Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Biorąc pod uwagę że Będziesz latał na piaście propsaver to zdecydowanie polecam GWS, są one lżejsze i "chudsze" przy osi, dzięki czemu, moim zdaniem mniej obciążają o-ring/gumkę i będą lepiej się trzymać. W przypadku APC które jest sporo cięższe przy gwałtownym przyśpieszeniu śmigło może na chwilę "zostać" w miejscu i rozciągnąć gumki powodując nawet pęknięcie lub szybsze zużycie o-ring'a/gumki - choć to chyba skrajny przypadek, ale moim zdaniem może się wydarzyć. Ale, poczekaj może na rady mądrzejszych :)

 

PS. Jeszcze z różnic, śmigło APC jest sporo sztywniejsze od GWS, w moich przypadkach jest też lepiej wyważone fabrycznie (choć też wymaga poprawy, ale mniej). A jeśli chodzi o osiągi to poszukaj tomatów Andrzeja (AMC) w których były pomiary niektórych śmigieł (np. temat o Twin Star II, było tam coś ciekawego na temat śmigieł GWS'a)

Opublikowano

Różnice są takie:

1)GWS jest lekkie a APC jest trochę cięższe,

2)GWS jest mniej odporne na mocne uderzenia a APC lepiej je znosi ale też nie jest niezniszczalne,

3)GWS łatwiej wygniesz a APC nie (chodzi mi że w placach ale przy odpowiedniej sile to chyba nie zauważysz różnicy) hehe)

 

W halówkach nie używamy APC bo po prostu są za ciężkie. No chyba że stawiasz posadzko-opdorność na pierwszym miejscu to możesz dać APC ale tak jak napisał przedmówca spowodujesz szybsze zużycie o-ringu.

Opublikowano

Dzisiejsze GWS nie są warte ani centa , przynajmniej jeśli chodzi o rozmiar 8x4,3 .  Ostatnio porównuję  ze śmigłami T- max i wypadają gorzej -moim zdaniem.  Bierzemy pod uwagę śmigła które są w miare dostępne w polskich sklepach internetowych.

Opublikowano

Witam.

Czy oprócz ceny jest jakaś różnica w np.śmigle gws8x4.3 a apc 8x4.3?

Będę latał halówką 3d z propsever.

Do halówki zdecydowanie GWS : ma wyższą efektywnośc od APC o 20 (dolny zakres pracy) do 40% (górny zakres pracy). Ponadto jest aeroelastyczne, co daje samoczynne dostosowanie do chwilowych warunków pracy. Zadbaj o staranne wyważenie, śmigło drgające daje słabszy ciąg. Granicę aero możliwości usłyszysz bez trudu w postaci silnego furkotu / wycia, nie zbliżaj się do niej na mniej niż 700, min 650 obr / min.

Poza tym wszystko to, co napisali Koledzy powyżej - z wyjątkiem #5.

Mierzyłem na stanowisku pomiarowym kilkadziesiąt śmigieł, w tym kilkanaście GWS i APC. Po zaskakujących, powtórzonych wynikach sprawdziłem praktycznie w modelu - zgodziło się.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.