dimmus Opublikowano 15 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2016 Zakupiłem Motoszybowiec Vento w wersji kit, wyposażenie miałem całe poza silnikiem, wybór padł na emaxa GT2215/09. Przymierzałem dzisiaj osprzęt i nie bardzo silnik pasuje, przewody przeszkadzają. Chyba bez przerobienia wręgi nie wejdzie. Piastę mam chyba nie na tą stronę silnika - jest na oś, a silnik musi być montowany osią do wewnątrz, a piasta na stojan. Podkładka mocowania łopat wchodzi na piastę z zestawu silnika, ale już kołpaka wtedy nie założę ( Piasta nie ma otworu na śrubę mocującą kołpak). Idąc dalej, bez kołpaka łopaty śmigła wyglądają tak przy maksymalnym wychyleniu : Jak założę kołpak ( i tak nie ma go jak przykręcić ) to łopaty wysyłają się tak: Które ułożenie jest prawidłowe? Samolot pewnie w obu przypadkach poleci. Ewentualnie proszę o podesłania linka do sklepu/aukcji na której kupię piastę z kołpakiem albo całe śmigło ( 10x4,7; 10x6, ponoć 11x6 też daje radę ), chyba że ktoś z Was ma do odsprzedania. Oglądam, szukam i nie mogę znaleźć odpowiedniego. Na śmigle ze zdjęć wyżej, samolot na pewno poleci, ale wolałbym jak by był i kołpak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Pielaszkiewicz Opublikowano 16 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2016 Hej. 1) Miałem podobny problem jakiś czas temu - przełożyłem wał. Bez ściągacza to mało przyjemne zajęcie - choć banalne. Grunt to nie wybijaj młotkiem wału. 2) Dwa dni temu zamontowałem pierwsze śmigło składane na czeskim kołpaku.Można tam łopaty mocno wychylić do przodu jak na Twoim zdjęciu nr.1 Wzbudziło to mój niepokój - ale po odpaleniu silnika okazało się, że śmigła są tak jakby samonastawne Nie wiem czy dobrze rozumuję, ale wydaje mi się że w śmigłach składanych to nie ma znaczenia? Niech doświadczeni koledzy mnie poprawią jeśli coś namieszałem. Zmierzyłem pracę silnika watomierzem i parametry pracy pokrywają się z wyliczeniami ecalc.ch dla danej konfiguracji. Może spróbuj zamontować silnik tymczasowo do czegoś solidnego i odpal go na "hamowni".Zobaczysz jak zachowują się łopaty. Tak czy siak, najprościej chyba będzie przerobić wręgę. Pozdrówka M Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 16 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2016 Sila odsrodkowa zawsze ustawi lopaty tak aby wtorzyly dysk z bardzo mala tendencja do wyginania do przodu. Wystarczy zrobic test - tzn odpal smiglo bez kolpaka i zobacz dokad sie rozwieraja lopaty. Nie bedzie z tym zadnego problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dimmus Opublikowano 30 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2017 Temat załatwiony. Wału niestety nie dało się obrócić, z jednej strony jest frez na zawleczkę, a z drugiej strony wkręcana blokada ( pchełka ). Założyłem piastę z zestawu, wywierciłem dziurę i nagwintowałem na M2. Kołpak dobrze siedzi, ale muszę jeszcze dłuższą śrubę znaleźć, ta z zestawu kołpaka za płytko się wkręca i obawiam się że kołpak może w locie odpaść. Mam jeszcze jeden temat związany z tym silnikiem i żeby nie zakładać kolejnego tematu zapytam tutaj. Jak w pierwszym poście silnik ma być założony w Vento. Silnik ma być z dość dużym skłonem, bo ponoć prosto wkręcony w łoże ostro rwie do góry. Nie znalazłem informacji jaki ma być ten skłon, silnik zamontowałem przez łoże skośne 10st. Na zdjęciu wygląda to tak jak w linku: https://goo.gl/photos/eFCxXAcQiVzFu6ZD6 Czy czasem skłon nie będzie za duży? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 31 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2017 A skad wziales informacje, ze silnik ma byc z dosc duzym sklonem i ze rwie ostro do gory gdy jest prosto? Moze jakies zrodlo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dimmus Opublikowano 31 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2017 Na jednym z pikników uczestnik miał Vento i tak mówił, zagadałem wtedy że do takiego się przymierzam i taki temat się rozwinął, ale bez konkretów. Chciałem dzisiaj oblatać, i sprawdzić tą teorię w praktyce, ale trochę śnieg pada, a potem ma być jeszcze gorzej, więc chyba na jutro latanie przełożę. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dimmus Opublikowano 19 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2017 Samolot odbył kilka lotów, silnik zamontowałem ze skłonem około 6st i jest mało, przy włączonym silniku sam się wznosi. Na razie tak latam, żeby nudno nie było, ale chyba spróbuje wykonać lot z podkładką na 10st. A sam model bardzo przyjemny i odporny . Niestety kreta już miał, ale dzielnie to zniósł. I jeszcze fotka z dzisiejszego latania za domem . Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dimmus Opublikowano 1 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2017 W końcu udało się oblatać vento z 10st skłonem i jest bardzo dobrze, troche wiało i miotali modelem, ale na silniku chyba leci prosto. Cały czas musiałem walczyć z podmuchami, ale nie wyrywa do góry po "otwarciu przepustnicy". Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dimmus Opublikowano 29 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2017 Samolot ciagle lata, poza trochę naprawianym przodem i kilkoma niewielkimi wgniotkami na skrzydlach od nauki łapania modelu jest w dosc dobrej kondycji . Ostatnio zamontowane kamerkę na samolocie i oto efekt : kamera zamontowana z boku i dość ciężka (sj4000) przez to lot mało stabilny. Na kolejne mam plan zamontować kamerę pod spód modelu, startować i lądować z i do ręki. No i może trochę wyżej się wybrać. Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi