RAFALR30 Opublikowano 24 Października 2017 Autor Opublikowano 24 Października 2017 Model po pierwszych kołowaniach na pasie, gotowy do lotu. Specyfikacja: Rozpiętość: 950mm Długość: 1000mm Obciążenie powierzchni: 54g/dm2 Waga RTF: 980g (820 g bez Li-pol: 2200mah 11.1V 3S ) Silnik i turbina EDF: FMS EDF 64mm, 11 łopat, silnik 2840-KV3900 , zasilanie 3s, ciąg 900g ESC:70A HK Blue Series Servo: 3 x 9g
RAFALR30 Opublikowano 12 Listopada 2017 Autor Opublikowano 12 Listopada 2017 Aby model za bardzo się nie zakurzył trzeba coś przy nim "podłubać" - może nowe podwozie będzie pasować.
RAFALR30 Opublikowano 23 Lutego 2018 Autor Opublikowano 23 Lutego 2018 Nowe podwozie pasuje . Model przytył o 60g (nowe golenie, grubszy drut, nowy mechanizm skrętny) Waga RTF: 1040g (880 g bez Li-pol: 2200mah 11.1V 3S ) 1
RAFALR30 Opublikowano 14 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 14 Sierpnia 2018 Wreszcie na świeżym powietrzu - regulacje, ustawiania, próba silnika, kołowania. Konieczne było zaklejenie kilku śrubek od podwozia bo w wyniku drgań luzowały się. Ku mojemu zaskoczeniu małe koła dobrze radzą sobie z nierównościami pasa startowego.Podwozie świetnie pracuje na wybojach - modelem mocno nie trzęsie, nie buja. Tak długo latałem akrobatami że nie starczyło czasu na lot odrzutowcem GOTOWY DO LOTU. Przy następnej wizycie na lotnisku planowany MAIDEN FLY.
RAFALR30 Opublikowano 17 Października 2018 Autor Opublikowano 17 Października 2018 Wykonałem pierwszy lot modelem z turbiną EDF. Model lata makietowo, pięknie odrywa się od pasa startowego i ten dźwięk turbiny . Trochę brakuje większego wychylenia na sterach wysokości bo reaguje powoli a za to muszę ograniczyć wychylenia lotek w końcowym zakresie bo reaguje trochę nerwowo. Lądowanie zaliczyłem poprawne poza małym ale...nierówność pasa na łączeniu płyty i czarnej grubej gumy spowodowała urwanie prawego podwozia, które ugrzęzło w ... zobaczcie na zdjęciach. 3 minuty pierwszego lotu to trochę mało aby opisać więcej właściwości lotnych modelu. Sprawca urwania podwozia
RAFALR30 Opublikowano 12 Grudnia 2018 Autor Opublikowano 12 Grudnia 2018 W przygotowaniu dopalacz LED.
RAFALR30 Opublikowano 14 Grudnia 2018 Autor Opublikowano 14 Grudnia 2018 Pierścień LED po niewielkim oszlifowaniu po wewnętrznej stronie idealnie naszedł na wystającą na 5mm dyszę silnika. Po sprawdzeniu działania, pierścień LED zostanie obudowany po stronie zewnętrznej dodatkową dyszą.
RAFALR30 Opublikowano 7 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 7 Stycznia 2019 Robota prosta i skończona - 3 luty na pierścieniu LED, 6 lutów na płytce sterownika, wgrane oprogramowanie, nowa dysza i gotowe. Pulsujący kolor LEDów zmienia się od czerwonego poprzez pomarańczowy do niebieskiego z lekkim czerwonym. Dodatkowo (po ostatniej przygodzie) zabezpieczyłem i wzmocniłem krawędzie natarcia stateczników poziomych - rurka węglowa.
Gość Opublikowano 8 Stycznia 2019 Opublikowano 8 Stycznia 2019 widokowo jak widokowo, ale technicznie słabo sie ten cały wylot przedstawia:) Edit: jak dysza powinien być, żadnych koronek, pierścieni czy zgrubień w miejscu wylotu i zwężenie
RAFALR30 Opublikowano 8 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 8 Stycznia 2019 Rafał, gdzie Ty latasz? Modelami z podwoziem latam przeważnie tylko na terenie Aeroklubu Poznańskiego - pas startowy "betonowy" jest w opłakanym stanie, Jak dla mnie krótki, nierówny na łączeniach a trawa zbyt nierówna na moje małe koła :-(. Jakoś daję radę :-). widokowo jak widokowo, ale technicznie słabo sie ten cały wylot przedstawia:) Edit: jak dysza powinien być, żadnych koronek czy zgrubień w miejscu wylotu i zwężenie Spójrz na relacje wcześnie - dysza od silnika wystaje około 1cm poza obrys modelu, przewężona jest na wylocie (dopasowana do fabrycznego kanału wydrążonego w EPP przez producenta) na nią jest nałożony pierścień LED który w ogóle nie przeszkadza powietrzu wylotowemu więc strumień powietrza nie jest zakłócony, na pierścień jest założony drugi krótki 2 cm kanał wylotowy i on wg mnie też nie powoduje zakłóceń powietrza na wylocie z kanału.
robas69 Opublikowano 8 Stycznia 2019 Opublikowano 8 Stycznia 2019 Rafał, to Kobylnica czy to byłe wojskowe lotnisko za Poznaniem?
Gość Opublikowano 9 Stycznia 2019 Opublikowano 9 Stycznia 2019 nie chodzi mi że coś przysłania wylot powietrza, tylko że wylot nie wygląda jak prawdziwa dysza. Ale ja jestem maniakiem tuningowym(nie w sensie wizualnym) Jak widać wylot dyszy to okrąg o grubości ścianki co najwyżej kilku mm, dzięki czemu spływ wchodzi w kontakt bezpośrednio z wylotem.
RAFALR30 Opublikowano 9 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 9 Stycznia 2019 Rafał, to Kobylnica czy to byłe wojskowe lotnisko za Poznaniem? Aeroklub Poznański w Kobylnicy - tu latam. Właścicielem terenu "lotniska" w Bednarach jest teraz Sobiesław Zasada i otworzył tam Centrum Szkolenia Kierowców.
poharatek Opublikowano 9 Stycznia 2019 Opublikowano 9 Stycznia 2019 Jak widać wylot dyszy to jedynie powierzchnia co najwyżej kilku mm, dzięki czemu spływ wchodzi w kontakt bezpośrednio z wylotem. Konia z rzędem temu, kto wskaże sens w powyższym zdaniu I ogólnie RAH 66, jeśli masz zamiar się bawić w EDFy i je tuningować "nie w sensie wizualnym", to najwyższy czas wziąć, zakasać rękawy i trochę wiedzy nabyć. Proponuję zacząć od tego http://www.rcex.cz/kestazeni/EDF_THR3.pdf (podstawy), nieco bardziej zaawansowane jest tu https://www.wattflyer.com/forums/attachment.php?attachmentid=47263&d=1195410990 i tu: https://www.wattflyer.com/forums/attachment.php?attachmentid=47263&d=1195410990 Może przestaniesz w końcu wyskakiwać w niemal każdym wątku o EDF z jakimiś dziwnymi teoriami. 1
Gość Opublikowano 9 Stycznia 2019 Opublikowano 9 Stycznia 2019 poharatek, zrobiłem błąd językowy:) ale mam wrażenie, że nawet po poprawieniu mnie nie rozumiesz, bo masz poprostu postawe robić ze mnie debila:) poharatek. Nie musze nabywać żadnej wiedzy, ponieważ nie odczuwam, abym czegoś nie wiedział, przynajmiej wtedy gdy o czymś pisze. Edf-ami nie mam zamiaru sie bawić, bo już dawno mam stworzony model edf-owy, który według mnie osiągami przebija modele fabryczne:) Może przestaniesz w końcu wyskakiwać w niemal każdym wątku o EDF z jakimiś dziwnymi teoriami. Wiesz moje teorie mogą byc dla ciebie dziwne, bo poprostu może rozumiesz je tylko w języku niemieckim lub też pisane w odpowiedniej formie dla ciebie. Zawsze możesz zacytować moją 'dziwną' teorie i udowodnić mi słuszność twoiej. Smiało
RAFALR30 Opublikowano 9 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 9 Stycznia 2019 Panowie! "Wycieczki osobiste" proszę na prv pisać. Polecam wszystkim początkującym z EDFami ( a dla praktyków dla przypomnienia) również ten ciekawy artykuł z którego kiedyś korzystałem Wpływ tunelu wylotowego na ciąg statyczny w napędach EDF http://www.sgm.siedlce.pl/index.php/warsztat/howto/329-tuneledf Pomiary ciągu napędów EDF http://www.sgm.siedlce.pl/index.php/warsztat/howto/207-pomiaryedf Uchwyt mocujący do turbiny EDF http://www.sgm.siedlce.pl/index.php/warsztat/howto/210-mocowanieedf
RAFALR30 Opublikowano 12 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 12 Stycznia 2019 W odpowiedzi na zapytania i dzięki uprzejmości kolegi który napisał oprogramowanie (Bogdan jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc w projekcie) zamieszczam info o możliwości otrzymania pliku .hex i programu do wgrywania do arduino. Piszcie a będzie Wam dane Okablowanie na płytce to:D2 (PD2) - wejście ppm z przepustnicyD3 (PD3) - wyjście sterujące diodamiGND - masa (na płytce i do pierścienia diod)VCC - zasilanie (na płytce i do pierścienia diod)
robertus Opublikowano 12 Stycznia 2019 Opublikowano 12 Stycznia 2019 Ten program to jest taki napisany od początku czy zmodyfikowany od grmis? https://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?2864213-DIY-afterburner-led-ring-for-EDF-jets-with-arduino-WS2812B
Rekomendowane odpowiedzi