Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

W numerze 9/2011 RC Przegląd Modelarski ukazała się obszerna relacja na temat tego modelu autorstwa Łukasza Kellera.

 

661f4e99857ddf5e.jpg

 

b71e3b503552761c.jpg

 

Model o bardzo zgrabnej sylwetce i wpadającej w oko kolorystyce od razu mi się spodobał. Jednak cena mnie zahamowała. W ub. tygodniu przypadkowo zajrzałem na stronę sklepu i cóż widzę - Wyprzedaż !

 

http://www.modele.sklep.pl/pl/Katalog/SAMOLOT-ZDALNIE-STEROWANY/Samoloty-elektryczne-ARF/GREAT-PLANES-SUPER-SPORTSTER-EP-BRUSHLESS-ARF.html?pa=2&pp=100

 

Zamówiłem. Model przyszedł bardzo dobrze zapakowany z dobrą udokumentowaną zdjęciami instrukcją. Do wykonania modelu nie mam żadnych zastrzeżeń. Przy składaniu modelu posiłkowałem się ww artykułem. Do napędu steru wysokości i kierunku producent przygotował miejsce na 17-sto gramowe serwa.  Również i ja zmniejszyłem przygotowane otwory aby zainstalować serwa 10-cio gramowe.

 

f44929ffe8365c7a.jpg

 

Do napędu steru wysokości zainstalowałem takie serwo   http://abc-rc.pl/serwo-abc-power-s-9#axzz4PMMk5aPZ

a do napędu steru kierunku takie serwo  http://abc-rc.pl/serwo-abc-power-s-9mb#axzz4PMMk5aPZ

W kadłubie jest sporo miejsca aby wszystko dobrze rozlokować.

 

d2eb57ec2653f5cc.jpg

 

Domek silnika ma już nadany skłon i wykłon. Zamontowałem silnik Turnigi 3536 1100kv. W domku są wklejone nakrętki kłowe pod krzyżak, niestety o 2mm większym rozstawie niż krzyżak od Turnigi. Konieczne było rozpiłowanie otworów w krzyżaku, no i pasuje.

 

96d1378a3518e432.jpg

 

Regulator Turnigi 40A po odpowiednim przycięciu koszulki bardzo ładnie zmieścił się w domku silnika.

 

1354cfeaf362bf4d.jpg

 

Na pakiet 3S również jest sporo miejsca.

 

b7c1fc3a4de8343a.jpg

 

Do napędu lotek użyłem 17g serwa z HK.

 

e227cf08ed1f8aa5.jpg

 

Niestety przy wklejaniu usterzenia na CA na folii pokryciowe pojawił się biały nalot. Próbowałem zetrzeć to namoczoną w wodzie chusteczką higieniczną ale sukces jest tylko połowiczny.

 

6f28591dc2dc8538.jpg

 

Może koledzy mają na to jakiś sprawdzony sposób aby całkowicie usunąć ten szpecący biały nalot.

 

cdn...

 

 

 

 

 

 

Opublikowano

Ladny model, tez sie jemu jakis czas temu przygladalem, ale w koncu kupilem wersje spalinowa. Mysle zeby wykorzystac go jako holownik.

Ladny model, tez sie jemu jakis czas temu przygladalem, ale w koncu kupilem wersje spalinowa. Mysle zeby wykorzystac go jako holownik.

Opublikowano

Miałem taki modelik, ale wtedy niestety nie był w promocji (ściąganięty prosto z USA; oryginalnie on był jeszcze w komplecie z silnikiem szczotkowym i akumulatorem NiCd) 

 

Znalazłem film z akrobacjami syna (przepraszam za fatalną jakość, ale to były jakieś dziwne sprzęty do nagrywania).

 

Potem go uszkodziłem i sprzedałem, ale wspominam bardzo miło i myślę, że będziesz miał fajny modelik.

 

 

 

Opublikowano

Debonder - trochę się obawiam bo może osłabić spoinę. Za to dwa razy poradzono aceton :)  i spróbuję.

 

Wojciechu, prawie zawsze tak robiłem. Zdarzał się ten sam problem ale wtedy mi nie przeszkadzał. Czy takie zjawisko występuje przy zwiększonej wilgotności powietrza ?

 

Hubert taki model jaki miałeś, jest w wyprzedaży i przebitka jest jeszcze większa.      http://www.modele.sklep.pl/pl/Katalog/SAMOLOT-ZDALNIE-STEROWANY/Samoloty-elektryczne-ARF/GREAT-PLANES-SUPER-SPORTSTER-EP-ARF.html?pa=2&pp=100

 

Trochę z niedowierzaniem patrzyłem na te wąskie lotki (2cm). Co prawda są prawie na całej długości krawędzi spływu ale w stosunku do powierzchni płata to są niewielkie. Na Twoim filmie widać że nie jest to żaden problem  . Model kręci jak trzeba :) .

Opublikowano

Adam, dobrze że na te lotki zwróciłeś uwagę.

 

Zastosowałem mały trick: lotki poszerzyłem jakąś grubszą przezroczystą folią wklejoną w krawędź spływu (nie pamiętam konkretów, ale pewnie rodzaj okładki na dokumenty)  :)

 

Film jest kiepski i raczej zniechęca do oglądania, ale pokazuje model już po przeróbce: ulubione beczki po okręgu, jakiś locik nożem i co tam Łosio wtedy potrafił.

Opublikowano

Sęk w tym że przyśpieszacza w tym przypadku nie użyłem. Jak klej wysechł to wyglądało to okropnie. Faktycznie delikatny biały nalot występował nawet w miejscach oddalonych od spoiny. Czyżby na śladach po palcach ? Przy montażu każdy detal jest wielokrotnie "obmacany".

Jeżeli będzie problem ze sterowaniem lotkami to zastosuję sposób podpowiedziany przez Huberta.

Opublikowano

 Faktycznie delikatny biały nalot występował nawet w miejscach oddalonych od spoiny. Czyżby na śladach po palcach ? Przy montażu każdy detal jest wielokrotnie "obmacany".

 

Dokładnie,dla tego Policja często zaopatrywała się u nas w duże ilości CA ;)

Opublikowano

Bo na kajdanki funduszy zabrakło :D

 

A serio, to z tego co wiem cyjanokarylanów używa się do ujawniania i utrwalania śladów daktyloskopijnych np. właśnie na folii.

Inna rzecz, że oni mają własne preparaty i  jeśli cyjaka w modelarskim kupowali, to musiało być krucho z budżetem ;)

Opublikowano

Całe szczęście że Policja pracuje w rękawiczkach bo inaczej to by sobie palce posklejali.

 

Osłona silnika zamocowana, luz między osłoną a kołpakiem został zachowany.

 

187f4720cf82052f.jpg

 

c5b250722b6e17c5.jpg

Opublikowano

Witam.

Do półki na pakiet przykleiłem matę antypoślizgową zakupioną w sklepie z artykułami motoryzacyjnymi. Takie rozwiązanie zastosowałem w już w dwóch modelach i się sprawdziło. Nie trzeba przyklejać jednej części rzepa do pakietu. Sam pakiet jest mocowany do półki dwoma paskami dwustronnego rzepa.

 

aae12a2038bf3e96.jpg

 

Przy wyważaniu modelu (wg. instrukcji środek ciężkości 70mm od krawędzi natarcia) okazało się że na przód modelu trzeba dołożyć 75g ołowiu aby uzyskać prawidłowe wyważenie.

 

8e90d9c7ea152034.jpg

 

Autor ww artykułu musiał dołożyć 100g aby uzyskać prawidłowe wyważenie. Wychodząc z założenia że jest to zbędny ciężar podjąłem próbę obniżenia wagi dodatkowego balastu.

I tak: stalowe popychacze o średnicy 2mm sterów wysokości i kierunku zastąpiłem popychaczami aluminiowymi. Koła wymieniłem na większe, ułatwi to start na trawiastym lotnisku. Dodatkowo wygiąłem końcówki goleni które wchodzą do kadłuba tak aby oś kół znalazła się ok. 2cm przed krawędzią natarcia skrzydła. Normalnie oś koła znajdowała się dokładnie pod krawędzią natarcia. Model na wyważarce przyjął prawidłową pozycję :)

 

f1385d3618f15ec1.jpg

 

Pozwoliło to na zmniejszenie wagi balastu o 35g.  Producent modelu przewidział do jego napędu silnik RimFire 25 który waży 125g. Turnigi 3536 1100kv waży 107g. Pakiet przewidziany przez producenta waży 275g. Pakiet Dualsky 3250 wazy 268g.

Producent zakłada wagę modelu gotowego do lotu od 1250g do 1360g

 

Mój model gotowy do lotu waży 1280g i prezentuje się tak.

 

b6d7d3fb49acc764.jpg

 

f5c3a8a79fd4a619.jpg

 

Jest gotowy do oblotu.

 

cdn...

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

No i po oblocie :)  Moje obawy o małą skuteczność lotek okazały się przesadzone. Model wyważony tak jak na zdjęciu okazał się za ciężki na dziób. Wymontowałem ciężarek zamontowany w masce, ubyło wagi a model zachowuje się w locie bardzo poprawnie  :) 

Zdjęć brak, latam samotnie :mellow:

  • 4 tygodnie później...
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.