albi78 Opublikowano 15 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2008 Po ostatnim krecie pojawił się problem z pilotowaniem RWD - po BARDZO brutalnym przyziemieniu zabiłem wręgę silnikową i silnik 400 - zmieniłem silnik na 2410-09 Tower Pro i zamontowałem na nowej wrędze i od tego momentu samolot "lata w kółko" oś silnika wydaje siębyć w osi kadłuba (zarówno poziomej jak i pionowej) oś silnika też raczej jest OK bo silnik nie "skacze". Wymieniłem śmigło na inne myśląc, że może w tym leży problem, ale nic to nie zmieniło... Jak bardzo ewentulne odchylenie osi silnika od osi pionowej (w zasadzie nie widoczne "na oko") może powodować kręcanie samolotu ?? i jak można bardziej dokładnie sprawdzić czy silnik jest prawidłowo zamontowany na wrędze. Zgóry dziękuję za podpowiedź i pozdrawiam Albi78 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mars_2000 Opublikowano 15 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2008 oś silnika wydaje siębyć w osi kadłuba (zarówno poziomej jak i pionowej) I to jest błąd. Powinieneś dać skłon i wykłon silnika po kilka stopni (w prawo i w dół). Obecnie moment obrotowy śmigła ściąga Ci model w lewo zgadza się ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
albi78 Opublikowano 15 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2008 Tak zgadza się - mam w takim razie pytanie jakto zrobić - przekosić całą wręgę, czy dać podkładki pod silnik ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 15 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2008 Wystarczą podkładki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mars_2000 Opublikowano 15 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2008 Jak się da, to załatw to podkładkami. Po co po raz kolejny osłabiać konstrukcję demontując firewalla... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
-==PEGAZ==- Opublikowano 15 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2008 Najprościej jest dać podkładki. Możesz wtedy bez problemu eksperymentować z ilością stopni w skłonie i wykłonie, aż model po takich regulacjach na silniku będzie leciał prosto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
albi78 Opublikowano 15 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2008 Dzięki za pomoc - będę walczył jak tylko wrócę do domu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mars_2000 Opublikowano 15 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2008 Daj znać jak poszło. A tak z ciekawości, napisz PW gdzie latasz w Gdyni. Ja mieszkam w Rumi i w razie czego, jakby trzeba było to mogę Ci spróbować trochę pomóc w trymowaniu modelu po jego odbudowie po kraksie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michcio88 Opublikowano 15 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2008 Skoro rozmawiamy o silniku to ja też mam jedno pytanie zamontowałem silnik nieco w w lewo Jak to poprawić ?? Może przewiercić delikatnie dziury od śrubek ?? Czy jakieś inne lepsze wyjście ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cobra Opublikowano 15 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2008 Jeśli już, to raczej w prawo - strony określa się patrząc w kierunku lotu. Zupełnie bym się tym nie przejmował. Zachowaj tylko odpowiedni skłon w dół i wykłon w prawo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
albi78 Opublikowano 15 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2008 Odlutowałem silnik od regla - przełożyłem kable przez wręgę, zlutowałem z powrotem i wszystko zwariowało - regiel nie piszczy (nie włącza się opcja programowania) a przy dodaniu gazu silnik zaczyna tylko drżeć... Nie wiem co się stało - kable są tak samo polutowane są dopasowane kolorami i nie za bardzo da się ja pomylić - może ma ktoś jakiś pomysł ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kreis84 Opublikowano 15 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2008 Któryś z trzech kabli nie łączy, musisz dokładnie je posprawdzać. Może luty są nie dokładne, a może przy przekładaniu, któryś kabel odlutował się przy silniku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cobra Opublikowano 15 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2008 1. mogłeś niedokładnie zlutować (zimny lut) 2. ułamał się któryś przewód. Gdybyś pomylił przewody, silnik obracałby się w odwrotną stronę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
albi78 Opublikowano 15 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2008 Tak faktycznie urwał się przewód przy uzwojeniu w silniku już go polutowałem, ale martwię się, żeby się coś tam nie grzało no nic mam nadzieję, że będzie dobrze - dzięki za błyskawiczną pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michcio88 Opublikowano 15 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2008 Też miałem ten problem z kabelkami :] ale teraz na szczęście wszystko śmiga idealnie :] apropo skłonów i wykłonów, czemu silnik nie może być ustawiony " na wprost " da sie to jakoś prosto wytłumaczyć ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cobra Opublikowano 15 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2008 Wykłon w prawo: Jak śmigło obraca sie w prawo, to kadłub chciałby w lewo. Trzeba temu przeciwdziałać. Gdyby śmigło obracało się w lewo, wykłon byłby też w lewo. Skłon: siła ciągu przyłożona poniżej płata (w przypadku górnopłata) dąży do obrócenia modelu wokół osi poprzecznej (zadzieranie dzioba). Przeciwdziałamy przez skłon w dół. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
albi78 Opublikowano 15 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2008 Po kilku dzisiejszych testach wygląda na to, że skłon i wykłon silnika powinny załatwić sprawę, niestety nie udało mi się zbyt długo polatać bo zastrajkował akumulator w aparturze, ale mam nadzieję, że jutro będzie lepiej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość meszuzel Opublikowano 17 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2008 Witam czytając ten temat dochodzę do wniosku że mnie on również dotyczy. Zbudowałem rwd5 jednak jeszcze nie latałem więc testowałem bez silnika rzucałem go po całej łące i myśle że to już opanowałem i wtedy w zasadzie leciał tam gdzie chciałem. przyszedł czas na pierwsze loty i wtedy się okazało że skręca w lewo i pakuje w dół. narazie żadnych strat poza smigłem. Powiedzcie, ustawić te dwa stopnie w prawo i w dół wystarczą??????Rzucam go do przodu a nie do góry czy to dobrze. Zanim rzucę włączam silnik ale nie na max obroty. A kontrowanie na to skręcanie nic nie dawało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
albi78 Opublikowano 17 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2008 No i znów mam problem - kupiłem silnik EMAX BL 2215/20 podłączyłem do regla i silnik znów "tańczy" kable na pewno nie mają zimnych lutów a co dziwniejsze regulator zachowuje się prawidłowo to znaczy "piszczy" pierwszy sygnał programowania po kilku sekundach piszczy że przeszedł w tryb pracy a dodanie gazu skutkuje "tańcem" silnika - jaka może być przyczyna ?? Czy myślicie, że w nowym silniku mogą być pourywane jakieś kable czy to coś innego ?? A tak właściwie jak się te silniki rozbiera ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mars_2000 Opublikowano 17 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2008 A może przyczyna tkwi w potencjometrze drążka gazu aparatury :?: :? Sprawdź to podłączając pod kanał gazu jakieś serwo w odbiorniku może również ono będzie "tańczyć" przy próbie wychylenia drąga ? Póki co, to nie podejrzewałbym silnika i nie starałbym się go rozbierać (nawet jeśli jest to możliwe). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.