rajaner Opublikowano 4 Stycznia 2017 Opublikowano 4 Stycznia 2017 Bardzo proszę o pomoc. Jakiś czas temu dostałem silnik jak na zdjęciach.Czy ktoś rozpoznaje ten silnik i może mi udzielić jakiś informacji na jego temat.Mam zamiar wykorzystać go do jakiegoś modelu i nie wiem jakiej wielkości i jakiej wagi model można by zbudować pod ten silnik. Co do silnika to jakie zasilanie ile ciągu,jakie śmigło itp. Dziękuję Andrzej
.bercik. Opublikowano 4 Stycznia 2017 Opublikowano 4 Stycznia 2017 Prawdopodobnie jest silnik z rodziny RS , być może RS 380 . Zmierz średnicę i długość silnika , po tych wymiarach można zorientować się co to za typek . przykładowy link do RS 380 : http://61.114.190.123/cgi-bin/catalog/e_catalog.cgi?CAT_ID=rs_380sh
qba Opublikowano 4 Stycznia 2017 Opublikowano 4 Stycznia 2017 Takie naklejki miały SPEED 400 od Graupnera.
rajaner Opublikowano 4 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2017 Wymiary które dały się zmierzyć nie zdejmując przekładni zgadzają się z silnikiem z linku, średnica i wymiary z tyłu silnika. Wał wychodzący z przekładni ma rozmiar 3x6 mm. PS. Czy można go uruchomić z pakietu Li-Pol 7,4V 900 mAh .Może ktoś poznaje ten silnik i może coś o nim napisać.
Tom Opublikowano 4 Stycznia 2017 Opublikowano 4 Stycznia 2017 Tak jak piszą koledzy to Rs 380 (Speed 400) z czeska przekładnią. Można zasilić 7,4V lipo, nicd, nimi i czym tam masz. Tylko nie przesadzaj ze smiglem.
rajaner Opublikowano 4 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2017 Wielki dzięki. Jeszcze jedno pytanie. Jakie można do niego zastosować śmigła i jaki uzyskać ciąg.
Tom Opublikowano 4 Stycznia 2017 Opublikowano 4 Stycznia 2017 9x5 powinno być odpowiednie, ale ciąg jaki będzie dawało tego nie wiem. W dość zamierzchłych czasach miałem motoszybowca o rozpiętości 1metra, skrzydła były pancerne (styropian z sosnowymi dźwigarami, oklejone balsą 1mm, na to folia, kadłub laminatowy) waga około 650-750 do lotu. Ten właśnie motoszybowiec latał na takim silniczku z przekładnią i 9x5 składanym Graupnerze. Ten model lata do dzisiaj (z innym silnikiem), podarowałem go koledze. Był to jeden z moich "ulubieńców" bagażnikowych, zawsze chciało mu się latać :-)
zzradek Opublikowano 5 Stycznia 2017 Opublikowano 5 Stycznia 2017 Podobny zestaw był kiedyś sprzedawany w komplecie z motoszybowcem Easy Glider Multiplexa, ale ciągu miał raczej na styk. Pamiętaj, że to szczotkowiec i poza łożyskami, zużywają się także szczotki i komtutator, więc jeśli jest już spracowany, to jego osiągi mogą być dużo niższe od fabrycznych.
rajaner Opublikowano 9 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 9 Stycznia 2017 Bardzo dziękuję za pomoc w rozpoznaniu tego silnika. Pozdrawiam Andrzej.
rajaner Opublikowano 14 Lutego 2017 Autor Opublikowano 14 Lutego 2017 Prawdo podobnie nie wykorzystam tego silnika do żadnego modelu.Ale jak już ma odpoczywać to niech przynajmniej wygląda w miarę dobrze. Trochu go odczyściłem, polutowałem konektory i wdaje mi się że wygląda lepiej niż na pierwszych zdjęciach. Jeszcze raz dziękuję. Andrzej. 1
rajaner Opublikowano 22 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 22 Kwietnia 2017 Mam silnik szczotkowy na temat którego nie mogę znaleść żadnych informacji. Bardzo proszę o rozpoznanie tego silnika.Może ktoś taki jeszcze ma lub wie co to jest za silnik i może mi pomóc. Dane silnika. Długość - 30 mm. Średnica - 12 mm. Długość osi - 5 mm. Średnica osi - Nie ma podejścia żeby dokładnie zmierzyć zakładam że to 1,5 mm Średnica osi przekładni - 3 mm. Zębatka mała - 14 zębów. Zębatka duża - 58 zębów. Waga z przekładnią - 29g Wygląda na to że przełożenie to 1-4. Bardzo proszę o pomoc w tym temacie.
jędrek Opublikowano 22 Kwietnia 2017 Opublikowano 22 Kwietnia 2017 To jest czeska przekładnia z silnikiem, GWS IPS. Też mam taką.
ssuchy Opublikowano 22 Kwietnia 2017 Opublikowano 22 Kwietnia 2017 Andrzej (rajaner), to jest motorek N60 (oznaczenie GWS - CN12-R-XC) - zasilanie 2S (tutaj z przekładnią - jako zestaw napędowy GWSa, tak jak napisał jędrek, tyle, że to tajwańska firma, nie czeska) - bardzo ciekawy szczotkowiec, bo trochę większy od tych mikromotorków (pagerowych) np. fi 8,5x20 (jakie też posiadasz), ale nie taki wielki, jak te ciężkie "cegły": 280, 400 itd. Dobry do minimodeli latających, bo waży tylko 16 gram. W sklepach można go kupić jako napęd do Sky Kinga F959, gdzie pracuje ze składanym, ok 10 cm śmigiełkiem, zamontowanym bezpośrednio na osi (dla piankowego Sky Kinga o rozpietości 76cm jest na "styk" co można zobaczyć na trzecim filmiku z linku jaki zapodałem powyżej). Mam identyczny, bez przekładni, do którego założyłem piastę alu M5/fi2mm (z tulejką pośredniczącą, bo na oś 1,5mm nie można dostać piast skręcanych, poza DEDYKOWANYMI śmigiełkami z plastykowym mocowaniem typu wciskanego) i śmigło GWS EP-4040 (zbliżone wymiarami do oryginalnego ze Sky Kinga). Tak wygląda mój zestaw napędowy: ... którego prawdopodobnie użyję do pierwszej halowej miniuwięziówki hybrydowej (H/L) z moją elektroniką IR/C, którą wstępnie nazwałem "Hydra" (w "Chimerze" drugiej, ciut wiekszej uwięziówce hybrydowej outdoor z elektroniką R/C, o której wspominałem już na forum, będzie mały bezszczotkowiec). Gołe silniki można kupić np. w Gimmiku: z kabelkami (do Sky Kinga) ... i jako set bez kabelków i złączki (ale z płytką kondensatorów filtrujących), połowę tańszy: motor set - 5204J ... a TUTAJ jest chyba najtaniej aktualnie. (edit - ponownie) No, znalazłem dane bardzo szczegółowe GWSa Wszystkie produkty GWSa: TUTAJ ... natomiast napędy przekładniowe takie jak twój są: TUTAJ ... jeśli jest przekładnia 4:1 to jest to typ: GWS-IPS/1, a dla niego zalecane śmigiełka to 8043/8060/9047, a w drugiej tabelce: GW/IPS-DX-1XCS masz wszystkie parametry pracy testowane na śmigłach 8060 i 9075. Ciąg ze śmigłem 8060 na świeżo naładowanych akusach 2S wynosi 136 gram, przy pobieranym prądzie 2,5A (zalecany aku: LiPo 2S do 400mAh). PS Na moim motorku (nówka jeszcze niewytarta) jest oznaczenie: RK-N60W-2050. Niestety na razie nie znalazłem w necie parametrów samego silnika (są parametry pracy z przekładniami GWS, jak w linkach powyżej). (edit ponownie) W którymś ze sklepów były podane parametry motorka GWS CN12-R-XC: Specifications:Voltage (nominal): 7.2VNo Load Current: 0.28mANo Load Speed: 25500 RPMStall Torque: 1.8oz-in (130 g-cm)Stall Current: 7.2AShaft: 1.5mm x 4.6mm longDiameter: 0.47" (12.0 mm)Length: 1.18" (30.0 mm)Weight: 0.7oz. (ok. 19g) Jak skończę montowanie pilota IR, to sam zrobię testy ciągu tego motorka z różnymi śmigiełkami, zamontowanymi na osi silnika. A tak swoją drogą, to w Gimmiku jest spora wyprzedaż mikromotorków - to tak dla zainteresowanych lataniem mini/mikro.
rajaner Opublikowano 22 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 22 Kwietnia 2017 Przede wszystkim Bardzo dziękuję. Zrobiłem trzy próby na śmigłach jaki miałem pod ręką.Wyniki są raczej kiepskie na tych śmigłach.Testy robiłem na pakiecie 2S I tak to wygląda. Waga - Silnik + pakiet Redox 7,4V 700 mAh 20C - 62g. Śmigło EP - 6x3 39g ciągu ABC - 8x4 64g ciągu EP - 8x6 76g ciągu Być może to wina pakietu jest już podstarzały i delikatnie podpuchnięty.Mam jedną nówkę poświęcę do celów testowych. Silnik jak na razie nie jest mój i nie sprawdzę bezpośrednio na śmigle, nie chcę uszkodzić przekładni bo jest mocno obsadzony. Co do przełożenia to nie jestem pewien.Znalazłem informację jak najłatwiej to policzyć. W tym silniku jest tak. Mała zębatka 14 duża 58 zębów. Informacja z netu. ----------------------- Jeżeli znasz liczbę zębów to po prostu dzielisz jedną ilość przez drugą i otrzymujesz przełożenie . Np . masz jedno koło o liczbie zębów 50 a drugie o liczbie zębów 100 . i dalej 100 przez 50 = 2 . masz więc przekładnie dwa do jednego ( lub jeden do dwóch w zależności które koło jest napędzane 50 przez 100 = 0.5 ) . Tak samo postępujesz z innymi stosunkami ilości zębów . np 100 do 25 = 4 , itd.
ssuchy Opublikowano 22 Kwietnia 2017 Opublikowano 22 Kwietnia 2017 Andrzej, no to się zgadza wszystko. Zobacz jeszcze raz tutaj tabelkę GW/IPS-DX-1XCS Testy na stronie GWSa ze śmigłem 8x6, czyli takim samym, jakiego ty używałeś są bardzo podobne (6x3 i 8x4 to za małe smigła dla tej przekładni): a/ 6,0V - 1,60A - 85g ( 9,60W) b/ 7,2V - 2,10A - 112g (15,12W) c/ 8,4V - 2,50A - 136g ((21,00W) Pakiet masz prawdopodobnie kiepski i siada na nim napięcie pod obciążeniem, dla tego masz wynik zbliżony, jak z punktu a/ Musiałbyś podpiąć się woltomierzem i sprawdzić co się dzieje z napięciem jak włączasz silnik, ewentualnie użyć innego pakietu do testów. Tak poza tym to nie należy spodziewać się nie wiadomo czego od silnika z którego można wyżyłować raptem 20 watów mocy, ale myślę, że ciąg ciut powyżej 100g powinno się dać z niego wyciągnąć na maxa przy świeżo naładowanym i sprawnym pakiecie, a tak typowo ok 100g powinien dawać. Przekładnia jest dokładnie 4,1 do 1, tak jak podają na stronie GWSa: typ przekładni "1": M0,4x58T - M0,4x14T - 58T / 14T = 4,1 ... gdybyś kupował ten napęd w sklepie to na blistrze twoja przekładnia oznaczona byłaby fistaszkiem w pozycji S1 - na poniższej fotce jest zaznaczone C: ...czyli przkładnia 8,6 do 1, tak do większych śmigiełek 12 calowych. Można wyżyłować większy ciąg do 150g przy mniejszym prądzie pobieranym (jak wynika z tabelek GWSa), ale masz dwukrotnie niższe obroty śmigła, niż z twoją przekładnią i wychodzi tzw parkflyerowy wolnolatacz - do mini R/C i F/F ok, ale chyba raczej nie do uwięziówek. Waga - Silnik + pakiet Redox 7,4V 700 mAh 20C - 62g. GWS zaleca aku nie więcej jak 400mAh do tych silników (w Sky Kingu jest 2S 300mAh), 700 to chyba trochę za ciężki będzie dla tego motorka (choć nowe generacje pakietów LiPo są coraz lżejsze). Niestety u mnie ze śmigłem na osi silnika, przy wysokich obrotach spodziewam się, że będzie żarł ze trzy razy więcej prądu, ale taka opcja dla eksperymentalnej uwięziówki będzie chyba lepsza, niż przekładniowa dla wolnolataczy, pod warunkiem, że nie będzie się przegrzewał. Jak zrobię testy, to się wszystko wyjaśni.
rajaner Opublikowano 11 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 11 Czerwca 2017 Panowie potrzebuję pomocy. Jaki regulator do tego silnika i gdzie mogę kupić. Może komuś zalega chętnie odkupię.
Rekomendowane odpowiedzi