pacek Opublikowano 11 Lipca 2008 Opublikowano 11 Lipca 2008 mam małe pytanko wyciągacie z tłumika bebechy ? chodzi mi i przegrode w środku
TooM Opublikowano 11 Lipca 2008 Opublikowano 11 Lipca 2008 Ten Pan nie wyciąga a dość dobrze mu idzie -V-ce mistrz polski 2008 ,trzeci w Pucharze Polski A tak naprawdę to docierałem synowi ostatnio dwa silniki .25fx i na dobrym paliwie ,ale bez jakiś ekstrasów -5% nitro, kręcą oba na 15-15500 .Kluczem do sukcesu jest paliwo i model.Rasowanie silnika jest niedopuszczalne .Jednak niektórzy piloci próbowali i okazało sie że zyski z takich operacji były problematyczne, więc je zaniechali.Dobrze dotarty fx kręci jak złoto. Dzieki za zdjęcie z Poznania ,z tych klamotów to kadłub latał jeszcze w finale .Najważniejsze aby CA nie zabrakło.
Janek Opublikowano 11 Lipca 2008 Opublikowano 11 Lipca 2008 Rasowanie jest dopuszczalne a czasem nawet wskazane (2,5ccm). Ja próbowałem na trzech silnikach i zyski operacji były zauważalne --> +20..25% mocy, co nie ograniczało roli modelu z silnikiem 2,5 ccm wyłącznie do balansowania na wietrze. Tyle że to były mvvs-y. Przegroda daje efekt w postaci większego ciśnienia w zbiorniku więc lepiej jej nie wyciągać.
TooM Opublikowano 12 Lipca 2008 Opublikowano 12 Lipca 2008 Masz rację Janek ."Rasowanie jest niedopuszczalne " był to skrót myślowy który wprowadził w błąd czytających.W regulaminie nic o tym nie pisze.Chodziło mi o to,że producent nie zaleca żyłowania fx-a.Próby podejmowane przez Młodego tylko popsuły silnik.Coś tam dała wymiana łożysk ale w końcu lepsze efekty dało paliwo. I to by było na tyle.Natomiast w GMS -ach kiedy przypadkowo rozkręcił mi się tłumik obroty wzrosły o conajmniej 1000 a ciśnienie nadal poprawnie podawało paliwo.Może jesienią coś z nim popróbuję ,np rozwiercenie otworu,ale dopiero jak uda mi się kupić zapasowy tłumik.
Janek Opublikowano 13 Lipca 2008 Opublikowano 13 Lipca 2008 Z tego co pamiętam, silniki Młodego kręciły nieźle, ale miały jeden mankament brak wolnych obrotów (w zasadzie były tylko obroty maksymalne). Było tam chyba zrobione ciśnienie z karteru, co jest częstą przeróbką mvvs 3,5. Ja nie przerabiałem nic pod tym kątem, raczej pod kątem ułatwienia mieszance przepływu i efekt jest całkiem przyzwoity. Jakbyście mieli kiedyś rozkręconego os-a to zróbcie kilka fotek silnika od środka, ciekaw jestem jak Japończycy pasują silniki (bo jak Czesi to już wiem). Tym bardziej gms-a tu może być ciekawie.
TooM Opublikowano 20 Lipca 2008 Opublikowano 20 Lipca 2008 GMS-a rozkręcał już więcej nie będę,chyba że będę musiał .Tuleja lata w nim jak cholera, pasuje się dopiero po nagrzaniu .Żeby ustawić porządnie okno wydechu musiałem zrobić przerząd bo lekkie przesunięcie kątowe tulei zasłaniało zaraz okna.Silniki jak na razie chodzą b.dobrze i nic przy nich nie robię wg.zasady lepsze wrogiem dobrego.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.