rogi23 Opublikowano 8 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2016 Witam! Posiadam model motoszybowca z napędem elektrycznym Kyosho Startus Sports. Postanowiłem go wskrzesić i dlatego też planuje zmianę napędu na bezszczotkowy. Aktualnie model napędzany jest silnikiem Mabuchi 550SH wraz z regulatorem Jeti i akumulatorem nicd 1900 mAh 8,4V, śmigło składane 8x4. W swoich innych modelach posiadam slinki bezszczotkowe typu outrunner, jednak w tym chciałbym zastosować silnik inrunner wraz z innym regulatorem i pakietem lipo. O ile z doborem pakietu czy akumulatora nie mam problemu, to z samym silnikiem już tak. I w tym momencie pojawia się pytanie, czy ktoś z Was wie jakiego silnika bezszczotkowego typu inrunner powinienem szukać, tak aby pasował gabarytowo i najlepiej rozstawem otworów i długością osi? Silnik może być "chińczykiem". :-) Pozdrawiam, Michał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 8 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2016 Skoro znasz oczekiwane wymiary silnika to nic prostszego jak przejrzeć oferty. Skąd mamy wiedzieć czy otwory mocowania będą zgodne wymiarowo z już posiadanym?! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madrian Opublikowano 8 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2016 Inrunnery będą głównie szybkoobrotowe. Może lepiej poszukaj outrunnera do montażu"za wręgą". Niektóre silniki do montażu przed wręgą, posiadają też fabryczne zestawy do przeróbki mocowania za wręgą. Ale można taką przeróbkę wykonać samemu. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rogi23 Opublikowano 8 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2016 Skoro znasz oczekiwane wymiary silnika to nic prostszego jak przejrzeć oferty. Skąd mamy wiedzieć czy otwory mocowania będą zgodne wymiarowo z już posiadanym?! Podasz w temacie jak najwięcej szczegółów - źle, nie podasz - jeszcze gorzej. Z przerwami czytam to forum od 2007 roku i niestety obserwuję tendencję schyłku ku atmosferze rodem z elektrody. Czy forum nie jest od wymiany spostrzeżeń i doświadczeń? Nie ważne, koniec offtopu. Inrunnery będą głównie szybkoobrotowe. Może lepiej poszukaj outrunnera do montażu"za wręgą". Niektóre silniki do montażu przed wręgą, posiadają też fabryczne zestawy do przeróbki mocowania za wręgą. Ale można taką przeróbkę wykonać samemu. Dzięki, o coś takiego mi chodziło - naprowadzenie na właściwy tor. Do tej pory używałem tylko chińskich "dzwonków", w których nie spotkałem się z możliwością montażu przed wręgą. W ogóle miałem mylne pojęcie dotyczące inrunnerów (sądziłęm, że to określenie czy silnik ma pracować wewnątrz czy na zewnątrz modelu). Tego mi trzeba było. Faktycznie może być outrunner mocowany przed wręgą - tych jest dużo większy wybór w przeciwieństwie do inrunnerów. Wśród nich szukałem i nie mogłem trafić, a tak na pewno coś znajdę i jeszcze pokażę się ze starym modelem na forum. Dzięki! ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMC Opublikowano 15 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2016 Witam! Posiadam model motoszybowca z napędem elektrycznym Kyosho Startus Sports. Postanowiłem go wskrzesić i dlatego też planuje zmianę napędu na bezszczotkowy. Aktualnie model napędzany jest silnikiem Mabuchi 550SH wraz z regulatorem Jeti i akumulatorem nicd 1900 mAh 8,4V, śmigło składane 8x4. W swoich innych modelach posiadam slinki bezszczotkowe typu outrunner, jednak w tym chciałbym zastosować silnik inrunner wraz z innym regulatorem i pakietem lipo. O ile z doborem pakietu czy akumulatora nie mam problemu, to z samym silnikiem już tak. I w tym momencie pojawia się pytanie, czy ktoś z Was wie jakiego silnika bezszczotkowego typu inrunner powinienem szukać, tak aby pasował gabarytowo i najlepiej rozstawem otworów i długością osi? Silnik może być "chińczykiem". :-) Pozdrawiam, Michał Możesz jeszcze podeprzeć się, idąc śladem śmigła z napędu pierwotnego - 8 x 4. Producent (znany mi z innych wyrobów i ceniony) zapewne nieprzypadkowo załączył akurat takie śmigło , znając ciąg i prędkość strumienia zaśmigłowego potrzebne do przyzwoitego latania tego modelu. Wąskim gardłem były podówczas silniki , a także akumulatory. Zmiana napędu na BLDC jest bardzo dobrym pomysłem. Toteż przeglądając dane kandydujących silników zwróć uwagę na zalecane śmigła. Sugerowałbym wybrać silnik współpracujący w sposób jeszcze nie ekstremalny (natężenie prądu 75 ...85 % wartości określonej jako najwyższy prąd ciągły) ze śmigłem ciut większym, tzn. np. 8 x 5...5.5 lub 9 x 4...4.5. Dobrze jest mieć świadomość, że deklarowane w opisach parametry silników są - nazwijmy to - bardzo optymistyczne , toteż nic nie stoi na przeszkodzie wybrać taki o jeszcze jeden schodek wyżej, czyli wg. opisu do śmigła 8 x 6 lub 9 x 5...6 , o ile oczywiście się zmieści w modelu (Mabuchi 550 ma zdaje się 36 mm średnicy zewnętrznej - jakby nie, to sprostuj tę pogłoskę - więc na pewno się tam zmieściłby silnik BLDC dużo mocniejszy, niż potrzeba). Ważył będzie i tak mniej niż komutatorowy Mabuchi 550. Rzecz jasna, użyć powinieneś pakietu o liczbie ogniw takiej, jak przytoczona w opisie wybranego silnika i zwrócić uwagę na współczynnik "kV" danego wykonania silnika - określa on prędkość obrotową w obr/min z jednego wolta napięcia zasilającego. Jeżeli chodzi zaś o producenta silnika, to wobec zakazu reklamy na Forum mogę Ci tylko powiedzieć, wśród których sam bym szukał, umownie obciążając tę kryptosugestię subiektywizmem. Wśród tańszych : E-max , Dualsky , Foxy i DJI o ile da się dopasować. Wśród droższych - Hacker i Axi, oraz Kontronik z przekładnią - innrunner, czyli wirnik wewnętrzny, stojan zewnętrzny. Gdzieś pomiędzy nimi dawniejsze Pulso - obecnie Cobra, ale zdarzają się buble niezlutowanych złącz. Prawdą jest też, że co byś tam nie wsadził w granicach 100 ... 200 watów - to będzie latać. Ile on miał ważyć RTF w pierwotnej wersji ? Który to ? : https://www.kyosho.com/eng/support/instructionmanual/ap_glider_trainer/ap_glider_trainer_index.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rogi23 Opublikowano 16 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2016 W pierwotnej wersji do lotu ważył 1425 g. Rozpiętość 192 cm. Mam kilka typów silników, między innymi: - Surpass 2836-08 1120 kv - Surpass 3536 1050 kv 500w (ten chyba bardziej) -EMAX-GT2812-05-1840KV Przy powyższych silnikach brałem też pod uwagę zmianę śmigła na składane 9x5. Jednak zasiądę do tematu po urlopie i na nowo rozważę za i przeciw. :-) Zdjęcie modelu dodam, gdy będę w lepszym zasięgu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi