Jump to content

Co to jest za silnik


rajaner
 Share

Recommended Posts

 Bardzo proszę o pomoc.

Jakiś czas temu dostałem silnik jak na zdjęciach.Czy ktoś rozpoznaje ten silnik i może mi udzielić jakiś

informacji na jego temat.Mam zamiar wykorzystać go do jakiegoś modelu i nie wiem jakiej wielkości i jakiej wagi model można by zbudować

pod ten silnik. 

Co do silnika to jakie zasilanie ile ciągu,jakie śmigło itp.

post-12393-0-49731500-1483529545_thumb.jpg

post-12393-0-44710600-1483529555_thumb.jpg

 

Dziękuję Andrzej

Link to comment
Share on other sites

Wymiary które dały się zmierzyć nie zdejmując przekładni zgadzają się z silnikiem z linku, średnica i wymiary z tyłu silnika.

Wał wychodzący z przekładni ma rozmiar 3x6 mm.

PS. Czy można go uruchomić z pakietu Li-Pol  7,4V 900 mAh .Może ktoś poznaje ten silnik i może coś o nim napisać.

Link to comment
Share on other sites

9x5 powinno być odpowiednie, ale ciąg jaki będzie dawało tego nie wiem. W dość zamierzchłych czasach miałem motoszybowca o rozpiętości 1metra, skrzydła były pancerne (styropian z sosnowymi dźwigarami, oklejone balsą 1mm, na to folia, kadłub laminatowy) waga około 650-750 do lotu.

Ten właśnie motoszybowiec latał na takim silniczku z przekładnią i 9x5 składanym Graupnerze. Ten model lata do dzisiaj (z innym silnikiem), podarowałem go koledze. Był to jeden z moich "ulubieńców" bagażnikowych, zawsze chciało mu się latać :-)

Link to comment
Share on other sites

Podobny zestaw był kiedyś sprzedawany w komplecie z motoszybowcem Easy Glider Multiplexa, ale ciągu miał raczej na styk.

Pamiętaj, że to szczotkowiec i poza łożyskami, zużywają się także szczotki i komtutator, więc jeśli jest już spracowany, to jego osiągi mogą być dużo niższe od fabrycznych.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Prawdo podobnie nie wykorzystam tego silnika do żadnego modelu.Ale jak już ma odpoczywać to niech

przynajmniej wygląda w miarę dobrze.

Trochu go odczyściłem, polutowałem konektory i wdaje mi się że wygląda lepiej niż na pierwszych zdjęciach.

post-12393-0-01756900-1487078248.jpg

Jeszcze raz dziękuję.

Andrzej. 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Mam silnik szczotkowy na temat którego nie mogę znaleść żadnych informacji.

 

Bardzo proszę o rozpoznanie tego silnika.Może ktoś taki jeszcze ma lub wie co to jest za silnik i może mi pomóc.

 

Dane silnika.

 

Długość - 30 mm.

Średnica - 12 mm.

Długość osi - 5 mm.

Średnica osi - Nie ma podejścia żeby dokładnie zmierzyć zakładam że to 1,5 mm

Średnica osi przekładni - 3 mm.

Zębatka mała - 14 zębów.

Zębatka duża - 58 zębów.

Waga z przekładnią - 29g

Wygląda na to że przełożenie to 1-4.

 

post-12393-0-85554600-1492849045_thumb.jpg

post-12393-0-89232300-1492849054_thumb.jpg

Bardzo proszę o pomoc w tym temacie.

Link to comment
Share on other sites

Andrzej (rajaner), to jest motorek N60 (oznaczenie GWS - CN12-R-XC) - zasilanie 2S (tutaj z przekładnią - jako zestaw napędowy GWSa, tak jak napisał jędrek, tyle, że to tajwańska firma, nie czeska) - bardzo ciekawy szczotkowiec, bo trochę większy od tych mikromotorków (pagerowych) np. fi 8,5x20 (jakie też posiadasz), ale nie taki wielki, jak te ciężkie "cegły": 280, 400 itd. Dobry do minimodeli latających, bo waży tylko 16 gram. W sklepach można go kupić jako napęd do Sky Kinga F959, gdzie pracuje ze składanym, ok 10 cm śmigiełkiem, zamontowanym bezpośrednio na osi (dla piankowego Sky Kinga o rozpietości 76cm jest na "styk" co można zobaczyć na trzecim filmiku z linku jaki zapodałem powyżej). Mam identyczny, bez przekładni, do którego założyłem piastę alu M5/fi2mm (z tulejką pośredniczącą, bo na oś 1,5mm nie można dostać piast skręcanych, poza DEDYKOWANYMI śmigiełkami z plastykowym mocowaniem typu wciskanego) i śmigło GWS EP-4040 (zbliżone wymiarami do oryginalnego ze Sky Kinga). Tak wygląda mój zestaw napędowy:

 

post-18069-0-25757500-1492858080_thumb.jpg

 

... którego prawdopodobnie użyję do pierwszej halowej miniuwięziówki hybrydowej (H/L) z moją elektroniką IR/C, którą wstępnie nazwałem "Hydra" (w "Chimerze" drugiej, ciut wiekszej uwięziówce hybrydowej outdoor z elektroniką R/C, o której wspominałem już na forum, będzie mały bezszczotkowiec).

 

Gołe silniki można kupić np. w Gimmiku:

 

z kabelkami (do Sky Kinga)

 

... i jako set bez kabelków i złączki (ale z płytką kondensatorów filtrujących), połowę tańszy:

 

motor set - 5204J

 

... a TUTAJ jest chyba najtaniej aktualnie.

 

(edit - ponownie) No, znalazłem dane bardzo szczegółowe GWSa

 

Wszystkie produkty GWSa: TUTAJ

 

... natomiast napędy przekładniowe takie jak twój są: TUTAJ

 

... jeśli jest przekładnia 4:1 to jest to typ: GWS-IPS/1, a dla niego zalecane śmigiełka to 8043/8060/9047, a w drugiej tabelce: GW/IPS-DX-1XCS masz wszystkie parametry pracy testowane na śmigłach 8060 i 9075. Ciąg ze śmigłem 8060 na świeżo naładowanych akusach 2S wynosi 136 gram, przy pobieranym prądzie 2,5A (zalecany aku: LiPo 2S do 400mAh).

 

PS Na moim motorku (nówka jeszcze niewytarta) jest oznaczenie: RK-N60W-2050. Niestety na razie nie znalazłem w necie parametrów samego silnika (są parametry pracy z przekładniami GWS, jak w linkach powyżej).

 

(edit ponownie) W którymś ze sklepów były podane parametry motorka GWS CN12-R-XC:

 

Specifications:
Voltage (nominal): 7.2V
No Load Current: 0.28mA
No Load Speed: 25500 RPM
Stall Torque: 1.8oz-in (130 g-cm)
Stall Current: 7.2A
Shaft: 1.5mm x 4.6mm long
Diameter: 0.47" (12.0 mm)
Length: 1.18" (30.0 mm)
Weight: 0.7oz. (ok. 19g)

 

Jak skończę montowanie pilota IR, to sam zrobię testy ciągu tego motorka z różnymi śmigiełkami, zamontowanymi na osi silnika. A tak swoją drogą, to w Gimmiku jest spora wyprzedaż mikromotorków - to tak dla zainteresowanych lataniem  mini/mikro.

Link to comment
Share on other sites

Przede wszystkim Bardzo dziękuję.

 

Zrobiłem trzy próby na śmigłach jaki miałem pod ręką.Wyniki są raczej kiepskie na tych śmigłach.Testy robiłem na pakiecie 2S

I tak to wygląda.
 
Waga - Silnik + pakiet Redox 7,4V 700 mAh 20C  - 62g.
 
Śmigło   EP    - 6x3   39g  ciągu
             ABC   - 8x4   64g  ciągu
              EP    - 8x6   76g  ciągu
 
Być może to wina pakietu jest już podstarzały i delikatnie podpuchnięty.Mam jedną nówkę poświęcę do celów testowych.
Silnik jak na razie nie jest mój i nie sprawdzę bezpośrednio na śmigle, nie chcę uszkodzić przekładni bo jest mocno obsadzony.
 
Co do przełożenia to nie jestem pewien.Znalazłem informację jak najłatwiej to policzyć.
W tym silniku jest tak. Mała zębatka 14 duża 58 zębów.
 
Informacja z netu.
-----------------------
Jeżeli znasz liczbę zębów to po prostu dzielisz jedną ilość przez drugą i otrzymujesz przełożenie .
Np . masz jedno koło o liczbie zębów 50 a drugie o liczbie zębów 100 . i dalej 100 przez 50 = 2 . masz więc przekładnie dwa do jednego
( lub jeden do dwóch w zależności które koło jest napędzane 50 przez 100 = 0.5 ) .
Tak samo postępujesz z innymi stosunkami ilości zębów . np 100 do 25 = 4 , itd.
 
Link to comment
Share on other sites

Andrzej, no to się zgadza wszystko. Zobacz jeszcze raz tutaj tabelkę GW/IPS-DX-1XCS

 

Testy na stronie GWSa ze śmigłem 8x6, czyli takim samym, jakiego ty używałeś są bardzo podobne (6x3 i 8x4 to za małe smigła dla tej przekładni):

 

a/ 6,0V - 1,60A -   85g (  9,60W)

b/ 7,2V - 2,10A - 112g (15,12W)

c/ 8,4V - 2,50A - 136g ((21,00W)

 

Pakiet masz prawdopodobnie kiepski i siada na nim napięcie pod obciążeniem, dla tego masz wynik zbliżony, jak z punktu a/ Musiałbyś podpiąć się woltomierzem i sprawdzić co się dzieje z napięciem jak włączasz silnik, ewentualnie użyć innego pakietu do testów. Tak poza tym to nie należy spodziewać się nie wiadomo czego od silnika z którego można wyżyłować raptem 20 watów mocy, ale myślę, że ciąg ciut powyżej 100g powinno się dać z niego wyciągnąć na maxa przy świeżo naładowanym i sprawnym pakiecie, a tak typowo ok 100g powinien dawać.

 

Przekładnia jest dokładnie 4,1 do 1, tak jak podają na stronie GWSa:

 

typ przekładni "1":

 

M0,4x58T - M0,4x14T - 58T / 14T = 4,1

 

... gdybyś kupował ten napęd w sklepie to na blistrze twoja przekładnia oznaczona byłaby fistaszkiem w pozycji S1 - na poniższej fotce jest zaznaczone C:

 

gwsg2025111.jpg

 

...czyli przkładnia 8,6 do 1, tak do większych śmigiełek 12 calowych. Można wyżyłować większy ciąg do 150g przy mniejszym prądzie pobieranym (jak wynika z tabelek GWSa), ale masz dwukrotnie niższe obroty śmigła, niż z twoją przekładnią i wychodzi tzw parkflyerowy wolnolatacz - do mini R/C i F/F ok, ale chyba raczej nie do uwięziówek.


 

Waga - Silnik + pakiet Redox 7,4V 700 mAh 20C  - 62g.
 

 

GWS zaleca aku nie więcej jak 400mAh do tych silników (w Sky Kingu jest 2S 300mAh), 700 to chyba trochę za ciężki będzie dla tego motorka (choć nowe generacje pakietów LiPo są coraz lżejsze).

 

Niestety u mnie ze śmigłem na osi silnika, przy wysokich obrotach spodziewam się, że będzie żarł ze trzy razy więcej prądu, ale taka opcja dla eksperymentalnej uwięziówki będzie chyba lepsza, niż przekładniowa dla wolnolataczy, pod warunkiem, że nie będzie się przegrzewał. Jak zrobię testy, to się wszystko wyjaśni.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.