SCRUBBY Opublikowano 28 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2008 9go sierpnia się żenię Gratuluję i współczuję ewentualnego embarga na nowe technologie. 1200 musze na niego przenaczyć jak nic.czyżby już nie był taki okazyjny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meteor Opublikowano 29 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2008 1200 musze na niego przenaczyć jak nic. uroki kupowania w polsce :twisted: za granicą wyszła by pewnie połowa tego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal B. Opublikowano 29 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2008 uroki kupowania w polsce :twisted: za granicą wyszła by pewnie połowa tego Na pewno? Model kupiony za 400 zł plus 500 to mamy 900 zł za 4 metrowy model jak dla mnie to nadal okazja. A cena elektroniki za granicą nie jest tak tania, wiec model to nadal okazja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meteor Opublikowano 29 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2008 uroki kupowania w polsce :twisted: za granicą wyszła by pewnie połowa tego Na pewno? Model kupiony za 400 zł plus 500 to mamy 900 zł za 4 metrowy model jak dla mnie to nadal okazja. A cena elektronika za granica nie jest tak tania. wiec model to nadal okazja. chodziło raczej o wyposażenie niż o model elektronika... jest tańsza jeśli się nie kupuje (s)hitecków, posiadałem 2 serwa hs-81 i oba padły z niewiadomych przyczyn, podobnie jak 3 hs-55... a zamienniki o podobnych parametrach są prawie o połowę tańsze! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Opublikowano 29 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2008 1200 zl to tyle ile jescze musze do niego wsadzić. Za gotowy model wyjdzie mnie 1600. I tak mało jak za gotowy 4metrowiec. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzejsq Opublikowano 29 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2008 Marcin zapodał byś do niego instrukcję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Opublikowano 29 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2008 Marcin zapodał byś do niego instrukcję. z oryg. strony multiplex'a http://www.mpx.speedkom.net/cms/vorschau/upload/d_anleitungen/m_asw22_3sp.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk Opublikowano 30 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2008 Witam Nie wiem jak usunąć błędny post Henryk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk Opublikowano 30 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2008 WitamLatam SZD-38 Jantar 1 skala 1:5 rozp 380 cm masa w wersji elektro 4,2 Kg , nie miałem żadnych problemów z wyważeniem Silnik na dziobie wraz ze śmigłem i kołpakiem 360 g Phasor 45-3 za nim baterie napędowe Li Pol 4s4500mAh 20C wraz zregulatorem 70A -510g , następnie baterie zasilające odbiornik i serwa NiCd 1800mAh na końcu już za wręgą bagnetową odbiornik , wyważenie bez grama ołowiu. Przy tej wielkości modelu powinieneś z masą utrzymać się w granicach 4,5-4,6 kG w wersji elektro , wspominałeś o śmigle 17xn ,przy napędzie bezpośrednim odradzam ,ciąg będzie duży ale strumień zaśmigłowy mały i mogą wystąpić kłopoty przy starcie ,przy tak dużym śmigle silnik będzie pobierał duży prąd[większy od max prądu silnika] Ja dla mojego modelu wypraktykowałem takie ustawienie:Start drążek gazu na max i trymer też ,przy smigle 12x7 pobór prądu wynosi 47 A [ max silnika 38 A] zaraz po starcie cofam trymer prąd spada do 38A , po uzyskaniu około 50m cofam drążek na 3/4 gazu prąd 25-30 A Taka konfiguracja pozwala na 5 wejść na pułap około 300 m i zostaje jeszcze prądu na ewentualną powtórkę lądowania. http://pl.youtube.com/watch?v=q-KCPHcrzHw Film z lotu mojm Jantarem , jakość jest mierna ale coś widać W locie tym włączałem silnik przy starcie i przy nabieraniu wysokośc Pozdrawiam Henryk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Opublikowano 30 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2008 Musze przyznac, ze start z ręki tego modelu wydaje sie bardzo prosty i płynny. Z pewnością zastosowano spory skłon silnika i wykłon. Nim mój poleci z silnikiem, minie jeszcze sporo czasu. Jak mocne wznoszenia masz na tym silniku? Tzn ile czasu potrzeba na wyciagniecie go na te 300m? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk Opublikowano 6 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2008 Witam Niestety nie mam wariometru i nie mogłem zmierzyć dokładnie prędkości wznoszenia,wysokość pomierzyłem za pomocą wysokościomierza naręcznego pożyczonego od kolegi i zamontowanego czasowo w modelu. 2 sierpnia korzystając z pięknej pogody wykonałem 3 loty w tym pierwszy ponad 1h pozostałe krótsze z uwagi na zmęczenie upałem,w ostatnim locie ratowałem się korkociągiem z dużej wysokości ,tak nosiło,a wtym egzemplarzu nie mam hamulców ani klap.Ustaliłem też w przybliżeniu czasy wejścia na pułap Na bateriach w pełni naładowanych dwa pierwsze wejścia około 50sec pozostałe trzy 70-75 sec Wszystko zależy od wielkości prądu jaki dostarczysz do silnika ,staram się nie katować silnika bo ma w moim modelu bardzo trudne warunki pracy [kompletny brak wentylacji]a nie był tani,zakupiony w myśl zasady "biednego nie stać na zakup byle czego". Jak narazie przez kilka ładnych lat spisuje się dobrze Skłon silnika 2 stopnie , wykłon miał być podobny ale się nie udał i jest około 1 stopień. Pozdrawiam Henryk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Opublikowano 6 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2008 Ok, dziękuję za informację. Kolejne dane zawsze przydadzą się do projektu, gdy już będzie tak daleko z wyborem silnika. Aktualnie model ma zrobioną kabinkę :? - nie wyszła najlepiej, to była moja pierwsza potyczka z folią na kabinki. Kolega będzie szykował statecznik i ster wysokości. Ja czekam na nowe hamulce i pierdołki i uruchamiam skrzydła. Potem zakup pakietu odbiornika, serw do kadłuba i model w wersji szybowcowej gotów. I tylko na holownika polować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Opublikowano 6 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2008 Zastanowilem sie nad ulozeniem elementów w szybowcu. Ponieważ prędzej czy później model dostanie silnik, a nie będzie mi się chciało znów rozgrzebywać całości, mam do wyboru dwie opcje. Opcja pierwsza - szybowcowa. Półka na serwa, 3x HS 475 HB, plus pakiet odbiornika i sam odbiornik. Opcja druga - umieszczenie serw kierunku i wysokości przy kole, zostawiając puste miejsce na pakiet zasilający, regulator, i silnik. Pakiet odbiornika i sam odbiornik gdzieś by się jeszcze upchało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk Opublikowano 6 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2008 Witam Jeśli planujesz w przyszłości napęd elektryczny to oczywiście opcja druga,ja nie mam tego problemu,mam trzy Jantary i do tego wymienne skrzydła.W kadłubie elektr. wymontowałem koło z uwagi nadużą szybkość lądowania i bardzo długie dobiegi na dobrym lądowisku oraz konieczność chowania koła przy lądowaniach poza pasem co zdarza się często przy krótkim pasie.W wersi holowanej za samolotem koło oczywiście konieczne do startu. Pozdrawiam Henryk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motyl Opublikowano 6 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2008 No gratuluje kroku w 4m Ja jestem na etapie uruchamiania swojego NIMBUSa ale mój cel to jak zawsze SZYBOWIEC nie moto, no i termin 26.09.08 aby na pikniku połatać może się uda PS. Gratuluje też decyzji o 9.08.08 wreszcie nie będziesz miał lepiej niż ja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Opublikowano 6 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2008 Ja będę starał się jednak o moto z prostej przyczyny - wygodniej Poza tym to nie jest nawet półmakieta, zeby zamontowanie mu silnika w dziób miało mu zaszkodzić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motyl Opublikowano 6 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2008 u nas na lotnisku CAT miał ASW 28-18 30%chyba, do lotu około 9kg z silnikiem. Jeden problem to start wyglądał jako strzał z gumy i dopiero włączenie silnika. Niestety w tamtym roku zakończył żywot w Bezmiechowej Mało tego zastanawiam się tylko dlaczego twój jest tak lekki ?? Mój NIMBUs 4,6m a waga w okolicy 7kg :? połówka płata to około 1600g, coś dziwne to to Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Opublikowano 6 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2008 nie wiem czemu tak lekki. Skrzydlo to styro plus fornir, kadlub normalny laminat. Moze to wiek - ten model moze miec 15 albo i wiecej lat (ostatnio na RC Groups ktos o 25 letnim ASW mowił) ;-) Następnych ''postępów'' proszę spodziewać się dopiero po weselu czyli około wtorku, 12 sierpnia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mRqS Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Hmm.. ta waga 7kg coś dziwna.. Mój ASW28 o rozp. 4.2m (czyli niewiele mniej niż Twój model) ważył w okolicach 4.5kg. Kadłub laminat, płaty styro-fornir. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Opublikowano 17 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Września 2008 Update - dawno nic nie było. Model w 99% gotowy. Do zrobienia zostało wklejenie kieszeni na bagnety, zrobienie półki na odbiornik, zamontowanie klapek na serwa w skrzydłach, poprawienie w paru miejscach folii. Model wyważony wg instrukcji 85mm od natarcia. Do tego celu poszło 475g balastu :) Zostało pomierzyć kąty (jak??) i chyba oblatać. Waga gotowego powinna nie przekroczyć 4450g - aktualnie jest 4380g. I fotki poglądowe: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.