Skocz do zawartości

RWD lata w kółko....


albi78

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Po ostatnim krecie pojawił się problem z pilotowaniem RWD - po BARDZO brutalnym przyziemieniu zabiłem wręgę silnikową i silnik 400 - zmieniłem silnik na 2410-09 Tower Pro i zamontowałem na nowej wrędze i od tego momentu samolot "lata w kółko" oś silnika wydaje siębyć w osi kadłuba (zarówno poziomej jak i pionowej) oś silnika też raczej jest OK bo silnik nie "skacze". Wymieniłem śmigło na inne myśląc, że może w tym leży problem, ale nic to nie zmieniło... Jak bardzo ewentulne odchylenie osi silnika od osi pionowej (w zasadzie nie widoczne "na oko") może powodować kręcanie samolotu ?? i jak można bardziej dokładnie sprawdzić czy silnik jest prawidłowo zamontowany na wrędze.

 

Zgóry dziękuję za podpowiedź i pozdrawiam Albi78

Opublikowano
oś silnika wydaje siębyć w osi kadłuba (zarówno poziomej jak i pionowej)

 

I to jest błąd.

Powinieneś dać skłon i wykłon silnika po kilka stopni (w prawo i w dół).

Obecnie moment obrotowy śmigła ściąga Ci model w lewo zgadza się ?

Opublikowano

Tak zgadza się - mam w takim razie pytanie jakto zrobić - przekosić całą wręgę, czy dać podkładki pod silnik ??

Opublikowano

Najprościej jest dać podkładki. Możesz wtedy bez problemu eksperymentować z ilością stopni w skłonie i wykłonie, aż model po takich regulacjach na silniku będzie leciał prosto.

Opublikowano

Daj znać jak poszło. A tak z ciekawości, napisz PW gdzie latasz w Gdyni. Ja mieszkam w Rumi i w razie czego, jakby trzeba było to mogę Ci spróbować trochę pomóc w trymowaniu modelu po jego odbudowie po kraksie.

Opublikowano

Skoro rozmawiamy o silniku to ja też mam jedno pytanie zamontowałem silnik nieco w w lewo

 

80cb16371371b27am.jpg

 

Jak to poprawić ?? Może przewiercić delikatnie dziury od śrubek ?? Czy jakieś inne lepsze wyjście ??

Opublikowano

Jeśli już, to raczej w prawo - strony określa się patrząc w kierunku lotu. Zupełnie bym się tym nie przejmował. Zachowaj tylko odpowiedni skłon w dół i wykłon w prawo.

Opublikowano

Odlutowałem silnik od regla - przełożyłem kable przez wręgę, zlutowałem z powrotem i wszystko zwariowało - regiel nie piszczy (nie włącza się opcja programowania) a przy dodaniu gazu silnik zaczyna tylko drżeć... Nie wiem co się stało - kable są tak samo polutowane są dopasowane kolorami i nie za bardzo da się ja pomylić - może ma ktoś jakiś pomysł ???

Opublikowano

Któryś z trzech kabli nie łączy, musisz dokładnie je posprawdzać. Może luty są nie dokładne, a może przy przekładaniu, któryś kabel odlutował się przy silniku.

Opublikowano

1. mogłeś niedokładnie zlutować (zimny lut)

2. ułamał się któryś przewód.

 

Gdybyś pomylił przewody, silnik obracałby się w odwrotną stronę.

Opublikowano

Tak faktycznie urwał się przewód przy uzwojeniu w silniku już go polutowałem, ale martwię się, żeby się coś tam nie grzało no nic mam nadzieję, że będzie dobrze - dzięki za błyskawiczną pomoc

Opublikowano

Też miałem ten problem z kabelkami :] ale teraz na szczęście wszystko śmiga idealnie :] apropo skłonów i wykłonów, czemu silnik nie może być ustawiony " na wprost " da sie to jakoś prosto wytłumaczyć ?

Opublikowano

Wykłon w prawo: Jak śmigło obraca sie w prawo, to kadłub chciałby w lewo. Trzeba temu przeciwdziałać. Gdyby śmigło obracało się w lewo, wykłon byłby też w lewo.

Skłon: siła ciągu przyłożona poniżej płata (w przypadku górnopłata) dąży do obrócenia modelu wokół osi poprzecznej (zadzieranie dzioba). Przeciwdziałamy przez skłon w dół.

Opublikowano

Po kilku dzisiejszych testach wygląda na to, że skłon i wykłon silnika powinny załatwić sprawę, niestety nie udało mi się zbyt długo polatać bo zastrajkował akumulator w aparturze, ale mam nadzieję, że jutro będzie lepiej...

Gość meszuzel
Opublikowano

Witam

czytając ten temat dochodzę do wniosku że mnie on również dotyczy. Zbudowałem rwd5 jednak jeszcze nie latałem więc testowałem bez silnika rzucałem go po całej łące i myśle że to już opanowałem i wtedy w zasadzie leciał tam gdzie chciałem. przyszedł czas na pierwsze loty i wtedy się okazało że skręca w lewo i pakuje w dół. narazie żadnych strat poza smigłem. Powiedzcie, ustawić te dwa stopnie w prawo i w dół wystarczą??????Rzucam go do przodu a nie do góry czy to dobrze. Zanim rzucę włączam silnik ale nie na max obroty. A kontrowanie na to skręcanie nic nie dawało.

Opublikowano

No i znów mam problem - kupiłem silnik EMAX BL 2215/20 podłączyłem do regla i silnik znów "tańczy" kable na pewno nie mają zimnych lutów a co dziwniejsze regulator zachowuje się prawidłowo to znaczy "piszczy" pierwszy sygnał programowania po kilku sekundach piszczy że przeszedł w tryb pracy a dodanie gazu skutkuje "tańcem" silnika - jaka może być przyczyna ?? Czy myślicie, że w nowym silniku mogą być pourywane jakieś kable czy to coś innego ??

 

A tak właściwie jak się te silniki rozbiera ??

Opublikowano

A może przyczyna tkwi w potencjometrze drążka gazu aparatury :?: :?

 

Sprawdź to podłączając pod kanał gazu jakieś serwo w odbiorniku może również ono będzie "tańczyć" przy próbie wychylenia drąga ?

 

Póki co, to nie podejrzewałbym silnika i nie starałbym się go rozbierać (nawet jeśli jest to możliwe).

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.