Sumo_0071 Opublikowano 6 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2008 Witam zakupilem ten silniczek do 1 modelu excel 2000. pokico jest w trakcie docierania na paliwie byron 5%. ale mam problem bo pluje mi z tlumika i brudzi wszystko do okola czy to jest normalne czy nie??? Prosze o pomoc co ewentualnie w tej kwestii zrobic??? Pozdrawiam poczatkujacy:))) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jano Opublikowano 6 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2008 Jeśli go docierasz to musi pluć olejem bardzo intensywnie takie są zasady.Potem po wstępnym dotarciu( ze 3 zbiorniki 250ml) jak ograniczysz mu paliwo to będzie pluł mniej ale będzię Ci dalej paskudził model olejem, taką urodę ma spalinówka.Możesz to ograniczyć nakładając na wylot tłumika taki gumowy wężyk (deflektor wydechu) jest do kupienia.Ja na moim mam taki o śr.fi6. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eze Opublikowano 6 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2008 To bardzo dobrze ze cos wycieka z tlumika .Masz pewnosc ze silnik jest odpowiednio docierany na przelanym silniku .Wraz z dokrecaniem iglicy szybkich obrotow bedzie plul coraz mniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sumo_0071 Opublikowano 6 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2008 to jest ta iglica odmieszanki ??? :?: :?: Bo jesli o nia chodzi to jest odkrecona na 1,5 obrotu i jak ja skrecam bardziej to silnik mi gasnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jano Opublikowano 6 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2008 Tak to właśnie ta.Na razie lataj na bogatej mieszance.Tej drugiej śróbki ze sprężynką na razie nie ruszaj(to od wolnych obrotów, jak dotrzesz silnik znaczy jak bedziesz pewny że pracuje Ci już równo ,nie gaśnie bez powodu to możesz próbowac ustawić wolne obroty)nie staraj się by były jak najniższe ale ustaw tak by przejście z niskich na wysokie było jak najbardziej płynne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sumo_0071 Opublikowano 7 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2008 Aha czyli narazie jej nie ruszac zobaczyc przez kilka lotow jak silnik sie zachowuje ??? A potem ja skrecic pare zabkow?? Wiem pisze jak laik ale poprostu nim jestem a nie chce zepsuc go odrazu. Kazda rada jest pomocna ale musi byc trafna:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jano Opublikowano 7 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2008 Nie.Ta na której są ząbki to iglica składu mieszanki nią musisz kręcić by wyregulować silnik tak by Ci pracował.Chodzi mi o tę drugą na śrubokręt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike Opublikowano 6 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2008 Witam, nie chce tworzyc nowych tematów, więc odświerze tylko ten. Czy do tego silnika O.s 46La lepsze jest paliwo z 5% czy 10 % nitro? Czy może byc paliwo tego typu i jeżeli tak to które lepsze?: http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=617 czy http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=6185 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 6 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2008 Mike - ale pod jakim względem jedno z podanych paliw ma być lepsze od drugiego? Oba moje LA 46 pracowały bez nitra, na 5%, 10% i kombinacjach. Nie odczujesz różnicy w pracy silnika z tym lub drugim paliwem. Dla dobrej pracy silnika na małych obrotach zalecane jest stosowanie 5% nitro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike Opublikowano 6 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2008 Fokker, pod zwględem ogólnej mieszanki nie widziałem żadnej różnicy, jednynie tylko że w tym drugim paliwie " ... zastosowano jakies oleje Byron... cos tam" i to mnie zmyliło. ale ogólnie to ok. dzieki za szybka pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 6 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2008 Stosuje się różne nazwy oleju. Natomiast jeśli w cenie 5% paliwa znajdziesz inne 10% to wziąłbym te drugie. Najtańsze to chyba Artic glu, są to sprawdzone paliwa i śmiało moze je kupić w Nastiku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike Opublikowano 6 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2008 Czyli mówisz że wolał byś z 10% nitro... A co wogóle daje nitro w paliwie? Jaka jest różnica w pracy na standardzie 80/20 a na nitrze 5%? Czy mogło by być takie: http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=619 PS: Nie chce się pchać w Nastik, bo po pierwsze nie mam tam konta, a po drugie w modele.sklep robie jeden spory zakup. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 6 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2008 ja tylko dałem przykład gdzie to paliwo mozesz kupić. Generalnie dodatek nitro podwyższa osiągi silnika, ale nie będzie to ani 5%, ani 10% byś odczuł większa moc silnika. 5% da ci tyle, że silnik będzie równo pracował na najniższych obrotach. Jesli twój model to coś a la trenerek to w zupełności wystarczy 5%. Początkowo mój LA pracował na czystym paliwie 80/20 i też nie było problemów. Ale coś za coś - zawartosc nitra przyspiesza korozję elem. wewn. silnika. Jednak gdy dbasz o niego tzn po sezonie przemywasz After run'em to niczym nie musisz sie przejmować stosując 5 czy 10%. W 4suwie stosuję nawet 20% ale to już inna je bajka :rotfl: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike Opublikowano 6 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2008 Fokker, czyli moge stosować do trenerka 80/20 i też będzie pracował... akurat tego paliwa standard 80/20 mam w domu 5 litrów. A na jakim paliwie lepiej docierać ten silnik? A jeżeli chodzi o zapalanie to jest różnica czy jest mieszanka z nitro czy nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 6 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2008 Uruchamiając silnik nawet nie zwróciłbyś uwagi czy odpalasz na czystym 80/20, czy na 5 czy 10%. W samej pracy też nie zorientujesz się. spokojnie możesz wylatać te 5l paliwa które posiadasz. Czy już odpalany silnik był? Tzn czy pracował już w jakimś modelu? Jeśli równo i stabilnie pracował na małych obrotach to wszystko jest OK. Zawsze dociera się bez nitro lub na jego najmniejszej ilości, znczy że na tym co masz spokojnie mozesz docierać. skoro pytasz o docieranie tzn. że silnik jeszcze nie pracował w modelu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike Opublikowano 6 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2008 Ja silnika jeszcze nie mam. Będe miał razem z modelem Excel 2000 - powinienem miec wszystko chyba w piątek. Więc chyba zrobie tak że dotre go na standardzie, dokupie do niego jeszcze 5%. I będzie ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 6 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2008 Moje LA 46 pracowały na śmigłach APC 12,25x3,75 zarówno trenerek jak i makietka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike Opublikowano 6 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2008 Ten srodek czyszczący o którym mówiłeś to coś takiego?: http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=662 co do śmigła to mówisz o: APC 12,25x3,75 Diablotin Czym się będzie różniła praca silnika na śmigle powyższym od drewnianego Pelikan 11x6 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 6 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2008 Tak to ten środek. Nie pytaj mnie o takie sprawy, moje modele latały z tymi śmigłami i było OK więc nie zmieniałem na inne choć miałem i 11x6. Mniejsze smigło większe obroty - szybszy model - tak z grubsza. Twój to pewnie trenerek więc nie musi i nie powinien być szybki - zaraz znajdę krótki film z lutu mego trenerka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike Opublikowano 6 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2008 Ok, będe wdzięczny, choć i tak juz jestem za pomoc, gdyby był to mó temat od razu dostałbyś "pomógł" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.