marijuz2 Opublikowano 18 Września 2016 Opublikowano 18 Września 2016 Witam. Od kilku lat mam silnik ASP 52 i mam spory problem z jego odpaleniem. Zasysam paliwo, podłączam świecę i kręcę. I teraz już wszystko zależy od jego humoru. Trzeba go męczyć naprawdę sporo, żeby zapalił, a czasem bez względu na to ile czasu się go męczy - nie zapali. Myślałem, że to może kwestia regulacji, ale nie - jak już zapali to chodzi ok, z niskich obrotów raczej nie schodzi, a przy szybkim przechodzeniu na wysokie nie gaśnie. Zasilanie świecy jest ok, układ paliwowy zdaje się być ok, bo ja już zapali, to pracuje. Denerwujące jest też to, że silnik czasem jak już w męczarniach zapali, to kręci w lewą stronę. A on jak już zapali, to przed kolejnym paleniem musi ostygnąć, bo ciepły wykazuje oznaki braku kompresji (ale od nowości tak miał). Proszę o radę, co z nim zrobić. Czy uporczywie dalej go regulować? Co może być przyczyną, co sprawdzić? Chciałem do niego dokupić nowy tłok i cylinder, bo może przez te kilka lat się zużyły, ale nie znalazłem takiego w sieci - w kilku sklepach w których są, są niedostępne. Myślałem też o konwersji na elektryka (są duużo mniej kłopotliwe), ale to wymaga sporej inwestycji, bo trzeba kupić spory silnik (mam model 1440mm rozpiętości), spory regulator i spory akumulator. Proszę o pomoc i pozdrawiam
Kotar Opublikowano 19 Września 2016 Opublikowano 19 Września 2016 Jakie paliwo masz? Ja mam trochę już wyeksploatowanego ASP .32 i mój sposób na łatwiejsze uruchamianie to parę kropel paliwa z 15% nitro bezpośrednio do gaźnika przed uruchomieniem. Na paliwie bez nitro, na którym latam, czasami w ogóle nie da się go zimnego uruchomić.
AMC Opublikowano 19 Września 2016 Opublikowano 19 Września 2016 ciepły wykazuje oznaki braku kompresji (ale od nowości tak miał). Proszę o pomoc i pozdrawiam To wskazuje jednoznacznie na utratę szczelności komory wraz ze wzrostem temperatury. Co ją głównie uszczelnia ? Olej. Zastosowany olej ma zbyt małą lepkość w wyższych temperaturach. Jakiego używasz ? Pewnie nie wiadomo... To zrób coś, aby zwiększyć prawdopodobieństwo użycia właściwego oleju. Tak, tylko prawdopodobieństwo, bo w sumie i tak nie ma pewności, co się leje. A w gotowym paliwie to już rzecz niezbadana ... Polecam używanie olejów tych marek, które nie wyraziły zgody na konfekcjonowanie swoich wyrobów w Polsce, np. Liqui Moly. Zakładam , że możliwość usterki mechanicznej skutkującej spadek kompresji "na ciepło" wyeliminowałeś -? Uruchamiasz ręcznie ?
Chuck Yeager Opublikowano 21 Września 2016 Opublikowano 21 Września 2016 Tak z ciekawości - jak olej Liqui Moly nadaje się do mieszania z metanolem. Nie słyszałem o takim ale może coś przeoczyłem...
jpd Opublikowano 21 Września 2016 Opublikowano 21 Września 2016 Tak z ciekawości - jak olej Liqui Moly nadaje się do mieszania z metanolem. Nie słyszałem o takim ale może coś przeoczyłem... Jeśli produkują olej rycynowy naturalny bądź syntetyczny to tak ale nie znalazłem takowej informacji. Ja bym osobiście zrobił standardową procedurę naprawczą : 1. rozebranie silnika. 2. kontrola organoleptyczna części zwłaszcza zestawu tuleja-tłok. 3. Przeczyszczenie dokładne gaźnika. 4. Wymiana łożysk wału. 5. Wymiana świecy- bezwzględnie!!!!! 6. Usunięcie nagaru z głowicy. 7. Złożenie całości do kupy. Odpalanie i regulacja jak nowego. Moim zdaniem i z doświadczenia ciepłe silniki abc nie maja takiej szczelności jak na zimno ale to nie przeszkadza im w pracy - no chyba ze całkiem spuchną od przegrzania.
AMC Opublikowano 21 Września 2016 Opublikowano 21 Września 2016 Tak z ciekawości - jak olej Liqui Moly nadaje się do mieszania z metanolem. Nie słyszałem o takim ale może coś przeoczyłem... Robią do dwusuwów (nie wiadomo, czy oni sami, chyba nie), ale u Nas niedostępny. Bardzo podobny z zapachu do dawnego Castrola TTS. Niewykluczone, że to to samo, ale ten Castrol żle się mieszał z metanolem. Chodziło mi głównie o ominięcie miejsc, gdzie można spodziewać się powstawania różnic pomiędzy etykietką a zawartością. Można by jeszcze wybadać producenta znanego oleju Quaker State, ale nic mi nie wiadomo o ofercie dla Nas, modelarzy. A co leją (lali) chłopaki do żużlówek ? Nie wiem, jak jest teraz, kiedyś hulali na spirytku...
jpd Opublikowano 21 Września 2016 Opublikowano 21 Września 2016 IMHO żużlówka smarowana jest z dołu rozbryzgowo a nie w paliwie ale mogę sie mylić - bo fakt ze chodzi na metanol jest niezaprzeczalny. http://motormania.com.pl/felietony/jarek-hampel-opisuje-motocykl-zuzlowy-cz-1/ Widać korek oleju na skrzyni korbowej i rurkę poziomu oleju.
Marcin K. Opublikowano 21 Września 2016 Opublikowano 21 Września 2016 A co powiecie o oleju z paliw ModelTechnics? Chyba Klotz
jpd Opublikowano 21 Września 2016 Opublikowano 21 Września 2016 Latam na ModelTechnics od lat 90tych i nie narzekam. Z tym że zawsze latam na 10% Nitrometanu dla wygody regulacji.
Marcin K. Opublikowano 21 Września 2016 Opublikowano 21 Września 2016 Ja także korzystam z MT Contest 10%nitro. Od jakiś 6lat jak używam napędów zarowych stosuje tylko paliwa MT
AMC Opublikowano 21 Września 2016 Opublikowano 21 Września 2016 Latam na ModelTechnics od lat 90tych i nie narzekam. Z tym że zawsze latam na 10% Nitrometanu dla wygody regulacji. Polecano mi właśnie te paliwa. Żużlówka ma dolne smarowanie - Jarek w tekście podaje, że śmiga na czystym metanolu, tak więc nie myliłeś się . Mariusz, a czym Ty karmisz Twój silnik? A co do lepkości, to może po prostu tak spróbować, tylko z mniejszego opakowania (raczej sprowadzą na zamówienie) : http://www.modelemax.pl/product_info.php?products_id=18815 Efekt nie pojawi się natychmiast, tylko po pierwszych kilku uruchomieniach i w sumie pewnie 10...15 minutach pracy.
Rekomendowane odpowiedzi