Skocz do zawartości

Os Max 46 La


Sumo_0071

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam zakupilem ten silniczek do 1 modelu excel 2000. pokico jest w trakcie docierania na paliwie byron 5%. ale mam problem bo pluje mi z tlumika i brudzi wszystko do okola czy to jest normalne czy nie??? Prosze o pomoc co ewentualnie w tej kwestii zrobic??? Pozdrawiam poczatkujacy:)))

Opublikowano

Jeśli go docierasz to musi pluć olejem bardzo intensywnie takie są zasady.Potem po wstępnym dotarciu( ze 3 zbiorniki 250ml) jak ograniczysz mu paliwo to będzie pluł mniej ale będzię Ci dalej paskudził model olejem, taką urodę ma spalinówka.Możesz to ograniczyć nakładając na wylot tłumika taki gumowy wężyk (deflektor wydechu) jest do kupienia.Ja na moim mam taki o śr.fi6.

Opublikowano

To bardzo dobrze ze cos wycieka z tlumika .Masz pewnosc ze silnik jest odpowiednio docierany na przelanym silniku .Wraz z dokrecaniem iglicy szybkich obrotow bedzie plul coraz mniej.

Opublikowano

Tak to właśnie ta.Na razie lataj na bogatej mieszance.Tej drugiej śróbki ze sprężynką na razie nie ruszaj(to od wolnych obrotów, jak dotrzesz silnik znaczy jak bedziesz pewny że pracuje Ci już równo ,nie gaśnie bez powodu to możesz próbowac ustawić wolne obroty)nie staraj się by były jak najniższe ale ustaw tak by przejście z niskich na wysokie było jak najbardziej płynne.

Opublikowano

Aha czyli narazie jej nie ruszac zobaczyc przez kilka lotow jak silnik sie zachowuje ??? A potem ja skrecic pare zabkow?? Wiem pisze jak laik ale poprostu nim jestem a nie chce zepsuc go odrazu. Kazda rada jest pomocna ale musi byc trafna:)

Opublikowano

Nie.Ta na której są ząbki to iglica składu mieszanki nią musisz kręcić by wyregulować silnik tak by Ci pracował.Chodzi mi o tę drugą na śrubokręt.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Mike - ale pod jakim względem jedno z podanych paliw ma być lepsze od drugiego? Oba moje LA 46 pracowały bez nitra, na 5%, 10% i kombinacjach. Nie odczujesz różnicy w pracy silnika z tym lub drugim paliwem. Dla dobrej pracy silnika na małych obrotach zalecane jest stosowanie 5% nitro.

Opublikowano

Fokker, pod zwględem ogólnej mieszanki nie widziałem żadnej różnicy, jednynie tylko że w tym drugim paliwie " ... zastosowano jakies oleje Byron... cos tam" i to mnie zmyliło. ale ogólnie to ok. dzieki za szybka pomoc.

Opublikowano

Stosuje się różne nazwy oleju. Natomiast jeśli w cenie 5% paliwa znajdziesz inne 10% to wziąłbym te drugie. Najtańsze to chyba Artic glu, są to sprawdzone paliwa i śmiało moze je kupić w Nastiku.

Opublikowano

ja tylko dałem przykład gdzie to paliwo mozesz kupić. Generalnie dodatek nitro podwyższa osiągi silnika, ale nie będzie to ani 5%, ani 10% byś odczuł większa moc silnika. 5% da ci tyle, że silnik będzie równo pracował na najniższych obrotach. Jesli twój model to coś a la trenerek to w zupełności wystarczy 5%. Początkowo mój LA pracował na czystym paliwie 80/20 i też nie było problemów. Ale coś za coś - zawartosc nitra przyspiesza korozję elem. wewn. silnika. Jednak gdy dbasz o niego tzn po sezonie przemywasz After run'em to niczym nie musisz sie przejmować stosując 5 czy 10%. W 4suwie stosuję nawet 20% ale to już inna je bajka :rotfl:

Opublikowano

Fokker, czyli moge stosować do trenerka 80/20 i też będzie pracował... akurat tego paliwa standard 80/20 mam w domu 5 litrów. A na jakim paliwie lepiej docierać ten silnik? A jeżeli chodzi o zapalanie to jest różnica czy jest mieszanka z nitro czy nie?

Opublikowano

Uruchamiając silnik nawet nie zwróciłbyś uwagi czy odpalasz na czystym 80/20, czy na 5 czy 10%. W samej pracy też nie zorientujesz się. spokojnie możesz wylatać te 5l paliwa które posiadasz. Czy już odpalany silnik był? Tzn czy pracował już w jakimś modelu? Jeśli równo i stabilnie pracował na małych obrotach to wszystko jest OK.

Zawsze dociera się bez nitro lub na jego najmniejszej ilości, znczy że na tym co masz spokojnie mozesz docierać. skoro pytasz o docieranie tzn. że silnik jeszcze nie pracował w modelu...

Opublikowano

Ja silnika jeszcze nie mam. Będe miał razem z modelem Excel 2000 - powinienem miec wszystko chyba w piątek. Więc chyba zrobie tak że dotre go na standardzie, dokupie do niego jeszcze 5%. I będzie ok.

Opublikowano

Tak to ten środek. Nie pytaj mnie o takie sprawy, moje modele latały z tymi śmigłami i było OK więc nie zmieniałem na inne choć miałem i 11x6. Mniejsze smigło większe obroty - szybszy model - tak z grubsza. Twój to pewnie trenerek więc nie musi i nie powinien być szybki - zaraz znajdę krótki film z lutu mego trenerka.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.