Skocz do zawartości

Czy jest tu budowlaniec?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czołem, Zastanawiam się czy ktoś byłby w stanie podpowiedzieć jak najniższym kosztem mógłbym wykonać posadzkę pod komórkę. Wczoraj zburzylem komórkę drewnianą która przeżyła ponad 50lat i w jej miejsce chcę postawić blaszak 4x5 metrów. Aby było jak należy to obrys wypoziomowalem i tutaj zaczyna się moja zagwostka. Różnica pomiędzy najwyższym i najniższym poziomem wynosi 32cm!!! 1d68b695183df0fd7abd7618fef5593b.jpg

Wymagania blaszaka 68bec78c00eb19e59e7a8a513eef8965.jpgMoje dodatkowe to aby posadzka była izolowana ponieważ będzie tam warsztat/modelarnia więc w zimę aby nie ciągnęło po nogach. Całość chciałbym wykonać możliwie po kosztach ale wiadomo wszystko w granicach rozsądku. Tylko z czego?Wylewka betonowa to nie mały koszt w przypadku zamówienia gruchy z wysiegnikiem no i problem bo od wjazdu to ponad 20metrow i wielkie drzewo przy bramie :/ a w przypadku gdyby to robić samemu z betoniarka (którą musiałbym wypożyczyć) to h... i koszty zbliżone. Wyłożenie bloczkami było by spoko ale zastanawiam się jak zrobić opaskę aby to się nie rozjechalo :/Opaska z bloczków w środek styro i na to wylewka albo wyłożenie kostka brukowa? Kostka nie zapewni dobrej izolacji tak mi się wydaje. Może ktoś z was ma jakiś pomysł jak można by to ugryźć?

Opublikowano

Hmm, ja bym to widzial tak:

wykopac na glebokosc szpadla tzw "rów"  zaszalować dookoła calosc, mozesz dac prety chociaz na naroznikach w krztalcie litery "L" wylać dookola

cos w rodzaju murku jak pod ogrodzenie, wszystko do poziomu oczywiscie, czyli teraz zniwelowales obrys z tych 5cm-35cm masz poziom "0"

nastepnie do srodka zwir i  troche zagescić go.

aby od gory zostalo np 10cm, potem na to folia np 0,2mm lub 0,3mm, na to styro twardy, potem wylewka np B-10,15 :-) i gotowe.

tam gdzie jest roznica w poziomie dodaj z 5cm wiecej czyli bedziesz mial na 10-37cm mniej wiecej, aby tam gdzie masz chyba 2,5cm?( bo dobrze nie widze na rysunku) dodaj 10cm wiecej by wszedl styropian i beton na "0"

  • Lubię to 1
Opublikowano

Mam na działce blaszak 3 x 5 m.

Jeśli ma to być tylko szopa na graty, to my postawiliśmy go po prostu na wyrównanej ziemi, a do środka, ze zwykłej betoniarki wylaliśmy beton, na wysokość pierwszego profilu od ziemi.

Trzyma od 20-tu lat. Nie ma żadnych folii, pap itd. Co prawda ziemia to piach, który wodę wciąga.

 

Pozbądź się tego betonowego placka, splanuj ziemię i wyrównaj.

Możesz na wyrównanym placyku wkopać bloczki betonowe jako namiastkę fundamentu.

Postawić na tym garaż, do środka wlać beton. Godzinka czy dwie przy betoniarce i załatwione.

Opublikowano

Ale Sebastian chce to zrobić porzadnie :-P 

Albo wymurowac bloczki na naroznikach do poziomu, potem na wzdluznych scianach po dwa bloczki, i po sprawie. tyle ze w powietrzu wszystko wisi.

Opublikowano

Zastanów się nad tym 20cm naddatkiem wystającym poza obrys garażu (instrukcja montażu).

Zrobiłem większą wylewkę tylko o 10cm, a i tak po każdym deszczu mam na betonie w garażu mokro.

Trzymam tam narzędzia i kosiarkę i myślę, że ta woda im nie pomaga :) a w modelarni to byłoby jeszcze gorzej.

Opublikowano

Naddatek będzie i w planach jest po 20cm z każdej strony. Będę musiał w takim razie jeszcze pomyśleć o uszczelnieniu.

 

ozi27 wisieć to tak nie może ponieważ całość będzie podzielona na 2 części wewnątrz (komórka + warsztat/modelarnia). Warsztat będzie dodatkowo po całości ocieplony i będzie tam wystawiona koza co by jak będę w zimę grzebal przy modelach co by palce nie przymarzly do którego ;)

Stąd też chcę aby i od spodu było to izolowane.

 

Zastanawiam się czy nie wylać opaski betonowej w środek styro i na to kolejna wylewka albo legary + deski.

Opublikowano

Naddatek będzie i w planach jest po 20cm z każdej strony. Będę musiał w takim razie jeszcze pomyśleć o uszczelnieniu.

 

ozi27 wisieć to tak nie może ponieważ całość będzie podzielona na 2 części wewnątrz (komórka + warsztat/modelarnia). Warsztat będzie dodatkowo po całości ocieplony i będzie tam wystawiona koza co by jak będę w zimę grzebal przy modelach co by palce nie przymarzly do którego ;)

Stąd też chcę aby i od spodu było to izolowane.

 

Zastanawiam się czy nie wylać opaski betonowej w środek styro i na to kolejna wylewka albo legary + deski.

no to zastosuj opcje nr 1 z mojego postu, albo faktycznie zrob to na legarach czyli mur łaty, skrec srubami i na tym postaw, jak ma byc to na kupę lat, wybrał bym opcje nr 1.

Opublikowano

Do betonu w cieńszych butach nogi Ci przymarzną do podłogi. Najlepsze będą deski, bo beton będzie wciągał zimno tymi naddatkami zewnętrznymi, musiałbyś dać izolację od ścian. 

Opublikowano

Z całym szacunkiem dla poprzedników, ale zasadnicze pytanie to:

czy to będzie stale ogrzewane?

Jeżeli nie (a założę się, że nie) to kolejne pytanie co jest w podłożu.

jeżeli nie ma tam średnich piasków czy innych skał (gruntów niewysadzinowych), a jest cokolwiek zaglinione to trzeba wykonać posadzkę do głębokości przemarzania. W naszym kraju to w granicach 0,8 - 1,2m

Jak tego nie zrobisz to w najlepszym przypadku będzie ci się podłoga zimą podnosić, w gorszym popęka. Wysadziny bez problemu osiągają 10 cm. 

 

Tak więc masz 2 drogi:

1. Posadzka na legarach położonych na fundamentach (oczywiście fundamenty do granicy przemarzania, niekoniecznie betonowe, ale chociaż żwirowe)

2. Wymiana gruntu pod szopę i wykonanie posadzki.

 

Zrobisz i tak jak chcesz.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.