Matijus Opublikowano 29 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2017 Witam rozebrałem silnik K&B 61 w celu wymiany łożysk i tu się nasuwa pytanie jak ma być ustawiony pierścień na tłoku (wiem że w silnikach samochodowych itp jest to określone, ale jak to się ma do żarowego rc?) chodzi o rowek na pierścieniu. Ustawić tak żeby nie wpadał na "dolot" oraz wylot? Czy trzeba w określonym miejscu go dać (choć ciężko powiedzieć określone miejsce patrząc jak wkłada się cylinder) na tłoku nie ma żadnego oznaczenia. Może i głupie pytanie ale każdy się kiedyś uczy tak więc prosił bym o konkretną odpowiedź. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMEK.CEKALA Opublikowano 29 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2017 Jeśli na tłoku nie ma kołeczka ustalającego pozycję pierścienia to nie ma znaczenia jak go włożysz bo i tak w czasie pracy pierścień będzie się obracał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel Opublikowano 29 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2017 Dokladnie tak go powinieneś ustawić. Czyli: zamek pierścienia nie może być w przestrzeni kanału pluczacego bądź wylotu. Powinien być bolec ustalajacy w tłoku a dokladnie w rowku pierscieniowym.Kiedyś w Mintorze 33 wyleciał mi ten bolec.....tuleja w stanie agonalnym, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matijus Opublikowano 29 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2017 Ok to już wszystko wiem Dzięki za odpowiedź Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zycior Opublikowano 29 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2017 Dokladnie tak go powinieneś ustawić. Czyli: zamek pierścienia nie może być w przestrzeni kanału pluczacego bądź wylotu. Powinien być bolec ustalajacy w tłoku a dokladnie w rowku pierscieniowym. Kiedyś w Mintorze 33 wyleciał mi ten bolec.....tuleja w stanie agonalnym, Czy zamek pierścienia nie może być w kanale to sprawa dyskusyjna - zależy od konstrukcji silnika. http://pfmrc.eu/index.php?/topic/57808-webra-61-kilka-pyta%C5%84/ tutaj również wałkowałem ten temat bo wydawało mi się to co najmniej dziwne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matijus Opublikowano 29 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2017 Właśnie też się u siebie zdziwiłem że nie ma zamka pierścień można obracać i wejdzie w każdej pozycji. Oglądałem tłok ale nie ma śladu po zamku (myślałem że może bolec wyleciał ale nic nie ma tam) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi