Krychol RC Opublikowano 29 Stycznia 2007 Opublikowano 29 Stycznia 2007 Wstaw jakieś foty z budowy bo na pewno już się o wiele dalej posunąłeś.
tomson Opublikowano 29 Stycznia 2007 Autor Opublikowano 29 Stycznia 2007 Prace powoli poruszają się do przodu Kadłub oklejony Miałem trochę problemów z tą owiewką, jest jeszcze nie przyklejona i nie obrobiona W niedzielę siedziałem i wycinałem żeberka (miałem ich po dziurki w nosie) Dzisiaj zaczełem kleić skrzydło Czy ktoś wie jakie gumy muszę kupić do mocowania skrzydeł do kadłuba ?? 80,100,120,150mm ?????
Krychol RC Opublikowano 29 Stycznia 2007 Opublikowano 29 Stycznia 2007 Ja skrzydło mocowałem na zwykłe gumki recepturki tyle że te większe zakładałem na krzyż 8 łącznie.
tomson Opublikowano 29 Stycznia 2007 Autor Opublikowano 29 Stycznia 2007 ....a może do pasmanterii i taką od gaci ?? EDIT: Na dzisiaj koniec klejenia
motyl Opublikowano 29 Stycznia 2007 Opublikowano 29 Stycznia 2007 wklej jeszcze na szerokości 3 ostatnich żeber dodatkowy "niby dźwigar" tak aby później pomiędzu nimi odciąc lotke
ertman_176 Opublikowano 29 Stycznia 2007 Opublikowano 29 Stycznia 2007 Kapeluszówka - czarna okragła guma z pasmanterii - jest tania i wydajna ale troche trzeba sie nameczyć żeby dobrać długość Zielony ... hmm ...
solainer Opublikowano 29 Stycznia 2007 Opublikowano 29 Stycznia 2007 Gumki w oplocie nie są najlepszym rozwiązaniem , a to co Krychol napisał jest niezłe i stosowane od dawna ( dużo cienkich gumek łatwiej dopasować i trzymają płat bardzo solidnie). Tak nawiasem mówić prawidłowe ułożenie gumek jest właśnie na krzyż( nie pamiętam czemu tak jest ale gdzieś o tym kiedyś czytałem)
tomson Opublikowano 30 Stycznia 2007 Autor Opublikowano 30 Stycznia 2007 Chyba jednak w tej wersji nie zrobię lotek, bo wtedy musiałbym zrezygnować ze wzniosu Dzsiaj rano próbowałem zagiąć tą płachtę i widzę że jest problem , boję się że pęknie Trzeba ją na ciepło wyginać ??
Patryk Urban Opublikowano 30 Stycznia 2007 Opublikowano 30 Stycznia 2007 Najlepszym sposobem jest naklejenie paska taśmy na całej długości zagięcia i można to podgrzać. Taśma daje to że depron się nie łamie. Powinieneś dać depron odwrotnie tzn inaczej rowki, tym sposobem łatwiej to by się gięło
tomson Opublikowano 30 Stycznia 2007 Autor Opublikowano 30 Stycznia 2007 Nie mogłem dać odwrotnie depronu ponieważ był za wąski będę próbował z podgrzewaniem EDIT: Przeprowadziłem próby na odciętym kawałku i chyba obejdzie się bez grzania Jutro będę próbował jak wyschną ostatnie żebra
miros18 Opublikowano 31 Stycznia 2007 Opublikowano 31 Stycznia 2007 Mam takie pytanie z innej beczki, w którym miejscu znajduje się środek ciężkości w tym modelu? A to RWD 5 w moim wykonaniu
tomson Opublikowano 31 Stycznia 2007 Autor Opublikowano 31 Stycznia 2007 Środek ciężkości modelu powinien się znajdować od 41 do 55mm od krawędzi natarcia przy kadłubie. Orginalny dziób widzę że zrezygnowałeś z krągłości
miros18 Opublikowano 31 Stycznia 2007 Opublikowano 31 Stycznia 2007 No chciałem być oryginalny ;D, model jeszcze do poprawek jak np wyszlifowanie krawędzi, a oblot chyba dopiero na wiosne, bo moja aparature wysłano do producenta
Pawel_W Opublikowano 31 Stycznia 2007 Opublikowano 31 Stycznia 2007 Gumki zakłada się "na krzyż", przynajmniej 2 ostatnie jakie się zakłada poprostu żeby reszta się nie zsunęła z kołków. 6 najzwyklejszych recepturek wystarczało w modelu F3mini, ale to były takie "konkretniejsze" recepturki. Ludzie, co wam z tymi oporami?!? Przekrój poprzeczny kadłuba ma baaaardzo mały wpływ na opór! Chodzi o kształt, a nie o przekrój... Depronowy kadłub z kwadratowymi rogami będzie miał o wiele większy opór, niż kadłub zaokrąglony o opływowym kształcie, o dwa razy większej powierzchni przekroju. Poczytajcie trochę teorii, zanim zarzucicie taką opinię... Wybaczcie tę odrobinę "wyższości", nie jestem jakimś omnibusem - ideałem, ale coraz częściej na tym forum pojawiają się tezy zupełnie nie poparte niczym...
miros18 Opublikowano 4 Lutego 2007 Opublikowano 4 Lutego 2007 Witam, jakieś postępy w budowie ?, gdzie się znajduje środek ciężkości w tym modelu?
przemomokry Opublikowano 4 Lutego 2007 Opublikowano 4 Lutego 2007 Już 2 razy przecież napisał że Środek ciężkości modelu powinien się znajdować od 41 do 55mm od krawędzi natarcia przy kadłubie. Czytaj a później zadawaj pytania :wink:
miros18 Opublikowano 4 Lutego 2007 Opublikowano 4 Lutego 2007 Sorki , czytałem cały post i nie zauważyłem, to chyba jakaś pomroczność :]
tomson Opublikowano 19 Lutego 2007 Autor Opublikowano 19 Lutego 2007 Mam problem z owiewką kabiny, nijak to nie pasuje w planach nie ma dokładnego szablonu tylko prostokąt z którego trzeba improwizować Czy ktoś ma patent aby owiewkę spasować z pokrywą ?? P.S. @miros18 wiedziałeś co robisz, robiąc prostą pokrywę i owiewkę :wink:
slawko_k Opublikowano 19 Lutego 2007 Opublikowano 19 Lutego 2007 Owiewke musisz jakos indywidualnie dopasowac. wytnij, wygnij a potem szlifuj az spasuje. potem imitacja szybki. Wydaje mi sie ze nie doczytales sobie ale to model pod silnik 400 z przekladnia (ok100g) i pakiet kan 8cel (ok160g). i z tym wyposazeniem idzie go wywazyc. jak dasz bezszczote i akum polimerowy to ciezko bedzie z SC (przygotuj sie zeby serwa umiescic blizej przodu niz w instrukcji) Kazdy kto robi go pod silnik 3F wydluza mordke o 3-4cm
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.