Skocz do zawartości

"Nieznany" szybowiec 4.2m - Multiplex ASW 22


Marcin

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 95
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
uroki kupowania w polsce :twisted: za granicą wyszła by pewnie połowa tego :)

 

Na pewno?

Model kupiony za 400 zł plus 500 to mamy 900 zł za 4 metrowy model jak dla mnie to nadal okazja. A cena elektroniki za granicą nie jest tak tania, wiec model to nadal okazja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uroki kupowania w polsce :twisted: za granicą wyszła by pewnie połowa tego :)

 

Na pewno?

Model kupiony za 400 zł plus 500 to mamy 900 zł za 4 metrowy model jak dla mnie to nadal okazja. A cena elektronika za granica nie jest tak tania. wiec model to nadal okazja.

 

chodziło raczej o wyposażenie niż o model :)

elektronika... jest tańsza jeśli się nie kupuje (s)hitecków, posiadałem 2 serwa hs-81 i oba padły z niewiadomych przyczyn, podobnie jak 3 hs-55... a zamienniki o podobnych parametrach są prawie o połowę tańsze!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Latam SZD-38 Jantar 1 skala 1:5 rozp 380 cm masa w wersji

elektro 4,2 Kg , nie miałem żadnych problemów z wyważeniem

Silnik na dziobie wraz ze śmigłem i kołpakiem 360 g

Phasor 45-3 za nim baterie napędowe Li Pol 4s4500mAh 20C

wraz zregulatorem 70A -510g , następnie baterie zasilające

odbiornik i serwa NiCd 1800mAh na końcu już za wręgą bagnetową

odbiornik , wyważenie bez grama ołowiu.

Przy tej wielkości modelu powinieneś z masą utrzymać się w granicach

4,5-4,6 kG w wersji elektro , wspominałeś o śmigle 17xn ,przy napędzie

bezpośrednim odradzam ,ciąg będzie duży ale strumień zaśmigłowy

mały i mogą wystąpić kłopoty przy starcie ,przy tak dużym śmigle

silnik będzie pobierał duży prąd[większy od max prądu silnika]

Ja dla mojego modelu wypraktykowałem takie ustawienie:Start

drążek gazu na max i trymer też ,przy smigle 12x7 pobór prądu

wynosi 47 A [ max silnika 38 A] zaraz po starcie cofam trymer

prąd spada do 38A , po uzyskaniu około 50m cofam drążek na

3/4 gazu prąd 25-30 A Taka konfiguracja pozwala na 5 wejść na

pułap około 300 m i zostaje jeszcze prądu na ewentualną powtórkę

lądowania.

http://pl.youtube.com/watch?v=q-KCPHcrzHw

Film z lotu mojm Jantarem , jakość jest mierna ale coś widać

W locie tym włączałem silnik przy starcie i przy nabieraniu wysokośc

kadubsilnikbathu5.th.jpg

 

Pozdrawiam Henryk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musze przyznac, ze start z ręki tego modelu wydaje sie bardzo prosty i płynny. Z pewnością zastosowano spory skłon silnika i wykłon. Nim mój poleci z silnikiem, minie jeszcze sporo czasu. Jak mocne wznoszenia masz na tym silniku? Tzn ile czasu potrzeba na wyciagniecie go na te 300m?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Niestety nie mam wariometru i nie mogłem zmierzyć dokładnie prędkości

wznoszenia,wysokość pomierzyłem za pomocą wysokościomierza naręcznego

pożyczonego od kolegi i zamontowanego czasowo w modelu.

2 sierpnia korzystając z pięknej pogody wykonałem 3 loty w tym pierwszy ponad 1h

pozostałe krótsze z uwagi na zmęczenie upałem,w ostatnim locie ratowałem się

korkociągiem z dużej wysokości ,tak nosiło,a wtym egzemplarzu nie mam

hamulców ani klap.Ustaliłem też w przybliżeniu czasy wejścia na pułap

Na bateriach w pełni naładowanych dwa pierwsze wejścia około 50sec

pozostałe trzy 70-75 sec Wszystko zależy od wielkości prądu jaki

dostarczysz do silnika ,staram się nie katować silnika bo ma w moim

modelu bardzo trudne warunki pracy [kompletny brak wentylacji]a nie

był tani,zakupiony w myśl zasady "biednego nie stać na zakup byle czego".

Jak narazie przez kilka ładnych lat spisuje się dobrze

Skłon silnika 2 stopnie , wykłon miał być podobny ale się nie

udał i jest około 1 stopień.

Pozdrawiam Henryk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dziękuję za informację. Kolejne dane zawsze przydadzą się do projektu, gdy już będzie tak daleko z wyborem silnika.

 

Aktualnie model ma zrobioną kabinkę :? - nie wyszła najlepiej, to była moja pierwsza potyczka z folią na kabinki.

 

Kolega będzie szykował statecznik i ster wysokości. Ja czekam na nowe hamulce i pierdołki i uruchamiam skrzydła. Potem zakup pakietu odbiornika, serw do kadłuba i model w wersji szybowcowej gotów.

 

I tylko na holownika polować ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanowilem sie nad ulozeniem elementów w szybowcu. Ponieważ prędzej czy później model dostanie silnik, a nie będzie mi się chciało znów rozgrzebywać całości, mam do wyboru dwie opcje.

 

Opcja pierwsza - szybowcowa. Półka na serwa, 3x HS 475 HB, plus pakiet odbiornika i sam odbiornik.

35c3d842bb70e0c1.jpg

 

Opcja druga - umieszczenie serw kierunku i wysokości przy kole, zostawiając puste miejsce na pakiet zasilający, regulator, i silnik. Pakiet odbiornika i sam odbiornik gdzieś by się jeszcze upchało ;)

 

9a828f1acab4123c.jpg

 

e36270964987df8e.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jeśli planujesz w przyszłości napęd elektryczny to oczywiście

opcja druga,ja nie mam tego problemu,mam trzy Jantary i do tego

wymienne skrzydła.W kadłubie elektr. wymontowałem koło z uwagi

nadużą szybkość lądowania i bardzo długie dobiegi na dobrym

lądowisku oraz konieczność chowania koła przy lądowaniach

poza pasem co zdarza się często przy krótkim pasie.W wersi

holowanej za samolotem koło oczywiście konieczne do startu.

kadubsilnikbatopisax6.th.jpg

holuq1.th.jpg

hol3lg1.th.jpg

Pozdrawiam Henryk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No gratuluje kroku w 4m :D

 

Ja jestem na etapie uruchamiania swojego NIMBUSa ale mój cel to jak zawsze SZYBOWIEC nie moto, no i termin 26.09.08 aby na pikniku połatać :D może się uda :D

 

 

PS. Gratuluje też decyzji o 9.08.08 wreszcie nie będziesz miał lepiej niż ja :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u nas na lotnisku CAT miał ASW 28-18 30%chyba, do lotu około 9kg z silnikiem. Jeden problem to start wyglądał jako strzał z gumy i dopiero włączenie silnika. Niestety w tamtym roku zakończył żywot w Bezmiechowej :(

 

Mało tego zastanawiam się tylko dlaczego twój jest tak lekki ?? Mój NIMBUs 4,6m a waga w okolicy 7kg :? połówka płata to około 1600g, coś dziwne to to :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czemu tak lekki. Skrzydlo to styro plus fornir, kadlub normalny laminat. Moze to wiek - ten model moze miec 15 albo i wiecej lat (ostatnio na RC Groups ktos o 25 letnim ASW mowił) ;-)

 

Następnych ''postępów'' proszę spodziewać się dopiero po weselu czyli około wtorku, 12 sierpnia :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...

Update - dawno nic nie było.

 

Model w 99% gotowy. Do zrobienia zostało wklejenie kieszeni na bagnety, zrobienie półki na odbiornik, zamontowanie klapek na serwa w skrzydłach, poprawienie w paru miejscach folii.

 

Model wyważony wg instrukcji 85mm od natarcia. Do tego celu poszło 475g balastu :) :) :)

 

Zostało pomierzyć kąty (jak??) i chyba oblatać.

 

Waga gotowego powinna nie przekroczyć 4450g - aktualnie jest 4380g.

 

I fotki poglądowe:

 

352e4a63f7279670.jpg

ed03cbd61d879099.jpg

f69ce89a67862d97.jpg

1c1b0eb75fc9530d.jpg

7fc39e782dbadd4e.jpg

8e4f79ad69a3ef30.jpg

e73cf4fc4cafb116.jpg

586a17dda1dbeca4.jpg

5776bdb2021ab64b.jpg

1c66edb239d74403.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.