Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Model po pierwszych kołowaniach na pasie, gotowy do lotu.

 

Specyfikacja:

Rozpiętość: 950mm

Długość: 1000mm

Obciążenie powierzchni: 54g/dm2

Waga RTF: 980g (820 g bez Li-pol: 2200mah 11.1V 3S )

Silnik i turbina EDF: FMS EDF 64mm, 11 łopat, silnik 2840-KV3900 , zasilanie 3s, ciąg 900g

ESC:70A HK Blue Series

Servo: 3 x 9g

  • 3 tygodnie później...
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Nowe podwozie pasuje  :) . 

 

post-10327-0-61995300-1519420801.jpg

 

post-10327-0-28535000-1519420809.jpg

 

 

Model przytył o 60g (nowe golenie, grubszy drut, nowy mechanizm skrętny) 

Waga RTF: 1040g (880 g bez Li-pol: 2200mah 11.1V 3S )

 

post-10327-0-18699400-1519420818.jpg

 

post-10327-0-63081800-1519420827.jpg

  • Lubię to 1
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Wreszcie na świeżym powietrzu - regulacje, ustawiania, próba silnika, kołowania. Konieczne było zaklejenie kilku śrubek od podwozia bo w wyniku drgań luzowały się. 

Ku mojemu zaskoczeniu małe koła dobrze radzą sobie z nierównościami pasa startowego.
Podwozie świetnie pracuje na wybojach - modelem mocno nie trzęsie, nie buja.

Tak  długo latałem akrobatami że nie starczyło czasu na lot odrzutowcem  ;)

 

GOTOWY DO LOTU. Przy następnej wizycie na lotnisku planowany MAIDEN FLY.

 

 

 

 

 

post-10327-0-87280100-1534249407_thumb.jpg

post-10327-0-77827200-1534249422_thumb.jpg

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Wykonałem pierwszy lot modelem z turbiną EDF. Model lata makietowo, pięknie odrywa się od pasa startowego i ten dźwięk turbiny . Trochę brakuje większego wychylenia na sterach wysokości bo reaguje powoli a za to muszę ograniczyć wychylenia lotek w końcowym zakresie bo reaguje trochę nerwowo. Lądowanie zaliczyłem poprawne poza małym ale...nierówność pasa na łączeniu płyty i czarnej grubej gumy spowodowała urwanie prawego podwozia, które ugrzęzło w ... zobaczcie na zdjęciach. 3 minuty pierwszego lotu to trochę mało aby opisać więcej właściwości lotnych modelu.

post-10327-0-06055600-1539793200_thumb.jpg

 

post-10327-0-18229700-1539793231_thumb.jpg

 

post-10327-0-25155400-1539793263_thumb.jpg

 

post-10327-0-57469500-1539793278_thumb.jpg

 

 

Sprawca urwania podwozia :angry:

 

post-10327-0-40343600-1541495273_thumb.jpg

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Pierścień LED po niewielkim oszlifowaniu po wewnętrznej stronie idealnie naszedł na wystającą na 5mm dyszę silnika. Po sprawdzeniu działania, pierścień LED zostanie obudowany po stronie zewnętrznej dodatkową dyszą.

post-10327-0-83471700-1544801205_thumb.jpg

post-10327-0-16502800-1544801215_thumb.jpg

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Robota prosta i  skończona - 3 luty na pierścieniu LED, 6 lutów na płytce sterownika, wgrane oprogramowanie, nowa dysza i gotowe.

Pulsujący kolor LEDów zmienia się od czerwonego poprzez pomarańczowy do niebieskiego z lekkim czerwonym.

Dodatkowo (po ostatniej przygodzie) zabezpieczyłem i wzmocniłem krawędzie natarcia stateczników poziomych - rurka węglowa.

 

post-10327-0-51407400-1546894613_thumb.jpg

 

post-10327-0-60063900-1546894627.jpg

 

post-10327-0-12189900-1546894637_thumb.jpg

 

Opublikowano

widokowo jak widokowo, ale technicznie słabo sie ten cały wylot przedstawia:)

 

Edit: jak dysza powinien być, żadnych koronek, pierścieni czy zgrubień w miejscu wylotu i zwężenie

Opublikowano

Rafał, gdzie Ty latasz?

Modelami z podwoziem latam przeważnie tylko na terenie Aeroklubu Poznańskiego -  pas startowy "betonowy" jest w opłakanym stanie, Jak dla mnie krótki, nierówny na łączeniach a trawa zbyt nierówna na moje małe koła :-(.  Jakoś daję radę :-). 

widokowo jak widokowo, ale technicznie słabo sie ten cały wylot przedstawia:)

 

Edit: jak dysza powinien być, żadnych koronek czy zgrubień w miejscu wylotu i zwężenie

 

Spójrz na relacje wcześnie - dysza od silnika wystaje około 1cm poza obrys modelu, przewężona jest na wylocie (dopasowana do fabrycznego kanału wydrążonego w EPP przez producenta) na nią jest nałożony pierścień LED który w ogóle nie przeszkadza powietrzu wylotowemu więc strumień powietrza nie jest zakłócony, na  pierścień jest założony drugi krótki 2 cm kanał wylotowy i on wg mnie też nie powoduje zakłóceń powietrza na wylocie z kanału.

Opublikowano

nie chodzi mi że coś przysłania wylot powietrza, tylko że wylot nie wygląda jak prawdziwa dysza. Ale ja jestem maniakiem tuningowym(nie w sensie wizualnym)

post-15163-0-27878800-1547030992.jpg
Jak widać wylot dyszy to okrąg o grubości ścianki co najwyżej kilku mm, dzięki czemu spływ wchodzi w kontakt bezpośrednio z wylotem.

Opublikowano

Rafał, to Kobylnica czy to byłe wojskowe lotnisko za Poznaniem?

 

Aeroklub Poznański w Kobylnicy - tu latam.  Właścicielem  terenu "lotniska"  w Bednarach jest teraz Sobiesław Zasada i otworzył tam Centrum Szkolenia Kierowców.

Opublikowano

Jak widać wylot dyszy to jedynie powierzchnia co najwyżej kilku mm, dzięki czemu spływ wchodzi w kontakt bezpośrednio z wylotem.

Konia z rzędem temu, kto wskaże sens w powyższym zdaniu :D

 

I ogólnie RAH 66, jeśli masz zamiar się bawić w EDFy i je tuningować "nie w sensie wizualnym",  to najwyższy czas wziąć, zakasać rękawy i trochę wiedzy nabyć. Proponuję zacząć od tego http://www.rcex.cz/kestazeni/EDF_THR3.pdf (podstawy), nieco bardziej zaawansowane jest tu https://www.wattflyer.com/forums/attachment.php?attachmentid=47263&d=1195410990 i tu: https://www.wattflyer.com/forums/attachment.php?attachmentid=47263&d=1195410990

Może przestaniesz w końcu wyskakiwać w niemal każdym wątku o EDF z jakimiś dziwnymi teoriami.

  • Lubię to 1
Opublikowano

poharatek, zrobiłem błąd językowy:) ale mam wrażenie, że nawet po poprawieniu mnie nie rozumiesz, bo masz poprostu postawe robić ze mnie debila:)

 

poharatek. Nie musze nabywać żadnej wiedzy, ponieważ nie odczuwam, abym czegoś nie wiedział, przynajmiej wtedy gdy o czymś pisze. Edf-ami nie mam zamiaru sie bawić, bo już dawno mam stworzony model edf-owy, który według mnie osiągami przebija modele fabryczne:)

 

Może przestaniesz w końcu wyskakiwać w niemal każdym wątku o EDF z jakimiś dziwnymi teoriami.

Wiesz moje teorie mogą byc dla ciebie dziwne, bo poprostu może rozumiesz je tylko w języku niemieckim lub też pisane w odpowiedniej formie dla ciebie. Zawsze możesz zacytować moją 'dziwną' teorie i udowodnić mi słuszność twoiej. Smiało

Opublikowano

Panowie! "Wycieczki osobiste" proszę na prv pisać.

 

Polecam wszystkim początkującym z EDFami ( a dla praktyków dla przypomnienia) również ten ciekawy artykuł z którego kiedyś korzystałem  ;)

 

Wpływ tunelu wylotowego na ciąg statyczny w napędach EDF

http://www.sgm.siedlce.pl/index.php/warsztat/howto/329-tuneledf

 

Pomiary ciągu napędów EDF

http://www.sgm.siedlce.pl/index.php/warsztat/howto/207-pomiaryedf

 

Uchwyt mocujący do turbiny EDF

http://www.sgm.siedlce.pl/index.php/warsztat/howto/210-mocowanieedf

 

 

Opublikowano

W odpowiedzi na zapytania i dzięki uprzejmości kolegi który napisał oprogramowanie  (Bogdan jeszcze raz wielkie dzięki :) za pomoc w projekcie) zamieszczam info o możliwości  otrzymania  pliku  .hex i programu do wgrywania do arduino.

Piszcie a będzie Wam dane  ;) 

 

 

Okablowanie na płytce to:
D2 (PD2) - wejście ppm z przepustnicy
D3 (PD3) - wyjście sterujące diodami
GND - masa (na płytce i do pierścienia diod)
VCC - zasilanie (na płytce i do pierścienia diod)

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.