrowców na skrzydła lub jakiegoś nosidła ze styropianu. Ma ktoś jakiś pomysł? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komar1967 Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Wojtek, nie wiem jakie masz lotnisko do dyspozycji, ale jak jest wysoka trawa i chwasty, to uważaj na ster wysokości. Mam Slavie z Topmodel która ma taki sam lub bardzo podobny ster wysokości i zdarzyło mi się go urwać jak lądowałem (poprawnie) w wyższej trawie z koniczyną. On jest jednak dosyć delikatny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pyton Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Wojtek zamiast kąbinować z popychaczem przekręć serwo wysokości da się? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sbogdan1 Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Wojtek z pewnością taka mata samochodowa na szybę nada się doskonale jako pokrowce na skrzydła, w zakupie wychodzi niewiele. Poszukać zakupić dociąć posklejać i pełne zadowolenie. Są różne wielkości więc jest w czym wybierać. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Quant Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Wojciech nic nie wyrwie. ja mam tak w Fascination o wadze 3,3kg i trzyma ja jednym kołku świetnie a jeśli już miało by wyrwać to coś mi się wydaje że doszło by do tego prędzej podczas przyziemienia niż w locie A tak a propos możesz napisać coś o FASCINATION? być może będzie to następny szybowiec... Wojtek z pewnością taka mata samochodowa na szybę nada się doskonale jako pokrowce na skrzydła, w zakupie wychodzi niewiele. Poszukać zakupić dociąć posklejać i pełne zadowolenie. Są różne wielkości więc jest w czym wybierać. mata-na-szybe-samochodu_5680.jpg Bardzo dobry pomysł muszę to sprawdzić Wojtek zamiast kąbinować z popychaczem przekręć serwo wysokości da się? TAK - Dzięki - serwo oczywiście da się przekręcić i to jest ten brakujący 1 cm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oko 007 Opublikowano 11 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2016 A tak a propos możesz napisać coś o FASCINATION? być może będzie to następny szybowiec... Wojtku cóż można opisać ? Wykonanie modelu jak przystało na Czeskich producentów, bardzo dobre. Wszystko poprawnie spasowane itp. Lot tym modelem to prawdziwa przyjemność, szybowiec wolny, przewidywalny, dobrze trzymający się powietrza a przede wszystkim doskonały termik. Ostatnio zrobiłem nim 820m przewyższenia, lot trwał 68 minut. I został zakończony z powodu braku chęci wpatrywania się w dość mały punkt . Jeśli chcesz wiedzieć coś konkretnego to pytaj, jeśli będę umiał to na pewno odpowiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Quant Opublikowano 13 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2016 Właśnie chciałem zapytać jak się zachowuje w termice ale odpowiedziałeś. I jak ze startem - z ręki? Jaki silnik? Może u mnie będzie jako następny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi