Skocz do zawartości

Edge 540 - depron


kreis84

Rekomendowane odpowiedzi

Tylko, że z tej tabelki to nie wynika :wink:

Pokazane jest tylko, że dwa dźwigary połaczone wzajemnie dźwigary mają większą wytrzymałość i mogą mieć mniejsze wymiary, niż dwa pracujące osobno. Na temat ich rozmieszczenia nic tu nie ma.

dla mnie jest oczywiste że dwa dźwigary jeden nad drugim będą miały większą wytrzymałość niż tak ułożone jak są w tym skrzydle... z resztą na rysunku jest narysowane dokładnie jeden nad drugim a nie jakieś przesunięcia... :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 47
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Tylko, że z tej tabelki to nie wynika :wink:

Pokazane jest tylko, że dwa dźwigary połaczone wzajemnie dźwigary mają większą wytrzymałość i mogą mieć mniejsze wymiary, niż dwa pracujące osobno. Na temat ich rozmieszczenia nic tu nie ma.

dla mnie jest oczywiste że dwa dźwigary jeden nad drugim będą miały większą wytrzymałość niż tak ułożone jak są w tym skrzydle... z resztą na rysunku jest narysowane dokładnie jeden nad drugim a nie jakieś przesunięcia... :wink:

 

Wiesz... jeśli jako przykład zobrazowania wytrzymałości, rysuje się maszynę słynną z gubienia skrzydeł w locie, oraz która nie otrzymała pełnego dopuszczenia do akrobacji lotniczej, to ja jakoś nie mam zaufania do takiego przykładu :devil:

Weź jednak pod uwagę, że skrzydło w akrobacie nie pracuje dokładnie tak, jak w samolocie myśliwskim, przytoczonym jako przykład w tej tabeli. Inżynierem jestem, ale nie lotniczym. Podejrzewam jednak że chodzi tu o przeciwdziałanie siłom skręcającym płat.

Dżwigary umieszczone jeden nad drugim, pracują najskuteczniej w płaszczyżnie góra-dół. Na płaszczyźnie przód-tył, są akurat najsłabsze. Umieszczenie skośne daje nam taki wash and go. Mamy i jakąś wytrzymałość góra - dół i coś tam na przód - tył.

Dlatego uważam, że takie rozmieszczenie dźwigarów ma sens.

Ale może jakiś praktyk się wypowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć

 

piszesz że tył niedociążony, ja bym na Twoim miejscu serwa umieścił przy sterach po bokach kadłuba :)

 

Mimo, że u siebie nie wiem jak z wyważeniem, otwory zrobiłem w kadłubie na końcu. Rozwiązanie moim zdaniem lepsze, krótkie popychacze i łatwy dostęp do serw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i po oblocie, Edzio lata, lecz niem byłem w stanie go nawet wytrymować porządnie - za bardzo wiało :? Po drugim locie, który zakończył się krzakowaniem, odlutowała mi się jedna faza od silnika. Spróbuję jeszcze wieczorem polatać - ma troszkę słabiej wiać. Jako że w tygodniu nie będę miał na latanie możliwości, jest to moja ostatnia szansa. Filmik jest, ale nie ma na nim nic ciekawego, tyko walka z wiatrem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będę go najprawdopodobniej oklejał taśmą, ale to dopiero gdy już go poustawiam na zicher :)

Udało mi się w niedzielę wieczorem jeszcze chwilkę polatać. Samolocik startuje i ładnie lata już na połowie gazu, ale zawisu nie chce zrobić nawet na pełnym :|

 

Film z lotów można obejrzeć tutaj - zapraszam (myślałem że Vimeo będzie dobrą konkurencją dla tuby, ale mój filmik u nich wygląda jak by mu co czwartą klatkę wycieli, w oryginale było 30/s).

 

Ale jest problem: gdy leci pochylony na skrzydło i zaciągnę mocniej SW, zamiast zacieśnić łuk, zaczyna się prostować do poziomego lotu - tak jakby ulegał sile odśrodkowej i ustawiał się wzdłuż jej wektora :roll: Wiecie co może być powodem? Nie chce mi również robić równych pętli (widać na filmie), zawsze ucieka mi w którąś stronę. Dodam że statecznik poziomy jest idealnie równoległy do skrzydła, a połówki SW są połączone listewką z balsy 4x6mm i wychylają się równo.

Pomożecie ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

jak chcesz szalec koniecznie zrób nowe skrzydla. 2 dzwigary ustawione nad soba + o wiele mniejsza rozpietosc około 95 cm. To moje zdanie. Zrób jak wolisz Pozdro ;] ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaqn W sumie to był drugi lot, pierwszy trwał ok minuty, wtedy go wytrymowałem.

 

Tost, pojęcia nie mam, podłączyłem silnik do regulatora i tyle, działa.

 

gruchu124, sądzisz że to przez to model źle reaguje na SW? Bo jeżeli chodzi ci jedynie o wytrzymałość skrzydła, to jak widać na zdjęciach nie ma z nią problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.