Xeo Opublikowano 28 Sierpnia 2016 Opublikowano 28 Sierpnia 2016 Czołem, Zastanawiam się czy ktoś byłby w stanie podpowiedzieć jak najniższym kosztem mógłbym wykonać posadzkę pod komórkę. Wczoraj zburzylem komórkę drewnianą która przeżyła ponad 50lat i w jej miejsce chcę postawić blaszak 4x5 metrów. Aby było jak należy to obrys wypoziomowalem i tutaj zaczyna się moja zagwostka. Różnica pomiędzy najwyższym i najniższym poziomem wynosi 32cm!!! Wymagania blaszaka Moje dodatkowe to aby posadzka była izolowana ponieważ będzie tam warsztat/modelarnia więc w zimę aby nie ciągnęło po nogach. Całość chciałbym wykonać możliwie po kosztach ale wiadomo wszystko w granicach rozsądku. Tylko z czego?Wylewka betonowa to nie mały koszt w przypadku zamówienia gruchy z wysiegnikiem no i problem bo od wjazdu to ponad 20metrow i wielkie drzewo przy bramie :/ a w przypadku gdyby to robić samemu z betoniarka (którą musiałbym wypożyczyć) to h... i koszty zbliżone. Wyłożenie bloczkami było by spoko ale zastanawiam się jak zrobić opaskę aby to się nie rozjechalo :/Opaska z bloczków w środek styro i na to wylewka albo wyłożenie kostka brukowa? Kostka nie zapewni dobrej izolacji tak mi się wydaje. Może ktoś z was ma jakiś pomysł jak można by to ugryźć?
ozi27 Opublikowano 28 Sierpnia 2016 Opublikowano 28 Sierpnia 2016 Hmm, ja bym to widzial tak: wykopac na glebokosc szpadla tzw "rów" zaszalować dookoła calosc, mozesz dac prety chociaz na naroznikach w krztalcie litery "L" wylać dookola cos w rodzaju murku jak pod ogrodzenie, wszystko do poziomu oczywiscie, czyli teraz zniwelowales obrys z tych 5cm-35cm masz poziom "0" nastepnie do srodka zwir i troche zagescić go. aby od gory zostalo np 10cm, potem na to folia np 0,2mm lub 0,3mm, na to styro twardy, potem wylewka np B-10,15 :-) i gotowe. tam gdzie jest roznica w poziomie dodaj z 5cm wiecej czyli bedziesz mial na 10-37cm mniej wiecej, aby tam gdzie masz chyba 2,5cm?( bo dobrze nie widze na rysunku) dodaj 10cm wiecej by wszedl styropian i beton na "0" 1
madrian Opublikowano 28 Sierpnia 2016 Opublikowano 28 Sierpnia 2016 Mam na działce blaszak 3 x 5 m. Jeśli ma to być tylko szopa na graty, to my postawiliśmy go po prostu na wyrównanej ziemi, a do środka, ze zwykłej betoniarki wylaliśmy beton, na wysokość pierwszego profilu od ziemi. Trzyma od 20-tu lat. Nie ma żadnych folii, pap itd. Co prawda ziemia to piach, który wodę wciąga. Pozbądź się tego betonowego placka, splanuj ziemię i wyrównaj. Możesz na wyrównanym placyku wkopać bloczki betonowe jako namiastkę fundamentu. Postawić na tym garaż, do środka wlać beton. Godzinka czy dwie przy betoniarce i załatwione.
ozi27 Opublikowano 28 Sierpnia 2016 Opublikowano 28 Sierpnia 2016 Ale Sebastian chce to zrobić porzadnie :-P Albo wymurowac bloczki na naroznikach do poziomu, potem na wzdluznych scianach po dwa bloczki, i po sprawie. tyle ze w powietrzu wszystko wisi.
hubert_tata Opublikowano 29 Sierpnia 2016 Opublikowano 29 Sierpnia 2016 Zastanów się nad tym 20cm naddatkiem wystającym poza obrys garażu (instrukcja montażu). Zrobiłem większą wylewkę tylko o 10cm, a i tak po każdym deszczu mam na betonie w garażu mokro. Trzymam tam narzędzia i kosiarkę i myślę, że ta woda im nie pomaga a w modelarni to byłoby jeszcze gorzej.
Xeo Opublikowano 29 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 29 Sierpnia 2016 Naddatek będzie i w planach jest po 20cm z każdej strony. Będę musiał w takim razie jeszcze pomyśleć o uszczelnieniu. ozi27 wisieć to tak nie może ponieważ całość będzie podzielona na 2 części wewnątrz (komórka + warsztat/modelarnia). Warsztat będzie dodatkowo po całości ocieplony i będzie tam wystawiona koza co by jak będę w zimę grzebal przy modelach co by palce nie przymarzly do którego Stąd też chcę aby i od spodu było to izolowane. Zastanawiam się czy nie wylać opaski betonowej w środek styro i na to kolejna wylewka albo legary + deski.
leszek-bart Opublikowano 29 Sierpnia 2016 Opublikowano 29 Sierpnia 2016 Lepsze będą legary i deski bo same w sobie są już ociepleniem ( oczywiście należycie zaimpregnowane ). Płyta betonowa była by dobra gdyby ogrzewanie chodziło non stop .
ozi27 Opublikowano 29 Sierpnia 2016 Opublikowano 29 Sierpnia 2016 Naddatek będzie i w planach jest po 20cm z każdej strony. Będę musiał w takim razie jeszcze pomyśleć o uszczelnieniu. ozi27 wisieć to tak nie może ponieważ całość będzie podzielona na 2 części wewnątrz (komórka + warsztat/modelarnia). Warsztat będzie dodatkowo po całości ocieplony i będzie tam wystawiona koza co by jak będę w zimę grzebal przy modelach co by palce nie przymarzly do którego Stąd też chcę aby i od spodu było to izolowane. Zastanawiam się czy nie wylać opaski betonowej w środek styro i na to kolejna wylewka albo legary + deski. no to zastosuj opcje nr 1 z mojego postu, albo faktycznie zrob to na legarach czyli mur łaty, skrec srubami i na tym postaw, jak ma byc to na kupę lat, wybrał bym opcje nr 1.
PiotrEryk Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Do betonu w cieńszych butach nogi Ci przymarzną do podłogi. Najlepsze będą deski, bo beton będzie wciągał zimno tymi naddatkami zewnętrznymi, musiałbyś dać izolację od ścian.
bart07 Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Z całym szacunkiem dla poprzedników, ale zasadnicze pytanie to: czy to będzie stale ogrzewane? Jeżeli nie (a założę się, że nie) to kolejne pytanie co jest w podłożu. jeżeli nie ma tam średnich piasków czy innych skał (gruntów niewysadzinowych), a jest cokolwiek zaglinione to trzeba wykonać posadzkę do głębokości przemarzania. W naszym kraju to w granicach 0,8 - 1,2m Jak tego nie zrobisz to w najlepszym przypadku będzie ci się podłoga zimą podnosić, w gorszym popęka. Wysadziny bez problemu osiągają 10 cm. Tak więc masz 2 drogi: 1. Posadzka na legarach położonych na fundamentach (oczywiście fundamenty do granicy przemarzania, niekoniecznie betonowe, ale chociaż żwirowe) 2. Wymiana gruntu pod szopę i wykonanie posadzki. Zrobisz i tak jak chcesz.
Rekomendowane odpowiedzi