Skocz do zawartości

Tu-154M w skali 1:100 i to jeszcze w 3D


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Aż dziwne że na forum tak małą popularnością cieszy się Tu-154M, to najbardziej rozwojowy model w naszych realiach. Na początek z depronu, potem z balsy a może kiedyś zostanie osiągnięty taki etap:

 

 

może MON by dofinansował zakup takiej wersji dla każdego chętnego chcącego samodzielnie się przekonać o możliwościach tupolewa?

 

 

http://www.tokfm.pl/Tokfm/7,147963,21296158,trwaja-testy-z-uzyciem-modelu-tu-154m-mon-stworzony-w-technologii.html

 

(...)

 

- Powstanie wierna kopia samolotu w mniejszej skali. Sprawdzimy, jak Tu-154M zachowuje się w różnych sytuacjach: w locie, przy lądowaniu, ze zmiennym położeniem klap, również przy utracie końcówki skrzydła - wyjaśniał w maju w wywiadzie dla tygodnika "wSieci" Wacław Berczyński, przewodniczący podkomisji.

Model powstał. We wrześniu inny członek komisji - Wiesław Binienda - mówił w TV Republika, że to model maszyny w skali 1:100. Zdradził też, że rozpoczęły się badania w tunelu aerodynamicznym.

MON: O wnioskach poinformujemy po zakończeniu badań

Jak poinformowało nas Ministerstwo Obrony Narodowej, badania zakończyły się, a pozostałe testy będą przeprowadzane zgodnie z harmonogramem.

"Model Tu-154M w zakresie niezbędnym do przeprowadzenia badań aerodynamicznych został stworzony przez wyspecjalizowane jednostki badawcze w technologii wydruku 3D" - czytamy w oświadczeniu przesłanym przez Zofię Wójcik z MON.

Opublikowano

Prowokacja słaba, ale...

mogę się zgodzić, że mało na naszym forum relacji z budowy cywilnych maszyn a w szczególności pasażerskich. Jednak maszyny wojskowe dominują.

Opublikowano

Nie tylko u nas tak jest. Na przykład w ofercie Hobbykinga chyba nie ma ani jednego prawdziwego "airlinera"? Boeing - tak ale P-26. Airbus, embraer, rosyjskie? Nic. Wojskowe to też raczej myśliwce niż na przykład ciężkie bombowce. 

 

Może to wynika z wykresu prędkości do masy?

 

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/80/8d/71/808d71ef4f0b0a8ddfb8685ee801deb8.jpg

 

Tu załapały się zarówno samoloty jak i ptaki :) I widać pewne prawidłowości. Pasażerskie są na samym końcu wykresu. A wśród ptaków analogiczne miejsce zajmuje łabędź niemy, który jest naprawdę "heavy type" - musi startować z rozbiegu, a nie tak jak wróbel czy sikorka z miejsca.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.