Skocz do zawartości

I-16 Rata ESA?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W ramach odskoczni od budowy Generała Zaruskiego, postanowiłem sklecić coś na "szybko" ;)

Wyszło troszkę za ciężko ok 500g stąd "ESA?" :)

tak wyglądały początki:

post-18866-0-31880500-1477901148_thumb.jpg

tak w trakcie:

post-18866-0-82548900-1477901135_thumb.jpg

post-18866-0-30870600-1477901142_thumb.jpg

tutaj skrzydła deskowate, a może raczej "profil na oko"

tak pomalowany:

post-18866-0-81572600-1477901122_thumb.jpg

post-18866-0-96594700-1477901129_thumb.jpg

 

W chwili obecnej zrezygnowałem ze skrzydeł jakie "popełniłem" na rzecz tych z projektu (profil KFM).

Polikarpov i-16 SEMFF COMBAT PLANE tiled A4.pdf

 

jak widać projekt był na bardzo uproszczoną formę, moja modyfikacja dotyczyła dodania poszycia.

 

Mam taki osprzęt:

- Silnik Surpass 2826/12 1350KV - 2-3S - 240W

- aku LiPol 1550mAh

- śmigła mam 2:

  - Gefman EP-8060 (8x6)

  - ABC-Power 8x4 <- stawiam na to bo do silnika podane jest max 8x3,8

 

Teraz pytanie do szanownego grona, czy zakładając, że sama konstrukcja samolotu nie jest skopana na tyle, że lot będzie nie realny, to czy z tym osprzętem to poleci?

Nie zależy mi na wyczynowych prędkościach, wolał bym wolniej a dłużej :)

Opublikowano

nawet rzucony kamień poleci, pytanie tylko jak długo.

Żadne zdjęcie nie pokazuje geometrii modelu i nic nie wiadomo na temat skrzydła.

Zakładając, że zbudowałeś model zgodnie z planami i ktoś wcześniej tym modelem latał, kąt zaklinowania skrzydła i silnika jest prawidłowy a wyważenie w 1/4 cięciwy skrzydła to model powinien latać. Moim zdaniem pakiet koniecznie 3s i śmigło 8x4

 

I-16 nie jest łatwym modelem do latania, oryginał też nie był ale wszystko zależy od pilota - nie przesadzaj na początek z wychyleniami i powodzenia.

 

tu jest wątek o budowie I-16 ESA i filmik z oblotu:

http://pfmrc.eu/index.php?/topic/56504-i-16-rata-od-kredytu-zufania/&do=findComment&comment=586214

 

ms

Opublikowano

Pakiet mam 3s, chodziło mi o weryfikację dobranego napędu. Jeżeli napęd jest ok, to po oblocie wyjdzie czy konstruktor czy pilot jest do bani. :-D

 

Wysłane z telefonu.

Opublikowano

Moc silnika wystarczy spokojnie. Z taką mocą latają modele WWI o masie 600-700 g. Myślę, że będzie bardzo szybki.

 

Tak jak Mirek napisał: nie przesadź z wychyleniami bo nie zapanujesz nad modelem.

 

Powodzenia z oblotem :)

Opublikowano

Oczywiscie z punktu widzenia samel klasy model co najwyzej lezal kolo modelu ESA z 3 powodow:

1. nie ta masa - max 450g

2. nie ten naped - max 1350mAh 3S

3. nie ten material - depron nie wytrzyma pierwszego starcia w powietrzu.

 

Pierwsze dwa kategorycznie dyskwalifikuja model z tej klasy.

Materialowi natomiast nie mowie nie - bo sam budowalem ESA ze styropianu/styroduru/podkladow i jako sprawdzian geometrii/platowca jest ok - ale do zawodow sie nie nadaje. Czesto nie wytrzymuje nawet pierwszego mniej delikatnego ladowania.

Opublikowano

1 - oczywiście, tak wyszło

2 - posiadam 1350mAh 3S ale na tym 1550 zawsze to trochę dłużej polatam

3 - założenie miałem takie, że buduję z czego mam, skończyłem budowę domu, miałem swój lepszy jakościowo podkład pod panele, a dodatkowo do paneli dostałem w gratisie dużą ilość :)

 

Model powstawał  z założeniem spełniania wymagań ESA, jednak z powodu, że tył wyszedł ciężki a przód jest tutaj dość krótki, trzeba było dołożyć ołowiu a bez niego było już na granicy...

Jak poleci będę doskonalił warsztat, ja się raczej nie zrażam a uczę na błędach.

Opublikowano

Dobra sprawa ze taki model można potem popełnić z epp w dokładnie tej samej technice. Dlatego kibicuje jako testerowi koncepcji.

Opublikowano

Niestety, konstruktor lichy ;) upolowałem kreta :) Po wniesieniu się na ok 4m zwalił się na lewe skrzydło, łamiąc je i maskę silnika. Co ciekawe klej poliuretanowy, którym były sklejane płyty na skrzydło wewnątrz skrzydła jeszcze był "świeży". Chyb jednak na początek pójdzie I-16 z zestawu z EPP ;) .

Swoją drogą, jest gdzieś dostępna relacja wykonania modelu ESA z depronu, rozumiem że taki samolot nie ma szans z EPP, ale powstają takie?

Opublikowano

widziałem tą relację, waga 440g bez malowania i odbiornika, ratuje sytuację , że jest wielośilnikowiec. Zastanawiam się, czy jest możliwość wykonania w tej formie (pełny kadłub) takiego grubaska jak i-16 i zmieścić się w limicie.

Chciał bym jednak nie poddać się i osiągnąć cel, I-16 Rata ESA z podkładów.

Posiadam podkład 3mm, jak to widzicie?

Opublikowano

Jest opcja, ale szkielet resztkowy i skorupa z 3 mm. Będzie bardzo delikatny. Koledzy oklejaja/ wzmacniają kadłub w części nosowej siatka do karton gipsu na klej polimerowy.

Opublikowano

Witaj Bartek . Widzę że bardzo UMIEJĘTNIE potrafisz kształtować MATERIAŁ aby wyglądał jak przystało na miniaturę oryginału więc zaproponuję Ci : NIE MARNUJ CZASU NA DEPRON TYLKO ZAJMIJ SIĘ EPP . Po co odkrywać po raz setny że depron powinien pozostać dla modeli halowych . Bez urazy ale jest tyle modeli jeszcze do zrobienia a czas szybko ucieka sezon za sezonem. 

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.