artvro Opublikowano 8 Sierpnia 2016 Opublikowano 8 Sierpnia 2016 Tak jak w temacie co o tym sądzicie? Oczywiście zastosowane w motoszybowcu bez klap
samolocik Opublikowano 8 Sierpnia 2016 Opublikowano 8 Sierpnia 2016 Sądzimy, że powinieneś przeglądnąć forum, na którym ten temat był omawiany A jeżeli nie chcesz to po prostu sobie ustaw klapolotki i przetestuj w locie jak to działa. Trwa chwilę, nawet krócej niż czytanie co o tym sądzimy a stosunek wychylenia klapolotek do wysokości i tak musisz dobrać doświadczalnie.
Gość horn3t Opublikowano 8 Sierpnia 2016 Opublikowano 8 Sierpnia 2016 Mam dwa ustawienia mniejsze i większe inaczej tym modelem było ciężko lądować pod nogi
artvro Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Dzięki Piotrze czytałem to o czym mówisz tylko że tam było dużo rzeczy poruszonych i wywnioskowałem że takie rozwiązanie nie ma sensu. A wiem że niektórzy latają z takim ustawieniem. Masz rację ustawienie trwa chwile nawet mam już ustawione klapolotki w górę od wczoraj ale niestety aura nie pozwala na próbę:/ Krzysiek jak oceniasz skuteczność tego rozwiązania lepsze jest niż klapolotki wychylane w dół?
Gość horn3t Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Nigdy nie próbowałem w dół wiec ciężko mi się wypowiedzieć , steru wysokości nie miksuje korekty we wszystkich modelach robię ręcznie pod warunki panujące przy lądowaniu. Resztę jak Pisał Piotr było na forum lub wystarczy potrenować z ustawianiem.
samolocik Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Wychylenie obu lotek w gore powoduje utratę siły nośnej i model szybciej opada. Nie w każdym modelu jest to wskazane - przykładowo w Gammie z Arthobby przy perwszej próbie lądowania udpadł mi ogon ponieważ model zbyt intensywnie przyziemił choc wzrokowo w trakcie lądowania niby wszystko było ok :-) W modelu szybowca FK/DLG lotki idą w dół co powoduje zwiększenie siły nośnej i wolne opadanie modelu - delikatnego modelu. Podczas większego wiatru lub ciężkiego modelu o sporej doskonałości jednak wolałbym wychylać lotki w górę - będzie skuteczniej i stabilniej dla lotu modelu. Jeżeli ktoś ma inne doświadczenia to zapraszam do podzielenia się. Przy okazji, u mnie ster wysokości wychylał się 1 do 3mm przy miksie z klapoltkami ale to trzeba sobie dobrać amemu doświadczalnie.
KRUUP Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Opublikowano 9 Sierpnia 2016 A ja jeszcze zapytam, te klapy w górę to chcesz używać tylko do lądowania? Bo chyba nigdzie nie padło w jakiej fazie lotu.
Czaro Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Mam dwa ustawienia mniejsze i większe Ale to nie są klapolotki
samolocik Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Wyszło, że tylko 50% odpowiadających przeczytało zapytanie ze zrozumieniem :-) Rzeczywiście brak informacji w jakim momencie lotu mają być użyte klapolotki a wychylenie obu lotek do gory to nie klapolotki tylko hamulec. Klapolotki to wychylenie obu lotek w dół.
Gość horn3t Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Ale to nie są klapolotki Oj tam oj tam klapohamulce Tak serio to człowiek maa klapy na oczach i patrzy wąsko na zagadnienie - znaczy ja. Używam wyłącznie lotek ustawianych do góry głównie do lądowania, wspomagania się w ucieczce z komina, i w niektórych modelach do robienia pętli Zawsze znawcy tematu i starsi wiedza odradzali mi stosowanie w szybowcach klapolotek czy wychylania lotek w dół, bo daje to gorsze efekt ale spróbuje przy najbliższej okazji.
artvro Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 9 Sierpnia 2016 no i wychodzi że i tak będę musiał spróbować co w mojej alphe bardziej się sprawdza;) Dość fajne się temat rozwinął Klapolotek lub hamulcolotek będę używał do lądowania. Dość niedawno nauczyłem się latać także testuje co mi przyjdzie do głowy i wygląda na to że dziś jeszcze nie spróbuje hamowania przed lądowaniiem wieje że głowę urywa:/
Rekomendowane odpowiedzi