Jump to content

os 25fx


pacek

Recommended Posts

Posted

Ten Pan nie wyciąga a dość dobrze mu idzie -V-ce mistrz polski 2008 ,trzeci w Pucharze Polski

<a href=f65c97121c9981ac.jpg' alt='f65c97121c998

A tak naprawdę to docierałem synowi ostatnio dwa silniki .25fx i na dobrym paliwie ,ale bez jakiś ekstrasów -5% nitro, kręcą oba na 15-15500 .Kluczem do sukcesu jest paliwo i model.Rasowanie silnika jest niedopuszczalne .Jednak niektórzy piloci próbowali i okazało sie że zyski z takich operacji były problematyczne, więc je zaniechali.Dobrze dotarty fx kręci jak złoto.

Dzieki za zdjęcie z Poznania ,z tych klamotów to kadłub latał jeszcze w finale .Najważniejsze aby CA nie zabrakło.

Posted

Rasowanie jest dopuszczalne a czasem nawet wskazane (2,5ccm). Ja próbowałem na trzech silnikach i zyski operacji były zauważalne --> +20..25% mocy, co nie ograniczało roli modelu z silnikiem 2,5 ccm wyłącznie do balansowania na wietrze. Tyle że to były mvvs-y.

 

Przegroda daje efekt w postaci większego ciśnienia w zbiorniku więc lepiej jej nie wyciągać.

Posted

Masz rację Janek ."Rasowanie jest niedopuszczalne " był to skrót myślowy który wprowadził w błąd czytających.W regulaminie nic o tym nie pisze.Chodziło mi o to,że producent nie zaleca żyłowania fx-a.Próby podejmowane przez Młodego tylko popsuły silnik.Coś tam dała wymiana łożysk ale w końcu lepsze efekty dało paliwo. I to by było na tyle.Natomiast w GMS -ach kiedy przypadkowo rozkręcił mi się tłumik obroty wzrosły o conajmniej 1000 a ciśnienie nadal poprawnie podawało paliwo.Może jesienią coś z nim popróbuję ,np rozwiercenie otworu,ale dopiero jak uda mi się kupić zapasowy tłumik.

Posted

Z tego co pamiętam, silniki Młodego kręciły nieźle, ale miały jeden mankament brak wolnych obrotów (w zasadzie były tylko obroty maksymalne). Było tam chyba zrobione ciśnienie z karteru, co jest częstą przeróbką mvvs 3,5. Ja nie przerabiałem nic pod tym kątem, raczej pod kątem ułatwienia mieszance przepływu i efekt jest całkiem przyzwoity.

 

Jakbyście mieli kiedyś rozkręconego os-a to zróbcie kilka fotek silnika od środka, ciekaw jestem jak Japończycy pasują silniki (bo jak Czesi to już wiem). Tym bardziej gms-a tu może być ciekawie.

Posted

GMS-a rozkręcał już więcej nie będę,chyba że będę musiał .Tuleja lata w nim jak cholera, pasuje się dopiero po nagrzaniu .Żeby ustawić porządnie okno wydechu musiałem zrobić przerząd bo lekkie przesunięcie kątowe tulei zasłaniało zaraz okna.Silniki jak na razie chodzą b.dobrze i nic przy nich nie robię wg.zasady lepsze wrogiem dobrego.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.